Welke game?

29-02-2012 09:49 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel ziek thuis vanwege een heftige ontsteking aan mijn dikke darm (ik heb de chronische ziekte Colitis Ulcerosa). Hierdoor ben ik snel moe en kan ik niet zoveel doen. Gevolg: ik verveel me dood. Nu is mijn vriend en vervend gamer en dat bracht me op een idee. Misschien kan ik mezelf ook wel vermaken met een pc game. Ik ben alleen niet snel genoeg voor schietspellen etc. Mijn vriend is daar vooral van en weet dus niet goed welke game voor mij leuk zou zijn. Eigenlijk ben ik op zoek naar een leuke game die niet al te snel gaat / wild is, maar die je wel kan vermaken.

Jaren geleden speelde ik wel eens the Sims of Rollercoaster Tycoon. Zoiets misschien? Of een avonturenspel zonder teveel vechten? Misschien zijn er nog andere geschikte genres?

Wie heeft er hier ideeën?
Anno 1602 was ook leuk, net als die twee die je zelf noemt. Zouden die nog gewoon te krijgen zijn?

Sterkte!
Sims.Als je dat al leuk vond, is nu nog leuker.
Gewoon een xbox halen, veel makkelijker besturing dan een pc. & je kunt lekker op de bank liggen / hangen.

Game: final fantasy (veel mooie filmpjes, geen 'snelle' acties nodig)

Alle Lego games zijn ook gaaf (ook samen met je vriend! ) vooral Star Wars the clone wars. Zijn niet al te moeilijk / snel maar wel heel vermakelijk.
quote:fantastissima schreef op 29 februari 2012 @ 09:54:

Gewoon een xbox halen, veel makkelijker besturing dan een pc. & je kunt lekker op de bank liggen / hangen. .Onze pc is op de tv aangesloten, dus ik kan languit op de bank met het toetsenbord op schoot. Voor een X-box is er even geen geld (hoewel mijn vriend er wel blij van zou worden).
quote:missy_acy schreef op 29 februari 2012 @ 09:52:

Sims.Als je dat al leuk vond, is nu nog leuker.Welke Sims is dan een aanrader? Je hebt er inmiddels zoveel!
The Sims is fantastisch! En zo heerlijk oneindig ..

Je kunt het nu ook online kopen. Dan kun je het ongelimiteerd downloaden en kun je vandaag nog spelen .

Volgens mij heeft de Sims nu korting vanwege hun "verjaardag" ofzo..
Hidden object games. Superleuk om te spelen. Je moet dan voorwerpen zoeken, puzzels oplossen, beetje logisch nadenken. De graphics zijn vaak prachtig. Kijk een op wendys forum punt net (en dan alles aan elkaar) Meld je aan en kijk eens wat je wil downloaden. Je kan daar alle games helemaal downloaden dus niet een proefuurjte. Het is absoluut veilig! Ik dl daar al jaren en heb nog nooit een virus binnengehaald.
Klik
Final Fantasy 10 en Kingdom Hearts zijn heel leuk.
Ben zelf een tijdje ernstig bezig gehouden door travian, online game waarin je met en tegen anderen speelt.

Wel verslavingsgevaarlijk, maar niet erger dan het forum hier en het houdt je in ieder geval wel lekker bezig

www.travian.nl
En dit http://www.ferryhalim.com/orisinal/
quote:Moondancer schreef op 29 februari 2012 @ 10:03:

[...]

Welke Sims is dan een aanrader? Je hebt er inmiddels zoveel!Je zult sowieso het basisspel moeten hebben. Ik zal even nadenken welke uitbreiding ik het leukste vind.
Levensweg en Beestenbende vind ik het leukst .
World of Warcraft (gewoon het quest gedeelte dan zo te lezen)

Civilization I t/m V

Age of empires/mythology

Een simcity versie misschien als je rollercoaster tycoon leuk vond.

Europa universalis

Anno XXXX (jaartal; zijn veel verschillende)

Skyrim (mss teveel vechten?)

Starcraft of Heroes of Might and Magic(strategy)

Die spellenreeks die enorm bekend is, waar je graan moet verbouwen en minen enzo en dan huisjes maken en houtzagerij, heel dorp zeg maar....en waarvan iemand vast zo wel op de naam gaat komen

Edit: The Settlers natuurlijk. Deel 1 t/m 7 ofzo. Post and solve werkte weer eens ;)
quote:eleine schreef op 29 februari 2012 @ 10:04:

The Sims is fantastisch! En zo heerlijk oneindig ..

Dat is voor mij nou precies de reden dat ik die game vreselijk vind. Je kunt nooit 'winnen', nooit het ultieme doel behalen. Het is zo vreselijk oneindig

Dat even geheel terzijde. TO vindt het leuk en daar gaat het om natuurlijk.
quote:zazu_ schreef op 29 februari 2012 @ 10:25:

[...]

Dat is voor mij nou precies de reden dat ik die game vreselijk vind. Je kunt nooit 'winnen', nooit het ultieme doel behalen. Het is zo vreselijk oneindig

Dat even geheel terzijde. TO vindt het leuk en daar gaat het om natuurlijk.

En de online uitdagingen? Een legacy? Een soort wedstrijd met andere Simmers..

http://www.simsforum.nl/f ... n-uitdagingen-voor-sims-3
Dus als ik het goed begrijp moet ik sowieso Sims 3 kopen (of downloaden), en dan kan ik vervolgens uitbreidingen bijkopen?

Naar de andere spellen die worden genoemd ga ik even kijken. Het zegt me allemaal maar weinig, haha. Dus er is een hoop te ontdekken.
Juist . Je hebt het basisspel en de rest zijn uitbreidingen.
Eerst sterkte . Het is niet zo'n fijne ziekte, want ik heb het zelf ook.

Eventuele spellen:

-Sims

- Harry Potter spellen (meer puzzels oplossen).

-Oblivion (toch iets meer vechten, maar ook wel leuk).
Als je houdt van RPG, maar niet van schieten/soldaatje spelen.. ik heb zelf runes of magic gespeeld, lijkt op world of warcraft, maar dan gratis..

zeer verslavend.:)

Sterkte gewenst.
Rollercoaster! Ben het nu ook weer aan het spelen, leuk!
De Settlers 7 ziet er ook leuk uit! Koop je die of is het een spel wat je moet downloaden?

Ik ga ook nog even naar dat Runes of magic kijken.

Dank je wel betoverend, het is inderdaad een vervelende ziekte. Gelukkig heb ik hiervoor een jaar geen opvlamming gehad.
Zazu zegt " Die spellenreeks die enorm bekend is, waar je graan moet verbouwen en minen enzo en dan huisjes maken en houtzagerij, heel dorp zeg maar....en waarvan iemand vast zo wel op de naam gaat komen "

Dat is travian dus RPG waar je wel vecht maar zonder dat je er bloederig last van hebt zeg maar.
Nou, The Settlers 7 is besteld. Ik ben benieuwd! Goed betaalbaar ook.

Dank jullie wel voor jullie suggesties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven