televisie kijken zonder kabel
zondag 9 maart 2008 om 12:44
Ik wil mijn televisie op een andere plek zetten, maar dat zou betekenen dat ik de kabel de halve kamer door moet trekken... niet zo fijn dus! Nu begreep ik dat je bij digitale tv alleen een kastje hoeft in te pluggen en dat je dan draadloos tv kunt kijken.
Omdat ik alles (bellen + internet) bij UPC hebt, ben ik eens op de site gaan snuffelen. Word er alleen geen wijs uit. Is digitv ook draadloos of niet? Iemand met meer verstand hiervan dan ik?
Omdat ik alles (bellen + internet) bij UPC hebt, ben ik eens op de site gaan snuffelen. Word er alleen geen wijs uit. Is digitv ook draadloos of niet? Iemand met meer verstand hiervan dan ik?
zondag 9 maart 2008 om 12:56
Digitenne is draadloos, maar je krijgt er een abonnement bij van (ik geloof) 13 euro. Dan mag je maximaal 3 kastjes hebben.
Ik vind het maar zo-zo. Vaak storing, dan moet je alles resetten, en dan nog is het afwachten of het goedkomt. Er is niks mooiers dan kabel tv, makkelijk uit te breiden, en goede beeldkwaliteit.
Ik vind het maar zo-zo. Vaak storing, dan moet je alles resetten, en dan nog is het afwachten of het goedkomt. Er is niks mooiers dan kabel tv, makkelijk uit te breiden, en goede beeldkwaliteit.
zondag 9 maart 2008 om 13:12
Digitenne kost 6.95 per maand, en daar mag je 3 tuners op aansluiten. De bereikbaarheid valt alles mee, zeker als je geen al te hoge eisen hebt. Wij wonen buiten het postcodegebied van KPN en hebben prima beeld. Het kastje en antenne van digitenne kun je overal neerzetten, zelfs buiten op je terras in de zomer, als je dat zou willen.
zondag 9 maart 2008 om 13:16
quote:misschicken schreef op 09 maart 2008 @ 13:12:
Het kastje en antenne van digitenne kun je overal neerzetten, zelfs buiten op je terras in de zomer, als je dat zou willen.Euh...kipje ....ben het daar niet mee eens hoor. De antenne moet wel uitgericht worden....anders 'bevriest' het beeld regelmatig. Maar goed....een beetje off-topic.
Het kastje en antenne van digitenne kun je overal neerzetten, zelfs buiten op je terras in de zomer, als je dat zou willen.Euh...kipje ....ben het daar niet mee eens hoor. De antenne moet wel uitgericht worden....anders 'bevriest' het beeld regelmatig. Maar goed....een beetje off-topic.
zondag 9 maart 2008 om 22:53
Wat ik bedoel kun je hier zien: www.elekhomica.nl/product...2ee600d0ff46fdfb9cfb8d7fc en www.elekhomica.nl/product_info.php?products_id=391
maandag 10 maart 2008 om 13:54
Ik heb ook digitene van KPN, werkt opzich prima en je kunt idd je tv overal neerzetten. Ik heb de ontvanger alleen wel altijd bij het raam staan, voor een goede ontvangst.
Ik gebruik overigens alleen een kastje in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een tv waar je geen kastje bij nodig hebt, maar waar je de kaart in de tv kunt insteken.
Ik gebruik overigens alleen een kastje in de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een tv waar je geen kastje bij nodig hebt, maar waar je de kaart in de tv kunt insteken.
maandag 10 maart 2008 om 14:08
Na enig gezoek om de ontvangst te optimaliseren, ben ik heel tevreden over digitenne. Soms moet hij opnieuw uitgericht, omdat de antenne verschoven is. maar dat is een klusje van niks, zo gebeurd. En dat geen kabel meer door je hele kamer en naar boven etc: stuk beter!
Het kost 6,95 per maand en dan krijg je er 1 ontvanger bij. Voor 3 euro p/m per stuk kun je extra ontvangers huren, tot maximaal 3, en je kunt de kastjes ook kopen. Vergeleken met de 15 euro p/m van UPC kabel, waar ik heel regelmatig storing op had, ben ik er zeker op vooruit gegaan.
De digitenne stoort wel op bepaalde apparaten. Kitty voor Sesamstraat terwijl ik deeg sta te mixen, dat gaat niet.
Het kost 6,95 per maand en dan krijg je er 1 ontvanger bij. Voor 3 euro p/m per stuk kun je extra ontvangers huren, tot maximaal 3, en je kunt de kastjes ook kopen. Vergeleken met de 15 euro p/m van UPC kabel, waar ik heel regelmatig storing op had, ben ik er zeker op vooruit gegaan.
De digitenne stoort wel op bepaalde apparaten. Kitty voor Sesamstraat terwijl ik deeg sta te mixen, dat gaat niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 10 maart 2008 om 22:55
Wij hebben ook Digitenne. Bevalt prima. Geen gedoe met kabels trekken enzo. Antenne staat bij het raam. Mocht je slecht bereik hebben, dan zijn er buitenantennes te koop.
Nadeel van een losse zender en ontvanger zit hem in het feit, dat die zender geen eigen tuner heeft. Als de tuner dus op een bepaalde tv is aangesloten en op die tv wordt gezapt, dan wordt er mee gezapt op de tv waar de ontvanger op aangesloten is. Dit probleem kan je opvangen door de zender aan een video of dvd-recorder te hangen. Echter, als die tuner in gebruik is voor opnames, dan ben je dus gebonden aan die zender. Digitenne is dus het handigst.
O'ja ik heb alleen problemen als ik mijn koelkast open en dicht doe. Het signaal valt dan een fractie van een seconde weg.
Nadeel van een losse zender en ontvanger zit hem in het feit, dat die zender geen eigen tuner heeft. Als de tuner dus op een bepaalde tv is aangesloten en op die tv wordt gezapt, dan wordt er mee gezapt op de tv waar de ontvanger op aangesloten is. Dit probleem kan je opvangen door de zender aan een video of dvd-recorder te hangen. Echter, als die tuner in gebruik is voor opnames, dan ben je dus gebonden aan die zender. Digitenne is dus het handigst.
O'ja ik heb alleen problemen als ik mijn koelkast open en dicht doe. Het signaal valt dan een fractie van een seconde weg.
dinsdag 11 maart 2008 om 02:30
Huh signaal valt weg wanneer je de koelkast opendoet?? Ik heb daar 0,0% last van, helaas wel weer van andere zaken..
Ik vind die zap vertraging idd. ook rete irritant, des te meer omdat het helemaal niet nodig is.. Ze zijn gewoon lui om er goede zooi in te gooien & de vertraging te minimaliseren..
Ik zal blij zijn wanneer ik met glasvezel & DVB-C via pc geen gelazer meer zal hebben (betreffende tv kijken dan..)
Ik vind die zap vertraging idd. ook rete irritant, des te meer omdat het helemaal niet nodig is.. Ze zijn gewoon lui om er goede zooi in te gooien & de vertraging te minimaliseren..
Ik zal blij zijn wanneer ik met glasvezel & DVB-C via pc geen gelazer meer zal hebben (betreffende tv kijken dan..)
dinsdag 11 maart 2008 om 02:36
Ik heb mijn digitenne teruggestuurd omdat het niet naar tevredenheid was. Constant stilstaand beeld, en de afstandsbediening werkte ineens een stuk ingewikkelder. Ik moest wel 3 keer klikken om een zender verder te komen. ( dat zou aan mij kunnen liggen.) En ik moest voortdurend aan de antenne zitten.
Ik heb gewoon weer gewoon. Prima.
Ik heb gewoon weer gewoon. Prima.
donderdag 16 september 2010 om 16:01
Huh? Ik heb ook Digitenne maar het kastje moet wel met draad naar een stopcontact. En die antenne zit ook aan het kastje vast met een lange draad. Ondanks dat ik niet aan een weg woon en 99,9 procent goed bereik moet hebben heb ik er altijd gezeik mee. Ik loop met die antenne heel vaak het halve huis rond om goed bereik te zoeken, dus draad dwars door huis. Veel storingen en kanalen waar je geen goed bereik hebt. Beneden heb ik tv maar die werkt dan niet boven, zou ik weer per maand geld voor moeten betalen wat ik niet ervoor over heb. Nou weet ik niet of je gradaties hebt bij het abonnement, ik heb gewoon de goedkoopste, dacht acht euro per maand.
Als ik een profider vind waar alles draadloos is dan stap ik over. (en geen aanschaf van een decoder)
Als ik een profider vind waar alles draadloos is dan stap ik over. (en geen aanschaf van een decoder)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.