Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Mogguh! Gisterennacht dook er een 10 jarige in ons bed omdat ze buikpijn had, vanmorgen om 6 uur was dat een 12 jarige. Die laatste moest vanmorgen nl om 8 uur 3 rondjes om een meer lopen voor het goede doel (volgens haar zelfs hardlopen, 10 km en dat is veul als je nooit hardloopt en een hekel hebt aan sporten in het bijzonder) en toen de smoesjes van buikpijn niet bleken te helpen, schakelde ze over op Heel Erg Pubergedrag. Om 7.20u tegen mij schreeuwen dat ze weg MOET omdat ze anders te laat komt: dat is NIET SLIM. Maar goed, ze is nu aan het lopen en ik ben trots op haar.

Op de nieuwe school doen ze niet aan kerstdiner, gisterenavond wel op de school van Jongste en dat was weer supergezellig. Ik denk oprecht dat wij het leukste kerstkoortje hebben want het klinkt heel erg goed. Ik zing nl niet mee. Op de nieuwe school hebben ze wel voor de 3de jaars een kerstontbijt en dat begint om 7 uur. Waarom, is hemelsnaam?? Oudste is de rest van de dag vrij, morgen ook dus dan is er toch tijd genoeg om gezellig te kerstbrunchen/dineren met je klas? Ze hebben zels keukens op school voor het vak verzorging dus ze kunnen nog samen koken ook. Maar ja, dan zullen de leerkrachten wel overspannen worden ofzo. Van 16 stuiterende kinderen wordt je volgens mij ook heel moe en niet kersterig..

Dar, hoe is het met je schouder? Zachte knuffel!
Tripje naar de zon lijkt nu een stuk minder leuk. Dinsdagavond kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in elkaar was gezakt in een restaurant. Waarschijnlijk een epilepsie aanval (ze heeft al jaren epilepsie) waar ze niet meer uit kwam. Maar wat er precies is gebeurd weten we niet. Ze ligt nu in het ziekenhuis waar ze allerlei hersenscans doen. Ze is nog steeds in de war en kan ook haast niet meer lopen. Hopelijk weten we snel meer. Gisteren met mijn vader overlegd dat ik wel op vakantie ga. Omdat het niet levensbedreigend is (dat konden ze al wel zeggen) en er is ook niks groots en engs gebeurd als in beroertes/hartinfacten ofzo. Hij is zelf mobiel genoeg om elke dag zelf naar het ziekenhuis te gaan en dingetjes te regelen en ik kan verder niks meer doen behalve met hem aan haar bed zitten. Wat ik in ieder geval tot zaterdagochtend ga doen.
Dar! Meis toch! Wat een schrik! Ach gos toch meis wat een schrik!
Darly Hopelijk komt er snel uitsluitsel. Kusss
Oooh, Dar, wat heftig! Wat zul je geschrokken zijn. Hele dikke klemknuffel voor jou, lieverd, hopelijk weten de artsen snel wat er aan de hand is en knapt jouw mamma vlug op!
Wat wilde ik nou toch typen?
Jeminee zeg, wat akelig..
Ach D, wat rot :( . Weten ze al iets meer? Heb je met je vader goed kunnen afspreken over bellen in geval van nood?

Suup - goeie reis ook hier nog even! Was erg gezellig woensdag, ben er nog steeds wat wattig van (ik word écht oud). GG heeft gebulderd van het lachen vanwege mijn vriendschappelijk kletsen met iemand van de Partij Van de Vijand. Dat ga ik nog vaak horen ben ik bang .
Suup, fijnne vakantie, goeie reis!

D, hoe is het nu met je moeder?

Lil, wàt heb jij precies gedaan?
ja Lil wat heb je gedaan?

Zo ben op schiphol en er helemaal klaar voor .

Ik meld me weer.
Goeie reis, Suupje!!

Ik steek even mijn kop in een kabouterhuisje.

De reden daarvoor zit in je mailbox. En in werk dat maar niet afkomt omdat mijn hoofd vol zit en er pijn van doet. Is er ook nog een zus van een vriend van MM overleden aan kanker, ze wordt morgen gecremeerd en ik vind het zoooo onrechtvaardig dat er weer een mooi mens veel te vroeg bij haar kinderen en andere liefsten wordt weggehaald.

Butler, zet de koffie dus maar in het kabouterhuisje, ik zit bij de kachel en kom er weer uit als de storm is gaan liggen.
**geeft Bloes een dikke knuffel en weet ook geen oplossing behalve het kabouterhuisje**

Ik kreeg gister trouwens het geboortekaartje van De Felle en ik moest , zoals Mims al voorspelde, heel erg lachen :-)

Nog een half uurtje, dan is het kerstvakantie
Jullie zijn net kerels: een oplossing aan willen dragen.
Het kabouterhuisje is écht een hobbithol hoor, ik kan er niks aan doen, zie de Fellowship!

Enniewee, net door de regen bergop naar school gefietst vanwege Dot vroeg uit, waar bleek dat ze wilde spelen bij nieuw meisje uit de klas dat daar zichtbaar zo stralend blij van werd dat ik het maar goed vond (had zin in cocoonen met mijn jongste, Zoon heeft vanmiddag ook al feestje). Nu maar last minute oppas geregeld en vanavond met totaal oververmoeide GG naar de film. Gelukkig weet ik dat hij niet snurkt, als hij onverhoopt in slaap valt heeft niemand er last van.

En dus nog even tijd voor een werkrapportage, wel nuttig, maar zucht... Er liggen er nog zó veel. Denk dat ik eerst nog maar een goeie koffie ga halen al liggend op een schapenvachtje in hol van Bloes dat schattige huisje waar Bloes het over heeft hierboven.
Net telefoontje gehad dat als we een rollator regelen dat moeders morgen naar huis mag. Nu dus even in de regelstand, hopelijk het laatste eindsprintje, rollator lenen van de buren en een schema bedenken met het ziekenhuis en de hondenkennel dat ze morgen moeders en hond kunnen halen. De kennel belde gisteren namelijk al dat mijn hond daar eigenlijk niet kan blijven en dat ie ook niet goed gaat daar. En ze zijn morgen en de Kerstdagen dicht.En dan vannacht om half 5 naar Schiphol. Mennn wat heb ik die vakantie nodig nu, mijn hoofd zit overvol :-S

Zit even in ego-modus en heb niet bijgelezen maar bij deze een knuffel aan iedereen die het nodig heeft en iets met fijne feestdagen!
En? Is het gelukt met alles regelen? En is het gelukt met je koffers inpakken? Hoe laat vlieg je?

Hier net wakker. Lief is met kroost in het holst van de ochtend naar de markt gegaan voor de laatste kerstbenodigdheden. Stond er om half negen paraat. Op z'n uitslaapdag. Wat is ie toch lief

Dus: Koffie!
Snipverkouden en doodmoe in de kerst, maar blij en fijn met gisteren opeens vanuit het ministerie goed nieuws over GG-werk . Merk nu pas echt hoezeer we allebei op tandvlees rondkruipen, maar het lijkt erop dat het gelukt is en dat we nu weer kunnen uitrusten gewoon aan het werk kunnen. Hehe.

Jullie ook fijn met kerst?
Jaaa een witte niet kerst

Heerlijk hier. Vanmiddag gewoon ergens op een piste naast het haardvuur gezeten met een boek en op gezette momenten iets te eten of iets te drinken en er hoefde niets. Ik groei wel dicht trouwens. Want ook al wordt er geen kerst gevierd met lekker eten weet men hier wel raad. En het is onbeleefd te weigeren

Fijn nieuws Lil over GG werk. Kan me goed voorstellen wat een opluchting het is.
Iedereen aan uitbuiken/vakantievieren?

Vanuit hoofdstad naar een andere plaats vertrokken vandaag omdat papasuup aan het werk moet hier bij een vergadering. Hij is daar nu naar toe. Dus ik ga zo eens kijken of ik alleen ergens durf te eten.

Ik heb al een pizzaria gezien
En? Nog wat te eten gejaagd?

Ik moet ministecken. Wat een priegelwerk!
Burp! Ja, uitbuiken en weer aan het werk. Vanmiddag Pup weggebracht naar een hondentrimster, en daarvoor samen met haar bij haar broertje en bazin geluncht. Die bazin is heul leuk en de honden zijn helemaal blij om elkaar te zien en ze woont in de straat bij de trimmevrouw dus dat was nuttig en aangenaam. Ik ben benieuwd hoe ze er vandaan komt en of ze stil kan zitten want dat doet ze bij ons nauwelijks. Succes ermee, trimmevrouw.

Dar ook op vakantie nu? Hopelijk gaat het goed thuis en zit je met een gerust hart vakantie te vieren.

Suup, waarom niet een prive-les skiën als je er toch bent? Is enorm leuk en behoorlijk intensief bewegen, als tegenhanger van lekker eten. En wie weet waar je tegen aan skiet.
Jaaa, ik wil ook skieën Misschien bij geemigreerde vriendin, al zal dat meer langlaufen zijn. Nooit gedaan, dus vast grappig . Ik wil vooral buiten zijn met iets van zon en heldere lucht, al dat grijze hier grijpt me aardig bij de strot. Ik moet weer wat ritme aanbrengen in het bestaan en van de wijn afblijven (ik kan ook nooit gewoon 1 glas - het is niks of minstens 2 bij mij, hoe kan dat toch?) en naar buiten, maar buiten is zo - sja, grauw dus.

Afijn, ik moet ook echt niet zeiken want ik ga dus volgende week paar dagen naar vriendin, en in de tussentijd is het hier ook heel ok met lieve kindjes en GG die langzaam beetje bijtrekt van alle werkgedoe en opeens bedacht heeft dat hij een nieuw bank wil kopen. En daar heeft hij iets voor op het oog, en dat kost een Vermogen. Dat schijnen we te hebben (althans, hij, nu hij toch nog werk heeft ), maar ik vind het wel heel bizar. Ik koop eigenlijk nooit dingen nieuw voor een huis, die kwamen altijd uit inboedels van tantes of eventueel voor een habbekrats van Ikea. Een nieuwe bank, het is zo, zo, wat zal ik zeggen - volwássen bijna! Rare man is die GG toch, hij fietst vrolijk om naar de Blokker omdat daar de vaatwastabletten voordelig aangeboden worden, maar beslist op een achternamiddag dat er een bank moet komen voor een bedrag waar we een leven lang duur van kunnen vaatwasseren volgens mij. Enniewee, ik ga vanmiddag maar eens mee kijken dan, vooruit
O Bloes, doe eens een fotootje van de gekapte Pup op FB ah, toe...
Mogguh!
Ik wil wel een foto van de bank, trouwens. Butler!!!!
Moet de butler een foto maken? Ik kan alleen foto's vinden van bank-in-leer, maar dat willen we niet en/want dan is ie ook veel lelijker. Dus nog even wachten op versie stof en dan zal ik er eens een mooi plaatje van plaatsen

Hebbie al een skipulli voor je poedel, mop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven