is dit waar?

10-02-2012 15:03 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben regelmatig een discussie over het volgende; hij beweerd namelijk dat als een ongestelde vrouw vlees aanraakt dat het spontaan bederft. Ik vind dit de grootste onzin, het bederft nooit als ik eraan zit of klaarmaak met het eten. Bij mijn moeder nooit wat van gemerkt en bij tantes en vriendinnen ook niet.

Weet iemand of dit klopt of niet?
quote:exces schreef op 10 februari 2012 @ 16:03:

Nou Lilith, ik word ook dik van water hoor. Als ik een liter drink ben ik ook echt een kilo zwaarder

Die is er een dag later wel weer vanaf, dat scheelt.

Maar ik weet dat mijn moeder geen slagroom moest kloppen als ze ongesteld was, slagroom werd dan niet stijf maar bleef slappe zooi. Dus moesten wij elke zondag de room kloppen. Dat wil zeggen; om en om want degene die klopte mocht de garde schoonlikken, dus we sloegen elkaars koppen in voor dat karweitje.Ja, precies, dat is dus hetzelfde met bakken. Eiwitten worden dan niet stijf, en slagroom ook niet idd. Volgens mij heeft het - als ik gewoon logisch nadenk - inderdaad met een bepaalde veranderde zuurgraad of vetgraad in je huid, maar ook bijvoorbeeld in je speeksel (als je bijvoorbeeld van soep proeft) te maken.
Am Yisrael Chai!
Nou kennelijk toch iemand die er ervaring mee heeft Woepsie;)
Vroeger toen de wetenschap nog niet erg ver was geloofde men dat.
it's a big club and you ain't in it
Is toch handig hoef jij 1 week a 10 dagen lang niet te koken in huis ..
Natuurlijk wordt het vlees dan zuur! Koken kan niet als je ongesteld bent. Stofzuigen trouwens ook niet, en wassen, en de bedden verschonen, en dweilen en voor de zekerheid laat ik mijn man die week ook de badkamer én de boodschappen doen.
ik vind je ook niet dom marilyn...

Maar vind de vraag dom. En dat er hier nu iemand is die er ervaring mee heeft.. geloof ik niet. Denk dat dan gewoon puur toeval is.. en dat diegene er kennelijk wel in geloofd. Wat nou als je nu alleen woont? Moet je dan een week bij paps en mams eten? Naar de snackbar?

Ik geloof wel dat dit een "verhaal" van vroeger is... maar in mijn ogen puur domme bijgeloof
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:eefjewentelteefje schreef op 10 februari 2012 @ 15:06:

Surinamer?

Bij sommige Surinamers mogen vrouwen niet koken als ze ongsteld zijn.Daar dacht ik ook gelijk aan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Lilith75 schreef op 10 februari 2012 @ 15:59:

Oh mijn ex schoonmoeder beweerde dat het gehakt zuur werd als zij de ballen draaide tijdens haar menstruatie.

Nou ik geloof dat in welke fase van haar cyclus dan ook alles zuur werd wat ze aanraakte...........maar goed deze vrouw werd ook dik van water.......ze geloofde het zelf, dat dan weer wel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vroeg mij meer af of meer mensen hiervan gehoord hadden. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het waar is. En dat is het dus ook. Ik dacht dat vriendlief het verzonnen had of zijn moeder. Maar het is een vrij algemeen bekende fabel dus.

Maar fijn dat je mij niet dom vind woepsie, ik ga nu koken, haha, ben niet ongesteld ;)
quote:Bezzzz schreef op 10 februari 2012 @ 17:30:

Natuurlijk wordt het vlees dan zuur! Koken kan niet als je ongesteld bent. Stofzuigen trouwens ook niet, en wassen, en de bedden verschonen, en dweilen en voor de zekerheid laat ik mijn man die week ook de badkamer én de boodschappen doen.

Ik geloof je. Ben toevallig vandaag hartstikke ongesteld gaan worden en ik denk dat het hoog tijd word dat mijn man deze wijsheid tot zich neemt

Trouwens, voor wie hier meer over wil lezen, zie: http://www.ispub.com/jour ... mong-major-religions.html (artikel over hoe de grote religies omgaan met menstruatie en welke restricties zij er aan vast hebben gekoppeld. )
Ja in het stenentijdperk wel maar toen waren er ook nog geen kranen.Toen kon je niet even na de boodschap handen wassen maar moest je 3 uur lopen naar de rivier om je handen te kunnen wassen.Echt.
als we dit nou met zijn alle naar buiten brengen en die mannen dat lekker laten geloven dan ben ik vanaf nu 2 van de 4 weken ongesteld!!
quote:fashionvictim schreef op 10 februari 2012 @ 17:11:

[...]Volgens mij heeft het - als ik gewoon logisch nadenk - inderdaad met een bepaalde veranderde zuurgraad of vetgraad in je huid, maar ook bijvoorbeeld in je speeksel (als je bijvoorbeeld van soep proeft) te maken.

Dat klinkt plausibel. Dus reden te meer om gewoon hygiënisch te werken: geen lepels in de kookpan waar je met je mond aangezeten hebt. Niet met je vingers aan het eten zitten.

Ik kan me zomaar voorstellen dat vroeger mensen minder hygiënisch werkten en dat eten toen idd sneller bedierf. Zoiets is intussen ook al een paar keer genoemd.

Kortom: vroeger zat er mogelijk wel een kern van waarheid in. Zoals wel meer volkswijsheden een kern van waarheid hebben, die soms allang weer achterhaald is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven