Boodschappen topic

29-12-2011 18:27 692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even nieuw leven inblazen, want het oude topic is van 2008. Ik wil nu toch eens gaan bijhouden hoeveel ik precies uitgeef aan boodschappen. Daarnaast heb ik best veel spullen nodig voor mijn nieuwe huis en hoop ik op deze manier te besparen doordat ik dan precies zie waar ik geld aan uitgeef.
@Han, waarom eet je drie dagen bijna hetzelfde?

Dat lijkt me niet zo lekker.

Of zijn het restjes die je op moet maken?
@minicard, wat vreselijk veel.

Inderdaad besteed ik het leeuwendeel van mijn budget niet aan avondeten. Vaak kost avondeten minder dan 50 cent. Gisteren bijvoorbeeld macaroni met gebakken ui, snippers ham en kaas gegeten en dat kost zoiets als 30 cent.
it's a big club and you ain't in it
Wow minicard wat veel!!

Ik ga nu naar de C1000 en dan even werken.

Wil even wat extra drinken etc halen voor vanavond.
Vandaag naar de Albert Heyn geweest en dit waren mijn boodschappen:

- melk 0.45

- bananen 0.99

- lasagna 1.99

- andijvie 1.19

- half brood 0.64

- griekse yoghurt 1.10

Totaal 6.35. Nog een paar cent over, die gaan in mijn potje.

@hipslala, ik vind niet dat ik 3 keer achter elkaar bijna hetzelfde eet. Wel dezelfde ingredienten, maar voor mij toch verschillend.
quote:Kuzu schreef op 17 februari 2012 @ 12:46:

Ik heb wel een recept als je wil?

Jippiee zo snel.

Essent is geweldig!

Recept, graag.

En fijn van dat snelle extraatje, ga je toch iets comfortabeler de komende dagen/weken in!
Hier allemaal verschillende soorten bamisoep: http://www.veit.nl/70718-bamisoep

Ow, dat lijkt me verschrikkelijk lekker maar ik hou het altijd op iets wat niet lijdt onder invriezen.
[quote]rionyriony schreef op 18 februari 2012 @ 10:23:

Inderdaad besteed ik het leeuwendeel van mijn budget niet aan avondeten. Vaak kost avondeten minder dan 50 cent. Gisteren bijvoorbeeld macaroni met gebakken ui, snippers ham en kaas gegeten en dat kost zoiets als 30 cent.[/quote]

Ik mag hopen dat dit niet een normale/dagelijkse maaltijd voor/van je is maar zoals je het omschrijft vrees ik van wel.... Dan eet ik nog liever een tosti of een gebakken ei als het krap is qua geld.
quote:rionyriony schreef op 18 februari 2012 @ 10:23:

Inderdaad besteed ik het leeuwendeel van mijn budget niet aan avondeten. Vaak kost avondeten minder dan 50 cent. Gisteren bijvoorbeeld macaroni met gebakken ui, snippers ham en kaas gegeten en dat kost zoiets als 30 cent.Waar zijn je groentes dan? En geen tomatensaus? Dit lijkt mij meer een vette erg calorierijke hap, die zo verteerd is. Ik ben het met thee eens, dan liever een boterham met een gebakken ei.
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 18 februari 2012 @ 16:37:

[...]

Waar zijn je groentes dan?Ui is groente. Verder leef ik inderdaad lichtvoetig and I love it. quote:een vette erg calorierijke hapIk heb geen gewichtsproblemen.
Dan stel ik mijn vraag nog maar een keer: is dit voor jou een normale warme maaltijd of was het een uitzondering (geen geld, niks in huis etc)?

En wat reageer je vreemd op machut-etc.
Oooo daarvan zou ik wel van mijn stokje gaan hoor, als avondeten.

Sla soms ook wel een dagje groente over maar dat haal ik wel weer in met extra groente of fruit.

Thee zal morgen het recept opschrijven voor je!
Kuzu, heeft geen haast, ik lees het wel wanneer je tijd hebt gevonden. Wel vast bedankt voor de moeite.
@thee, als je geïnteresseerd bent zal ik eens bijhouden en posten wat ik per dag eet gemiddeld. De ene dag wat makkelijker dan de andere. Als je het topic terugkijkt dan zie je vanaf begin januari mijn boodschappenlijsten gepost en dan kan je eruit opmaken of het "gezond" is. Niet helemaal, want ik heb nog ontzettend veel in mijn vriezers.
was gewoon benieuwd rionyriony omdat ik een ui en wat ham snippers (naast de KH van de pasta) persoonlijk erg beperkt vind.

Btw, ik eet zelf ook vaak slecht, als in 'bijna niks' ivm geen eetlust. Maar kook ook vaak (ook voor anderen) met lekker veel groente, vlees en afwisseling van pasta/aardappels etc. Dan eet misschien een kleinere portie maar wel met voldoende voedingsstoffen en vitamines.

Mijn vraag was niet bedoeld om 'je verantwoording af te laten leggen'.

Voorbeeldje mbt jouw hamsnippers door de pasta. Als ik witlof met (rauwe) ham en kaas uit de oven eet, is die ham niet mijn vlees maar blijf ik het zien als groente. Dus daarnaast vlees en aardappels.

Net zoals ik gebakken ui bij een biefstukje/tartaartje etc. niet als groente zie.

Maar als er iets leert dat iedereen verschillend is, is het dit forum wel !
Ik vind het ook leuk om over de verschillen te lezen. Leuk om te zien wat anderen eten enz.
Zoals ik al eerder heb geschreven, kan ik ook erg makkelijk zijn met avondeten!

Bijvoorbeeld 1/3 pak diepvriesspinazie (20 cent), zakje instant aardappelpuree (20 cent) en 2 gekookte eitjes (25 cent) en klaar is je maaltijd voor 65 cent..

Ik wissel het wel af, ik kan ook zeer uitgebreid een lekkere bami, risotto, lasagne, of een pastasaus vol groenten maken, dat doe ik wel in grote hoeveelheden zodat ik flink wat porties in de vriezer kan stoppen, heb echt geen zin om elke dag zo lang in de keuken te staan

Fruit eet ik eigenlijk altijd netjes, maar soms schiet het er een dagje bij in omdat ik er gewoon geen trek in heb. In de zomer eet ik wel elke dag enorm veel fruit, vooral lekker veel aardbeien, jammie!
quote:thee schreef op 18 februari 2012 @ 19:09:

Kuzu, heeft geen haast, ik lees het wel wanneer je tijd hebt gevonden. Wel vast bedankt voor de moeite.Ik heb mijn recept uit een kookboek maar qua ingredienten en bereiding komt het op hetzelfde neer.

http://www.turksekok.nl/50/pogaca

Ook handig met die plaatjes.

Weekmenu voor deze week wordt denk ik:

Maandag boerenkool met kipfrikandel

( heb nog boerenkool die op moet)

Dinsdag Turkse aardappelschotel (uit een zak van Aviko, ligt nog in de vriezer) met erdoor extra groene peper, champignons, ui, kipfilet. En salade.

Woensdag Aardappels en gehakt uit de oven.

Donderdag Panga, rostirondjes, boontjes

Vrijdag is mijn schoonzus jarig, gaan we daarheen

Zaterdag denk ik een vette hap, heb savonds een personeelsuitje

Zondag bij mijn schoonouders.
Boodschappenlijstje voor deze week:

* aardappels

* sla

* uien

* komkommer

* kipfilet

* gehakt

* tomaten

* pangafilet

* brood

* olie

* bakboter

* frituurvet

* kaas

* energydrank

* keukenrollen

* wcpapier
Deze week ben ik van plan om niets tot heel weinig te kopen, omdat ik de 25 euro wou besteden aan andere huishoudelijke dingen, waarbij ik nog moet uitvinden wat de prioriteit heeft.

Ik heb nog meer dan zat voedsel in huis. Misschien dat ik nog appels en ham ga halen bij lidl maar het is niet echt nodig. Ik heb nog Saksische leverpastei liggen en ik kom maar één stuk fruit tekort deze week.
Zo, alles voor de komende week is binnen.

C1000 lijst:

Alfalfa

kipfilet (broodbeleg)

cocktailsaus

3 x petit pain (dat was allemaal voor mijn lunch)

2 x pangafilet

keukenpapier

wcpapier

2 x frituurolie

zonnebloemolie

naturel chips

vloeibare margarine

paprika chips

brood

uien

kipfilet

2 x afbak stokbroodjes

komkommer

tomaten

puntpaprika

cocktailsaus

rundergehakt

5 kg aardappels

ijsbergsla

aluminiumfolie

Was totaal 38,16

Toen naar de Lidl

1 tray energydrank

vuilniszakken

kilo kaas

bakmix voor muffins

bakmix voor cheesecake

emmer schuimwafels

2 x bagels (geef ik 1 aan mijn vader)

cranberries (geef ik aan mijn moeder)

2 x caramelbiscuit

totaal voor 25,26

Heb op mijn werk 4 pakken haarverf gekocht.

Ben het nu aan het blonderen, verf was in de aanbieding.

En een andere kleur die ik er later in wil doen, kersenrood.

Heb 4 pakken voor 26 euro, dat zou zonder actiekorting en personeelskorting 50 euro geweest zijn.
Dat scheelt met die haarverf toch (bijna) de helft Kuzu! Wel fijn voor je dat je ook nog personeelskorting krijgt

Ik ga nog even nadenken over boodschappen, ik ben deze week veel weg en heb nog niet echt nagedacht over wat ik allemaal ga eten.
Die Lidl folder ziet er wel heul goed uit deze week! *zucht*.
Is het gelukt met je haarkleur, Kuzu?

Ikzelf heb juist alle verf uit mijn haar verwijderd. Het is wel iets lichter geworden door de oxydatiemiddelen maar dat groeit wel uit.

Ik heb boodschappen gedaan, heb mijn oogkleppen opgezet en heb gekocht:

Lidl:

Appels Elstar 1,55

Schouderham 0,79

Melk hv 0,49

Totaal: 2,83

AH:

2x LU Robuuste Koeken 2,50 (bonusaanbieding)

Totaal: 2,50

En zo heb ik toch weer bijna 20 euro over deze week en toch genoeg lekkers bij de koffie voor de visite!
Ik wacht met smart op de eerste potgrondaanbiedingen want een van mijn planten is in de rui alsof het herfst is.
Die Robuurste Koeken staan ook op mijn lijstje. Heb ze pas ontdekt (de versie met chocolade en amandel) en vind ze lekkerrrr!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven