Iphone Jailbreak: is het strafbaar?
vrijdag 24 februari 2012 om 19:23
En zo nee?
Wat is het uberhaupt?
Wie heeft dat gedaan?
Hoe doe je het?
Kan het kwaad?
Heeft het toegevoegde waarde?
Ik snap er vooralsnog helemaal niets van, maar ik wil graag the Grass live wallpaper op mijn iPhone als ook mijn berichtenbubbels graag in blauw in plaats van groen, maar daarvoor moet je dus je iPhone jailbreaken (whatever that may be).
Even voor de duidelijkheid: als het illegaal is, dan moet dit topic maar gesloten hebben. Of het illegaal is, is me - na raadpleging van internet - niet duidelijk. Apple zegt van wel, anderen zeggen van niet.
Wat is het uberhaupt?
Wie heeft dat gedaan?
Hoe doe je het?
Kan het kwaad?
Heeft het toegevoegde waarde?
Ik snap er vooralsnog helemaal niets van, maar ik wil graag the Grass live wallpaper op mijn iPhone als ook mijn berichtenbubbels graag in blauw in plaats van groen, maar daarvoor moet je dus je iPhone jailbreaken (whatever that may be).
Even voor de duidelijkheid: als het illegaal is, dan moet dit topic maar gesloten hebben. Of het illegaal is, is me - na raadpleging van internet - niet duidelijk. Apple zegt van wel, anderen zeggen van niet.
vrijdag 24 februari 2012 om 19:40
Op www.iphoneclub.nl staat hoe je het moet doen. Moet je even zoeken. Het is niet zo moeilijk
vrijdag 24 februari 2012 om 19:41
vrijdag 24 februari 2012 om 19:45
http://www.iphoneclub.nl/ ... nno-3-x-waarom-eigenlijk/
vrijdag 24 februari 2012 om 19:54
quote:christiane__04 schreef op 24 februari 2012 @ 19:43:
Star: jij hebt er gebruik van gemaakt? Zo ja, vond je het de mooite waard?Yep. Tig jaar terug toen iPhone nog niet in Nederland was. Had er eentje uit de US, dus die moest wel gejailbreakt worden want anders niet te gebruiken. Maar goed, ik 'moest' wel. Ik weet niet of ik het nu nog zou doen met een Nederlands toestel. Voor alleen een achtergrondje
Star: jij hebt er gebruik van gemaakt? Zo ja, vond je het de mooite waard?Yep. Tig jaar terug toen iPhone nog niet in Nederland was. Had er eentje uit de US, dus die moest wel gejailbreakt worden want anders niet te gebruiken. Maar goed, ik 'moest' wel. Ik weet niet of ik het nu nog zou doen met een Nederlands toestel. Voor alleen een achtergrondje
vrijdag 24 februari 2012 om 19:55
"Apple ziet een jailbreak als een inbreuk op haar auteursrechten. De consumentenbond stelde echter de gebruikers in het gelijk omdat zij zelf mogen weten wat zij met hun eigen product mogen doen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_%28iOS%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jailbreak_%28iOS%29
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 24 februari 2012 om 20:38
Een jailbreak (JB) is niet strafbaar en momenteel heel simpel uit te voeren. Na de JB heb je een 'alternatieve App Store' op je iPhone staan genaamd Cydia waar je allerlei Apps -hier tweaks genoemd - kunt downloaden.
Om een JB uit te voeren installeer je Absinthe op je pc, hangt je iPhone aan de pc en daar gaatie. Absinthe download je hier:
Absinthe
Mocht je de telefoon weer JB vrij willen maken, dan hang je 'm aan iTunes en voer je een restore uit.
Om een JB uit te voeren installeer je Absinthe op je pc, hangt je iPhone aan de pc en daar gaatie. Absinthe download je hier:
Absinthe
Mocht je de telefoon weer JB vrij willen maken, dan hang je 'm aan iTunes en voer je een restore uit.