Ik doe maar wat....

06-03-2012 22:40 100 berichten
Ik lees alleen maar verstandige mensen hier op het forum.

En ik doe maar wat. Ik probeer er soms wat van te maken, maar meestal maak ik er gewoon een puinhoop van.

Hoe goed gelukt ben jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:dragonmom schreef op 06 maart 2012 @ 22:59:

Ik denk altijd dat ik maar een soort van mee mag doen in de grote mensen wereld. En dat er op een gegeven moment iemand komt die zegt: zo, nu is het wel weer mooi geweest. Ga maar weer terug naar school want je bent eigenlijk nog maar 11.Dit ja!
quote:dragonmom schreef op 06 maart 2012 @ 22:59:

Ik denk altijd dat ik maar een soort van mee mag doen in de grote mensen wereld. En dat er op een gegeven moment iemand komt die zegt: zo, nu is het wel weer mooi geweest. Ga maar weer terug naar school want je bent eigenlijk nog maar 11.Dit denk ik ook wekelijks!
Maar van fouten (of puinhopen) leer je volgens mij best wel heul erg veel (hoe iets wel of juist niet moet). Dus in dat geval ben je toch weer goed gelukt mazzelen? Je hebt dan immers ervaring.
Ik ben wel eens een beetje jaloers op mensen die het allemaal wel goed voor elkaar hebben maar als ik dan hoor hoe ze er mee bezig zijn, wat er allemaal bedacht en gepland en berekend moet worden dan denk ik pfffffffffff laat maar.

Kost veel tijd en moeite hoor dat "gelukt" zijn.
Het erge is misschien dat je met ervaring dezelfde fouten blijft maken.
quote:bammetjebamie schreef op 06 maart 2012 @ 23:08:

Ik ben wel eens een beetje jaloers op mensen die het allemaal wel goed voor elkaar hebben maar als ik dan hoor hoe ze er mee bezig zijn, wat er allemaal bedacht en gepland en berekend moet worden dan denk ik pfffffffffff laat maar.

Kost veel tijd en moeite hoor dat "gelukt" zijn.Jep
En Facebook helpt ook niet echt mee.

Iedereen heeft een leven wat klinkt als een klok.

En ik rommel maar wat in de marge. Net als Mazzelen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik wil soms niet eens in de grote mensenwereld meedoen.
quote:_lupine_ schreef op 06 maart 2012 @ 23:09:

Het erge is misschien dat je met ervaring dezelfde fouten blijft maken.Maar je kunt ook niet veranderen in 1 dag. Bewustwording is al een heul grote stap vaak. Het dan daarna meteen altijd goed doen vergt nog veel meer.
Mwaah, mislukt, mislukt. Laat ik mijn leven op dit moment een grote teleurstelling noemen.
quote:very__cherry schreef op 06 maart 2012 @ 23:09:

En Facebook helpt ook niet echt mee.

Iedereen heeft een leven wat klinkt als een klok.

En ik rommel maar wat in de marge. Net als Mazzelen.Ik denk dat ik dat rommelen interessanter vindt om te lezen dan al die überblije moeders die elke scheet van hun kind op facebook zetten om te vermelden hoe gewéldig alles wel niet is
O ja en ik heb er enigszins een puinhoop van gemaakt.
quote:rtie schreef op 06 maart 2012 @ 23:12:

O ja en ik heb er enigszins een puinhoop van gemaakt.Join the club.
Ik heb 4 kinderen een beetje leuk terecht te brengen en ik stuur een bedrijf aan waar zo'n 50 man een beste boterham verdient.

En toch doe ik maar wat.
Mensen! Dit gaat de depressieve kant op zo. We mogen er allemaal zijn

Laten we anders leren van elkaars puinhopen en er een positieve draai aan geven?
quote:elastiekje schreef op 06 maart 2012 @ 23:11:

[...]

Ik denk dat ik dat rommelen interessanter vindt om te lezen dan al die überblije moeders die elke scheet van hun kind op facebook zetten om te vermelden hoe gewéldig alles wel niet is Eens. Ik heb al heel wat fervente kinderplekkers afgeschermd. Klagerts trouwens ook. En degenen die FB verwarren met Twitter ook. En degenen die constant Youtube clips plakken ook. Lekker rustig zo in mijn eentje
quote:elastiekje schreef op 06 maart 2012 @ 23:15:

Laten we anders leren van elkaars puinhopen en er een positieve draai aan geven?
Waag het niet om te gaan lopen group huggen Stiek.
Mislukt.

Goed stel hersens, maar van een carriere is geen sprake.

Ik weet nog steeds niet wat ik worden wil als ik later groot ben.

Geld is altijd een issue. Gek word ik ervan.

Ik word ook al moe bij de gedachte aan een "echte" baan.
quote:elastiekje schreef op 06 maart 2012 @ 23:06:

Maar van fouten (of puinhopen) leer je volgens mij best wel heul erg veel (hoe iets wel of juist niet moet). Dus in dat geval ben je toch weer goed gelukt mazzelen? Je hebt dan immers ervaring.

Toen ik geboren werd, was ik in principe goed gelukt, zoals ieder kind: puur, vers, schoon. Maar de omstandigheden, de situatie, en diverse andere dingen die om me heen gebeurden, waren juist 'mislukt'. Daar raakte ik een beetje 'verknipt' van, waarna ik de kans kreeg om het weer te ontwarren en alsnog wederom een gelukte Molly te worden. Ik denk niet dat ik 'gelukt' was gebleven als de omstandigheden perfect waren geweest. Want dan had ik ook geen stevige rugzak kunnen creëren die me nu wel sterk heeft gemaakt. En had ik bij het minste of geringste in puin gelegen en had ik er niets mee kunnen doen.

Dus inderdaad, die ervaringen en wat ik ermee heb gedaan, hebben ervoor gezorgd dat ik een gelukt exemplaar ben.
quote:elastiekje schreef op 06 maart 2012 @ 23:15:

Laten we anders leren van elkaars puinhopen en er een positieve draai aan geven? Ik ben dol op andersmans puinhopen. Allang blij dat ik niet de enige ben.
Okay, positief. Ik mag eigenlijk niet klagen.
Ik heb er ook nogal een puinhoop van gemaakt in het verleden maar ben nu op de goede weg, met vallen en opstaan.

Wat Mazzelen en Dragonmom en VC schrijven herken ik wel (al zit ik niet meer op Hyves en Facebook).

Wat is iets bereiken(of niet), hangt er toch helemaal vanaf wat je doelen zijn? Ik heb voor mezelf bereikt dat ik werk ben gaan durven doen wat ik echt leuk en interessant vind (maar wat veel minder verdiend dan het werk dat ik hiervoor deed). Toch is dit voor mij een verdienste en geen mislukking omdat ik niet materialistisch ben. Voor een ander is iets bereiken weer juist wel veel geld verdienen. Moet ook kunnen, ieder zijn meug.

Wat Dragonmom zegt heb ik een beetje met mijn werk. Ik ben nog niet zolang werkzaam in dit vak en soms denk ik: op een dag komen ze erachter dat ik dit werk helemaal niet (aan)kan. Daar heb ik helemaal geen reden toe want op de plekken waar ik inval zijn ze heel blij met me. Het zal wel een beetje faalangst zijn en het feit dat het een heel andere richting is en ik niet (meer) kan teruggrijpen op +20 jaar werkervaring in mijn oude beroep.
quote:Ik denk altijd dat ik maar een soort van mee mag doen in de grote mensen wereld. En dat er op een gegeven moment iemand komt die zegt: zo, nu is het wel weer mooi geweest. Ga maar weer terug naar school want je bent eigenlijk nog maar 11.Dat dus. En vooral de laatste tijd. Ik hobbel een beetje van tijdelijk contract naar tijdelijk contract, solliciteren lukt niet helemaal. Gisteren kwam ik in verkeersdrukte stil te staan op het fietspad en ik kreeg de wind van voren van een stelletje ongeduldige fietsers (eentje reed zelfs bijna mijn spiegel eraf) en vanmorgen reed ik bijna zelf een deuk in mijn auto. Mag ik alsjeblieft weer terug naar school waar huiswerk mijn grootste zorg is.
Als je gelukt bent als je gelukkig bent dan ben ik gelukt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven