Software advies gevraagd

03-02-2012 16:58 16 berichten
Ik heb een leuk idee voor een website. Echter ben ik zelf niet zo'n knutselaar om het zelf te maken. Nou ja verder dan frontpage kom ik niet.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar kant en klare software, waarbij ik alleen de kleurtjes en logo hoef aan te passen. Ik wil er best voor betalen, maar dan wel in het redelijke tot max ¤100.

Ik wil een actieve site, met pagina's met onderwerp gerelateerd advies. Een forumgedeelte (hiervoor heb ik phpbb op het oog). En een stuk waarbij je een foto kan uploaden. Deze foto's moet dan op de frontpages komen.

Ik wil niet te veel van mijn idee weggeven vandaar dat ik een beetje vaag blijf. Laten we zeggen dat mensen dingen van elkaar kunnen kopen met credits.

Heeft iemand fijne ervaringen met software die je me kan aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Rapidweaver vind ik super.
Computer says nooooo
Na wat info te hebben gelezen snap ik je avatar apple fan

Ik heb hier een pc met windows, we hebben wel een apple laptop, maar ik denk dat ik het vooral vanaf de pc wil beheren.
Als je niet zelf aan het coden/scripten wil slaan zou ik gaan voor een CMS (content management systeem). Joomla is de bekendste en daarvoor zijn een miljoen miljard templates beschikbaar die je eroverheen kan gooien. Het wordt nog wel een beetje knutselen uiteraard, maar dat zal je voor phpbb zeker ook moeten. Vergeet phpbb niet regelmatig te updaten. Voor je het weet is ie gehackt.
quote:Tijntje schreef op 03 februari 2012 @ 17:21:

Vergeet phpbb niet regelmatig te updaten. Voor je het weet is ie gehackt.En Joomla ook niet. Dat is ook een bak ellende aan code. Heb al meermaals gehad dat klanten m'n servers verprutsen omdat Joomla aan het klooien was met file permissions.
Ik kan wel een beetje met computers omgaan, maar ben geen expert. Ik heb sites gemaakt met MS frontpage 2003 haha. En ik heb laatst mijn persoonlijke site gemaakt met WordPress.
Wordpress.org heeft veel templates, ook met kassasystemen. Gratis en betaalbare layouts. Veel handige plug ins, o.a. voor seo en snelle laadtijd site. Google selecteert tegenwoordig op laadtijd. Een goede host (zie wordpress.org) is belangrijk.
iWeb!

Of Blogger, das's ook erg leuk.
Er zijn ook tig wordpress forum plug ins om te gebruiken voor je site. Gebruikerservaringen staan erbij, is handig. Ik ben a-technisch en heb nu vijf sites voor anderen gemaakt met wordpress. In t verleden ook Joomla gebruikt, maar wp vind ik stukken beter.
Blogger is ook handig, maar als je inkomsten anders dan met adwords wilt genereren niet geschikt.
Wordpress en Joomla vind ik niet echt vergelijkbaar. Wordpress komt echt vanuit de Blog sfeer, waar Joomla een complete full-blown CMS is en altijd al geweest.

iWeb is een leuk advies alleen compleet non relevant. Ze heeft aangegeven dat ze vanaf een Windows pc wil beheren
Nou 't punt is dat ik een gratis site wil genereren. De personen moeten met credits dingen van elkaar 'kopen'. Hoe meer je verkoopt hoe meer je kan kopen. Soort van ruilen.

Evt een paypal/ideal accountje om extra credits te kunnen kopen.

Om de kosten te kunnen dragen wil ik ads plaatsen van bijv. webshops.
Dingen als credits van elkaar kopen klinkt mij al meteen als een maatwerk dingetje, of in ieder geval iets waarvoor je zelf voor aan de slag zou moeten. Een CMS als Joomla heeft duizenden add-on's, maar dat is meer "standaard" functionaliteit. Als je zelf dingen gaat bedenken moet je maar geluk hebben dat iemand al zoiets gemaakt heeft.
Heb je ook wel weer gelijk in, Tijntje.

Bedankt voor de reacties zo ver!
TO, als ik zo lees wat je van plan bent en dat degelijk en vooral ook goed beveiligd wilt uitvoeren (en beheren) dan adviseer ik je dat niet zo 'op eigen houtje' met 'genereer software' te doen. Dat gaat je, met alle respect, niet lukken zonder de benodigde kennis.
Stampertje alle advies is welkom, dit van jou ook! Wat raad je me aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven