Tweeter
zaterdag 18 februari 2012 om 20:08
Ik probeer bij te blijven met de ontwikkelingen. Ik heb een FB pagina (al doe ik er bijna niet mee), ik kan goed met de Wii overweg. De PS3 heeft wat moeite gekost, maar het lukt net. En nu Tweeter. Ik word er niet wijzer van. Ik dacht dat het een soort FB is, maar zo te zien niet. Is het zo dat je een bericht de wereld in stuurt en dan iedereen mag het lezen? Is het niet zo dat je vrienden moet toestemming geven? En is dat dan alles? De wereld mededelen dat je met vakantie bent of nieuwe schoenen hebt? Of bekende mensen volgen? Ik vind er niks aan, eerlijk gezegd. Of zie ik die allemaal verkeerd?
zaterdag 18 februari 2012 om 20:18
Je vindt het leuk of niet.
Twitter zijn inderdaad korte berichtjes. Je kan zelf bepalen of je account openbaar is of niet. Als je hem afgeschermd wilt hebben, dan krijg je inderdaad een berichtje als iemand je wil volgen en kan je daar wel of geen toestemming voor geven.
Berichtjes waar een hashtag in staat, kan je een kolom over openen. Dat kunnen dan bijvoorbeeld 'trending topics' worden.
Je kan op die manier snel nieuws volgen over bijvoorbeeld Friso
https://twitter.com/#!/search/%23friso
Of https://twitter.com/#!/search/%23watetenwevandaag
Twitter zijn inderdaad korte berichtjes. Je kan zelf bepalen of je account openbaar is of niet. Als je hem afgeschermd wilt hebben, dan krijg je inderdaad een berichtje als iemand je wil volgen en kan je daar wel of geen toestemming voor geven.
Berichtjes waar een hashtag in staat, kan je een kolom over openen. Dat kunnen dan bijvoorbeeld 'trending topics' worden.
Je kan op die manier snel nieuws volgen over bijvoorbeeld Friso
https://twitter.com/#!/search/%23friso
Of https://twitter.com/#!/search/%23watetenwevandaag
zaterdag 18 februari 2012 om 20:34
zaterdag 18 februari 2012 om 20:48
quote:MEFS schreef op 18 februari 2012 @ 20:32:
De oudste is 11, hij chat veel op de PS3. Ik wil me anticiperen.
Orienteren
Ik snap dat je als ouder goed geinformeerd wilt zijn. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je ervoor zorgt dat ze niet hun hele leven online gooien en alles op de meest afgeschermde stand hebben staan.
De oudste is 11, hij chat veel op de PS3. Ik wil me anticiperen.
Orienteren
Ik snap dat je als ouder goed geinformeerd wilt zijn. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je ervoor zorgt dat ze niet hun hele leven online gooien en alles op de meest afgeschermde stand hebben staan.
zaterdag 18 februari 2012 om 20:52
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helaas. Hij voelt zich veilig alleen online. Het is elke dag een gevecht om hem uit de PS3 of PC te krijgen. Als ik wat weet, kan ik hem beter begeleiden, niet alleen de algemene afspraken, zoals nooit met onbekenden afspreken en geen beeldmateriaal online zetten. Dat weet hij al en eigenlijk wil hij alleen schriftelijk chatten.
zaterdag 18 februari 2012 om 21:03
zaterdag 18 februari 2012 om 21:47
ik was nooit van plan om twitter aan te maken, maar ben 'aangenomen' om te helpen (en natuurlijk bijwonen) op een international congres (wat helemaal past bij mijn evt. master), en daar werd gevraagd (of nouja gevraagd...) dat ik twitter gebruik ter promotie en na elke plenary/workshop een kort verslag te typen via twitter en # te gebruik om het congres te promoten...
zaterdag 18 februari 2012 om 22:07
quote:evelynv schreef op 18 februari 2012 @ 21:47:
ik was nooit van plan om twitter aan te maken, maar ben 'aangenomen' om te helpen (en natuurlijk bijwonen) op een international congres (wat helemaal past bij mijn evt. master), en daar werd gevraagd (of nouja gevraagd...) dat ik twitter gebruik ter promotie en na elke plenary/workshop een kort verslag te typen via twitter en # te gebruik om het congres te promoten...
In dit geval is het prima om je eigen naam te gebruiken.
Dan wordt het meer een onderdeel van je "digitale CV".
Maar ga er inderdaad heel zorgvuldig mee om.
zaterdag 18 februari 2012 om 22:28
quote:courage_ schreef op 18 februari 2012 @ 22:07:
[...]
Ja inderdaad dat was de bedoeling, vooraal omdat alle studieadviseurs en andere zeggen dat netwerken zo belangrijk is wil je een beetje goede stage kunnen vinden.
Daarom wil ik mijn twitter account zo min mogelijk voor privé dingen gebruiken...
[...]
Ja inderdaad dat was de bedoeling, vooraal omdat alle studieadviseurs en andere zeggen dat netwerken zo belangrijk is wil je een beetje goede stage kunnen vinden.
Daarom wil ik mijn twitter account zo min mogelijk voor privé dingen gebruiken...