Piano leasen

23-12-2011 10:13 22 berichten
Hallo dames (en heren),

Heeft iemand ervaringen met een piano leasen? Waar moet ik op letten? Wat moet ik absoluut vragen? Bevalt het, een piano leasen? Hoeveel betaal je ervoor?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gehorig is je huis? Toen mijn oma overleed heb ik een tijdje haar piano gehad, maar de buren werden gillend gek (geen burenruzie o.i.d., maar heb hem toch maar weg gedaan).

Zorg in ieder geval dat de piano regelmatig gestemd wordt door een goede stemmer (zal waarschijnlijk wel bij je contract inbegrepen zijn).

Ga ook proefspelen zodat je weet welke piano qua geluid bij je past.

Sorry, geen echte tips dus.
MEFS, misschien is een digitale piano wat voor je? Een keyboard van Roland bijvoorbeeld.

Is het om te oefenen, of kan je al spelen? Of voor een feestje?

En inderdaad, hoe gehorig is je huis?

Stemmen is duur, viel mij erg tegen.
We wonen in een hoekwoning. Aan een kant geen buren, aan de andere heb ik alleen hun trap en wc. Ik denk niet dat geluid een probleem is.

Ik heb twee jaar in het consevatorium les gehad. Ik kan niet meer spelen, maar ik kan het wel zelfstandig opnieuw leren. Ik kan nog noten lezen en de basis ken ik. Ik weet alleen niet of ik echt veel zal spelen.
Ik dacht ook aan een digitale piano, omdat ik kinderen heb en meesstal 's avond ik de rust heb om te spelen.
Overigens hebben kennissen van mij ook een digitale piano, niet een keyboard, maar het ziet er echt uit als een echte piano.

Alleen kunnen ze er wel een koptelefoon op aansluiten.
MEFS, is er een reden dat je wil leasen en niet wil kopen?

Kijk eens op bijvoorbeeld Marktplaats naar 'studiepiano'. Het is een volledig echte piano, maar dan een slag kleiner dan een normale.

Ik denk dat je die wel voor een mooie prijs kan vinden....
Zoiets?

Of zoiets?

Een studiepiano is veel makkelijker vervoeren dan een 'echte' grote. Met 2 sterke kerels en een busje is dat heel goed te doen.
Ja, er is een reden. Ik weet niet of ik inderdaad de tijd en energie heb om lang vol te houden.
De tweedehandspiano lijkt ook een goede alternatief. Ik dacht dat het veel duurder zou zijn. Maar 100 euro is te overzien. En die sterke kerels met een bus heb ik ook
*
Nu nog Mefsman er warm voor maken en heel veel paracetamol kopen
Hoeveel kost het stemmen van de piano?
quote:MEFS schreef op 23 december 2011 @ 10:53:

De tweedehandspiano lijkt ook een goede alternatief. Ik dacht dat het veel duurder zou zijn. Maar 100 euro is te overzien. En die sterke kerels met een bus heb ik ook Hou er wel rekening mee dat ie op een speciale manier moet worden vervoerd, en dat ie opnieuw gestemt moet worden.
http://piano-stemmen.nl/k ... -antiek-vragen-piano.html

klik voor tips
Bedankt, redband. Vooral je tweede link is heel handig!
quote:redband schreef op 23 december 2011 @ 11:02:

[...]

Hou er wel rekening mee dat ie op een speciale manier moet worden vervoerd, en dat ie opnieuw gestemt moet worden.

Wij hebben 'm niet op een 'speciale manier' vervoerd, en dat is helemaal goed gekomen.

Stemmen was prijzig, twee keer 70 euro, zoiets. Maar onze piano was dan ook letterlijk van een oud vrouwtje geweest en lang niet bespeeld.
quote:MEFS schreef op 23 december 2011 @ 11:15:

Bedankt, redband. Vooral je tweede link is heel handig!Hey, word ik ook nog bedankt hier??!?
Tuurlijk SG, voor jou met een Bedankt, lieverd!
Mefsie

Dan kom ik bij jou piano spelen, als je zaterdag komt mag je op de keyboard!
Jeee! Je bent terug
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig net een digitale piano gekocht via de plaatselijke Marktplaats.

Ik ben heel enthousiast en er super blij mee. Hij kostte 350 euro, het is een Roland. Google maar eens op digitale piano's Roland en Yamaha staan heel goed aangeschreven. Het geluid is niet van een echte piano te onderscheiden. Ook qua uiterlijk zie je (bijna) niet dat hij elektrisch is.

Voordelen: er zit een volumeknop op en je kunt je koptelefoon gebruiken. Ding weegt 60 kilo, dus kan gewoon in een aanhanger vervoerd worden. Hoeft niet gestemd te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven