Twitter?

08-02-2012 10:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic van mij (waarin ik vroeg hoe ik mijn activiteiten kon promoten....wil creatieve workshops geven, heb website gemaakt, visitekaartjes, persberichten geschreven) kreeg ik een hoop tips hier op het forum.

Een van die tips was dat ik mijn link op zo veel mogelijk site's zou plaatsen, hier ben ik de afgelopen dagen heel druk mee bezig geweest. Een andere tip was twitter. Nu heb ik mij dus aangemeld en een twitter account aangemaakt. Alleen begrijp ik niet zo goed hoe ik hier "publiciteit" mee zou kunnen maken, mensen zou kunnen werven? Ik begrijp dat je dus volgers moet hebben? Ik weet welke groepen ik wil bereiken, maar hoe kan ik die bereiken via twitter? En hoe vaak "moet" je een bericht posten bijvoorbeeld?

Bij voorbaat excuses voor de onnozele vragen maar twitter is helemaal nieuw voor mij.
Zoek op termen die bij jouw bedrijf horen en dan vind je twitteraars die die termen in hun tweets gebruiken. Als je die mensen volgt en zij volgen je terug, dan heb je in elk geval al je doelgroep.

Hoevaak twitteren? Als je iets moois hebt gemaakt, als er iets nieuws is, als je een vraag hebt, een mooi linkje oid.

Als je weinig interessants te melden hebt, dan zul je merken dat je followers afhaken.
Geef je landelijk workshops of regionaal?

Volgens mij is er een programma waar je de regionaal kunt zoeken op twitter. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dan zou je dus regionaal kunnen zoeken op woorden waarvan jij denkt dat mensen die deze hobby hebben of interesse in je product hebben kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld (ik weet niet (meer) wat je precies doet: vrijgezellenfeest (organiseren), knutselen, schilderen, frobelen. Zoiets. Die mensen kun je dan gaan volgen en als zij ooit een vraag stellen o.i.d., kun je daar op reageren!
Regionaal, maar ik wist dus niet dat je regionaal kon zoeken, bedankt voor de tip!!, bedankt ook sitka voor je reactie.
Kijk eens op http://www.lauraroeder.com, daar vind je alles wat je weten wilt. Als je tenminste Engels kunt ;)
Even een korte vraag over Twitter.

Als ik de Twitterpagina van iemand bekijk, kan diegene dan zien dat ik dat gedaan heb? (Ben geen volger van diegene.)
Nee, dat kan de ander niet zien.
Dank je wel sitka!
Wat zijn leuke mensen om te volgen op twitter?
Zelf vind ik Koningin_NL fantastisch voor wat humor tussendoor. Verder volg ik vooral vrienden, bn-ers, collega's, zakelijke contacten (Bedrijven en instellingen), politici en nieuws.
Je kan ewoon mensen, bedrijven of organisaties die jij interessant vindt voor je bedrijf gaan volgen. Grote kans dat ze jou dan ook volgen. Wil je opvallen op twitter moet je zeker dagelijks iets posten. Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven