Vaker lachen
zondag 12 februari 2012 om 11:03
Ik heb tijdens mijn jeugd een aantal dingen meegemaakt waardoor ik best wel een serieus persoon ben geworden. Nu ben ik iemand die best sarcastisch (positief) kan zijn en tijdens mijn tienerjaren heb ik dan ook voldoende gelachen. Maar ik constateer dat de relaties (met vriend en vriendinnen) die ik na mijn 22e heb opgebouwd allemaal zo serieus zijn. Ik lach zo weinig! Nou zie ik wel in dat ik hier een rol in heb, maar hoe verander ik dit?
zondag 12 februari 2012 om 11:10
Wat bedoel je met 'vaker lachen'? Als 'in een deuk liggen'? Schaterlachen?
Of is glimlachen om het zonnetje wat door de bomen piept, die grappige uitspraak van je collega of om iets leuks wat je leest in een tijdschrift ook al genoeg?
Lachen is toch iets wat je zelf prima kunt doen, daar heb je geen anderen voor nodig?
Of is glimlachen om het zonnetje wat door de bomen piept, die grappige uitspraak van je collega of om iets leuks wat je leest in een tijdschrift ook al genoeg?
Lachen is toch iets wat je zelf prima kunt doen, daar heb je geen anderen voor nodig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 12 februari 2012 om 11:42
Vriendinnen zoeken met wie dat kan. Ik heb een paar vriendinnen met wie ik altijd, waar dan ook,in praktisch elke situatie , ontzettend kan lachen tot inderdaad de tranen over onze wangen gaan. En ik zou het echt missen als ik niet iedere dag zou hebben gelachen. Het hoeven trouwens geen vrienden te zijn he? Ik heb ook collega's met wie ik altijd lol heb en moet geregeld alleen ook ontzettend lachen ergens om.
zondag 12 februari 2012 om 12:04
Zo'n workshop heb ik ook eens gevolgd, was niets voor mij. Ja, maak me nu idd over meer dingen zorgen. Was vroeger vooral met mijn eigen leven bezig. Nu ook meer met dat van anderen, dus meer mensen om je zorgen over te maken. En met een baan, huis, etc. zijn er meer verantwoordelijkheden bij gekomen.
Maar ik zou het graag wat meer in balans hebben. De serieuze en luchtige momenten. Vooral in mijn relatie.
Maar ik zou het graag wat meer in balans hebben. De serieuze en luchtige momenten. Vooral in mijn relatie.
zondag 12 februari 2012 om 12:14
Tja, je veel zorgen maken daar wordt het niet makkelijker van inderdaad. Probeer je te bedenken dat het best goed gaat en dat je plezier mag maken om te genieten van jezelf en elkaar. Praat met je partner erover? Ga samen wat geks doen om te lachen. Duik desnoods savonds een kinder speeltuin in en ga op een wipkip een wedstrijdje doen.
zondag 12 februari 2012 om 12:30
Same here! Ik bedacht me laatst hetzelfde, gewoon luchtig, gek doen, lol hebben om niks, dat mis ik. Ik heb ook vooral vriendinnen waar ik 1 op 1 mee afspreek en we vooral in een praat setting zijn. Heb laatst een workshop lachen gedaan en toen voelde ik pas weer hoe het voelt om helemaal in een deuk te liggen en hoe fijn lachen is, en hoe weinig ik dat dus doe..
Maar weet ook niet zo goed hoe dat te veranderen..
Ik denk wel eens; ik wou dat ik meer vriendinnen had met kinderen dan kon ik met ze mee spelen en lachen! Ik leg het al snel bij de mensen om me heen, dat ik wat minder serieuze mensen om me heen zou willen. Maar denk dat we het ook uit onszelf kunnen halen zoals hier gezegd wordt quote:ReinRoef schreef op 12 februari 2012 @ 12:14:
Duik desnoods savonds een kinder speeltuin in en ga op een wipkip een wedstrijdje doen.Maar dan denk ik meteen; tja met wie doe ik dit dan?!
Maar weet ook niet zo goed hoe dat te veranderen..
Ik denk wel eens; ik wou dat ik meer vriendinnen had met kinderen dan kon ik met ze mee spelen en lachen! Ik leg het al snel bij de mensen om me heen, dat ik wat minder serieuze mensen om me heen zou willen. Maar denk dat we het ook uit onszelf kunnen halen zoals hier gezegd wordt quote:ReinRoef schreef op 12 februari 2012 @ 12:14:
Duik desnoods savonds een kinder speeltuin in en ga op een wipkip een wedstrijdje doen.Maar dan denk ik meteen; tja met wie doe ik dit dan?!
zondag 12 februari 2012 om 12:35
Ik denk dat ik het juist zelf aantrek. Toen ik zelf nog vaak giebelig was, had ik ook dat soort mensen om me heen.
En nu zijn vrienden gewend dat ik degene ben met wie ze een serieus gesprek voeren. Voor een avondje geinen bellen ze een andere vriendin. Vriend kijkt ook raar op als ik wel eens een geintje probeer uit te halen.
Leuke tip ReinRoef! Inderdaad dat melige gegein bedoel ik.
En nu zijn vrienden gewend dat ik degene ben met wie ze een serieus gesprek voeren. Voor een avondje geinen bellen ze een andere vriendin. Vriend kijkt ook raar op als ik wel eens een geintje probeer uit te halen.
zondag 12 februari 2012 om 12:43
quote:ReinRoef schreef op 12 februari 2012 @ 12:14:
Duik desnoods savonds een kinder speeltuin in en ga op een wipkip een wedstrijdje doen.
Ik ben nogal visueel ingesteld en bedankt dus! Ik heb mijn minimaal benodigde lachmomenjes voor vandaag weer binnen!
*kijkt lief naar vriend en vraagt of we een stukje gaan wandelen... naar de speeltuin!*
Duik desnoods savonds een kinder speeltuin in en ga op een wipkip een wedstrijdje doen.
Ik ben nogal visueel ingesteld en bedankt dus! Ik heb mijn minimaal benodigde lachmomenjes voor vandaag weer binnen!
*kijkt lief naar vriend en vraagt of we een stukje gaan wandelen... naar de speeltuin!*
zondag 12 februari 2012 om 12:47
Denk dat dat bij mij ook zo is ja, al heb ik van huis uit al meegekregen; doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, spelletjes doen of raar dansen in de huiskamer was er niet bij. Dat geinen heb ik weinig gedaan en daardoor ook weinig mensen om me heen verzameld met wie ik dat kan doen, nu is dat aan het veranderen en mis ik de mensen waarmee het kan..
zondag 12 februari 2012 om 12:48
quote:SanneK schreef op 12 februari 2012 @ 12:35:
Ik denk dat ik het juist zelf aantrek. Toen ik zelf nog vaak giebelig was, had ik ook dat soort mensen om me heen.
Dat lijkt me lastig ja, dat je als serieus bekend staat en mensen dus raar opkijken als je grappen maakt. Toch denk ik dat je moet doorzetten. Je kunt ook een paar vriendinnen op de hoogte stellen van je nieuwe persoonlijke doelstelling zodat ze er niet zo van opkijken. En nodig ze eens allemaal tegelijk uit! Wie weet wordt het wel een groepje waarin ook gelachen kan worden!
Sinterklaasspel, ruilbeurs, spelletjesmiddag, comedies kijken, met een groepje gaan skaten, workshop paaldansen...
Dat lijkt me lastig ja, dat je als serieus bekend staat en mensen dus raar opkijken als je grappen maakt. Toch denk ik dat je moet doorzetten. Je kunt ook een paar vriendinnen op de hoogte stellen van je nieuwe persoonlijke doelstelling zodat ze er niet zo van opkijken. En nodig ze eens allemaal tegelijk uit! Wie weet wordt het wel een groepje waarin ook gelachen kan worden!
Sinterklaasspel, ruilbeurs, spelletjesmiddag, comedies kijken, met een groepje gaan skaten, workshop paaldansen...