Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Nee, dus laten we haar maar thuis. Heb wel een heel lief kadootje ontvangen!
Wat voor cadeautje bloes? Een hondentruitje?

Oh men, hoort ene mens niet oip 1 janauri een kater te hebben en niet al op de 31ste? ;)

Vriendinnetje is vandaag jarig en vierde dat gisteren in een kroeg. Dat was erg leuk. Stonden vannacht in een nachttent ineens te dansen, was om half 5 thuis en heb nu geen voeten meer

Kwam een man tegen die er 15 jaar geleden (ai oma vertelt) heel erg lekker uitzag, zo lekker dat het één van de weinige echte one night stands is geweest die ik in mijn leven heb gehad. Want het kaliber vrijdagnacht thuiskomen en op zondagavond weer weg, daarna nooit meer gezien tot gisteravond dus, Tjee wat een schrik was dat zeg, No way dat er van een herhaling sprake was.

En in het kader van wel leuke mannen tegenkomen heb ik me maar weer eens voor drie maanden op internet gezet. 2011 was het jaar van de eigen zaak, 2012 wordt het jaar van de man

En nu zo maar eens me klaar gaan maken voor een avondje mamasuup met de broer en familie.

Het vuurwerkt al lekker om me heen, kat blijft er gelukkig rustig onder.

Lieve meiden iedereen een hele fijne jaarwisseling gewenst met de geliefden en Darly een veilige vliegreis terug.
Suup, als je die vent net zo goed doet als je eigen zaak dan zit het wel snor, toch?

Lachen van die slecht opgedroogde scharrel

Hier lekkere luie dagen met leuke dingen. Enig minpuntje was dat Dochter gisteravond na een hele leuke dag bij vrienden en naar het tropenmuseum op de fietst terug vanaf het station zo ongenadig op haar bakkes ging dat ze er nu uitziet alsof ze door 6 grote zeerovers in elkaar getimmerd is. En zoveel pijn heeft als daarbij hoort, dat is nog minder. Nu gaat het wel weer maar ik ben echt heel erg geschrokken en hing ook meteen met de spoedpost aan de telefoon. We kregen een wekadvies dus da was om de 3 uur wakker maken. Ze ziet erùit! Een blauw oogwaar ze nog zeker een weer aan vast zit. Van bril was alleen 1 glas echt stuk, dus dat viel mee. Krasjes op montuur werken we wel met hippe nagellak weg.

En nu luisteren we Lady Gaga, slapen de kindjes, en die maken we dan straks wakker e dan gaan we een paar lullige dingen afsteken en oliebollen eten en dan is het 2012. En zijn we lekker thuis, met z'n viertjes, mijn geweldige vent en mijn lieve kindjes en ik ben zo blij met ze!

~~zucht~~

Ik dacht dat ik het raar zou vinden, oud en nieuw zonder afspraken, maar ik bind het heerlijk. Komt goed van pas na alle drukke weken. Even koesteren en regroupen.

2011 was voor mij het jaar van nooit meer roken, van mijn baan, die baan die ik altijd al wilde, dus wat moet ik nou in 2012? Een boek schrijven maar, want dan houdt Bloes eindelijk eens op met zeuren

Meiden, zoenen voor jullie en een heel gelukkig uiteinde
Gelukkig nieuwjaar!

**zet schaal oliebollen, versje jus, restje champagne - voor de diehard kater - en koffie, veel koffie neer**
Ja, dat was een goed jaar Marge, en die goeie dingen van 2011 neem je gewoon lekker mee naar 2012

Gelukkig nieuwjaar, lieve mensen!

Hier ook lekker thuis geweest, half 12 kindjes gewekt, vooral Dot vond dat geweldig en feestelijk fijn. Lekker party animaltje . Net zijn we even naar het nieuwe neushoorntje gaan kijken en we hadden geluk: moeders was rustig genoeg om bezoek toe te laten, dus ik heb oog in oog met de lelijkste baby aller tijden gestaan, en met de bijbehorende, waakzame mamma, en was er gezellig ontroerd van want lelijk en schattig blijken prima samen te gaan.

Nu beetje puinruimen thuis en bijkomen van dat we met z;n 2en toch best een boel wijn hebben opgedronken en de eerste dag van het jaar eens kalm en alcoholvrij doormaken
*schudt het woestijnzand uit haar kleren en gaat haar koffer uit pakken*

Ben dr weer! Vakantie was fijn, beetje te kort alleen. Eer ik goed en wel kon ontspannen, gingen we alweer weg. Maar goed, het was dus fijn. Mooi weer en me enorm onder gedompeld in het 5 sterren all inclusive gebeuren. Nu even bij ouders op bezoek, moeders is nog lang niet de oude maar elke dag gaat het een beetje beter.

Iedereen een heel mooi, gelukkig en gezond 2012! Zijn er nog oliebollen ergens?
Lieve meiden, gelukkig Nieuwjaar!

Een hele gezellige avond met maam suup en broer en co gehad. Spelletjes, sterretjes en een neef die opbleef, dat prima aankon en om kwart over 1 terwijl we naar mooi vuurwerk aan het kijken waren ineens zei en nu wil ik slapen. Binnen 2 seconden was hij in dromenland. Geen onvertogen woord de hele avond, terwijl het toch best pittig is voor zo'n kleintje ene avond doorhalen. Toen hebben we nopg een fles opengetrokken en stortte ik om kwart over 2 mijn bed in.

En nu naar een nieuwjaarsborrel.

Het leven is goed
Heee Darly welkom terug.

*schuift oliebollen op, neem!
Darly-met-woestijnzand! Wauw. Lekker van het onderdompelen. Hoe was het bij je ouders?
Pfff...nou wel weer genoeg gegeten de afgelopen week. Fluks aan de lijn!

Ouders ging redelijk. Ze is nog lang niet de oude. Heeft heel veel moeite met het onthouden van dingen, kan niet op de meest simpele woorden komen en kan zich niet veel herinneren van de aanval en de periode in het ziekenhuis. Ze is er ook erg emotioneel en moest een beetje huilen toen ze me weer zag. Het lopen gaat nog steeds niet lekker dus ze heeft nu een rollator. Ik denk dat we veel geduld moeten hebben....

Suup, ik zag dat je belde maar we zaten net in de Kerskado's :-) Hoe was jouw trip? Laptop dicht kunnen houden?

Moet iedereen nu weer in Het Gareel?
Half-Gareel. Beetje om en om met GG dezer dagen (die ontzettend aan het bijkomen is van alle stress, 13 uur per nacht slaapt, heel heerlijk) en dan vanaf woensdag bij de Geëmigreerde Vriendin, ook beetje om en om werken (zij ook) en lol maken tesaam. En dan begint vanaf volgende week een Gareel in kwadraat, met een werkbelasting waar ik nog even niet aan moet denken, maar binnenkort wél aan moet beginnen

Ach, je mama... Wat zal ze geschrokken zijn, en je papa ook. Krijgen ze hulp thuis?
Kreeg een superblij smsje van Bloes trouwens, die hebben het helemaal goed
Ben ik de enige of klapt bij iedereen de boel vast , de helft van de keren dat het forum open staat? *raar hoor*

Goeiemorgen!

**zet koffie neer**

Wij zwelgen in ons vakantiegevoel. Kinders hebben gisteren twee TWEE!!!) keer achter elkaar The Sound of Music gekeken (da's zes uur tv-gekijk) terwijl de wind om het huis woei, ze slapen lekker uit, Dochters oog begint bij te trekken en de wind van gister is gelukkig ook weg :-) dus kunnen we weer naar buiten.
Nergens last van....

Wow, een Sound of Music marathon! Dat was bij mij vroeger ook een hit :-) Als je toch in de ' ouwe films' zit, moet je ze Bedknops en Broomsticks es voorschotelen, die is ook zo leuk :-)

Bedknops and Broomsticks
Oooooh, die vond ik vroeger zo geweldig! Ik wilde ook een vliegend bed.
Geweldig!

Ik ken het helemaal niet eigenlijk. Maar erg gelachen om het filmpje van Darly.

Klinkt lekker Marge.

Hier twee dagen in en om mijn bed doorgebracht met een virusje wat niet echt wilde doorbreken, maar wat zoveel energie kostte dat ik mezelf nergens toe kon zetten. Dagen die ik qua werktijd eigenlijk niet kon missen, maar ja, so be it.

Nu is het weer genoeg geweest heb ik bedacht dus doe ik achterstallige mail en werkzaken. Vanavond naar een toneelvoorstelling in haarlem en dan twee volle werkdagen.

Oh ja Bloes staat opde latten, lekker zeg.

En Lil nu naar verwegvriendin.

Mism zit je nog lekker op je roze wolk?

En D hoe gata het met je ouders?

Ok wat doen hier.

Laters!
Mogguh meiden,

Nou het gareel is hier inmiddels weer flink toegeslagen. ieee druk.

Gisteren leuke avond met vriendin in andere stad gehad. Geweldige voorstelling gezien waarbij ik gelijk weer in de kerstfeer zat. Helaas de bekende die daarin meespeelt na afloop niet gezien, maar dat mocht de pret niet drukken want het was sowieso een hele leuke avond.

Mooie berichten van Bloes op de gezichtenpagina.

Lil inmiddels fijn bij verweg vriendin.

Meiden het leven is mooi.
Oh ja Koffie!
En maar weer een rondje koffie
*pakt dankbaar*
Koffie!

Suup, hoe bevalt het oppassen?

Hai D!

Vanavond feestje van Lief en papa, dus we zijn zo zoetjes aan aan het opstarten. Kinders zouden liever willen dat het feestje nu al is, ze zijn drùk!
Veel plezier vanavond Marge, ik ben rond die tijd in een hele andere provincie dus helaas ga ik het niet redden maar I'll be with you in spirit en hopelijk ergens op de bodem van een glaasje of een bordje :-)
Ik ben er weer! Met wallen tot op mijn tenen van hele slaapritme natuurlijk verpest met laat kletsen en wijn drinken, maar het was het waard.Vanaf nu heel streng in Gareel, want er komen ernstige werkweken aan (eigenlijk zijn die dus al begonnen ).

Het was heel fijn om er weer te zijn, als altijd eigenlijk. Nieuw was dat ik deze x mee gelanglaufd (zou je dat zo schrijven?) heb, en dat was geweldig. Erg vermoeiend en helemaal leuk. Had wel een toenemende stress van dat ik na 7 (ZEVEN!!!) weken nog niet ongesteld was, dat heb ik zonder zwangerschap nog nooit gepresteerd, dus ik was er in gedachten al van overtuigd dat GG's leidingen spontaan weer aaneen gegroeid waren en we ons moesten voorbereiden op een nieuwe Dot, maar gelukkiggelukkiggelukkig bleek dat vanmorgen vroeg toch niet het geval. En daar bén ik me toch een partij opgelucht over, niet te filmen...

Hoe was het feestje? En het oppassen van Suup? En Bloes weer helemaal herenigd met de Pup, kreeg ik gisteren door, helemaal fijn!

Gauw nog even werken en dan vanmiddag Dot, Zoon én Dochter thuis, wat een heerlijke rijkdom!
Ha Lil, welkom terug!

Sterkte met de drukte.

EnBloes is ook weer in tha house. Fijn gehad he?

Hier ook weer megdruk. Maar ok. Weekend was vol met oppassen, muppet snuffelen. En dus nu weer hard aan het werk.

Koffierondje en tot later!
Jep ik ben dur weer!

Lil, jammer zeg. Ik had jouw baby wel willen adopteren hoor, geen nood dus als die leidingen onverhoopt weer aan elkaar groeien. Maar fijn voor jou dat het niet zo is en dat je het leuk hebt gehad in Verweg!

Ik ben druk met werk en kinders en ook met het uitzoeken van mijn voornemen weer wat te gaan vrijwilligeren. Ik heb bedacht dat ik misschien (al dan niet dementerende) mensen kan blij maken met een bezoek van mij en de Pup. Maar die moet nog groeien en nóg beter leren luisteren en dan moeten we een cursus gaan doen en dan kan ze ook nog afgekeurd worden dus ik moet nog even bedenken hoe ik dat ga doen allemaal. Het lijkt me zo gaaf om te doen! Lees maar eens op http://www.bezoekdier.nl/ en http://dieren-in-zorg-en-welzijn.startpagina.nl/ .

Suup, wat heb jij ook weer uitgeleend aan ons qua skispullen? Ik weet het niet meer: heb van meerdere mensen spullen mogen lenen maar van wie nou welk truitje was.... ? Oh oh...

Op mijn vriendjes-site kun je trouwens de Bloesjes zien skiën. Keurig komt eerst Jongste aangeskied maar dan glijdt ze inene een rode piste op. Dan zie je Oudste aankomen en hoor je "Oh oh...." op de achtergrond omdat Jongste zich realiseert dat ze op een heel steile helling staat voor een Beginner. Cuties...

De vakantie was dus heel fijn. Ik heb weinig geskied want mijn knieën speelden "Opa en Oma". Maar de laatste dag gingen we 's middags met zijn 4-en naar boven, nog even een paar afdalingen doen voor we de spullen moesten terugbrengen naar de verhuurschuur. Maar het ging rúk. Ik kon mijn skis niet onder controle krijgen, ik viel steeds om om nix, was bang om op mijn bek te gaan voor de ogen van de Bloesjes. Rúk dus, ik wilde naar beneden zodat zij nog even met zijn 3-en konden skieen. Dat vonden de Bloesjes geen goed idee. "Kom maar mama, blijf maar bij ons. Wij kunnen het ook niet zo goed en rapen je wel op als je valt." Dus ging ik mee, opnieuw naar boven. Daar bleek het enorm mistig en te sneeuwen, dat is dus dubbelshit want dan heb je het gevoel in een glas melk te skieen: je ziet niet waar je heen gaat. Maar dat vergat ik al snel, toen ik achter Jongste aan gleed. Mijn heldin. Alsof ze al járen op wintersport ging daalde ze af, beetje remmen voor de bochten, paralel, af en toe een hupsje voor de lol, een been omhoog, dan op de andere verder glijden. Stokken onder de armen en als een raket omlaag. Oh my God, wat een stoer kind! Oudste bleef achter mij, zodat ze me kon oprapen. Ook met een blik van "Je ne sais qua", mascara en lipgloss, helemaal stoer en mooi. Wow. Bij de lift aangekomen ben ik toen met Jongste naar het appartement gegaan, Oudste en MM wilden nog eens omhoog en hebben nog stoere dingen gedaan. Ik sloot deze vakantie dus af met een énorm trots moederhart.

Nu ga ik tegen mijn vent aan hangen. Oh nee, die ga ik wijn inschenken. Hij heeft een gekneusde rib van een ongelukkige landing op een wazige piste. Als ik hem vraag hoe het gaat zegt hij: "Fantastisch!". Dan heeft de man pijn, in dit geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven