ip adres ?

12-02-2012 20:22 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nou toch meemaak.

Ik heb geboden op een paar schaatsen op mp krijg ik een email terug van een persoon die zegt ik wil niet aan jou verkopen want mijn ip adres staat bekend ivm oplichting?

Nou ik heb nog nooit iemand opgelicht voor zo ver ik weet en heb ook nog nooit wat verkocht?

Wat moet ik hier nou mee en hoe komt die persoon erbij?

Ik had ze gewoon willen ophalen en gelijk betalen.

Heb ook al mn gegevens nagetrokken maar mn gegevens staan niet geregistreerd hoor.

Is een ip adres gekoppeld aan je computer of aan je email adres?
Gekocht, gaat niet om verkocht perse.

Maar zou me er verder niet druk om maken, boeien...
quote:Nova78 schreef op 12 februari 2012 @ 20:48:

Maar hoe kan iemand dan jouw IP-adres zien? Via een bod dat je plaatst op MP?Nee, je zou het uit het mailtje kunnen halen, via MP is sowieso niet mogelijk.
quote:Tijntje schreef op 12 februari 2012 @ 20:39:

[...]

Dan moet je hem wel vrij lang uit laten staan. Zo lang dat je lease verloopt op het adres.dat weten de meeste trollen niet.
quote:Tijntje schreef op 12 februari 2012 @ 20:50:

[...]

Nee, je zou het uit het mailtje kunnen halen, via MP is sowieso niet mogelijk.volgens mij wel.
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 20:49:

Wat een rare baas trouwens, dat ie alle geïnteresseerden en verkopers van z'n MP-waar natrekt!

Zoals de waard, etc?

Kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Ik en vele anderen doen dat ook. Alhoewel bij kopers zou ik me niet zo druk maken. Dan is het gewoon boter bij de vis, of vooraf betalen. Ben jaren geleden via eBay voor 200 gulden (niet euro) de boot in gegaan. Sindsdien controleer ik ook alles. Mijn telefoon (Nokia Lumia800, 270 euro) heb ik ook via marktplaats en ik heb daarbij ook alles gecheckt. Naam googlen, IP adres uit e-mail etc etc.... En natuurlijk zelf ophalen bij de4rgelijke bedragen.

Er wordt echt veel opgelicht via MP en eBay
quote:Tijntje schreef op 12 februari 2012 @ 20:39:

[...]

Dan moet je hem wel vrij lang uit laten staan. Zo lang dat je lease verloopt op het adres.Nee hoor, kan al binnen 10 minuten hoor. Vanwege de schaarste aan IP-adressen.
Ik heb alleen een email getuurd via mp met de vraag of ik ze vanmiddag mocht komen ophalen.

En de vraagprijs geboden.

Als ik de persoon zn naam google krijg ik ook allemaal rare computertermen.
quote:little_pickle schreef op 12 februari 2012 @ 20:52:

[...]

Kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Ik en vele anderen doen dat ook. Alhoewel bij kopers zou ik me niet zo druk maken. Dan is het gewoon boter bij de vis, of vooraf betalen. Ben jaren geleden via eBay voor 200 gulden (niet euro) de boot in gegaan. Sindsdien controleer ik ook alles. Mijn telefoon (Nokia Lumia800, 270 euro) heb ik ook via marktplaats en ik heb daarbij ook alles gecheckt. Naam googlen, IP adres uit e-mail etc etc.... En natuurlijk zelf ophalen bij de4rgelijke bedragen.

Er wordt echt veel opgelicht via MP en eBayDus jij checkt verkopers.

Ik doe inderdaad ook altijd ophalen, als mensen echt niet anders willen verzenden. Tot nog toe is het altijd goed gegaan.
Maaruh gebruik eens een ander mail adres... gewoon dezelfde vraag, ik heb interesse.

En ip is nu anders dus zou hij niet moeten kunnen zien dat je dezelfde persoon bent.
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 20:53:

[...]

Nee hoor, kan al binnen 10 minuten hoor. Vanwege de schaarste aan IP-adressen.Dan zou het JUIST niet kunnen, slimbo.
quote:spectral schreef op 12 februari 2012 @ 20:55:

Maaruh gebruik eens een ander mail adres... gewoon dezelfde vraag, ik heb interesse.

En ip is nu anders dus zou hij niet moeten kunnen zien dat je dezelfde persoon bent.ander email betekent geen ander IP
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 20:53:

[...]

Nee hoor, kan al binnen 10 minuten hoor. Vanwege de schaarste aan IP-adressen.Bij Ziggo is de lease 2 tot 3 dagen. Maar kan best dat andere providers het korter hebben.
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2012 @ 20:56:

[...]

ander email betekent geen ander IP Ander e-mail alleen niet nee. Maar als de eerdere e-mail verstuurd is over het WiFi netwerk van de NS en ze stuurt nu een mailtje over haar eigen WiFi (of 3G) onder een ander e-mail adres is het niet meer traceerbaar alszijnde dezelfde persoon.
Haar eerste mail was vanaf het station, nu is ze thuis... dus ander ip!

*gaap*
Maar ik wilde niets verkopen maar iets kopen en het gewoon ophalen en dan gelijk betalen natuurlijk?

Misschien is het te begrijpen dat je voorzichtig bent als je iets duurders laat opsturen maar dat was hier helemaal niet ter spraken.

Ook verkoop ik bijna nooit wat op MP maar ben wel al 5 jaar actief op MP.

Nergens staan mn gegevens geregistreerd ivm oplichting dus begrijp hier helaal niets van.

Ook snap ik niet dat iemand die iets wil verkopen dat niet aan mij wilt verkopen?
Wist niet dat ze op het station staat?!

Gewoon even bij de buren aankloppen om te mailen.

Je kan ook zelf iedere x je IP veranderen (is wel werk en moet je veel verstand ervan hebben)

Maar mijn zou er werkelijk niet door roesten, hoor.

Je hebt die vent of zijn schaatsen verder toch niet nodig?
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2012 @ 20:55:

[...]

Dan zou het JUIST niet kunnen, slimbo.Jawel, want juist vanwege de schaarste aan emailadressen, gaat het IP adres vrij snel over naar een ander, zodra je je modem uitzet.

Wat een sympathieke koosnaampjes gebruik jij toch!
quote:spectral schreef op 12 februari 2012 @ 20:55:

En ip is nu anders dus zou hij niet moeten kunnen zien dat je dezelfde persoon bent.Maar met dat andere email adres heb ik geen account bij mp.
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 21:01:

[...]

Jawel, want juist vanwege de schaarste aan emailadressen, gaat het IP adres vrij snel over naar een ander, zodra je je modem uitzet.

Wat een sympathieke koosnaampjes gebruik jij toch!

Slimbo, bimbo wat jij wilt.

Maar bij uitzetten modem verandert het in principe niet.

Maar dat zal bij jouw trollennetwerk anders zijn
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2012 @ 21:02:

[...]

Slimbo, bimbo wat jij wilt.

Maar bij uitzetten modem verandert het in principe niet.

Maar dat zal bij jouw trollennetwerk anders zijn

Ik denk dat je me verward met iemand anders....
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 21:04:

[...]

Ik denk dat je me verward met iemand anders....Volgens je IP niet
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2012 @ 21:01:

Wist niet dat ze op het station staat?!

Gewoon even bij de buren aankloppen om te mailen.

Je kan ook zelf iedere x je IP veranderen (is wel werk en moet je veel verstand ervan hebben)

Maar mijn zou er werkelijk niet door roesten, hoor.

Je hebt die vent of zijn schaatsen verder toch niet nodig?

Nee het hoeft nu niet meer.

Maar was bang dat mn ip adres in verband was met oplichting.

Maar dat komt dus doordat ik het via mn mobiel op het station had gedaan.

Maar toch vreemd allemaal.
quote:charlottecharles schreef op 12 februari 2012 @ 21:01:

[...]

Jawel, want juist vanwege de schaarste aan emailadressen, gaat het IP adres vrij snel over naar een ander, zodra je je modem uitzet.Is erg afhankelijk van de gebruikte provider. De een heeft nog redelijk wat adressen over. Terwijl de ander bijna op zijn tenen loopt om alles op Internet te kunnen laten. Nog een jaartje (of 2?) en we hebben weer evenveel IP adressen als er zandkorrels zijn op de wereld. (En kunnen router/modem verkopers weer goudgeld verdienen aan de vervanging van niet meer goed werkende routers/modems)
quote:nikki_28 schreef op 12 februari 2012 @ 21:05:

[...]

Nee het hoeft nu niet meer.

Maar was bang dat mn ip adres in verband was met oplichting.

Maar dat komt dus doordat ik het via mn mobiel op het station had gedaan.

Maar toch vreemd allemaal.

Welnee, ben je mal.

Wellicht verveelt die man zich, maakt hij een fout.

Lekker belangrijk!
quote:Ksenija schreef op 12 februari 2012 @ 21:04:

[...]

Volgens je IP niet

Overal waar ik jou tegen kom hierzo weet je niks fatsoenlijks te zeggen! Je bent de hele tijd negatief!

Hoop niet dat je ook zo tegen je vrienden praat in rl!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven