Tweeter

18-02-2012 20:08 31 berichten
Ik probeer bij te blijven met de ontwikkelingen. Ik heb een FB pagina (al doe ik er bijna niet mee), ik kan goed met de Wii overweg. De PS3 heeft wat moeite gekost, maar het lukt net. En nu Tweeter. Ik word er niet wijzer van. Ik dacht dat het een soort FB is, maar zo te zien niet. Is het zo dat je een bericht de wereld in stuurt en dan iedereen mag het lezen? Is het niet zo dat je vrienden moet toestemming geven? En is dat dan alles? De wereld mededelen dat je met vakantie bent of nieuwe schoenen hebt? Of bekende mensen volgen? Ik vind er niks aan, eerlijk gezegd. Of zie ik die allemaal verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je Twitter bedoelt?

Als je er geen zin in hebt, dan hoef je er niet aan mee te doen hoor. Persoonlijk vind ik het grote onzin en heb helemaal niks. Geen hyves,facebook, twitter of wat dan ook.
Je vindt het leuk of niet.

Twitter zijn inderdaad korte berichtjes. Je kan zelf bepalen of je account openbaar is of niet. Als je hem afgeschermd wilt hebben, dan krijg je inderdaad een berichtje als iemand je wil volgen en kan je daar wel of geen toestemming voor geven.

Berichtjes waar een hashtag in staat, kan je een kolom over openen. Dat kunnen dan bijvoorbeeld 'trending topics' worden.

Je kan op die manier snel nieuws volgen over bijvoorbeeld Friso

https://twitter.com/#!/search/%23friso

Of https://twitter.com/#!/search/%23watetenwevandaag
Ja, dat bedoel ik, twitter. Het is vooral om te weten wat de kinderen doen en waar ze mee bezig zijn. Niet dat ik ze wil volgen of in de gaten houden, maar meer op de hoogte zijn van de gevaren en wat ze doen en laten.
Als ik naar mijn account kijk, heb ik een follower. dat is iemand die wil mijn berichten lezen? dan heeft ze pech gehad, want zo interessant ben ik ook niet
Jouw kinderen zijn toch nog harstikke jong Mefs? Die hebben nog helemaal niks op twitter/hyves/facebook te zoeken lijkt me.....
nu probeer ik een account aan te maken, maar nu wil hij mijn naam niet als gebruiksnaam accepteren. Ik denk dat de combinatie te lang is, nl. 17 karakters.

Weet iemand daar meer over?
De oudste is 11, hij chat veel op de PS3. Ik wil me anticiperen.
quote:evelynv schreef op 18 februari 2012 @ 20:27:

nu probeer ik een account aan te maken, maar nu wil hij mijn naam niet als gebruiksnaam accepteren. Ik denk dat de combinatie te lang is, nl. 17 karakters.

Weet iemand daar meer over?Je mag maar 15 karakters
quote:MEFS schreef op 18 februari 2012 @ 20:32:

De oudste is 11, hij chat veel op de PS3. Ik wil me anticiperen.

Orienteren

Ik snap dat je als ouder goed geinformeerd wilt zijn. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je ervoor zorgt dat ze niet hun hele leven online gooien en alles op de meest afgeschermde stand hebben staan.
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helaas. Hij voelt zich veilig alleen online. Het is elke dag een gevecht om hem uit de PS3 of PC te krijgen. Als ik wat weet, kan ik hem beter begeleiden, niet alleen de algemene afspraken, zoals nooit met onbekenden afspreken en geen beeldmateriaal online zetten. Dat weet hij al en eigenlijk wil hij alleen schriftelijk chatten.
Schriftelijk chatten?
Met wat voor lui chat hij dan en waar gaan die gesprekken over?

Ook al vindt hij het niet leuk, jij kan het hem nog steeds verbieden hoor.
Ga wat mensen volgen (in bv je vakgebied) op Tweeter ;).
quote:brianna01 schreef op 18 februari 2012 @ 20:34:

[...]

Je mag maar 15 karakters

Jammer :(. ga toch mijn ouders maar eens op het matje roepen want dit is dus erg onhandig he

Tja, hoe hebben jullie gebruiksnaam gekozen? alleen achternaam met voorletters of alleen voornaam?
Weet je zeker dat je met je echte naam een twitteraccount wil aanmaken? Reken er maar op dat je door toekomstige werkgevers gegoogled gaat worden......
nouja ik zat te denken van wel, ik wil mijn account netjes houden, zelfde met facebook, geen dronkenstudentenfoto's e.d. zeg maar.
Wat versta je precies onder netjes? Mensen krijgen toch een beeld van je, ook al staan er geen zuiplapfoto's op.
ik was nooit van plan om twitter aan te maken, maar ben 'aangenomen' om te helpen (en natuurlijk bijwonen) op een international congres (wat helemaal past bij mijn evt. master), en daar werd gevraagd (of nouja gevraagd...) dat ik twitter gebruik ter promotie en na elke plenary/workshop een kort verslag te typen via twitter en # te gebruik om het congres te promoten...
Kun je dan geen naam kiezen die bij het congres past?
Je kan je vivanaam nemen bijvoorbeeld, of net iets anders

Ik heb mijn voornaam gebruikt.

Als je je twitter gewoon gebruikt zoals ik doe en geen genante dingen op zet, waarom zou je dan niet gewoon je eigen naam nemen?
quote:evelynv schreef op 18 februari 2012 @ 21:47:

ik was nooit van plan om twitter aan te maken, maar ben 'aangenomen' om te helpen (en natuurlijk bijwonen) op een international congres (wat helemaal past bij mijn evt. master), en daar werd gevraagd (of nouja gevraagd...) dat ik twitter gebruik ter promotie en na elke plenary/workshop een kort verslag te typen via twitter en # te gebruik om het congres te promoten...

In dit geval is het prima om je eigen naam te gebruiken.

Dan wordt het meer een onderdeel van je "digitale CV".

Maar ga er inderdaad heel zorgvuldig mee om.
Wat courage zegt.

Je kan bv ook Evelyn_kpn nemen (als je voor kpn werkt)
mhm, nja ik dacht bij mezelf van nouja dan gebruik ik twitter ook voor wat ik voor de studievereniging doe... dus ik daarom dacht ik toch aan mijn naam of een deel/variatie daarvan
quote:courage_ schreef op 18 februari 2012 @ 22:07:

[...]

In dit geval is het prima om je eigen naam te gebruiken.

Dan wordt het meer een onderdeel van je "digitale CV".

Maar ga er inderdaad heel zorgvuldig mee om.

Ja inderdaad dat was de bedoeling, vooraal omdat alle studieadviseurs en andere zeggen dat netwerken zo belangrijk is wil je een beetje goede stage kunnen vinden.

Daarom wil ik mijn twitter account zo min mogelijk voor privé dingen gebruiken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven