Verliefd?

22-02-2012 14:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voelen jullie als jullie verliefd zijn?

Ben nu 28 en heb vele vriendjes gehad en een lange relatie (10 jaar) maar... of ik ooit verliefd ben geweest??? Natuurlijk heb ik jongens / mannen leuk gevonden en dat ik ze graag wilde zien. Maar vlinders in mijn buik of niet kunnen eten ofzo heb ik nog nooit gehad. Ben ik dan nog niet de juiste tegen gekomen? Kan ik misschien wel niet verliefd worden?
Ben je gelukkig? Wat je niet gehad heb kan je ook niet missen?

Verliefd zijn is bij mij veel denken aan. En kriebels in je buik als je de ander ziet
Het duurde bij mij tot mijn 32e voordat ik écht zo verliefd was dat ik alle symptomen had. Daarvoor ook vriendjes en lange relaties gehad. En die vond ik leuk en aantrekkelijk, maar echt helemaal ondersteboven en hoteldebotel kwam toen pas.

Dus nog even geduld
Ik heb ook altijd nog gewoon kunnen eten bij verliefdheden. Vlinders in mijn buik ken ik wel, dat is gewoon een zenuwachtig gevoel wanneer je dingen met hem gaat ondernemen, een gevoel dat je niet hebt wanneer je diezelfde dingen met anderen onderneemt.

Als ik verliefd ben dan verveel ik me nooit, dan denk ik steeds aan hem of aan dingen die we samen hebben gedaan of kunnen gaan doen. Dan hoef ik bijvoorbeeld de radio niet aan in de auto, de tv niet aan tijdens het strijken, etc. dat leidt maar af van mijn leuke gedachten.
Ben nu sinds een tijdje single en heb twee mannen gedate. Ik vond ze leuk, dacht best vaak aan ze maar bij geen van beide voelde ik kriebels als ik ze weer zag. Ik heb dat nooit bij een man gevoeld dus vandaar dat ik me afvroeg hoe anderen verliefdheid omschrijven en ervaren...
Echt verliefd: Geen eetlust meer (echt drie hapjes op een dag), alleen maar kunnen lachen, werkelijk lichamelijk hunkeren hem, vlinders in mijn buik en de hele dag alleen maar aan hem denken.

Andere mannen: Ik vond ze leuk, ik vond het spannend of ze mij ook leuk vonden, ik dacht veel aan ze en wilde ze graag zien. Maar zo erg als hierboven beschreven had ik nog nooit meegemaakt. Ik herkende mezelf niet meer terug.
**
anoniem_139394 wijzigde dit bericht op 10-04-2012 20:21
Reden: anoniem
% gewijzigd
Ik ben 1x echt heel erg verliefd geweest op een jongen. Ik dacht de hele dag aan hem, had totaal geen honger meer, wilde de hele tijd bij hem zijn, ook zo een schok door je lichaam als je hem ziet of als hij je alleen al smst of op MSN aanspreekt. Ik wilde alles voor hem doen, was heel vaak vrolijk, zenuwachtig als we elkaar gingen zien. Helaas daarna nooit meer zo verliefd geweest. Heb nu 1,5 jaar een lieve vriend maar echt verliefd ben ik nooit op hem geweest.
Echt verliefd wordt je maar 1 of 2 keer in je leven .....
.
quote:jaap70 schreef op 22 februari 2012 @ 20:15:

Echt verliefd wordt je maar 1 of 2 keer in je leven .....Wat een onzin. Wie/wat bepaalt wat echt verliefd is en wie/wat bepaalt hoe vaak je dat mag voelen?
quote:zinza1989 schreef op 22 februari 2012 @ 19:32:

Ik ben op dit moment verliefd. Ik denk bijna de hele dag aan hem, over wat we hebben gedaan en over wat ik met hem wil doen. Als ik mooie liedjes hoor op de radio moet ik aan hem denken. Als mijn telefoon afgaat hoop ik dat hij het is en als dat zo is, dan krijg ik een soort van tinteling/schok door mijn lichaam heen. Dit heb ik ook elke keer als ik hem zie.

dit is echte verliefdheid...
Not a day goes by I don t think about you.
@Vl43inder: zo is dat. Van mij mag je 1000 keer verliefd worden......Succes er mee dan maar!
.
Meestal slaap je ook slecht wanneer je verliefd bent.
ik ben ook maar een keer in mijn leven echt verliefd geweest in mijn leven. Met alles er op en er aan.. En jezus, wat heeft die jongen me ook hard gekwetst. Ik zou nooit meer zo verliefd willen zijn, wat heeft me dat pijn gedaan.. (ik hoop dus dat het waar is dat je maar 1 of 2 keer echt verliefd wordt in je leven;))
Verliefd zijn is verschrikkelijk als liefde onbereikbaar is. Je denkt dag en nacht aan diegene, slaapt slecht, hebt af en toe geen eetlust, en bij alles denk je aan diegene. Het liefst wil je 24/7 bij diegene zijn. Je fantaseert over diegene, echt je leven staat op zijn kop. Wat eigenlijk niet leuk is. :S
quote:ik1983 schreef op 22 februari 2012 @ 14:30:

Wat voelen jullie als jullie verliefd zijn?

Ben nu 28 en heb vele vriendjes gehad en een lange relatie (10 jaar) maar... of ik ooit verliefd ben geweest??? Natuurlijk heb ik jongens / mannen leuk gevonden en dat ik ze graag wilde zien. Maar vlinders in mijn buik of niet kunnen eten ofzo heb ik nog nooit gehad. Ben ik dan nog niet de juiste tegen gekomen? Kan ik misschien wel niet verliefd worden?Ik denk dat verliefdheid een fase is die later opgaat in houden van. Als jij tevreden bent met je vriend dan heb je de fase van verliefdheid gewoon overgeslagen en ben je meteen over gegaan naar houden van. Je moet niet twijfelen aan of je de ware hebt gevonden of niet Dat weet je pas achteraf, denk ik zelf, als je samen oud bent geworden...
Ik denk niet dat degene die de "juiste" is, altijd degene is waar je het meest verliefd op bent. Ik denk dat verliefdheid ook in gradaties komt. Als het allemaal leuk en relaxed gaat, denk je misschien dat je minder verliefd bent dan wanneer het moeizaam gaat en iemand weinig contact opneemt waardoor je niet eet en niet slaapt etc. Als de liefde gewoon beantwoord wordt, is er veel minder spanning en dus lijkt het alsof je minder verliefd bent. Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Het verloopt alleen wat rustiger - minder heftig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven