Boodschappen topic
donderdag 29 december 2011 om 18:27
woensdag 22 februari 2012 om 19:33
Deze week meer geld uitgegeven dan normaal. Vandaag iemand op bezoek en die wilde graag lamsstoofpot eten. Dus dat heb ik maar klaargemaakt i.p.v. couscous. Morgen eet ik spinaziestamppot en vrijdag lamsstoofpot.
Gisteravond bij AH:
- grolsch 0.59
- woksaus 1.35
- knorr mix 0.79
- maaslander 2.79
- champignons 0.99
- gezeefde tomaten 0.28
- gehakt 1.79
- brood 0.78
- courgette 1.29
- lente-ui 1.69
- prei 0.29
Bij elkaar 13.40.
Vandaag ook nog bij de turk geweest:
- melk 0.50
- waspeen 0.26
- bananen 0.73
- aardappels 1.89
- beleg 1.09
- courgette 1.44
- mandarijnen 1.06
- uien 0.19
- lamsvlees 10.95
- coca cola 1.64
- energy drink 0.58
Bij elkaar 20.33. Ik heb dus deze week 33.15 uitgegeven, dus 8 euro boven budget. Volgende week weer salaris en dus weer een nieuwe week.
Gisteravond bij AH:
- grolsch 0.59
- woksaus 1.35
- knorr mix 0.79
- maaslander 2.79
- champignons 0.99
- gezeefde tomaten 0.28
- gehakt 1.79
- brood 0.78
- courgette 1.29
- lente-ui 1.69
- prei 0.29
Bij elkaar 13.40.
Vandaag ook nog bij de turk geweest:
- melk 0.50
- waspeen 0.26
- bananen 0.73
- aardappels 1.89
- beleg 1.09
- courgette 1.44
- mandarijnen 1.06
- uien 0.19
- lamsvlees 10.95
- coca cola 1.64
- energy drink 0.58
Bij elkaar 20.33. Ik heb dus deze week 33.15 uitgegeven, dus 8 euro boven budget. Volgende week weer salaris en dus weer een nieuwe week.
donderdag 23 februari 2012 om 17:00
donderdag 23 februari 2012 om 20:39
Weekmenu:
- vrijdag Lamsstoofpot (op voorraad)
- zaterdag: bij familie
- zondag: bij vrienden
- maandag: rijst met tomatensaus en kip (op vooraad)
- dinsdag: aardappelpuree met gyros en prei (op voorraad)
- woensdag: griekse kip in tomatensaus met couscous
- donderdag: lamsstoofpot (op voorraad)
- vrijdag: spaghetti met gehakt, tomatensaus en groente
- vrijdag Lamsstoofpot (op voorraad)
- zaterdag: bij familie
- zondag: bij vrienden
- maandag: rijst met tomatensaus en kip (op vooraad)
- dinsdag: aardappelpuree met gyros en prei (op voorraad)
- woensdag: griekse kip in tomatensaus met couscous
- donderdag: lamsstoofpot (op voorraad)
- vrijdag: spaghetti met gehakt, tomatensaus en groente
zaterdag 25 februari 2012 om 11:12
zaterdag 25 februari 2012 om 16:55
quote:sammm schreef op 25 februari 2012 @ 15:26:
Hoi,
Zaterdag 2p: Prei overschotel met gehakt en kaas
Zondag 2p: Pastasalade
Maandag 1p: Pizza (1p uit eten)
Dinsdag 2p: Prei ovenschotel met gehakt en kaas
Woensdag 2p: Spinaziestamppot met rundervink en ei
Donderdag 2p: Pastasalade
:
AH:
1x Prei 0,29
. (En wasmiddel, maar die was gratis). De rest gaat in een spaarpotje!je hebt een prei van 0.29 en daar eten jullie 2 keer van? gezond is anders zo kom je niet aan je groenten
Hoi,
:
AH:
1x Prei 0,29
. (En wasmiddel, maar die was gratis). De rest gaat in een spaarpotje!je hebt een prei van 0.29 en daar eten jullie 2 keer van? gezond is anders zo kom je niet aan je groenten
zaterdag 25 februari 2012 om 17:21
Ik doe niet aan boodschappenlijstjes maar kom net terug van de appie en heb het volgende gehaald(helaas bonnetje niet meegenomen)
Celestial thee
Falafel 2x
Munt
Peterselie
Bospeen
Vermicelli
Peren
Droste melkchocolade pastilles
Jong belegen plakken kaas
Tofu
Komkommer
Olijven
Honing
Dubbeldrank Mango&Guanabana
Vegeta
Creme Fraiche
Tomatensap
Celestial thee
Falafel 2x
Munt
Peterselie
Bospeen
Vermicelli
Peren
Droste melkchocolade pastilles
Jong belegen plakken kaas
Tofu
Komkommer
Olijven
Honing
Dubbeldrank Mango&Guanabana
Vegeta
Creme Fraiche
Tomatensap
zondag 26 februari 2012 om 13:39
Riony, het is niet zo licht geworden als ik had gehoopt, maar heb heel donker haar en heb het kort geleden met een roodtint geverfd. Als ik het gelijk heftig zou kleuren zou het oranje worden en daar heb ik ook weinig zin in
.
Menu voor de komende week:
Maandag: Pasta met champignonsaus en voor mijn man kipkluifjes erbij.
Dinsdag Turkse rijst, kebab en salade
Woensdag gebakken aardappels, bloemkool en gehakt (ook op z'n Turks)
Donderdag kipfilet a la KFC met frietjes en Turks brood
Vrijdag eet ik op mijn werk een broodje ofzo en voor mijn man zorg ik voor vissticks met brood en salade
Het weekend eten we bij familie.
Boodschappen voor de komende week:
Room
Kipkluifjes
Gehakt
Kipfilet
Turks brood
Frietjes
Cola
Brood
Donderdag ben ik een jaar getrouwd en maak ik ook wel wat lekkers, taartje ofzo.
Wat weet ik nog niet omdat ik van 9-6 moet werken, voor ik thuisben is het 7 uur en dan moet ik nog koken.
Mijn man is gek op slagroomtaart dus misschien haal ik dat anders wel.
Menu voor de komende week:
Maandag: Pasta met champignonsaus en voor mijn man kipkluifjes erbij.
Dinsdag Turkse rijst, kebab en salade
Woensdag gebakken aardappels, bloemkool en gehakt (ook op z'n Turks)
Donderdag kipfilet a la KFC met frietjes en Turks brood
Vrijdag eet ik op mijn werk een broodje ofzo en voor mijn man zorg ik voor vissticks met brood en salade
Het weekend eten we bij familie.
Boodschappen voor de komende week:
Room
Kipkluifjes
Gehakt
Kipfilet
Turks brood
Frietjes
Cola
Brood
Donderdag ben ik een jaar getrouwd en maak ik ook wel wat lekkers, taartje ofzo.
Wat weet ik nog niet omdat ik van 9-6 moet werken, voor ik thuisben is het 7 uur en dan moet ik nog koken.
Mijn man is gek op slagroomtaart dus misschien haal ik dat anders wel.
maandag 27 februari 2012 om 19:57
Toch maar besloten om het weekbudget omhoog te gooien naar 30 euro. Dan heb je toch net wat meer speelruime. Er begint weer een nieuwe week. Voor vandaag stond eigenlijk tomatensaus met kip en rijst op het menu. Maar ben gisteravond bij iemand blijven slapen en daarom vanmorgen maar een maaltijd bij AH gehaald. Het werd de macaroni met ham en kaas, heb dus 2,75 uitgegeven tot nu toe.
maandag 27 februari 2012 om 21:48
Boodschappen van vandaag
pasta 1,00
Snoepjes 0,99
Sapje 0,69
Eieren 1,25
2x geraspte kaas 1,78
2x melk 1,14
gehakt 1,92
appels 0,54
groenten 0,99
koekjes 1,25
Totaal 11,55
Eten deze week word denk ik zoiets, dagen kunnen nog wisselen. Ik heb alles wat hier staat op voorraad of in de vriezer.
ma: wraps
di: pasta met een vriendin
wo: rijst met chicken tonight en groenten
do: gebakken aardappels met ??
vr: lasagne
za: risotto
zo: puree, rode kool en ?
pasta 1,00
Snoepjes 0,99
Sapje 0,69
Eieren 1,25
2x geraspte kaas 1,78
2x melk 1,14
gehakt 1,92
appels 0,54
groenten 0,99
koekjes 1,25
Totaal 11,55
Eten deze week word denk ik zoiets, dagen kunnen nog wisselen. Ik heb alles wat hier staat op voorraad of in de vriezer.
ma: wraps
di: pasta met een vriendin
wo: rijst met chicken tonight en groenten
do: gebakken aardappels met ??
vr: lasagne
za: risotto
zo: puree, rode kool en ?
woensdag 29 februari 2012 om 10:10
Net boodschappen gedaan bij de Lidl en dit is mijn lijstje:
- 2 courgettes 1.74
- 2x pitloze druiven 2.87
- sinaasappels 1.69
- tomaten 0.79
- aardbeien 0.99
- feta 1.29
- pannenkoeken 0.99
- beleg 0.55
- smeerkaas 0.83
- smeerboter 0.65
- 1 brood 0.99
- drumsticks 3.29
Vandaag uitgegeven 16.65. Voor de rest van de week heb ik dan nog 13.35. Zaterdag sowieso brood, fruit en kaas halen. Kijken of ik dit weekend thuis ben of niet, maar ga het makkelijk redden.
- 2 courgettes 1.74
- 2x pitloze druiven 2.87
- sinaasappels 1.69
- tomaten 0.79
- aardbeien 0.99
- feta 1.29
- pannenkoeken 0.99
- beleg 0.55
- smeerkaas 0.83
- smeerboter 0.65
- 1 brood 0.99
- drumsticks 3.29
Vandaag uitgegeven 16.65. Voor de rest van de week heb ik dan nog 13.35. Zaterdag sowieso brood, fruit en kaas halen. Kijken of ik dit weekend thuis ben of niet, maar ga het makkelijk redden.
donderdag 1 maart 2012 om 11:40
donderdag 1 maart 2012 om 16:08
quote:sammm schreef op 25 februari 2012 @ 15:26:
Hoi,
Ik lees al even met jullie mee, omdat ik het altijd wel interessant vind wat andere mensen voor boodschappen doen, en wat ze daar aan uitgeven. Wij zijn met 2 volwassenen en een kat, en we hebben een budget van 50 euro per week. Het dieetvoer en medicijnen voor de poes zitten hier niet bij (dan zouden we geen geld meer overhouden om boodschappen te doen), maar wel snoepjes en vis voor de poes. We doen sinds kort 1x per week boodschappen. Dit deden we voorheen ook altijd omdat het veel geld scheelt, maar na de verhuizing naar en nieuwe stad is dit een beetje verslofd. We zijn hier nu dus sinds enkele weken weer mee begonnen. Hierbij ons lijstje voor de hele week:
Vrijdag 2p: Bij familie eten
Deze boodschappen hebben we gedaan:
AH:
1x Prei 0,29
3x ES Cola 1,17
1x Ham: 0,58
1x Rauwe ham: 1,79
6x Tomaat: 1,40
1x ES kappertjes: 0,58
2x Sun vaatwastabletten: 6,49
Totaal: 12,30
Deen:
1x OMO (gratis, geld terug actie)
Bananen: 0,72
Olijven: 0,88
2x Mozzarella: 0,78
1x heel brood: 1,65
Mager rundergehakt: 2,78
Peren: 0,56
Spinazie: 1,19
2x rode pesto: 1,78
Geitenkaas: 2,49
Jonge kaas: 3,68
Sla: 2,25
12 Eieren: 1,95
Totaal: 20,70
Totaal dus precies 33 euro uitgegeven deze week, en dan zitten daar ook nog vaatwastabletten bij. (En wasmiddel, maar die was gratis). De rest gaat in een spaarpotje!
Even wat dingen die mij opvallen: Je eet 2x per week die prei ovenschotel. Dat is gewoon dezelfde die je nog over had van zaterdag? Is die dan dinsdag nog lekker? Of gooi je 'm even in de vriezer?
Maar je koopt daar maar 1 prei voor? 1 prei voor 2 maaltijden voor 2 personen? Dat vind ik wel heel weinig.
En wat doe je in de pastasalade? Want daar zie ik geen ingredienten voor.
Pasta heb je wellicht wel in huis, maar wat doe je er nog meer in?
1 brood per week? Hier gaan voor 2 personen er 2 broden per 5 werkdagen doorheen.
Ik vind deze topics altijd een klein beetje 'apart' want wij weten natuurlijk niet wat jij allemaal nog in je voorraadkast hebt staan. 33 euro per week aan boodschappen is absoluut niet veel, maar ik mis ook heel veel boodschappen in je lijstje.
Fruit: alleen bananen en peren, maar aan de prijzen te zien (0,72 en 0,56 euro) zullen dat niet veel peren en bananen zijn.
En keer iets van een koekje of chips, een wijntje? Vlees. Melk? Vla, yoghurt?
Bedoel het niet aanvallend hoor, maar verbaas me er soms gewoon over als ik jullie lijstjes zie. Dan denk ik: heb je gewoon heel veel in voorraad (wat je dus ook een keer gekocht moet hebben, dus dan zegt het niet zoveel dat je nu deze week maar zo weinig hoeft te kopen) of eten jullie gewoon best heel 'sober' zeg maar.
Vind wel dat ik zelf best veel uitgeef aan boodschappen maar zolang we het kunnen betalen vind ik het ook niet zo erg. Vind het op zaterdag bijvoorbeeld lekker om 's middags een lekker vers broodje van de bakker te halen. Op zondag 's middags een lekker broodje uit de oven met lekker beleg. Niet dat dat nu zo duur is, maar dat soort dingen zie ik niet in jullie lijstjes staan meestal.
Hoi,
Ik lees al even met jullie mee, omdat ik het altijd wel interessant vind wat andere mensen voor boodschappen doen, en wat ze daar aan uitgeven. Wij zijn met 2 volwassenen en een kat, en we hebben een budget van 50 euro per week. Het dieetvoer en medicijnen voor de poes zitten hier niet bij (dan zouden we geen geld meer overhouden om boodschappen te doen), maar wel snoepjes en vis voor de poes. We doen sinds kort 1x per week boodschappen. Dit deden we voorheen ook altijd omdat het veel geld scheelt, maar na de verhuizing naar en nieuwe stad is dit een beetje verslofd. We zijn hier nu dus sinds enkele weken weer mee begonnen. Hierbij ons lijstje voor de hele week:
Vrijdag 2p: Bij familie eten
Deze boodschappen hebben we gedaan:
AH:
1x Prei 0,29
3x ES Cola 1,17
1x Ham: 0,58
1x Rauwe ham: 1,79
6x Tomaat: 1,40
1x ES kappertjes: 0,58
2x Sun vaatwastabletten: 6,49
Totaal: 12,30
Deen:
1x OMO (gratis, geld terug actie)
Bananen: 0,72
Olijven: 0,88
2x Mozzarella: 0,78
1x heel brood: 1,65
Mager rundergehakt: 2,78
Peren: 0,56
Spinazie: 1,19
2x rode pesto: 1,78
Geitenkaas: 2,49
Jonge kaas: 3,68
Sla: 2,25
12 Eieren: 1,95
Totaal: 20,70
Totaal dus precies 33 euro uitgegeven deze week, en dan zitten daar ook nog vaatwastabletten bij. (En wasmiddel, maar die was gratis). De rest gaat in een spaarpotje!
Even wat dingen die mij opvallen: Je eet 2x per week die prei ovenschotel. Dat is gewoon dezelfde die je nog over had van zaterdag? Is die dan dinsdag nog lekker? Of gooi je 'm even in de vriezer?
Maar je koopt daar maar 1 prei voor? 1 prei voor 2 maaltijden voor 2 personen? Dat vind ik wel heel weinig.
En wat doe je in de pastasalade? Want daar zie ik geen ingredienten voor.
Pasta heb je wellicht wel in huis, maar wat doe je er nog meer in?
1 brood per week? Hier gaan voor 2 personen er 2 broden per 5 werkdagen doorheen.
Ik vind deze topics altijd een klein beetje 'apart' want wij weten natuurlijk niet wat jij allemaal nog in je voorraadkast hebt staan. 33 euro per week aan boodschappen is absoluut niet veel, maar ik mis ook heel veel boodschappen in je lijstje.
Fruit: alleen bananen en peren, maar aan de prijzen te zien (0,72 en 0,56 euro) zullen dat niet veel peren en bananen zijn.
En keer iets van een koekje of chips, een wijntje? Vlees. Melk? Vla, yoghurt?
Bedoel het niet aanvallend hoor, maar verbaas me er soms gewoon over als ik jullie lijstjes zie. Dan denk ik: heb je gewoon heel veel in voorraad (wat je dus ook een keer gekocht moet hebben, dus dan zegt het niet zoveel dat je nu deze week maar zo weinig hoeft te kopen) of eten jullie gewoon best heel 'sober' zeg maar.
Vind wel dat ik zelf best veel uitgeef aan boodschappen maar zolang we het kunnen betalen vind ik het ook niet zo erg. Vind het op zaterdag bijvoorbeeld lekker om 's middags een lekker vers broodje van de bakker te halen. Op zondag 's middags een lekker broodje uit de oven met lekker beleg. Niet dat dat nu zo duur is, maar dat soort dingen zie ik niet in jullie lijstjes staan meestal.
donderdag 1 maart 2012 om 18:49
Tulpje mag ik vragen wat jij kwijt bent aan je boodschappen? Misschien heb je het al genoemd, dan heb ik er overheen gelezen, in dat geval excuus daarvoor.
Ik heb ook een goed gevulde voorraadkast en vriezer waar ik half uit leef, moet ook echt ontzettend op mijn geld letten. Ik heb het voordeel dat ik groenten en vooral veel fruit vaak krijg van bekenden, dan hoef ik er zelf nog maar kleine hoeveelheden bij te kopen.
Ik heb ook een goed gevulde voorraadkast en vriezer waar ik half uit leef, moet ook echt ontzettend op mijn geld letten. Ik heb het voordeel dat ik groenten en vooral veel fruit vaak krijg van bekenden, dan hoef ik er zelf nog maar kleine hoeveelheden bij te kopen.
donderdag 1 maart 2012 om 19:42
Ergens tussen de 300 en 400 euro per maand inclusief luiers (kind van 1 jaar) en shampoo, wcpapier, schoonmaakspul etc. Aan de ene kant let ik wel op wat ik koop (luiers bij Aldi, huismerk AH etc.), aan de andere kant bezuinig ik ook niet heel erg op het eten.
Maar ja, deze topics, daar kan je toch weinig mee? Want er wordt constant gezegd: dit en dat heb ik nog in de voorraadkast/vriezer. Maar dat komt daar toch ook niet automatisch in? Je zal dat toch een keer moeten kopen. Ik kan wel 1x heeeel veel voorraad kopen en vriezer volproppen en dan kan ik de weken erna ook zeggen dat ik voor 25 euro per week klaar ben.
Bij sommigen mis je zoveel producten. Maar ja, kopen ze het dan ook echt nooit (koek, chips, wijn, limonade) of heb je nog 5 pakken koeken in je voorraadkast. Eigenlijk zou dit topic logischer zijn als men per maand opschrijft wat je kwijt bent, dan moet je ook standaarddingen kopen zoals koffie, thee, boter, Wcpapier, etc, dingen die je niet elke week hoeft te kopen. Op deze manier kan je veel beter vergelijken lijkt mij.
Maar ja, deze topics, daar kan je toch weinig mee? Want er wordt constant gezegd: dit en dat heb ik nog in de voorraadkast/vriezer. Maar dat komt daar toch ook niet automatisch in? Je zal dat toch een keer moeten kopen. Ik kan wel 1x heeeel veel voorraad kopen en vriezer volproppen en dan kan ik de weken erna ook zeggen dat ik voor 25 euro per week klaar ben.
Bij sommigen mis je zoveel producten. Maar ja, kopen ze het dan ook echt nooit (koek, chips, wijn, limonade) of heb je nog 5 pakken koeken in je voorraadkast. Eigenlijk zou dit topic logischer zijn als men per maand opschrijft wat je kwijt bent, dan moet je ook standaarddingen kopen zoals koffie, thee, boter, Wcpapier, etc, dingen die je niet elke week hoeft te kopen. Op deze manier kan je veel beter vergelijken lijkt mij.
vrijdag 2 maart 2012 om 01:36
Ik heb vrij veel voorraad wat bloem, kruiden enz betrefd.
Dat haal ik ook altijd bij de Turkse winkel, maar sommige dingen gebruik ik veel dus die komen vaak terug.
Ik ben er achter dat ik niet echt goedkoop boodschappen kan doen.
Niet omdat ik luxe eet maar wil elke dag vlees/kip/vis, wil wat lekkers in huis enz.
En 2 dagen hetzelfde eten kan ik niet.
Het scheelt wel dat ik niet ontbijt, luchen doe ik op mijn werk en dan koop ik voor een week brood en beleg, dat ligt dan op mijn werk.
Mijn man begint meestal rond 1 uur, dan eet hij om 12 uur thuis een broodje en pas savonds weer.ik merk dat dat erg scheelt in aanschaf van brood en beleg.
Dat haal ik ook altijd bij de Turkse winkel, maar sommige dingen gebruik ik veel dus die komen vaak terug.
Ik ben er achter dat ik niet echt goedkoop boodschappen kan doen.
Niet omdat ik luxe eet maar wil elke dag vlees/kip/vis, wil wat lekkers in huis enz.
En 2 dagen hetzelfde eten kan ik niet.
Het scheelt wel dat ik niet ontbijt, luchen doe ik op mijn werk en dan koop ik voor een week brood en beleg, dat ligt dan op mijn werk.
Mijn man begint meestal rond 1 uur, dan eet hij om 12 uur thuis een broodje en pas savonds weer.ik merk dat dat erg scheelt in aanschaf van brood en beleg.