Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Anders ga ik gewoon op de bank hoor

Lekkere meiden zijn het.
Je moet 2 nachten blijven Suup, dat kan niet anders . Bloes, ik ben ook van plan te komen en dan met Dochter, dat vind je vast niet erg? Ik moet het even rond de voetbalpaardrijvanalles heenplooien. We blijven niet slapen want mijn mama wil volgende dag leuke voorstelling in Suupstad zien met de koters.

Ruilen mag natuurlijk - andere Frantzen? Ik vond Corrections ook briljant Als dat iets is wat jou ook bevalt, dan weet ik in welke hoek ik het moet zoeken.

Ben trouwens ook dol op Terry Pratchet Darly, kan echt hinnekend lachen om de guards en alle perikelen daar omheen. Is eigenlijk ook alweer wat lang geleden, zal morgen bij mijn broertje eens de kast induiken want ook groot disc world fan.

Hier beetje moe van gedoe rond oppas (huidige oppas op stel en sprong onderweg naar Ander Land voor adoptie, en dat gaat iets van 2 maanden duren, moet dus op stel en sprong vervanging vinden, kost Heel Veel Tijd) en van GG ziek en van kindjes beetje in de winterblues-slapte, overal hangerig en zeurderig bij. Verder ook wel ok want kindjes zelfs hangerig nog behoorlijk lief zo nu en dan, met Zoon in Koning van Katoren begonnen, met Dot pannekoeken gebakken (ik heb de pannekoekmix in de Ban gedaan, ik vind het zó goor, zelf beetje melen door elkaar mikken en ei en melk erbij veel lekkerder en gelukkig vinden de kindjes dat ook) en met een spontaan langswaaiend vers zwanger nichtje gezellig gekletst en gelachen. Ik zie haar nog spelen met mijn broertje en veel duplo, en nu is ze huisarts en zwanger van de 2e. Tijd is toch maar een maf begrip.
Eens met je Lil, Tijd is maf. Leeftijd ook.

Mijn vader wordt eind van de week 65. Dat is echt heel oud dachten we (ik) vroeger.

Speeking over mijn vader heb een heel bijzonder boek op internet gevonden, waarvan ik weet dat hij het heel graag wil hebben, omdat het één van de missende boeken n zijn verzamelig van deze schrijver is (naam noem ik even niet want te herkenbaar). Dus besteld, was niet eens zo duur en nu duimen dat het er uiterlijk vrijdag is. Nou ja met mijn verjaardag is hij er ook dus als het er vrijdag niet is, dan komt het een week later.

Wat balen zeg Lil van de oppasperikelen. Heb je al wel zicht op een mogelijke oplossing?

En jij toch ook bijna naar buitenlandklus? Wil jij nog in contact met die collega die daar ook zit? Hij staat bij mijn facebookvrienden

Ok tijd voor zondagse koffie!
Iedereen klaar voor het gareel?

Koffie dus
Gareel is pas morgen :-) En nee, daar ben ik nooit klaar voor. Zeker omdat het Gareel ook 3 avonden en een zaterdagmiddag werken in petto heeft....

Moeder gaat trouwens iets beter. Ze is nog steeds niet de oude, maar durft alweer alleen (met de rollator) naar de supermarkt aan de overkant en op visite bij de buren. Gelukkig wonen ze in een aanleunwoning waar allerlei activiteiten worden gedaan (waar mijn moeder enorm van geniet en mijn vader hartstochtelijk weigert om aan naar toe te gaan) dus ze gaat meedoen met hersengymnastiek.

Is er al nieuws op het gebied van GG's werk, Lil?

En, Bloes, is t hondje alweer uit de puppie-puberteit?

Marge, ik had iets op je vriendjessite gepost!

Was jij klaar voor het Gareel, Suup?

Mims, alles goed?

*zet nieuwe koffie neer*
Fijn D dat ze haar weg weer enigszins begint te vinden.

Druk dagje hier voor de boeg, met grote activiteit in stamkroeg en hele veel dingen daarvoor to do.

En een mooi kek nieuw rokje.

Koffie!
Ola! De Pup is aan het puberen maar doet het eigenlijk beter dan mijn dochter. Op de cursus heeft Pup zich weer stevig misdragen vrijdagavond. Dus de trainer vroeg zich zorgelijk af of dat altijd zo was. Niet dus, echt niet. We hebben buiten die cursus om een voorbeeldig hondje die het leuk vindt om dingen te leren, goed luistert en ook al heel behoorlijk kan volgen en apporteren. Maar zodra ik haar loslaat in die cursus schiet ze weg en snuffelt en graaft en daagt andere honden uit en komt vooral NIET als ik haar roep. Dan sta ik dus voor Lul. Volgens de trainer komt het omdat ze doorheeft dat ik heus niet wegga daar. Dus kan ze lekker klooien, ik ga toch niet weg. Lekker dan, zo'n slimme hond...

Oudste doet het eigenlijk best goed hoor. Ze leert vooral van haar eigen fouten. Dat is af en toe best sneu: nu is ze weer een "gradenmeter" kwijt van wiskunde, een soort ronde geodriehoek. Ik heb haar nog gewaarschuwd voor verlies en een enveloppe aangeboden voor in haar schrift. Maar dat was onzin. Dus nu zit ze zonder en wacht tot wij het oplossen voor haar. Not gonna happen. Ook had ze geen geld (veel beltegoed opgemaakt dus in het krijt bij MM) maar gaat ze geregeld met haar BFF ( ) naar de stad. Nu had ze geld geleend van haar papa, met het verhaal dat ze thuis nog zakgeld had. Dat heeft ze dus niet maar toch koopt ze dan oorbellen en een armbandje en dat is dus goed stom. Leert ze vast van, het gaat gelukkig nog maar over dit soort futiliteiten.

Jongste gaat lekker ook: die had weer een 9 voor Engels. Morgenavond gaan we naar een Open Avond van een VMBO/HAVO/VWO in de buurt, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. Daar is Oudste dan weer jaloers op: zij zou ook wel goed willen kunnen leren en ze denkt soms dat wij trotser zijn op Jongste dan op haar. Gossie, droppie.. Het leven is ook niet gemakkelijk soms naast een bijdehand zusje.

Ik ga weer eens aan de slag! We eten kip las ik vandaag in de krant.
Lijkt me ook lastig van het moederschap Bloes twee totaal verschillende maar allebei zo ontzettend lieve meiden en ze beiden niet tekort willen doen. .

Ai ik had bijna iets heel doms gedaan vanavond, Iets dat bij voorbaat al een gebroken hart op zou gaan leveren. Dus heb ik (en dus ook hij) het heel verstandig niet gedaan en is het bij een iets te intieme (en veel te kort durende) zoen gebleven, maar zelfs die bezorgde mij al ontzettend knikkende knieën, dat ik nu ik teugkijk het wederom heel verstandig vind dat we het daarbij hebben gelaten.

Verder was het een geweldige geslaagde avond. En gaat een heel tevreden suup slapen, met slechts een lichte frustratie what if...
Suup! Wat ben je verstandig! (ben je al wakker?)
Wow, wat een zelfbeheersing! Goed gedaan Suup, zeker als je er nu al zo over denkt.
Jaaa wakker (wel doodmoe) en alweer op pad. Moet naar verweg dus zit lekker in de trein. Nog even aan het nagenieten van de geslaagde avond. Ik was in een flits te zien, altijd leuk. En alle betrokkenen erg tevreden.

En qua verstandig tja ik weet het niet. Ik ken deze persoon nu 3 jaar en zie hem 1 keer per jaar en er is altijd een spanning tussen hem en mij. Twee jaar terug is er ook bijna iets gebeurd, zo heel af en toe hebben we mailcontact, meestal zakelijk. En misschien had ik hem dit keer gewoon moeten meeslepen naar mijn bed, dan hangt dat er niet meer tussen. Maar aan de andere kant weet ik echt wel dat niets doen verstandiger is,

Maar hij moet wel even uit mijn systeem.
Oh en ik ben gepolst voor een zwangerschaps vervanging in mei. Zou leuk zijn.
Ik moet hier zooo om lachen...:

En wat ben ik blij dat Opa Bloes niet net aan het cruisen was...
Mogguh!

* hangt slingers op en neuriet Langzalzeleeeeeven, bakt een taart en versiert een stoel*

Volgens mijn informatie is er nl een Freule jarig!

Koffie iedereen?
Hieperderpiep voor de jarige freule

En koffie!
Gefeliciteerd freule!

Mijn fiets is vannacht gestolen. Ik ben er helemaal naar van!
Hieperdepiep voor de freule!

Baaaaah Marge, ik las het vannochtend al! Dat is ook naar! Zijn ze echt je tuin in gelopen? Ik kan me zo goed voorstellen dat je woest wordt als iemand met zn vingers aan jou spullen komt. JOUW spullen! En dan helemaal als iemand het echt weg haalt vanuit een omgeving die je als thuis en veilig beschouwd. *hug* Heb je al de omgeving gekeken? Dat ze m niet ergens in de bosjes hebben gekwakt?
Hmmm. Deze had gister al geplaatst moeten worden:

~~~~~

Voortuin, he, D, die is niet zo groot. Maar toch. Ik ben inde buurt gaan zoeken en heb em zowaar gevonden! Op het station, met een enorm hangslot erom. Volledig gestript qua herkenbaarheid, maar gelukkig herken ik mijn fiets wel. En omdat ik aangifte gedaan had, en de aangifte bij me had, was de politie best bereid de boel open te knippen.

Wel schade, fietsenwinkelrekening wordt niet mals. Ik gok zo'n 200 euro.
Vergoedt de verzekering het Marge?

Stom hoorm fietsen hoor niet uit voortuinen te worden gejat zeker niet zulluke mooie moedermonsters.

En dat in Ubervinex

Poeh he ik heb een papa met pensioengerichtgde leeftijd. Dat is heftig

Verder gaat het allemaal vreselijk chaotisch. We vieren het morgen, maar papasuup is niet zo helder in wat hij verder wil, dus stiefmam denkt dat ze naar broerstek gaan als papasuup is anagekomen terwijl broer en schone zus naar de film gaan en ik oppas op neef. En dit soort vage onrust trek ik op het moment niet helemaal.

Ademt even diep in.

Zo Suup gaat weer in de lachtstand.
Ik ga, als het allemaal meewerkt, morgen de verzekering bellen. Langzaam maar zeker wordt het weer helemaal mijn fiets. Ik ben em gewoon weer aan het versieren zoals het was. En dan vervaagt het geboefte dat er aan plakte - voor mijn gevoel - steeds een beetje meer.

Hoe was het papasuupfeestje?
Het is natuurlijk al ontzettende mazzel dat de fiets weer terug is

Stom dat je fietsen niet meer gewoon in de voortuin kan laten staan.

Papasuupfeestje was gezellig.

We zaten per ongeluk op een erg toeristische plek aan het strand. Dus dat was goed geregeld zullen we maar zeggen.

Was van vrijdag op zaterdag op broerstek en ben echt zo verliefd op Neef. Hoe ouder hoe leuker. Hij kwam (veel te vroeg op de zaterdag maar soit) mij wakker maken en kletst echt de oren van je kop. Hele verhalen verzon hij en ondertussen ging hij mijn schouders masseren, want dat is zijn specialiteit. .

UIteindelijk zaterdagavond met de hele familie ook weer op broerstek gegeten en toen weer naar huis.

Gisteren uitermate rustige dag gehad. En nu weer drukke week voor de boeg waarin ik donderdag vrij heb gepland en vrijdagochtend ook. Vier het niet echt uitgebreid, maar ga woensdagavond met een vriendinetje de kroeg in en donderdag , overdag lunchen met mama en in de avond eerst met Darly een hapje eten en daarna zie ik nog een aantal andere vrienden in een kroeg en papasuup komt daar ook naar toe. Vrijdag eerst een nieuwjaarsbijeenkomst en 'savonds met mama naar het theater. Zooo dan weten jullie mijn weekschema ook gelijk

Hoe is het met de rest?

Lil al in buitenland?

Ok koffie!
Mogguh! Wat een rust hier!

* zet koffie neer als lokker en gaat op de loer liggen met taart *
Komt af op de geur van taart koffie Voor welke gelegenheid?
*neemt nog een bakkie koffie*

Zie vriendjessite maar heb het even nodig.
Taart! Waarom? Bloesjes nog niet jarig, toch?

**geeft Suup nog wat koffie en een knuffel**

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven