nuvaring

12-01-2012 20:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

ik gebruik nu al een aantal jaar de nuvaring

door de vakantie en examens was ik totaal de dagen en datum kwijt met als gevolg dat ik mijn nuvaring drie dagen te vroeg heb uitgehaald. mijn maandstonden kwamen dan ook drie dagen vroeger, ik wou mijn ring op de normale datum terug insteken van anders zodat ik niet volledig ontregeld kwam. nu was ik een dag te laat en heb dan ook seks gehad.

totale tijd dat de ring uitwas, 10 dagen,

nu is mijn vraag kan dit veel kwaad?

vele groetjes
Ja.

Dat is drie dagen te laat, dus kun je een ovulatie hebben gehad.
Je kunt de stopweek van de pil/nuvaring wel verkorten maar nooit verlengen!
Te vroeg stoppen is absoluut niet erg. Te laat weer indoen wel!

Heb je weleens de gebruiksaanwijzing gelezen van je nuvaring??
Jep dat kan "kwaad" ik heb er een pracbtig zoon aan overgehouden... maar ik was niet onvoorzichtig en altijd keurig op tijd... ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geraakt dus ik heb t niet op die ring...
gebruikte altijd hun sms dienst, heel handig!

Maar ja er is een kleine mogelijkheid op zwangerschap.
Hier kun je je aanmelden voor de sms-service. Maar ik zou morgenochtend wel even contact opnemen met je huisarts en/of even een MAP halen.

http://gebruiksters.nuvaring.nl/service/index.asp
quote:debster85 schreef op 12 januari 2012 @ 20:52:

Jep dat kan "kwaad" ik heb er een pracbtig zoon aan overgehouden... maar ik was niet onvoorzichtig en altijd keurig op tijd... ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geraakt dus ik heb t niet op die ring...

Idd, hier hetzelfde! Een aantal dagen te laat en nu zit dochter naast me in het wipstoeltje

In de gaten houden dus en liever een dag eerder beginnen dat later!!
Stopweek zowel voor pil als nuvaring mogen korter maar never nooit langer. Een stopweek mag bijvoorbeeld 3 of 5 dagen zijn, maar nooit langer dan 7 dagen. Dan ben je niet meer beschermd.
Oh jeetje, als ik dacht aan toekomstige anti-conceptie na het condoom dacht ik ook aan de nuvaring maar als ik dit zo lees met die koters die er doorheen zwemmen :|
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:-nora- schreef op 12 januari 2012 @ 21:18:

Oh jeetje, als ik dacht aan toekomstige anti-conceptie na het condoom dacht ik ook aan de nuvaring maar als ik dit zo lees met die koters die er doorheen zwemmen :|

Geen enkele vorm van anticonceptie is 100% betrouwbaar. Ik heb de nuvaring sinds twee maanden nu. Ik draag 'm 4 weken, en dan de stopweek. Bevalt prima!

Stopweek kan je wel verlengen maar dan is de eerstvolgende maand er na niet betrouwbaar en dien je ook andere maatregelen te nemen net als bij d epil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@Fame, De nuvaring is toch 3 weken dragen en dan 1 week stopweek?
Yep, maar hij werkt 4 weken en dus gebruik ik die 4 weken ook. Scheelt weer een paar menstruaties! En je kan ook doorringen, net als doorslikken met de pil. Dus na maximaal 4 weken ring vervangen door een nieuwe ring. Als je stopweek maar niet langer dan 7 dagen duurt.
Bij mij zaten er stickertjes bij die ik in mijn agenda kan plakken. zodat ik kan zien wanneer ik de ring moet verwijderen en wanneer weer vervangen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Bij mij ook, en ik krijg sms-jes, maar die negeer ik nu omdat die na drie weken roepen dat ik 'm uit moet doen en ik draag 'm vier weken, maar die stickertjes voor in de agenda zijn prima.
Ik gebruik de nuvaring ondertussen alweer 3 jaar. (Buitenom de 9 maanden zwangerschap) Die gepland was trouwens!

Nuvaring draag ik standaard 4 weken, opnieuw 4 weken, dan stopweek van 5 dagen, dan weer 2x 4 weken....

Ben altijd heftig ongesteld en lang.

Dus vandaar de korte stopweek, en maar 1x per kwartaal ongesteld...

TO: Ja het kan kwaad. Altijd max. 7 dagen stoppen.

Zeker even check up doen. En tot aan jevolgende stopperiode alleen met condoom.

Daarna is die weer betrouwbaar
Ik heb me net aangemeld bij de sms service, ga donderdag voor het eerst beginnen met de nuvaring. Nu vind ik het wel interessant om de stopweek over te slaan, zoals een optie was bij de aanmelding. Maar ik lees nu toch wel heel veel verhalen over vrouwen die toch zijn zwanger geworden ondanks het gebruik van de nuvaring. De kans schijnt zelfs 7 keer groter te zijn dan bij de pil. Maar als je 'doorringt' hoe kun je dan weten of je misschien per ongeluk toch niet zwanger bent geworden? De enige check daarop is door toch de stopweek in te gaan en je menstruatie 'af te wachten'?
Yazz,

Mij is verzekerd dat de nuvaring net zo betrouwbaar is als de pil.

grootste voordeel: Doordat de nuvaring plaatselijk is heb je maar minimale hormoondoseringen. hierdoor heb je (wanneer je er last van hebt) minder klachten van de hormonen. En is de kans op zwangerschap na het stoppen van anticonceptie een stuk hoger(in het begin) dan met de pil.

En de checkup is gelijk aan die van de pil.

Inderdaad door je menstruatie af te wachten
Thanks killerlady, ik ga er morgen voor het eerst mee beginnen! Mijn vriend wil toch voor sterilisatie gaan, maar zelfs dan moet je nog minstens 3 maanden anticonceptie gebruiken, dus ik zal er voorlopig nog even aan moeten geloven!
Ik ben er echt superblij mee!

Ik moet wel zeggen, ik gebruik hem nu 3 jaar( Eclusief 9 maanden zwangerschap)Gepland trouwens) En voel nog steeds elke ochtend bij het plassen even of die er nog wel inzit.

Maar dat is ook een (positieve) gewenning denk iki.

Succes ermee!
Als je de stopweek hebt van nuvaring of pil heb je een GEEN echte menstruatie. Want er is GEEN ovulatie geweest (als je de pil/nuvaring correct gebruikt). Dus is het geen echte menstruatie.

Technisch gezien kun je dus zwanger zijn en toch een opgewekte bloeding van de stopweek hebben. Enige echte test is een zwangerschapstest...
Ik heb hem ook weer sinds kort.

Wat hebben jullie aan bijwerkingen (gehad)?

Ik heb momenteel wat rommelige darmen en ik ben emotioneel instabiel. enz

Ik vind het wel fijn en die 4 weken zie ik ook wel zitten.
ik heb geen bijwerkingen gehad. Behalve de stress dat ik hem zou verliezen haha...

De pil gebruikte ik ervoor, en aangezien die een hogere dosering heeft. Trokken die bijwerkingen juist weg
Hai,

Sinds vandaag gebruik ik de nuvaring, dit is best even spannend als je na 6 jaar de pil slikt iets anders gaat gebruiken.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als je seks hebt, de gynaecoloog raadde mij aan om de ring eruit te halen als je seks hebt, wat raden jullie aan, en kan er wat gebeuren als je met de ring in seks hebt..
Je kan de ring gewoon inhouden tijdens de seks. Het kan zijn dat jij (of je partner) hem voelt maar dat hoeft zeker niet storend te zijn ;)

Waarom heeft de gyn je aangeraden om m uit te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven