Boodschappen topic
donderdag 29 december 2011 om 18:27
zondag 12 februari 2012 om 13:20
Riony ik word ook altijd knettergek van die lege schappen! Ik merk het vooral bij de AH waar ik altijd heen ga, ben nu al een paar keer bij een andere AH geweest, die is wel een beetje uit de buurt, maar bevalt beter.
Ik heb op dit moment echt heel veel verschillende maaltijden in de vriezer, 11 stuks om precies te zijn, dat is wel erg veel voor mijn doen moet ik zeggen, meestal liggen er een stuk of 5 in. En heb er al 1 in de koelkast liggen die aan het ontdooien is voor vanavond.
Weten jullie meteen waarom ik soms weken heb waarin ik echt voor heel weinig geld boodschappen kan doen
Ik heb op dit moment echt heel veel verschillende maaltijden in de vriezer, 11 stuks om precies te zijn, dat is wel erg veel voor mijn doen moet ik zeggen, meestal liggen er een stuk of 5 in. En heb er al 1 in de koelkast liggen die aan het ontdooien is voor vanavond.
Weten jullie meteen waarom ik soms weken heb waarin ik echt voor heel weinig geld boodschappen kan doen
zondag 12 februari 2012 om 13:26
zondag 12 februari 2012 om 14:28
zondag 12 februari 2012 om 14:51
zondag 12 februari 2012 om 15:15
Kuzu ik koop drogisterijspullen meestal op voorraad en waar ze in de aanbieding zijn, zoals bij de Action, Kruidvat etc...Ik let dus erg op de folders etc..
Soms schrik ik ook wel van de bedragen maar vaak is het ook zo dat alles tegelijk "op" is en je hebt toch shampoo, maandverband etc...nodig.
Soms schrik ik ook wel van de bedragen maar vaak is het ook zo dat alles tegelijk "op" is en je hebt toch shampoo, maandverband etc...nodig.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 13 februari 2012 om 14:51
@liz1998 - de volgende in aanmerking komende AH ligt op 1,2 km afstand en het is ook een klein winkeltje. Ik kan natuurlijk weleens in die winkel gaan kijken, zo'n loopje is altijd gezond, en het geeft een frisse blik op het assortiment van AH. Helaas hebben we hier geen megastore in de buurt.
En natuurlijk is het ook het beste om het spul langzaam te laten ontdooien, liefst in de koeler. In ieder geval blijft het dan lekkerder. Zeker gebak. Maar ik weet nog niet waar ik over een halve dag trek in heb. Dan ligt er ontdooide erwtensoep, maar ik had liever kippensoep gewild. Of ik kom thuis met versgescoorde spareribs of een lekker vers brood, maar ja ik had al hutspot uit de vriezer gehaald.
@Kuzu, ik koop weleens aanbiedingen bij Kruidvat, maar wel steeds minder, omdat spullen die je in februari handig vindt, in augustus alweer achterhaald zijn. Of je vergist je. Bijvoorbeeld ik had twee flessen Cillit Bang gekocht voor de prijs van één, maar door de gretigheid had ik niet goed gekeken; eenmaal thuis bleek het spul "vernieuwd", en er zat nu bleek is, dus die kan ik niet meer voor het doel dat ik voor ogen had gebruiken. Eigenlijk nergens voor want ik lag haast in katzwijm door de walm.
Bepaalde aanbiedingen komen steeds terug; meestal 50% tot 25% korting dus haast is nergens voor nodig.
En natuurlijk is het ook het beste om het spul langzaam te laten ontdooien, liefst in de koeler. In ieder geval blijft het dan lekkerder. Zeker gebak. Maar ik weet nog niet waar ik over een halve dag trek in heb. Dan ligt er ontdooide erwtensoep, maar ik had liever kippensoep gewild. Of ik kom thuis met versgescoorde spareribs of een lekker vers brood, maar ja ik had al hutspot uit de vriezer gehaald.
@Kuzu, ik koop weleens aanbiedingen bij Kruidvat, maar wel steeds minder, omdat spullen die je in februari handig vindt, in augustus alweer achterhaald zijn. Of je vergist je. Bijvoorbeeld ik had twee flessen Cillit Bang gekocht voor de prijs van één, maar door de gretigheid had ik niet goed gekeken; eenmaal thuis bleek het spul "vernieuwd", en er zat nu bleek is, dus die kan ik niet meer voor het doel dat ik voor ogen had gebruiken. Eigenlijk nergens voor want ik lag haast in katzwijm door de walm.
Bepaalde aanbiedingen komen steeds terug; meestal 50% tot 25% korting dus haast is nergens voor nodig.
it's a big club and you ain't in it
maandag 13 februari 2012 om 19:26
Riony mijn ervaring met kleine AH winkels is dat ze vaak idd nog minder hebben, hoe het zit met gevulde schappen durf ik niet te zeggen.
Ik ben daarin best een beetje streng voor mezelf, als ik 's ochtends iets uit de vriezer heb gehaald, dan heb ik dat maar te eten 's avonds haha. Nu liggen er vaak dingen in die ik gewoon erg lekker vind, dus is het meestal geen probleem.
Tenzij ik word uitgenodigd om ergens te komen eten, dan eet ik het de volgende dag. Normaal blijft je eten ook wel 2-3 dagen goed in de koelkast, dus het vanuit de vriezer na een dag eten, vind ik dan ook geen probleem.
Wat betreft de steeds terug komende korting heb je wel gelijk, dat zie ik ook vaak met producten in de supermarkt. Bij AH komen tijdens de hamsterweken bijvoorbeeld steeds de Knorr wereldgerechten in de aanbieding!
Ik ben daarin best een beetje streng voor mezelf, als ik 's ochtends iets uit de vriezer heb gehaald, dan heb ik dat maar te eten 's avonds haha. Nu liggen er vaak dingen in die ik gewoon erg lekker vind, dus is het meestal geen probleem.
Tenzij ik word uitgenodigd om ergens te komen eten, dan eet ik het de volgende dag. Normaal blijft je eten ook wel 2-3 dagen goed in de koelkast, dus het vanuit de vriezer na een dag eten, vind ik dan ook geen probleem.
Wat betreft de steeds terug komende korting heb je wel gelijk, dat zie ik ook vaak met producten in de supermarkt. Bij AH komen tijdens de hamsterweken bijvoorbeeld steeds de Knorr wereldgerechten in de aanbieding!
dinsdag 14 februari 2012 om 12:51
Boodschappen van vandaag:
Karnemelk 0,51
Olijven 0,57
Lucifers 0,79
Thee 2x 0,64
Zout 0,11
Suikerklontjes 1,15
Afbakbrood 6x 0,32
Zuurkool 0,59 (2e gratis)
Wattenschijfjes 0,70
Croutons 0,51
Komkommer 0,99
Pedaalemmerzakken 0,46
Boterhamzakjes 0,19
Diepvrieszakjes 0,28
Bruinbrood 3x 0,99 (korting 0,97)
Toetje 2x 0,17
Vleesvervanger 2,69
Sla 2x 1,29 (0,58 korting)
Totaal 17,10
Ik vond de komkommer belachelijk duur, maar om daar nou voor naar een andere winkel te rijden..
En bij tomaten stond 0,89 per 500 gram. Ging ik het wegen, 3 tomaten voor 0,77! Stond op de weegschaal dus 2,38 per kg. En het was niet in de bonus, dus wordt ook niet achteraf verrekend. Ik heb ze mooi laten liggen!
Karnemelk 0,51
Olijven 0,57
Lucifers 0,79
Thee 2x 0,64
Zout 0,11
Suikerklontjes 1,15
Afbakbrood 6x 0,32
Zuurkool 0,59 (2e gratis)
Wattenschijfjes 0,70
Croutons 0,51
Komkommer 0,99
Pedaalemmerzakken 0,46
Boterhamzakjes 0,19
Diepvrieszakjes 0,28
Bruinbrood 3x 0,99 (korting 0,97)
Toetje 2x 0,17
Vleesvervanger 2,69
Sla 2x 1,29 (0,58 korting)
Totaal 17,10
Ik vond de komkommer belachelijk duur, maar om daar nou voor naar een andere winkel te rijden..
En bij tomaten stond 0,89 per 500 gram. Ging ik het wegen, 3 tomaten voor 0,77! Stond op de weegschaal dus 2,38 per kg. En het was niet in de bonus, dus wordt ook niet achteraf verrekend. Ik heb ze mooi laten liggen!
dinsdag 14 februari 2012 om 19:22
Ik was deze keer wat vroeger en alles was er nog. Toen ik even later terugkwam voor de aardappelen hadden ze alleen nog maar de duurdere. Scheelde toch weer 25 cent.
Lidl:
200 gr schouderham 0,79
150 gr ontbijtspek plakjes 0,69
eieren 10 st 1,25
muesli 1,29 (voorraadkast)
cakejes 1,19
2x volkorenbrood 1,98
1 zak afbakbroodjes petit pain bruin 1,39
vloeibaar wasmiddel formil 2,39
5 kg aardappelen 1,59
schouderkarbonade aanbieding 3,49
totaal 16,05
AH:
doyenné peren 1,38 (aanbieding)
rozijnen 500 gr 1,35 (eindelijk kan ik de zuurkool eten)
totaal: 2,73
Er was wat meer te zien deze week bij Lidl hoewel ik geen tijd had om goed te kijken.
De gehaktballetjesaanbieding toch maar niet meegenomen.
De schouderkarbonades zijn bedoeld als nasivlees enz.
Lidl:
200 gr schouderham 0,79
150 gr ontbijtspek plakjes 0,69
eieren 10 st 1,25
muesli 1,29 (voorraadkast)
cakejes 1,19
2x volkorenbrood 1,98
1 zak afbakbroodjes petit pain bruin 1,39
vloeibaar wasmiddel formil 2,39
5 kg aardappelen 1,59
schouderkarbonade aanbieding 3,49
totaal 16,05
AH:
doyenné peren 1,38 (aanbieding)
rozijnen 500 gr 1,35 (eindelijk kan ik de zuurkool eten)
totaal: 2,73
Er was wat meer te zien deze week bij Lidl hoewel ik geen tijd had om goed te kijken.
De gehaktballetjesaanbieding toch maar niet meegenomen.
De schouderkarbonades zijn bedoeld als nasivlees enz.
woensdag 15 februari 2012 om 14:24
Zo, weer terug van mijn shoppingtrip en dit heb ik gehaald:
AH:
- 4 blikjes tomatenpuree
- sambal
- honing
Bij elkaar 2.45
Bij kruidvat andrelon gehaald, aanbieding. Was 3.40.
Daarna nog door naar de lidl:
- tas elstar 1.55
- aardappelen 0.89
- tomaten 0.85
- vruchtenyoghurt 0.59
- gebakken uitjes 0.89
- zonnebloemolie 1.29
- diepvrieszakken 1.39
- kipfilet 3.35
Bij elkaar 10.80.
Alles bij elkaar heb ik dus 16.65 uitgegeven. Dan heb ik nog 8.35 over voor de rest van de week. Ik moet zaterdag sowieso nog halen: spareribs, fruit, brood, koekjes en drinken. Ik moet maar iets van het geld van volgende week erbij stoppen. Anders red ik het nooit
AH:
- 4 blikjes tomatenpuree
- sambal
- honing
Bij elkaar 2.45
Bij kruidvat andrelon gehaald, aanbieding. Was 3.40.
Daarna nog door naar de lidl:
- tas elstar 1.55
- aardappelen 0.89
- tomaten 0.85
- vruchtenyoghurt 0.59
- gebakken uitjes 0.89
- zonnebloemolie 1.29
- diepvrieszakken 1.39
- kipfilet 3.35
Bij elkaar 10.80.
Alles bij elkaar heb ik dus 16.65 uitgegeven. Dan heb ik nog 8.35 over voor de rest van de week. Ik moet zaterdag sowieso nog halen: spareribs, fruit, brood, koekjes en drinken. Ik moet maar iets van het geld van volgende week erbij stoppen. Anders red ik het nooit
woensdag 15 februari 2012 om 17:43
Net die Oosterse boerenkoolschotel gemaakt en ik vind het helemaal niet lekker. De boerenkool blijft te hard naar mijn idee. Ik wil het wel nog een keer met een andere groente proberen, misschien iets van spitskool of paksoi.
Vind het in ieder geval wel zonde dat er weer een hele pan eten moet worden weggegooid. Nou ja, nu zit ik dus aan de rosi. Zou het vrijdag eigenlijk ook eten, maar dan maak ik voor vrijdag wel spinaziestamppot.
Vind het in ieder geval wel zonde dat er weer een hele pan eten moet worden weggegooid. Nou ja, nu zit ik dus aan de rosi. Zou het vrijdag eigenlijk ook eten, maar dan maak ik voor vrijdag wel spinaziestamppot.
donderdag 16 februari 2012 om 15:12
Het gaat hier geloof ik over rauwe boerenkool (nog nooit gehad) maar zelf vind ik de Jumbo diepvriesboerenkool (eigen merk in deelblokjes) verreweg het lekkerste. Ik koop de Euroshopper dan wel vanwege de iets lagere prijs, maar culinair gezien is die van Jumbo de beste.
donderdag 16 februari 2012 om 15:18
donderdag 16 februari 2012 om 15:22
Harde boerenkool is ook niet lekker.
Ik koop meestal zakken voorgesneden boerenkool.
Is ook handig voor het konijn, die heeft geen tanden meer dus hij kan geen grote stukken eten.
Net gekocht:
Zak kipkluifjes, 3,50 (C1000)
Aldi:
Bloem
Gehakt
Poeder voor toetjes (melk erbij en klaar)
Room
Yoghurt
5,30 totaal
en een pakje gist voor 25 cent bij de Turkse winkel.
Ga nu een poging doen om broodjes (pogaca) te maken.
Met gehaktvulling, aardappelvulling en zonder iets.
Mijn schoonmoeder maakt ze wel vaker en ik ben er gek op, heb het alleen nooit zelf gemaakt.
Dus, ben benieuwd. De vullingen staan klaar, het deeg moet nog een half uur rusten en dan maak ik ze af.
Ik koop meestal zakken voorgesneden boerenkool.
Is ook handig voor het konijn, die heeft geen tanden meer dus hij kan geen grote stukken eten.
Net gekocht:
Zak kipkluifjes, 3,50 (C1000)
Aldi:
Bloem
Gehakt
Poeder voor toetjes (melk erbij en klaar)
Room
Yoghurt
5,30 totaal
en een pakje gist voor 25 cent bij de Turkse winkel.
Ga nu een poging doen om broodjes (pogaca) te maken.
Met gehaktvulling, aardappelvulling en zonder iets.
Mijn schoonmoeder maakt ze wel vaker en ik ben er gek op, heb het alleen nooit zelf gemaakt.
Dus, ben benieuwd. De vullingen staan klaar, het deeg moet nog een half uur rusten en dan maak ik ze af.
vrijdag 17 februari 2012 om 06:24
Morgen weer boodschappen gaan doen. Ik ga het toch ruim redden deze week. Diegene die spareribs zou komen eten heeft afgebeld, dus die hoef ik niet te gaan halen. Daarbij ga ik nu morgenavond uiteten en ik ga ervan uit dat er voor mij betaald wordt . Morgen moet ik dan sowieso halen:
- brood
- bananen
- melk
- andijvie
- Griekse yoghurt
Mijn weekmenu voor volgende week:
- Zaterdag: uiteten
- Zondag: andijviestamppot met rookworst (andijvie halen)
- Maandag: wraps met tomatensaus, kip en andijvie (alles in huis)
- Dinsdag: Rijst met tomatensaus en kip (alles in huis)
- Woensdag: Griekse kip in tomatensaus (halen: kippenvleugels, courgette, feta)
Donderdag en vrijdag ga ik nog even over nadenken.
- brood
- bananen
- melk
- andijvie
- Griekse yoghurt
Mijn weekmenu voor volgende week:
- Zaterdag: uiteten
- Zondag: andijviestamppot met rookworst (andijvie halen)
- Maandag: wraps met tomatensaus, kip en andijvie (alles in huis)
- Dinsdag: Rijst met tomatensaus en kip (alles in huis)
- Woensdag: Griekse kip in tomatensaus (halen: kippenvleugels, courgette, feta)
Donderdag en vrijdag ga ik nog even over nadenken.
vrijdag 17 februari 2012 om 12:24
quote:Kuzu schreef op 16 februari 2012 @ 20:39:
Qua structuur een beetje brioche achtig.
Zacht brood dus, maar niet zoet zoals dat brioche.
Ze zijn een beetje droog maar ik denk dat ik teveel bloem heb gebruikt.
M'n man vind de smaak prima dus voor een eerste keer wel gelukt.Klinkt goed! Zal er google eens een keer op loslaten.
Qua structuur een beetje brioche achtig.
Zacht brood dus, maar niet zoet zoals dat brioche.
Ze zijn een beetje droog maar ik denk dat ik teveel bloem heb gebruikt.
M'n man vind de smaak prima dus voor een eerste keer wel gelukt.Klinkt goed! Zal er google eens een keer op loslaten.
vrijdag 17 februari 2012 om 12:46
Ik heb wel een recept als je wil?
Ben even heel blij, we hadden wat tegenvallers financieel, echt even heel krap deze dagen.
Morgen komen mijn collega's, ik heb net heel lowbudget boodschappen gedaan zodat er voor het weekend nog geld is.
Ligt er een brief van Essent, dat ik helaas met een verkeerd tarief in hun systeem stond en 114 euro terugkrijg, binnen 2 weken.
Op het moment dat ik die brief aan mijn man lees krijg ik een smsje en dat blijkt een rabo alert te zijn, het geld is er al!!
Jippiee zo snel.
Essent is geweldig!
Ben even heel blij, we hadden wat tegenvallers financieel, echt even heel krap deze dagen.
Morgen komen mijn collega's, ik heb net heel lowbudget boodschappen gedaan zodat er voor het weekend nog geld is.
Ligt er een brief van Essent, dat ik helaas met een verkeerd tarief in hun systeem stond en 114 euro terugkrijg, binnen 2 weken.
Op het moment dat ik die brief aan mijn man lees krijg ik een smsje en dat blijkt een rabo alert te zijn, het geld is er al!!
Jippiee zo snel.
Essent is geweldig!
zaterdag 18 februari 2012 om 07:30
Hier een boodschappenlijstje van een gezin met 4 pubers. Op dit lijstje staan alleen de basisproducten, die ik elke week haal. Hier komt het avondeten nog bij.....
12 volkorenbroden
10 liter melk
6 liter yoghert
1,5 kg havermout
1 kg muesli
30 eieren
150 perssinaasappels
8 kg appels
4 kg bananen
10 kIwi's
2kg kaas
6 ons ham (tosti's)