Apps op facebook

28-12-2011 23:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n held met dingen als facebook. Nou zat ik te snuffelen en zag dat je ook apps kon gebruiken. Maar als ik hierop klik dan moet ik meteen toestemming geven om mijn gegevens te gebruiken. Ik wil niet zomaar dingen 'aanzetten' maar gewoon even kijken wat zo'n app dan doet/inhoudt. Doe ik iets verkeerd?

(Ik klik links in het rijtje op "Apps and Games" en dan klik ik op een app waarvan ik meer wil weten.)
Nee hoor, je doet niks verkeerd, je kan die apps ook weer uitzetten.
Ja, maar ik wil graag wat info over zo'n app. Hoe weet je anders wat het doet/hoe het werkt en of je het wilt?

En ben stiekem toch ook een beetje huiverig over dat toestemming geven om mijn gegevens te gebruiken... Jij/jullie niet?
Tip: niet al je gegevens invullen op Facebook, dan kunnen ze ook niet worden gebruikt!
Ik doe het niet. De reden inderdaad dat je toestemming geeft dat ze al je gegevens mogen gebruiken.

Ik heb niet al mn gegevens ingevuld en ook nog eens niet mn echte gegevens maar toch.

Ze kunnen je surf gedrag inzien, je foto`s, alles wat je post op facebook, alles wat je zoekt op google.

Ik pas er voor.

Zoek maar eens op bits of freedom. Zij hebben er heel veel over geschreven. Over privacy en facebook onder andere.
hmmm... dus het bedrijf facebook kan je gegevens echt inzien en gebruiken. Ik dacht eerst dat dit tot het rijk der fabelen behoorde. Belachelijk als ik er zo over nadenk.
Op internet zijn je gegevens nergens veilig. Ook je hotmail en je gmail zijn van bedrijven, als zij opeens besluiten om anders te gaan handelen, dan kan je mail ook zo op straat liggen. De gevaren liggen dus overal en daarom moet je zelf voorzichtiger omgaan met je privegegevens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven