Achterlijke angsten.

27-02-2012 11:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer wat warmer buiten wordt, kunnen de handschoenen weer thuis blijven als ik op de fiets stap. Dit is fijn want ik kijk reikhalzend uit naar de zomer. Nadeel is dat mijn spinnenangst dan weer volop naar boven komt.

Één van mijn 'rare' angsten is dus het paaltje bij het fietsersstoplicht. Met handschoenen aan geen probleem, met blote handen durf ik me daar niet aan vast te houden. Op het knopje duwen gaat nog net (soms ook niet).

Ik ben doodsbang dat er uit één van die gaatjes een spin komt kruipen. Waarom? Geen idee! Maar dit is nu al het zoveelste jaar dat ik me bij ieder stoplicht ontzettend ongemakkelijk voel!

[img]http://eindhoven.dichtbij.nl/sites/eind ... %20ANP.jpg[/img]

Hebben jullie ook van die gekke dingen? Ik weet nl. heel goed dat het nergens op slaat. Want zelf al zou er een spin uit kruipen dat nog gaat hij me niet opeten. Maar rationeel en fobie, tsja, dat gaat niet echt hand in hand!
Plaatjes lukt weer niet. Ik bedoel zo'n paaltje bij het stoplicht, met die kleine gaatjes er in!
Ik heb ook schrik van spinnen. De plaatjes zijn nog altijd uitgeschakeld tot nader order, na die heisa van paar dagen geleden.
Ik ben bang voor overstromende toiletten. Dus als ik op een vreemd toilet ben sta ik soms al met 1 voet buiten de deur en trek dan pas door.

Ook raar, want het is me nog nooit daadwerkelijk gebeurd dat ik tot mijn enkels in toiletwater sta terwijl de deur niet van het slot gaat .

En ik vind toiletten met die hoge stortbakken eng. Bang dat ze omvallen als ik aan het touwtje trek. Ook dat ik nooit daadwerkelijk gebeurd, dus het is me een raadsel hoe ik aan die rare angsten kom.
.
Ow bah, idd, angst voor spinnen die ergens uit kruipen... heel begrijpelijk!

Ik ben bang dat er een vliegtuig op mijn huis stort, te bizar, de kans dat het gebeurd is ontzettend klein maar toch ben ik er bang voor.

Een paar jaar geleden was het zo heftig dat ik echt angstaanvallen had als er een vliegtuig over kwam, nu staan alleen mijn oren nog gespitst als ik een vliegtuig hoor.

En ik heb angst voor gladheid maar die is goed te verklaren, ik kamp ook met angst in de auto e.d. maar daar ga ik hulp bij zoeken.
Ik ben bang voor ballonnen. Hoe idioot is dat als je al lang en breed volwassen bent. Maar het is het geluid, ik ben heel gevoelig voor harde geluiden.
quote:achnein schreef op 27 februari 2012 @ 11:21:

Ik ben bang voor ballonnen. Hoe idioot is dat als je al lang en breed volwassen bent. Maar het is het geluid, ik ben heel gevoelig voor harde geluiden.Ik ken iemand die dat ook heeft ja.
Goed om te lezen dat ik niet alleen sta met mijn 'gekke' angst. Bizar toch dat ons brein zo onlogisch kan werken. Angst voor een vliegtuig op je huis, overstromende toilet. Jeetje, bij jullie dus ook wat 'foutje linkjes' (zo noem ik het meestal).
Ik ben deze week alleen thuis en dan verander ik in een bang kind 's nachts. Ik slaap met de lichten aan en als ik uit bed stap ben ik bang dat een hand mijn enkels vastgrijpt.

Het slaat nergens op, ik weet het, maar die gedachten duiken ineens op in mijn hoofd.
Ik ben soms bang voor zombies in mijn huis. Ja echt. Als ik dan in bed lig en het is donker gaat die gedachte wel eens door mijn hoofd.
Of nouja zombies, ben gewoon bang, als ik alleen ben en het is donker in huis, dat er iets of iemand in mijn huis is. Soms zombies, soms bang dat er iemand zich in mijn huis verstopt heeft. Heel bizar.
quote:achnein schreef op 27 februari 2012 @ 11:21:

Ik ben bang voor ballonnen. Hoe idioot is dat als je al lang en breed volwassen bent. Maar het is het geluid, ik ben heel gevoelig voor harde geluiden.

Dit heb ik ook. Maar ook onweer, champagnekurken, vuurwerk en schrik me het laplazerus als in de bioscoop het geluid in een keer zo hard gaat. Daar kom ik dan ook niet meer.

Verder ben ik bang voor alles wat kruipt en sluipt
.
quote:maylea schreef op 27 februari 2012 @ 11:27:

[...]

Dit heb ik ook. Maar ook onweer, champagnekurken, vuurwerk en schrik me het laplazerus als in de bioscoop het geluid in een keer zo hard gaat. Daar kom ik dan ook niet meer. Onweer vind ik te mooi. Champagnekurken, vuurwerk en bioscoop inderdaad ook. Probeer die dingen een beetje te vermijden. Ik zet de tv zelf ook altijd heel zacht.
Ook beetje raar/typisch : ik durf niet op mijn pols te krabben, bang dat er een ader springt .
Ik ben bang voor katten en muizen en alles wat op een muis lijkt, in mijn ogen zijn dat hamsters,cavia's, ratten.

het eerste is heel lastig als je bij mensen op visite bent.

Het zweet breekt me uit.

En waarom? geen idee.
Ik ben bang voor open traptreden, omdat ik altijd denk dat iemand zijn hand erdoor steekt om me bij mijn enkels te grijpen.... ik ren dan ook altijd als een idioot naar boven in mijn ouders huis haha

En ik ben niet bang voor spinnen, maar wel voor spinnenwebben :(
quote:sinaasappellikeur schreef op 27 februari 2012 @ 11:15:

Plaatjes lukt weer niet. Ik bedoel zo'n paaltje bij het stoplicht, met die kleine gaatjes er in!

Pen of pin in je zak doen, hoef je ook niet dichtbij te komen met je hand

Zo eentje, voor een schuifraam.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ga maar niet alles lezen want straks brengt het me nog op ideeen Ik ben bang voor spinnen die uit de wasbak kruipen... Had toch liever die fietspaaltjes want ik fiets niet zoveel haha
Ik ben bang voor spoel-en lintwormen. Als kind had ik om die reden wel eens angst om naar de wc te gaan. Heel af en toe komt die angst weer om de hoek kijken.
quote:Cortana85 schreef op 27 februari 2012 @ 12:02:

Ik ben bang voor open traptreden, omdat ik altijd denk dat iemand zijn hand erdoor steekt om me bij mijn enkels te grijpen.... ik ren dan ook altijd als een idioot naar boven in mijn ouders huis haha

:(

Ik ook!

En zo'n trap heb ik zelf in huis! Ik heb het vooral als het donker is en ik alleen thuis ben.

Oh en ik durf ook niet zo goed met mijn voet buiten het bed te slapen. Stel je eens voor dat iemand mijn voet grijpt
Ik ben bang voor kikkers en padden. En binnenkort begint de paddentrek weer en moet ik dagelijks over een fietspad fietsen met die beesten erop. Brrrrr. Ben ook bang om ze dood te rijden.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik ben bang voor van die plafondventilatoren! Altijd als ik in een ruimte ben waarbij de venilator aanstaat ben ik bang dat ie van het plafond val en ons in mootjes hakt!! Brrr..
Ik heb zoveel angsten en last van hyperventilatie, ik ga dinsdag aan een cursus beginnen van 8 avonden. Ben benieuwd of het gaat helpen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven