rijles
dinsdag 10 januari 2012 om 20:12
Ik heb nog nooit in een auto gezeten achter het stuur.. nog nooit geoefend dus wat veel mensen wel doen voordat ze beginnen met rijles.
Ik ben niet begonnen op mijn 18e omdat ik het gewoon nog niet nodig had. Maar nu heb ik mij aangemeld en volgende week is mijn eerste les.
Ik ben nu al hartstikke bang!
Ik denk dat alles mis gaat, schakelen, sturen, remmen, koppeling, alles! Ik ben zooooo bang
Bij de meesten gaat de eerste rijles best goed voor de eerste keer, maar dit kan ik mij echt niet voorstellen bij mij.
Gaat het meevallen? Ik ben helemaal paniekerig als ik er aan denk
Ik ben niet begonnen op mijn 18e omdat ik het gewoon nog niet nodig had. Maar nu heb ik mij aangemeld en volgende week is mijn eerste les.
Ik ben nu al hartstikke bang!
Ik denk dat alles mis gaat, schakelen, sturen, remmen, koppeling, alles! Ik ben zooooo bang
Bij de meesten gaat de eerste rijles best goed voor de eerste keer, maar dit kan ik mij echt niet voorstellen bij mij.
Gaat het meevallen? Ik ben helemaal paniekerig als ik er aan denk
dinsdag 10 januari 2012 om 20:18
dinsdag 10 januari 2012 om 20:22
Iris, ik was ook heel bang voor de eerste lessen. Maar in het begin ben je zo bezig met het onder controle krijgen van de auto, dan heb je helemaal geen tijd om je ergens anders druk of angstig te maken. Er zit iemand naast je die je helpt, uitlegt en evt. ook kan remmen en de koppeling kan gebruiken.
dinsdag 10 januari 2012 om 20:25
Ik dacht ook dat ik de grootste sukkel achter het stuur zou zijn, maar dat viel alles mee! Ook ik had nog nooit achter het stuur gezeten.
In de eerste les hoef je niet meteen alles te doen. Vaak hoef je alleen maar te sturen en gas te geven. De rest wordt rustig opgebouwd.
Don't worry! Het is vooral leuk en als je een fijne instructeur hebt, is het nog gezellig ook
Succes!
In de eerste les hoef je niet meteen alles te doen. Vaak hoef je alleen maar te sturen en gas te geven. De rest wordt rustig opgebouwd.
Don't worry! Het is vooral leuk en als je een fijne instructeur hebt, is het nog gezellig ook
Succes!
dinsdag 10 januari 2012 om 20:27
Luisterf, je denkt dat je zelf aan het rijden bent, maar dat is dus niet zo. Mensen aanrijden kan helemaal niet want jij bent niet degene die de auto onder controle heeft maar dat is de instructeur. Weet je wel dat hij ook pedalen heeft ook al zit hij rechts? Maak je in vredesnaam niet zo druk. Heb je wel eens gelezen of gehoord in het nieuws dat mensen die rijles hebben ongelukken maken? Nou dan. Stel je niet aan!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 10 januari 2012 om 20:27
quote:desyyyy schreef op 10 januari 2012 @ 20:25:
Ik ben super bang om iemand aan te rijden en als ik er aan denk om te schakelen enzo. Ik ben soms al bang als ik bij iemand anders in de auto zit, je weet maar nooit welke idioot tegen je aan rijd.Ik geef je een hele goeie tip mee: als je tegen iemand aan rijdt, geef nooit zomaar je rijbewijs aan die persoon mee! Goed?
Ik ben super bang om iemand aan te rijden en als ik er aan denk om te schakelen enzo. Ik ben soms al bang als ik bij iemand anders in de auto zit, je weet maar nooit welke idioot tegen je aan rijd.Ik geef je een hele goeie tip mee: als je tegen iemand aan rijdt, geef nooit zomaar je rijbewijs aan die persoon mee! Goed?
dinsdag 10 januari 2012 om 20:32
quote:desyyyy schreef op 10 januari 2012 @ 20:25:
Ik ben super bang om iemand aan te rijden en als ik er aan denk om te schakelen enzo. Ik ben soms al bang als ik bij iemand anders in de auto zit, je weet maar nooit welke idioot tegen je aan rijd.
Iemand aanrijden zal je niet snel doen, dan wordt er (hopenlijk!) wel ingegrepen.
Schakelen zal je in de eerste les nog niet doen, dat doe je pas wanneer je er aan toe bent.
Dat iemand anders je aanrijdt kan, maar dat kan idd ook bij iemand anders in de auto, of in een bus, of als je op de fiets zit of oversteekt (gelukkig hebben auto's nog gordels en airbags
Ik ben super bang om iemand aan te rijden en als ik er aan denk om te schakelen enzo. Ik ben soms al bang als ik bij iemand anders in de auto zit, je weet maar nooit welke idioot tegen je aan rijd.
Iemand aanrijden zal je niet snel doen, dan wordt er (hopenlijk!) wel ingegrepen.
Schakelen zal je in de eerste les nog niet doen, dat doe je pas wanneer je er aan toe bent.
Dat iemand anders je aanrijdt kan, maar dat kan idd ook bij iemand anders in de auto, of in een bus, of als je op de fiets zit of oversteekt (gelukkig hebben auto's nog gordels en airbags
dinsdag 10 januari 2012 om 20:35
oh zo herkenbaar! ik ben afgelopen zomer op mijn 25e pas begonnen. Nooit geoefend, was ook mijn eerste keer aan die kant van de auto zeg maar :p
ik was ook bang dat ik er niks van zou bakken en dat ik het nooit zou leren! De eerste les ging ik samen met mijn instructeur rondjes rijden op een bouwterrein waar alleen asfaltwegen waren aangelegd en ik mocht sturen en wegrijden :p Zodra we weer de openbare weg op ging mocht ik alleen sturen.
Inmiddels heb ik er bijna 30 gehad (gemiddeld hier is 40 in de stad) en rijd ik bij wijze van spreke liever zelf dan dat iemand met alcohol op moet gaan rijden. Bijna nooit meer ingrepen en krijg ik alleen nog zweethanden van een drukke binnenstad in de regen.
Tja ik schakel wel eens verkeerd, moet nog wel eens heel hard remmen, rijdt nog wel eens bijna fietsers van de sokken (moeten ze ook maar licht aan doen :p)..maar ja ervaring leert
Succes volgende week!
ik was ook bang dat ik er niks van zou bakken en dat ik het nooit zou leren! De eerste les ging ik samen met mijn instructeur rondjes rijden op een bouwterrein waar alleen asfaltwegen waren aangelegd en ik mocht sturen en wegrijden :p Zodra we weer de openbare weg op ging mocht ik alleen sturen.
Inmiddels heb ik er bijna 30 gehad (gemiddeld hier is 40 in de stad) en rijd ik bij wijze van spreke liever zelf dan dat iemand met alcohol op moet gaan rijden. Bijna nooit meer ingrepen en krijg ik alleen nog zweethanden van een drukke binnenstad in de regen.
Tja ik schakel wel eens verkeerd, moet nog wel eens heel hard remmen, rijdt nog wel eens bijna fietsers van de sokken (moeten ze ook maar licht aan doen :p)..maar ja ervaring leert
Succes volgende week!
dinsdag 10 januari 2012 om 20:56
quote:charlottecharles schreef op 10 januari 2012 @ 20:27:
[...]
Ik geef je een hele goeie tip mee: als je tegen iemand aan rijdt, geef nooit zomaar je rijbewijs aan die persoon mee! Goed?Moet ze dat wel eerst halen he! (Hoe is dat eigenlijk afgelopen? Was het een agent? Heeft hij zijn rijbewijs al weer?
[...]
Ik geef je een hele goeie tip mee: als je tegen iemand aan rijdt, geef nooit zomaar je rijbewijs aan die persoon mee! Goed?Moet ze dat wel eerst halen he! (Hoe is dat eigenlijk afgelopen? Was het een agent? Heeft hij zijn rijbewijs al weer?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 10 januari 2012 om 21:42
Ligt eraan hoe je instructeur het opbouwt, ik leerde juist meteen schakelen. Maar wees niet bang je krijgt niet voor niets 30-40 lessen. Na les 1 hoef je echt niet veel te kunnen hoor! Een stuk of 5-10 lessen om de techniek onder controle te krijgen is normaal, daarna komt goed meekomen in het verkeer.
Komt allemaal goed, gewoon vertrouwen hebben in je instructeur. Je kunt vast eens wat theorieboeken inkijken maar ook dat hoeft allemaal nog niet.
En probeer het een beetje leuk te vinden, het kan ook een kick geven dat je dat ding nu zelf bestuurt!
Hoe oud ben je eigenlijk?
Komt allemaal goed, gewoon vertrouwen hebben in je instructeur. Je kunt vast eens wat theorieboeken inkijken maar ook dat hoeft allemaal nog niet.
En probeer het een beetje leuk te vinden, het kan ook een kick geven dat je dat ding nu zelf bestuurt!
Hoe oud ben je eigenlijk?
woensdag 11 januari 2012 om 03:53
Wees blij dat je niet in Amerika hoeft te lessen. Ik had m'n Nederlandse rijbewijs al maar omdat dat in Utah niet omgezet kan worden moest ik helemaal opnieuw beginnen hier. Dus alles bij elkaar 6 lessen waarvan 3 zelf rijden en 3 observeren vanaf de achterbank. Daarna even 10 minuutjes met de examinatrice op stap, de eerste 3 minuten daarvan was ik kwijt met wachten tot ik kon invoegen omdat we van een parkeerterrein de drukke weg op moesten om naar een rustige straat te kunnen rijden. In de rustige straat moest ik laten zien dat ik kon keren en dat ik langs de kant van de weg kon parkeren. Dus niet fileparkeren ofzoiets, gewoon langs de kant van de weg stoppen en de auto in 'park' zetten want een normale auto had het lesbedrijf neit, alleen automaten. Toen weer terug naar het kantoortje, weer een paar minuten kwijt omdat we de drukke weg opmoesten en dit keer moest ik naar de center-turnlane wat natuurlijk nogal even duurde. Toen parkeren bij het kantoortje (recht vooruit een supersized parkeerplek inrijden) en voila, ik was geslaagd.
Eerlijk is eerlijk, bijna alles wat ik weet over autorijden heb ik in Amsterdam geleerd. Nederlandse rijlessen zijn veeeeeeel duurder maar je leert tenminste echt rijden. Niet te druk maken over de eerste les maar gewoon genieten! Het is superspannend om eindelijk te beginnen met lessen!
Eerlijk is eerlijk, bijna alles wat ik weet over autorijden heb ik in Amsterdam geleerd. Nederlandse rijlessen zijn veeeeeeel duurder maar je leert tenminste echt rijden. Niet te druk maken over de eerste les maar gewoon genieten! Het is superspannend om eindelijk te beginnen met lessen!
woensdag 11 januari 2012 om 04:06
woensdag 11 januari 2012 om 07:16