Boodschappen topic
donderdag 29 december 2011 om 18:27
maandag 23 januari 2012 om 17:56
Jeetje Kuzu dat je dan nog zin hebt om te koken!
Ik heb daar niet altijd meer energie voor, daarom stop ik regelmatig van alles in de vriezer, als ik dan eens geen zin heb om te koken trek ik daar gewoon iets uit!
Als ik groente+aardappels eet maak ik het wel op de dag zelf, maar dat is niet zoveel werk.
Vandaag bijvoorbeeld spinazie, puree en 2 gekookte eitjes, simpele maaltijd.
Morgen eet ik gekruide bami met veel groenten, gebakken ei en satésaus, maar dat komt uit de vriezer en vind ik wel teveel moeite om na mijn werk nog eens te maken!
Misschien komt dat wel omdat ik alleen woon, toen ik nog samenwoonde kookte ik wel bijna elke dag, maar toen werkte ik ook minder uren.
Ik heb daar niet altijd meer energie voor, daarom stop ik regelmatig van alles in de vriezer, als ik dan eens geen zin heb om te koken trek ik daar gewoon iets uit!
Als ik groente+aardappels eet maak ik het wel op de dag zelf, maar dat is niet zoveel werk.
Vandaag bijvoorbeeld spinazie, puree en 2 gekookte eitjes, simpele maaltijd.
Morgen eet ik gekruide bami met veel groenten, gebakken ei en satésaus, maar dat komt uit de vriezer en vind ik wel teveel moeite om na mijn werk nog eens te maken!
Misschien komt dat wel omdat ik alleen woon, toen ik nog samenwoonde kookte ik wel bijna elke dag, maar toen werkte ik ook minder uren.
maandag 23 januari 2012 om 21:06
Mijn consumptiegedrag is ongeveer hetzelfde als van Liz denk ik.
Vandaag erwtensoep gegeten uit de vriezer; eind september heb ik een gigantische pan gekookt, wel heel lekker hoor, met veel vlees, spek, prei en selderijknol. Ik heb 8 grote porties ingevroren, en elke week eet ik dus erwtensoep.
Als het op is kook ik eenzelfde pan minestrone maaltijdsoep met witte bonen en heel veel groente.
Vandaag erwtensoep gegeten uit de vriezer; eind september heb ik een gigantische pan gekookt, wel heel lekker hoor, met veel vlees, spek, prei en selderijknol. Ik heb 8 grote porties ingevroren, en elke week eet ik dus erwtensoep.
Als het op is kook ik eenzelfde pan minestrone maaltijdsoep met witte bonen en heel veel groente.
it's a big club and you ain't in it
maandag 23 januari 2012 om 21:07
Ik houd veel van koken, werkte voorheen als kok, misschien dat dat helpt .
Ben savonds ook wel moe hoor, maar wil toch graag lekker eten.
We hebben ook wel VH-dagen(Vette Hap), als ik echt geen puf heb en als ik weinig zin heb maak ik meestal macaroni ofzo.
Daar ben ik zelf niet zo gek op maar mijn man wel. Ik eet best veel patat maar wil dat ook gaan minderen.
Vandaag voor 7 euro boodschappen gedaan.
Kipfilet, champignons, wraps, brood, aardappels.
Morgen ga ik wat uitgebreider boodschappen doen bij de Lidl.
Ben savonds ook wel moe hoor, maar wil toch graag lekker eten.
We hebben ook wel VH-dagen(Vette Hap), als ik echt geen puf heb en als ik weinig zin heb maak ik meestal macaroni ofzo.
Daar ben ik zelf niet zo gek op maar mijn man wel. Ik eet best veel patat maar wil dat ook gaan minderen.
Vandaag voor 7 euro boodschappen gedaan.
Kipfilet, champignons, wraps, brood, aardappels.
Morgen ga ik wat uitgebreider boodschappen doen bij de Lidl.
dinsdag 24 januari 2012 om 17:01
Vandaag ben ik even met mijn ouders naar de Lidl geweest:
Bakje champignons
Paprika mix (3 paprika's)
Vloeibare boter om te bakken
Halfvolle houdbare melk
Zout
Houdbare chocolademelk
Koffiemelk
Cola
Tray energydrank
Hagelslag (voor het konijn....)
Voorgebakken stokbrood
Voorgebakken pistoletjes
Tortillawraps
In totaal voor 16,30
Toen naar de Turk:
Paprikapuree
1,5 kilo uien
Zoute stokjes
Pakje om geleipudding mee te maken
Kipfilet voor op brood
Komkommer
1 kilo tomaten
2 kilo sinaasappels
1 pak broodjes
15,25 in totaal
Heb ook kip gekocht op de markt en een broodje kip voor mijn man, in totaal 8,25 kwijt en koffie bij de Plus voor 3,09
Dit alles bij elkaar is al 50 euro. Moet ook nog vlees halen en dan heb ik mijn kasten wel weer vol, scheelt ook volgende week weer boodschappen én geld.
Bakje champignons
Paprika mix (3 paprika's)
Vloeibare boter om te bakken
Halfvolle houdbare melk
Zout
Houdbare chocolademelk
Koffiemelk
Cola
Tray energydrank
Hagelslag (voor het konijn....)
Voorgebakken stokbrood
Voorgebakken pistoletjes
Tortillawraps
In totaal voor 16,30
Toen naar de Turk:
Paprikapuree
1,5 kilo uien
Zoute stokjes
Pakje om geleipudding mee te maken
Kipfilet voor op brood
Komkommer
1 kilo tomaten
2 kilo sinaasappels
1 pak broodjes
15,25 in totaal
Heb ook kip gekocht op de markt en een broodje kip voor mijn man, in totaal 8,25 kwijt en koffie bij de Plus voor 3,09
Dit alles bij elkaar is al 50 euro. Moet ook nog vlees halen en dan heb ik mijn kasten wel weer vol, scheelt ook volgende week weer boodschappen én geld.
dinsdag 24 januari 2012 om 18:18
woensdag 25 januari 2012 om 07:54
Vandaag moet ik maar weer eens richting lidl gaan. Ook weer gaan kijken wat ik in het weekend en volgende week ga eten. Best wel moeilijk, want ik weet dus nog niet of ik het weekend thuis ben. Zaterdag moet ik naar school, dus dan moet ik eigenlijk al gekookt hebben. Nou ja, we zien wel wat het wordt. Vandaag ga ik in ieder geval weer eens lekker een stoofpotje maken. Volgens het recept moet het 6-8 uur op het vuur, dus dat gaan we ook maar eens doen. Er gaat op het einde nog een hele zak wokgroenten in. Daarna rol ik een deel in tortilla's, kaas erover en dan nog 20 minuten in de oven. Heb er zin in!
woensdag 25 januari 2012 om 14:18
Zo, kom net bij de lidl vandaan en dit is mijn lijstje:
- 1 kilo druiven 1.96
- peren verpakt 0.99
- komkommer 0.69
- tomaten 0.85
- gouda geraspt 1.25
- feta 1.29
- 2x ravioli 1.98
- kipfilet 1.99
- 2 x vruchtenyoghurt 1.18
- aziatische saus 0.65
- 2x noedels 0.98
- 2x melk 0.90
- smeerboter 0.65
- spaghetti 0.49
- 3x bruine bol 1.65
Alles bij elkaar 17.80. Dus heb ik nog 7.20 over voor de rest van de week. Ik moet nog broccoli halen en in het weekend nog fruit en brood. Dus dat moet ik makkelijk halen.
- 1 kilo druiven 1.96
- peren verpakt 0.99
- komkommer 0.69
- tomaten 0.85
- gouda geraspt 1.25
- feta 1.29
- 2x ravioli 1.98
- kipfilet 1.99
- 2 x vruchtenyoghurt 1.18
- aziatische saus 0.65
- 2x noedels 0.98
- 2x melk 0.90
- smeerboter 0.65
- spaghetti 0.49
- 3x bruine bol 1.65
Alles bij elkaar 17.80. Dus heb ik nog 7.20 over voor de rest van de week. Ik moet nog broccoli halen en in het weekend nog fruit en brood. Dus dat moet ik makkelijk halen.
woensdag 25 januari 2012 om 18:12
woensdag 25 januari 2012 om 18:47
ik heb nog veel op voorraad, wel iets aan gevuld.
bij de turk;
2bossen selderij,
stokbrood,
1 kg tomaten,
bosuitjes,
zak gepelde walnoten,
totaal 9,40
bij de slager;
2kg kippenvleugels,
bakje filet american,
150 gr gebraden gehakt,
150 gr boerenachterham,
potje verstegen kipkruiden,zz.
totaal 11,30 totnutoe uitgegeven 20,70
bij de turk;
2bossen selderij,
stokbrood,
1 kg tomaten,
bosuitjes,
zak gepelde walnoten,
totaal 9,40
bij de slager;
2kg kippenvleugels,
bakje filet american,
150 gr gebraden gehakt,
150 gr boerenachterham,
potje verstegen kipkruiden,zz.
totaal 11,30 totnutoe uitgegeven 20,70
vrijdag 27 januari 2012 om 10:56
weer andere dingen aangevuld aldi:4x melk,2x toast,4x ribbelchips,2x ijsthee,3x frissefruitdrank,2x wittewijn,2x augurkjes,2x zwartwitsnoepjes,1x volkorenkrackers1x toiletpapier(8r) totaal;25,35
div groenten,vlees,vis heb ik nog genoeg in huis.
deze week totaal uitgegeven;46 euro.
netjes binnen mn gestelde budget.
div groenten,vlees,vis heb ik nog genoeg in huis.
deze week totaal uitgegeven;46 euro.
netjes binnen mn gestelde budget.
vrijdag 27 januari 2012 om 11:20
Liz ik heb een konijn wat wild wordt van chocola.
Hij trekt het zelf uit de kast of van de tafel.
Hij krijgt hagelslag. Als hij chocola ruuikt en niks krijgt gaat hij tegen de tralies in zijn kooi aanduwen met zijn kop. Net zolang tot hij wat krijgt.
Is een raar beest, hij wordt er niet ziek van, geen diarree of wat. Toen hij nog tanden at heb ik hem een keer betrapt met zijn kop in een zak m&ms. Hij at voor het eerst toen en ik was bang dat hij dood zou gaan maar sindsdien trekt hij het uit de kasten.
Hij trekt het zelf uit de kast of van de tafel.
Hij krijgt hagelslag. Als hij chocola ruuikt en niks krijgt gaat hij tegen de tralies in zijn kooi aanduwen met zijn kop. Net zolang tot hij wat krijgt.
Is een raar beest, hij wordt er niet ziek van, geen diarree of wat. Toen hij nog tanden at heb ik hem een keer betrapt met zijn kop in een zak m&ms. Hij at voor het eerst toen en ik was bang dat hij dood zou gaan maar sindsdien trekt hij het uit de kasten.
zaterdag 28 januari 2012 om 08:32
Wat gek, ik weet niet beter dan dat chocolade ontzettend slecht is voor dieren! Maar jouw konijn leeft nog steeds, dus wat bijzonder haha.
Ach ik heb wel eens een hamster gehad en die was gek op stroopwafels, ook zo'n gek beest
Ik heb nog steeds geen boodschappen gedaan deze week, maar vandaag moet ik wel, want ik heb geen brood meer. Rij dus straks even langs de AH voor die goedkope broden, 3 voor 2 euro, niet zo lekker, maar ik kom even geld tekort na wat onverwachte rekeningen.
Ach ik heb wel eens een hamster gehad en die was gek op stroopwafels, ook zo'n gek beest
Ik heb nog steeds geen boodschappen gedaan deze week, maar vandaag moet ik wel, want ik heb geen brood meer. Rij dus straks even langs de AH voor die goedkope broden, 3 voor 2 euro, niet zo lekker, maar ik kom even geld tekort na wat onverwachte rekeningen.
zaterdag 28 januari 2012 om 08:46
zaterdag 28 januari 2012 om 08:48
Mijn financien weer op orde gemaakt, want het salaris is gisteren gestort. Ik heb op het einde van de rit 50 euro extra kunnen overmaken naar mijn spaarrekening. Dit is bovenop de 200 euro die ik sowieso elke maand op de spaarrekening zet. Dit is lekker, want ik heb pas een huis gekocht, waar dus nog wat dingetjes aan moeten gebeuren. Ook wil ik in maart/april zoiets beginnen met rijlessen, en daar heb ik ook genoeg geld voor nodig.
zaterdag 28 januari 2012 om 09:34
Gisteren weer naar de Lidl geweest, wat een fijne winkel toch:
- roze uien 1,98
- tomaten triomix (met gele dadeltomaten) 2,98
- champignons 0,99
- loempia diepvries 1,49
- smeerkaas puntjes 4,58
- Baskische kaas (Istara) 2,29
- noedels 0,49
- zout 0,15
- eieren 2,98
- angora dames onderbroek, soort legging 14,99
- skihandschoenen 3,99
Te betalen: 36,91.
Die Istara is bijna nergens te krijgen, (Rudolph had het erover) en die angora legging leek me heerlijk onder een spijkerbroek omdat ik binnenkort naar een evenement 's avonds buiten moet.
Die skiwanten heb ik eigenlijk niet nodig, maar zo goedkoop!
Daarna bij AH nog even gevrekt:
- wella haarconditioner 4,83
Tweede gratis
spa blauw
Samen 5,63
Deze week via pin: 90,70.
- roze uien 1,98
- tomaten triomix (met gele dadeltomaten) 2,98
- champignons 0,99
- loempia diepvries 1,49
- smeerkaas puntjes 4,58
- Baskische kaas (Istara) 2,29
- noedels 0,49
- zout 0,15
- eieren 2,98
- angora dames onderbroek, soort legging 14,99
- skihandschoenen 3,99
Te betalen: 36,91.
Die Istara is bijna nergens te krijgen, (Rudolph had het erover) en die angora legging leek me heerlijk onder een spijkerbroek omdat ik binnenkort naar een evenement 's avonds buiten moet.
Die skiwanten heb ik eigenlijk niet nodig, maar zo goedkoop!
Daarna bij AH nog even gevrekt:
- wella haarconditioner 4,83
Tweede gratis
spa blauw
Samen 5,63
Deze week via pin: 90,70.
zaterdag 28 januari 2012 om 13:22
Han wat goed dat je extra geld over had! Altijd fijn
Helaas hoorde ik dat de gemeentelijke belastingen er ook weer aan komen, er waren al mensen die de brief binnen hadden in mijn omgeving.
Rijlessen pff.. toen ik mijn rijbewijs jaren terug heb gehaald waren de lessen al onbetaalbaar, zal nu nog wel erger zijn!
Helaas hoorde ik dat de gemeentelijke belastingen er ook weer aan komen, er waren al mensen die de brief binnen hadden in mijn omgeving.
Rijlessen pff.. toen ik mijn rijbewijs jaren terug heb gehaald waren de lessen al onbetaalbaar, zal nu nog wel erger zijn!
zaterdag 28 januari 2012 om 17:19
Hai! Ik kom ook eens een boodschappenlijstje plaatsen. N.a.v. alle vrekken/bespaar topics, ben ik mijn eigen uitgaven ook eens onder de loep gaan nemen. Ik maak nu weekmenu's en haal weekboodschappen. Ik ben alleen en wil rond 25-30 euro per week uitgeven aan alle boodschappen, dus incl. dagelijkse verzorgingsproducten enzo.
Vandaag naar de lidl geweest
- paprika mix (3 stuks) 1,39
- 2 bananen 0,60
- 1 courgette 1,24
- zak sinaasappels 200 gr 1,24
- krop ijsbergsla 1,09
- tomaten, 2 netjes 1,70
- zak wortels 1 kilo 1,39
- sjalotten 0,69
- 2 kiwi's 0,50
- pak halfv. melk 0,55
- pot griekse kaas 1,65
- geraspte kaas 1,39
- zak bloem 1,49
- eieren 0,99
- pot gegrilde paprika's 2,19
- blik gepelde tomaten 0,39
- 3 blikjes mais 1,29
- chocolate chip kookies 1,29
Totaal: 20,09
Op de markt nog 4 avocado's voor 1 euro.
De gegrilde paprika, griekse kaas en bloem doe ik wel langer over, dus dat is ook voor de voorraad. De geraspte kaas ga ik invriezen en steeds een klein beetje van pakken als ik dat nodig heb.
Morgen alleen nog even naar de appie voor de resterende boodschappen. Ik denk dat ik rond de 30 euro uitkom.
-
Vandaag naar de lidl geweest
- paprika mix (3 stuks) 1,39
- 2 bananen 0,60
- 1 courgette 1,24
- zak sinaasappels 200 gr 1,24
- krop ijsbergsla 1,09
- tomaten, 2 netjes 1,70
- zak wortels 1 kilo 1,39
- sjalotten 0,69
- 2 kiwi's 0,50
- pak halfv. melk 0,55
- pot griekse kaas 1,65
- geraspte kaas 1,39
- zak bloem 1,49
- eieren 0,99
- pot gegrilde paprika's 2,19
- blik gepelde tomaten 0,39
- 3 blikjes mais 1,29
- chocolate chip kookies 1,29
Totaal: 20,09
Op de markt nog 4 avocado's voor 1 euro.
De gegrilde paprika, griekse kaas en bloem doe ik wel langer over, dus dat is ook voor de voorraad. De geraspte kaas ga ik invriezen en steeds een klein beetje van pakken als ik dat nodig heb.
Morgen alleen nog even naar de appie voor de resterende boodschappen. Ik denk dat ik rond de 30 euro uitkom.
-
zaterdag 28 januari 2012 om 23:04
Maar wat zijn dan je overige boodschappen waar je nog een tientje (of iets minder zelfs) aan wil besteden . Want ik mis best wel wat toch, als dit alles voor een hele week is? Brood+ broodbeleg. Vlees. Rijst, aardappelen of pasta bijv. Van dat lijstje kan je geen 7 dagen eten lijkt mij. Of heb je nog veel voorraad? Ik was vandaag alleen bij de bakker al 15 euro kwijt. 3 broden, eierkoeken, 3x broodbeleg, melk en voor man en mij een lekker broodje voor de zaterdag.
zaterdag 28 januari 2012 om 23:39
@ tulpje, ik heb rijst pasta enzo al in huis (voorraad). Brood en aardappelen ga ik morgen halen. Vlees eet ik niet heel vaak. Ik heb nog spekblokjes in de koelkast waar ik twee dagen van eet en gehakt in de vriezer. Broodbeleg heb ik al in huis (jam, sandwichspread, hagelslag), dat koop ik niet iedere week en ik had nog smeerkaas in huis.
@molly, ik ben niet echt een vrek omdat het nodig is. Ik wil gewoon meer letten op wat ik uitgeef, omdat ik voorheen per dag besloot wat ik wilde eten. Als ik op mijn werk was ging ik vaak naar de supermarkt om vers pistoletje met beleg te halen. Dat alles bij elkaar maakte dat ik best veel geld uitgaf.
Gepelde tomaten gebruik ik voor pasta saus e.d. en verse tomaat eet ik vaak op brood of in de salade. Ik eet sowieso veel rauwkost, daarom ook verse paprika's.
Gegrilde paprika vind ik gewoon super lekker (op brood of in salade), dat is echt een luxeproduct voor mij en daarmee doe ik wel een flinke tijd.
@molly, ik ben niet echt een vrek omdat het nodig is. Ik wil gewoon meer letten op wat ik uitgeef, omdat ik voorheen per dag besloot wat ik wilde eten. Als ik op mijn werk was ging ik vaak naar de supermarkt om vers pistoletje met beleg te halen. Dat alles bij elkaar maakte dat ik best veel geld uitgaf.
Gepelde tomaten gebruik ik voor pasta saus e.d. en verse tomaat eet ik vaak op brood of in de salade. Ik eet sowieso veel rauwkost, daarom ook verse paprika's.
Gegrilde paprika vind ik gewoon super lekker (op brood of in salade), dat is echt een luxeproduct voor mij en daarmee doe ik wel een flinke tijd.
zaterdag 28 januari 2012 om 23:42
Dank je voor de uitleg. Dan toch nog steeds een vraag: smaakt dat dan anders, tomaat uit blik in de pastasaus? (ik ben niet zo'n keukenprinses, vandaar mijn vragen ook) En gegrilde paprika: die is toch ook te grillen in de pan, of is dat op brood minder lekker (wat ik me overigens kan voorstellen, want zou zelf überhaupt niet op het idee komen op dat op brood te doen).
zaterdag 28 januari 2012 om 23:55
Haha, ik ben ook niet zo'n keukenprinses hoor. Al is dat ook iets waar ik mee bezig ben... Gepelde tomaten daar zit geen vel omheen dus ze zijn zacht, ook zit er sap bij. Als ik pastasaus maak dan wok/bak ik vaak wat verse groenten (vaak ook tomaat) en dan doe ik er wat uit het blik bij om er meer een saus van te maken. Ik pureer het dan niet. Vaak maak ik er ook een prutje van (met bijvoorbeeld gehakt of kipfilet) om in een wrap te doen. Het is dan meer een samenhangend geheel/mengsel dan zonder te gepelde tomaten. Ik gebruik ook wel eens een blikje tomatenpuree, alleen dat is vrij sterk van smaak (erg geconcentreerd).
Ik hoop dat je het een beetje snapt....
Gegrilde paprika kun je ook zelf maken, dan moet je het grillen (grillstand oven), totdat het vel loslaat en het beste kun je het daarna in een plastic zak doen om het vel eraf te krijgen. Dat is nogal veel werk en ik ben nogal van het gemak... Ook smaakt het uit een pot anders dan wanneer je het zelf maakt.
Als ik het op brood eet, dan eet ik het bijvoorbeeld op huttenkase of op zuivelspread oid.
Ik hoop dat je het een beetje snapt....
Gegrilde paprika kun je ook zelf maken, dan moet je het grillen (grillstand oven), totdat het vel loslaat en het beste kun je het daarna in een plastic zak doen om het vel eraf te krijgen. Dat is nogal veel werk en ik ben nogal van het gemak... Ook smaakt het uit een pot anders dan wanneer je het zelf maakt.
Als ik het op brood eet, dan eet ik het bijvoorbeeld op huttenkase of op zuivelspread oid.
zondag 29 januari 2012 om 00:28
Tomaten uit blik wordt hier ook veel gebruikt! Idd in pastasaus, maar ook in curries. Heerlijk. Net als passata, nog zo'n product dat vrij weinig kost maar waar je van alles mee kunt maken.
Het valt me op dat ik niemand hier zie schrijven over "kleine" zaakjes, zie wel grote ketens langskomen. Ik haal fruit en groente vaak bij onze Turkse groenteboer, de man is heel vriendelijk, heel goedkoop en hij heeft nog veel keuze ook. Vandaag kocht ik: 1 mango, 3 grote mandarijnen, 2 peren, 3 passievruchten en een stuk of 12 lychees. Kostte me 2 euro en 60 cent! Ik had nog appels en een grapefruit in huis, hier red ik het deze week dus wel mee. Zo goedkoop kan ik niet in de supermarkt uitkomen.
Het valt me op dat ik niemand hier zie schrijven over "kleine" zaakjes, zie wel grote ketens langskomen. Ik haal fruit en groente vaak bij onze Turkse groenteboer, de man is heel vriendelijk, heel goedkoop en hij heeft nog veel keuze ook. Vandaag kocht ik: 1 mango, 3 grote mandarijnen, 2 peren, 3 passievruchten en een stuk of 12 lychees. Kostte me 2 euro en 60 cent! Ik had nog appels en een grapefruit in huis, hier red ik het deze week dus wel mee. Zo goedkoop kan ik niet in de supermarkt uitkomen.