Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Al die andere dingen eet ik, maar ergens in de winter gebeurt dit, is standaard. Alleen baal ik er ieder jaar weer vers opnjeuw van. ~kijkt verlangend naar de nagellakjes die nu ongebruikt moeten blijven~

Ach, brand is erger.

Nog maar een koffie dan, kan er nog wel bij
En dan is het alweer tijd voor koffie

Mogguh meiden.

Lil wat fijn een bliksembabysnuffel morgen.

Enjoy!

Hier ratelt het werk maar door en door en door. Nog even tot volgende week donderdag en dan korte adempauze. Laptop gaat wel mee trouwens, Maar ik hoop het meeste voor die tijd te hebben afgerond.

Nou eh aan de slag dus.
Yep, hier ook aan de slag. Word net gepolst over een nieuwe klus Heel Ver Weg (en totaal out of my usual territory), dat zou dan pas ver in 2012 zijn maar wel moet er een voorstel af vóór eerste week van januari * haartjes omhoog * . Zo gaat het nou altijd...

Verder zeer sombere berichten over voortzetting GG's club gisteren bij het ministerie dat erover gaat, dus voorlopig ga ik nog maar even voor alle klussen die zich voordoen, tijd of geen tijd, want 2012 gaat er workwise mogelijk heel anders uitzien in huize Lil :(

Dus hupsa aan de tikkerij maar weer, vanmiddag grote presentatie in hartje A'dam, wel leuk, maar ik moet eerst sloot koffie naar binnen gieten want gisteren kwam mijn broertje eten en dat is net zo'n wijnerd als ik dus nu ben ik nog wat sufduf .
voor werkstress in huize Lil

Hier braaf aan de huisvlijt, zie vriendjespagina. En lunsj!

**zet uiensoep neer**
HNe? Die had vanmiddag al geplaatst moeten zijn! Nou ja.:hug: anyway en ik ben niet gigantisch natgeregend dus soep gaat er eigenlijk altijd wel in.
Oei Lil dat klinkt wel als zeer zorgerlijk qua GG-werk. Sterkte.

Marge lekker bezig dus

Hier een druk dagje (what else is new). Uitje met werkcollega's, en tussendoor ook heel veel werk. Morgen nog een stukje werk en dan neem ik het weekend even heel erg vrij.

Ik werd heel erg blij van een filmpje op de vriendjessite. Mims ik had tranen van ontroering en vertedering. . Zit je lekker op de wolk?

D en Bloes overleven jullie de werkdrukte nog enigszins?
Echo. Alles goed met iedereen?
Alles goed!

**geeft Suup een kusje**

Goeiemorgen!

Bloes en haar vent waren hier gister en dat was heel heel gezellig. Met een lief speels hondjes en twee dolenthousiaste kindjes en een eend uit Peking en heel veel wijn (auw, beetje punthoofd nu) werd ik aan het verstelwerk gezet en hebben we gepimpampet op de iPad.

Niveautje zuwwemaarzeggen
Ja,

Vannacht zowaar 7 uur geslapen, wat een wonderkind heb ik... euhm... min of meer gebaard

En nu een beetje aan het rommelen, het is hier echt burgelijkheid troef. Heb dan ook geen spannende verhalen, of jullie moeten zitten te wachten op nieuws over afgevallen navelstrengetjes, overproductie, onderproductie, buikkrampjes en drie kindjes in bad doen.

Geniet van jouw vrije weekend, lieve Suup. Het is super dat je zoveel werk hebt, goed bezig, maar denk ook aan jezelf!

Volgens mij hebben Marge en Bloes een heerlijk avondje achter de rug, leukleukleuk. Pekingeend rocks.

D, hoe is het met het lijf? Helpt de therapie al iets?

En Lil, voor jou gewoon een dikke struisvogelknuffel. Mops vond jouw kerstoutfit trouwens helemaal mooi. Was een prachtige jurk, zei ze. Toen ik aangaf dat het een broek was, was ze helemaal verbijsterd; "dat viel me helemaal niet op!".
Wat wilde ik nou toch typen?
Kijk, daar was Marge al, klinkt goed, Marge..

(neemt Bloes gewoon haar verstelwerk mee naar jou, tsssssk... )
Wat wilde ik nou toch typen?
Grinnik, lieve Mops.

Hier lekker weekend, even met alleen Dot is juist voor hier wel even prettig. GG komt wat tot rust (situatie verder niet, maar dan kan hij morgen hopelijk weer met iets van frisse moed de strijd in), we zijn gisteren in Amsterdam bij de zangmeester geweest (ik) en uit winkelen gegaan (Dot & GG), wat oa resulteerde in een leuk jurkje voor mij en hapje gaan eten bij vrienden van GG, was fijn. En vandaag gaan we samen met Dot naar Happy Feet, waar ze zo opgewonden over is dat ze als een stuiterbal hier door de kamer gaat . Gezelligheid, gezelligheid.

Die wijn met eend en wijn klinkt ook heel goed! En dat gebadder ook, Mims, het was zo heerlijk om je te zien en je Felle even vast te houden en die trotse snoeten van Mops en van je Lief live te zien en, en, en. Heerlijk. En ik lees ook gráág over burgerlijk gebadder en wat dies meer zij, inburgeren met zo'n nieuwe wereldburger is ook iets dat tijd en aandacht vergt en inburgeren met samengesteld gezin niet in het minst. Zo fijn om jullie zo blij te zien en te lezen!
Ja mims op dat soort berichten zitten we te wachten Dat leest namelijk heel erg fijn .

Mama suupverjaardag gevierd vandaag op broerstek en aansluitend kerstconcert in kerk van broerstekdorrup .Nu in trein terug naar suupstad Beetje op tijd thuis Wil de hectiek

nog even niet weten voor komende week. Zal blij

zijn als ik in dat vliegtuig zit.

Verder redelijk relaxed weekeinde met nog een uitspatting bij de c&a (nieuwe warme jas) en een boekwinkel (tja boeken dus) oh ja en een uitspatting op de bank, maar die details zal ik jullie besparen
**strooit zout op oprijlaan en bij kinderwagenparkeerplek e.d. **

Hai! Allemaal niet gevallen?

**soep neerzet***
Hier was helegaar niet gladheid, Marge :-)

Klinkt als een fijne zondag Suup, hopelijk kom je zo goed door alle hectiek dat de laptop tijdens je vakantie dicht kan blijven?

Wanneer krijgt GG definitief duidelijkheid Lil?

Mims, hoe gaat ie met jou en Allerkleinste?

Bloes, goed weekend gehad?

Schouder gaat nog steeds prut, Mims. Het doet gewoon zeer. Punt. De hele dag door. En ik durf het niet zo goed op werk te zeggen. De club waar ik vorig jaar zat gaf het feit dat ik kwakkelde met pijn en fysio als 1 van een aantal redenen voor het niet verlengen van mijn contract. Mag dat, vast niet, maar hee: welkom in de sector :-) Dus sja...

Maar nu blijk ik, weet ik sinds vannochtend, ook nog een verkleving in mijn schouderkapsel te hebben. Fysio was eerst bang voor iets wat 'frozen shoulder' heet, ik weet niet zo goed wat dat is maar fysio ging er moeilijk van kijken en mompelde iets van ruim een jaar revalideren. Maar we schijnen het net voor te zijn. Hopelijk. Dus we gaan gewoon door met heel veel paracetamol met coffeïne. En er moeten fitnessgewichtjes mee in de koffer naar de zon want ik mag absoluut niet stoppen met oefenen. En anders kan ik ze naar enge Russen gooien

*gaat kijken wat voor soep het is*
Koffietijd!

He D wat balen dat die schouder zo vervelend blijft doen

Maar he jij ook nog maar een paar daagjes voor je op het vliegveld stapt! En warm weer is voor je schouder ook heel fijn.

En ik kan me vervelender plekken voorstellen om naast het zwembad je gewichtjes te heffen, mooie man ernaast

Is het vorige week nog een beetje gelukt met je werkding?

Zeker geen warmte voor mij vanaf vrijdag, er ligt een dik pak sneeuw en het wordt koud de komende dagen. Papasuup wil graag gaan skieen, enou ja prima zolang ik die latten niet op hoef. Ik heb kilo's boek bij mij en warme kleding en het voordeel van een skipiste is dat er meestal ook wel een plek in de buurt is waar gezeten kan worden.Met warme thee/koffie/schnaps. Zien jullie het plaatje?

Maar ja eerst maar eens zien dat het vliegtuig wel wil landen, met flinke sneeuwbuien weet je het nooit zeker.
Wat heerlijk, jullie gaan gewoon echt weg met de kerst! Wat fijn, wat fijn, wat fijn.

Hier lopen de kindjes op het tandvlees van hun weerstand naar de vakantie toe. Zoon heeft (had?) de kots en lag gister al om 1830 in bed en die moest ik net wakker màken. Hij heeft iets meer kleur op z'n wangen en wil naar school dus het zal wel, denk ik. Dochter maakt haar 'Hoi! Het is bijna vakantie'-rochelhoestje, dus het is zaak dat ik dat wat ik af moet krijgen zo snel mogelijk afmaak, zodat ik waar nodig kan verplegen
Ja en zowel D als ik een witte kerst. D van het witte zand en Suup van de echte sneeuw

Heb ik die snowboots paar weken geleden toch niet voor niets gekocht.

Sterkte Marge met de tandvleeskindjes. Nog maar een paar dagen.
Vooralsnog heeft school nog niet gebeld, dus het valt kennelijk mee :-)
Bikkels zijn het allebei
Ok de kerststress of eigenlijk de laatste dagen werken stress sslaat hier ongenadelijk hard toe.

Een zuipavond in stamkroeg helpt dan niet echt zullen we maar zeggen. Hoewel het was niet echt heel erg zuip, maar wel laat en bitterballen als diner. Ehm Lil dat doen wij vanavond beter hoor, al was het maar omdat jij geen bitterballen eet

En toen ik thuis kwam eerst een tijdje met collegavriend aan de telefoon gezeten, Daarna nog een andere vriendin in crisissituatie en toen was het ineens kwart voor 1.

Marge toen heb ik jou maar niet meer teruggebeld .

Ok koffie en in renmodus.
Dank, Suup, dat je mij niet meer hebt teruggebeld
Dacht al wel dat je dat op prijs zou stellen

Hoe is het met de kindjes?

Ik heb trouwens een (voor mij best heftige) beslissing genomen.

Ik ga donderdag niet naar stamkroegeindfeest. Volgens mij het eerste kerstfeest in 10 jaar wat ik mis, maar het gaat hem gewoon niet worden. Ik moet vrijdag om half 9 de trein naar schiphol hebben omdat ik om kwart over 11 vlieg. En ik ken mezelf enigszins, althans mijn alterego zuup. Dus ben ik verstandig en voel mezelf een oude muts. Maar een koffer kunnen pakken is toch wel zo handig. Net als huis enigszins leefbaar achterlaten. En een nachtje doorhalen, nee dat vind ik het allemaal ook niet waard. (aj nu ben ik echt oud)

Maar gelukkig zie ik Lil vanavond en hebben we ook een soort van kerstfeest
Oei. Dat is bijna net zo volwassen als mijn servies-zonder-scherfjes-eraf! *haartjes omhoog*

Kindjes gaan goooooeeed! Op tijd naar bed doet zo z'n wonderen. Nog een paar daagjes en dan kunnen we echt uitslapen en bijkomen. Fijn.
Manman, wat een verantwoord besluit. Goed zeg Suup, alvast veel voorpret met inpakken enzo.

Hier is het weer pre-kerststress. Met hapjes maken voor het kerstdiner op school, werk dat ik af wil hebben voor de kerst, de boodschappen, er moeten nog kerstkaarten geschreven, de was moet geprocest en het huis is nog één bende. We hebben al wel een kerstpakket bij elkaar geshopt voor onze Onvolprezen Poets, die ook nog even en passent een week op de Pup gaat passen omdat Schoonpa het toch niet trekt. Lieverds zijn het!

Vanmorgen moest ik ook nog naar de kapster (weggggg ochtend, waarom gaat dat toch niet sneller??) en daarna naar een fysiotherapeut die me vertelde dat rondjes lopen in het bos toch niet zo'n goed idee is want ik heb versleten knieschijven ofzo. Mag wel lopen op de loopband en ik moet oefeningen doen om het ietwat te corrigeren maar het gaat nooit helemaal over. Het is de schuld van de jarenlange balletlessen trouwens, hij zei dat hij dit veel ziet bij vrouwen die vroeger geballet en geturnt hebben. Die worden overdreven lenig en dat schijnt slecht te zijn in de groei. Bedankt mam!

Ik ga een wijntje open trekken en op de bank met de was, de kerstkaarten en mijn man. En Tony Soprano.
Tja het is inderdaad een heel verantwoord besluit, was nog verantwoorder geweest als ik nu niet met wijnkater en 6 uur slaap deze dag was gestart

Ouderwets gezellig was het dus .

En dan heb ik vandaag misschien toch niet mijn laatste werkdag. Het leven is spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven