Stomme vragen

17-02-2012 14:13 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak van die stomme vragen in me hoofd, waar ik echt een tijd over zit na te denken.

Zoals, waarom snij je een tosti altijd schuin door midden?

en waarom zie je in films altijd als mensen tandenpoetsen geen schuim en spugen ze het alleen maar even uit. Het schuim hangt bij mij altijd nog net niet op me knieën.

Nu woon ik in Turkije en is het gebruikelijk om buiten je schoenen uit te doen als je bij iemand op bezoek gaat, en ook thuis uiteraard, maar in Turkse series heeft iedereen altijd schoenen aan binnen?

Iemand antwoord op deze vragen misschien? en heb je zelf stomme vragen? zet ze hier neer!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Wie doet de ondertiteling bij tandeloos gemompel?

Is dat ook een studie-richting; tandeloos gemompel.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Eindeloos schreef op 17 februari 2012 @ 14:38:

Ik vraag mezelf nog steeds af, of je in je slaap slikt?Van mezelf uit gaande kan ik je vertellen dat ik de ene keer wel slik en de andere keer niet(speeksel) , maar ik denk dat dat voor de meesten wel geld want tenslotte zijn er genoeg mensen die s morgens wakker worden met een natte plek van het kwijlen op hun kussen. ( sorry voor het misschien wel onsmakeijke , maar anders omschrijven dan dit kon ik niet)
Hoeveel centimeter tandpasta er uit één tube komt.

En ik ben serieus van plan dat nog eens te proberen.
quote:_origami_ schreef op 17 februari 2012 @ 16:23:

[...]

16 miljoen is met 6 nullen (en dus niet met 9 ).

16 miljoen x 1 miljoen = 16 met 12 nullen. Volgens Wikipedia heet een getal met 12 nullen een biljoen. Dus; Hoeveel heb jij nodig om 16 miljoen mensen miljonair te maken? 16 biljoen.

Edit; Begin overigens maar bij mij niet met 9? oke foutje.

Jow dat is wel een enorm bedrag. Dan vrees ik dat ik het never nooit ga redden om 16.000.000 mensen miljonair te maken.

Wat baal ik nou,want als ik dat eens had gekund. haha........ btw bedankt voor het antwoord, want zelf was ik daar namelijk dus nog niet op gekomen.
Waarom word ik verliefd terwijl ik mij had voorgenomen dat niet te doen?

En waarom open ik daar eigenlijk geen eigen topic over?
Als één kip van mij koers zet naar de drinkbak om een slokje water te drinken, dan moeten toevallig de andere kippen op hetzelfde moment óók zo'n slokje water drinken. Ik vraag me dan af of ze allemaal tegelijkertijd dorst hebben of dat kippen toch sociale drinkers zijn.
Ik vind hier dingen van.
Waarom zit de vóór de televisie, maar àchter de computer?
Hoe maakt een spin een web tussen 2 bomen? Ik bedoel dat eerste draadje, hoe komt ie aan de overkant? Schiet ie zn draadje in de hoop dat ie aan de overkant blijft plakken? Of zwiert ie aan zn draadje als een soort tarzan? Kruipt ie naar beneden, dan weer naar boven, en trekt ie dan zn draadje strak? Laat ie zn draadje waaien en hoopt dat ie de goeie kant op waait? (Maar bij die laatste zouden spinnenwebben dus allemaal met de windrichting moeten hangen en dat is volgens mij ook niet zo...)

Waar is Willem Wever als je 'm nodig hebt?
quote:Floortje_1981 schreef op 17 februari 2012 @ 14:26:

waarom krijg je geen gebruiksaanwijzing bij je verse baby???Je krijgt het gedeeltelijk, dat heet instinct. Voor de rest is er de verloskundige, kraanzorg, en een heleboel blije boekjes.quote:Eindeloos schreef op 17 februari 2012 @ 14:38:

Ik vraag mezelf nog steeds af, of je in je slaap slikt?Volgens wiki maak je 's nachts bijna geen vers speeksel aan, dus slikken is minder nodig. Het is wel een reflex, wat betekent dat je lichaam het automatisch doet, dus ik denk dat je wel kunt slikken als je slaapt.quote:_origami_ schreef op 17 februari 2012 @ 16:27:

Volgende hersenkraker; Waar begint de wind?

(De wind die door de bomen waait hè, die andere wind begint gewoon bij wat je in je mond stopt)Aan het begin van de aarde. Wind ontstaat door luchtdrukverschillen en het draaien van de aarde.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:swedishchef schreef op 18 februari 2012 @ 13:44:

Hoe maakt een spin een web tussen 2 bomen? Ik bedoel dat eerste draadje, hoe komt ie aan de overkant? Schiet ie zn draadje in de hoop dat ie aan de overkant blijft plakken? Of zwiert ie aan zn draadje als een soort tarzan? Kruipt ie naar beneden, dan weer naar boven, en trekt ie dan zn draadje strak? Laat ie zn draadje waaien en hoopt dat ie de goeie kant op waait? (Maar bij die laatste zouden spinnenwebben dus allemaal met de windrichting moeten hangen en dat is volgens mij ook niet zo...)

Waar is Willem Wever als je 'm nodig hebt?Combinatie van zwieren en waaien geloof ik:quote:Many webs span gaps between objects which the spider could not cross by crawling. This is done by letting out a first fine adhesive thread to drift on the faintest breeze across a gap. When it sticks to a suitable surface at the far end, the spider will carefully walk along it and strengthen it with a second thread. This process is repeated until the thread is strong enough to support the rest of the web.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Waarom zitten er gaten in gatenkaas?
Heb je last van een stomme vraag?

Vraag het cynthiao!
waarom klopt de baktijd bij (appel) taart recepten nooit?

en waarom zetten ze er niet bij dat voor het kleurtje je er ei over moet smeren. (dat wist ik wel maar ff vergeten...)

hoe frustrerend...
Waarom beginnen alle recepten met 'verwarm de oven voor op 220 graden', als je daarna nog minstens 40 minuten bezig bent met snijden, schillen, voorkoken, mixen en noem maar op voordat het in de oven kan?
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 18 februari 2012 @ 17:09:

Waarom beginnen alle recepten met 'verwarm de oven voor op 220 graden', als je daarna nog minstens 40 minuten bezig bent met snijden, schillen, voorkoken, mixen en noem maar op voordat het in de oven kan?Ik ging er altijd vanuit dat andere mensen dat veel sneller konden allemaal dan ik, of dat de gemiddelde oven niet zo snel opwarmt als de onze ofzo, maar zo te zien ben ik niet de enige die het raar vindt!
Haha die oven ja! Dat vroeg ik me ook al af, mijn oven is met 10-15 min opgewarmd...

Hoeveel velletjes zitten er op een rol wc papier en wat is de totale lengte?

Hoe worden paaseitjes ingepakt?

Waarom gaan mijn sokken altijd stuk bij mijn grote teen?
quote:aimee86 schreef op 18 februari 2012 @ 19:39:

Hoeveel velletjes zitten er op een rol wc papier en wat is de totale lengte?

Hoe worden paaseitjes ingepakt?

Waarom gaan mijn sokken altijd stuk bij mijn grote teen?

205 velletjes

machinaal

misschien door een te lange teen nagel
Waarom is de scheurrichting (van de vezels) van bakpapier altijd tegengesteld van de richting waarin je hem moet scheuren??

Mijn grootste ergernis.
quote:aimee86 schreef op 18 februari 2012 @ 19:39:

Haha die oven ja! Dat vroeg ik me ook al af, mijn oven is met 10-15 min opgewarmd...

Waarom gaan mijn sokken altijd stuk bij mijn grote teen?ik dacht dat ik de enige in de wereld was die dit had. ik kan nagels knippen tot ik een ons weeg...
quote:_origami_ schreef op 17 februari 2012 @ 14:27:

Waarom heb je een schaar nodig om een schaar uit de verpakking te krijgen?

deze briljante vraag geeft mij inspiratie op een volgende vraag:

waarom zitten er om de meest nutteloze dingen een verpakking/celofaantje/papiertje om? (waar je vervolgens 3 uur mee bezig bent om het open te krijgen)

wat is daar in vredesnaam het nut van?
quote:Missphoebe schreef op 19 februari 2012 @ 13:35:

[...]

ik dacht dat ik de enige in de wereld was die dit had. ik kan nagels knippen tot ik een ons weeg...Ik denk eerder dat het te maken heeft met dat je grote teen groter is dan de andere tnen en daar dus de meeste spanning op de stof staat omdat sokken nooit voetvormig maar recht zijn bij de tenen.
quote:Missphoebe schreef op 19 februari 2012 @ 13:39:

[...]

deze briljante vraag geeft mij inspiratie op een volgende vraag:

waarom zitten er om de meest nutteloze dingen een verpakking/celofaantje/papiertje om? (waar je vervolgens 3 uur mee bezig bent om het open te krijgen)

wat is daar in vredesnaam het nut van?Beveiliging tegen diefstal, conservering, makkelijker te transporteren, etc. En de verpakkingsindustrie moet ook ergens van leven :-)
quote:liora schreef op 18 februari 2012 @ 13:59:

Waarom zitten er gaten in gatenkaas?Tijdens het rijpen van de kaas ontstaat er gas, dat ontsnapt niet, dat blijft in de kaas en wordt dus een gat
Over het slikken 's nachts: je maakt veel minder speeksel aan, ik denk dat je wel slikt, maar heel weinig. Dat is ook de verklaring dat mensen uit een giechel ruiken 's ochtends, de boel is niet regelmatig ververst.
Wauw liora! Hoe weet je dat? Is dat standaard? En waarom 205? Waarom niet 200? Is een veel mooier aantal...

Ik ben serieus van plan om dat ooit na te tellen

Ik heb geen lange teennagel..

Ik denk dat het antwoord van (ik geloof) bagheera van grote(re) grote teen logischer is.

Wat mij op de volgende vraag bengt:

Hoe heten je overige tenen? Wijsteen, middelteen, ringteen?

En waarom hebben van je vingers maar 3 het woord vinger erin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven