Boodschappen topic
donderdag 29 december 2011 om 18:27
maandag 12 maart 2012 om 11:38
Zaterdag bij de AH gehaald:
2x ontbijtkoek
1 blikje energydrink
rol fourré koekjes
stroopwafels
winegums
Lekker snoepen in het weekend dus, alles van de Euroshopper, was 3,90 totaal.
Deze week weer even een voorraadje frisdranken/sapjes inslaan bij de Lidl, ik heb fruit en groenten nodig en (afbak)brood.
De rest moet ik nog even bedenken, nog geen idee wat ik ga eten enzo
2x ontbijtkoek
1 blikje energydrink
rol fourré koekjes
stroopwafels
winegums
Lekker snoepen in het weekend dus, alles van de Euroshopper, was 3,90 totaal.
Deze week weer even een voorraadje frisdranken/sapjes inslaan bij de Lidl, ik heb fruit en groenten nodig en (afbak)brood.
De rest moet ik nog even bedenken, nog geen idee wat ik ga eten enzo
maandag 12 maart 2012 om 21:33
Vandaag naar Lidl en de AH geweest.
Lidl
1.55 2 kilo elstar appels
0.65 liter volle yoghurt
0.89 mueslirepen
0.98 1 kilo aardappelgolfjes
0.79 schouderham
2.15 toiletpapier
1.99 paasassortiment (grote chocoladehaas + mini's voor ons kind voor de Pasen)
Totaal 9 euro
AH
1.15 bananen
1,00 snack a jack rijstwafels
2.39 muesli
0.45 melk
Totaal: 4.99
Menu komende dagen:
Vandaag - aardappelgolfjes, peultjes & wortel en gehakballetjes
Di - Boerenkoolstamppot + verse worst
Wo - gek.aardappels, geroerbakte spruiten/broccoli met pindasaus en speklapjes
Do - Bloemkoolovenschotel met toscaanse worstjes
Alle ingredienten voor het menu heb ik in huis. Morgenochtend wel even naar AH voor o.a. karnemelk.
Lidl
1.55 2 kilo elstar appels
0.65 liter volle yoghurt
0.89 mueslirepen
0.98 1 kilo aardappelgolfjes
0.79 schouderham
2.15 toiletpapier
1.99 paasassortiment (grote chocoladehaas + mini's voor ons kind voor de Pasen)
Totaal 9 euro
AH
1.15 bananen
1,00 snack a jack rijstwafels
2.39 muesli
0.45 melk
Totaal: 4.99
Menu komende dagen:
Vandaag - aardappelgolfjes, peultjes & wortel en gehakballetjes
Di - Boerenkoolstamppot + verse worst
Wo - gek.aardappels, geroerbakte spruiten/broccoli met pindasaus en speklapjes
Do - Bloemkoolovenschotel met toscaanse worstjes
Alle ingredienten voor het menu heb ik in huis. Morgenochtend wel even naar AH voor o.a. karnemelk.
dinsdag 13 maart 2012 om 07:06
dinsdag 13 maart 2012 om 10:14
Leuk Tess dat je ook mee gaat schrijven. Gezellig!!
Ik ben net weer even naar AH geweest. Iets meer gehaald dan de bedoeling was maar opa en oma komen vanmiddag lunchen als zoon uit school is.
1.29 druiven bonus + 35% sticker
0.66 roomkaas
1.49 zak mini-krentenbollen
0.54 halvarine
1.67 pindakaas
0.67 chocoladevla
0.57 melk
0.70 karnemelk
Totaal: 7.59
Ik ben net weer even naar AH geweest. Iets meer gehaald dan de bedoeling was maar opa en oma komen vanmiddag lunchen als zoon uit school is.
1.29 druiven bonus + 35% sticker
0.66 roomkaas
1.49 zak mini-krentenbollen
0.54 halvarine
1.67 pindakaas
0.67 chocoladevla
0.57 melk
0.70 karnemelk
Totaal: 7.59
dinsdag 13 maart 2012 om 11:10
Ik ga vanmiddag ook naar AH en ben van plan het volgende te halen:
- gehakt 2 voor 4 euro (bonus)
- 3 kilo aardappelen 1 euro (bonus)
- vis
- paksoi
Verder heb ik niks nodig, ga donderdag of vrijdag wel weer naar de winkel. Een weekmenu maken heeft voor mij trouwens geen zin meer.Ik ben zo onregelmatig bij vriend, het verandert dus regelmatig:
- zo: i.p.v. soep, pizza
- ma: i.p.v. krieltjes, hamburger, doperwtjes: soep
- di: miehoen met vis, paksoi en oestersaus
Morgen kijk ik wel verder, waarschijnlijk ga ik naar mijn vriend, dus geen hachee dan.
- gehakt 2 voor 4 euro (bonus)
- 3 kilo aardappelen 1 euro (bonus)
- vis
- paksoi
Verder heb ik niks nodig, ga donderdag of vrijdag wel weer naar de winkel. Een weekmenu maken heeft voor mij trouwens geen zin meer.Ik ben zo onregelmatig bij vriend, het verandert dus regelmatig:
- zo: i.p.v. soep, pizza
- ma: i.p.v. krieltjes, hamburger, doperwtjes: soep
- di: miehoen met vis, paksoi en oestersaus
Morgen kijk ik wel verder, waarschijnlijk ga ik naar mijn vriend, dus geen hachee dan.
dinsdag 13 maart 2012 om 11:39
dinsdag 13 maart 2012 om 14:02
Wij eten ook boerenkool. Ook maar eens met champignons proberen, daar is onze zoon dol op. Zelf smoor ik ook weleens boerenkool met tomatenblokjes en kruiden. Is ook erg lekker!
Mijn ouders waren hier vanmiddag met de lunch en hadden heel lief een tas met boodschappen bij zich voor ons.
In de tast: 2 pakken taksi, 4 croissantjes, spritsen, paaskoekjes, chocolademuntjes, chips en 2 zakken aardappelschijfjes. Zo lief!!
Mijn ouders waren hier vanmiddag met de lunch en hadden heel lief een tas met boodschappen bij zich voor ons.
In de tast: 2 pakken taksi, 4 croissantjes, spritsen, paaskoekjes, chocolademuntjes, chips en 2 zakken aardappelschijfjes. Zo lief!!
dinsdag 13 maart 2012 om 15:39
quote:lekkerbekkie74 schreef op 13 maart 2012 @ 14:02:
Wij eten ook boerenkool. Ook maar eens met champignons proberen, daar is onze zoon dol op. Zelf smoor ik ook weleens boerenkool met tomatenblokjes en kruiden. Is ook erg lekker!
O, lief zeg van je ouders!
Ik maak trouwens de boerenkool en schep daar doorheen uitgebakken spekkies, uien, knoflook en champignons door samen met het bakvet. Met de tomatenblokjes ken ik niet, stamp je de kool dan ook met de aardappels?
O, lief zeg van je ouders!
Ik maak trouwens de boerenkool en schep daar doorheen uitgebakken spekkies, uien, knoflook en champignons door samen met het bakvet. Met de tomatenblokjes ken ik niet, stamp je de kool dan ook met de aardappels?
dinsdag 13 maart 2012 om 15:54
dinsdag 13 maart 2012 om 17:12
turkse supermarkt
bosui,tomaten,komkommer,walnoten,pizzabodems,1kg black-tiger-garnalen.
totaal 20,30 euro
aldi:
3halfvolle melk,2toast,3 chardonnay,3gevulde verse pasta,4smeerkaas,mozzarella,belegenkaas,komijenkaas,olijven
,roomkruidenkaas,2appelsap,2perzik-sinassap,pak,kleine pakjes appelsap,3ribbelchips,groot pak toiletpapier,3paprika,s,zonnebloemolie,champignons,2x augurkjes,roomboter,afbakstokbrood,loempia.
totaal 48,20 met alles wat ik nog in huis heb,
kan ik weer 2wk vooruit.
bosui,tomaten,komkommer,walnoten,pizzabodems,1kg black-tiger-garnalen.
totaal 20,30 euro
aldi:
3halfvolle melk,2toast,3 chardonnay,3gevulde verse pasta,4smeerkaas,mozzarella,belegenkaas,komijenkaas,olijven
,roomkruidenkaas,2appelsap,2perzik-sinassap,pak,kleine pakjes appelsap,3ribbelchips,groot pak toiletpapier,3paprika,s,zonnebloemolie,champignons,2x augurkjes,roomboter,afbakstokbrood,loempia.
totaal 48,20 met alles wat ik nog in huis heb,
kan ik weer 2wk vooruit.
dinsdag 13 maart 2012 om 18:29
Ik ben eruit: ik koop geen spitskool meer. Iedere keer laat ik mij op een of andere manier verleiden en iedere keer vind ik het toch niet lekker. Vandaag ook weer, wilde eigenlijk paksoi, maar die was zo duur. Maar ik ga het niet meer halen, alleen om er salade mee te maken. Nu nog een half pakje spitskool, dat ga ik dan maar gebruiken als salade.
Gehaald bij AH:
- pangafilet 1.99
- aardappelen 3 kilo 0.99
- 2 x rundergehakt 4 euro
- spitskool 1 euro.
Bij elkaar dus 8 euro.
Misschien ga ik morgen naar vriend, anders wordt het gebakken aardappelen met hamburger en spitskoolsalade.
Gehaald bij AH:
- pangafilet 1.99
- aardappelen 3 kilo 0.99
- 2 x rundergehakt 4 euro
- spitskool 1 euro.
Bij elkaar dus 8 euro.
Misschien ga ik morgen naar vriend, anders wordt het gebakken aardappelen met hamburger en spitskoolsalade.
dinsdag 13 maart 2012 om 18:31
dinsdag 13 maart 2012 om 19:15
Spitskool vind ik hartstikke lekker; ik maak er altijd bami van. Met prei, ui, champignons enz. Varkensvlees, evt. garnalen. Sambal trassi of oelek, knoflookpoeder, vetsin. Vergeet ik iets? Zal wel.
Ik ben in vier winkels geweest deze week:
Bij Kruidvat: 2,50 (tandflos aanbieding);
Bij Jumbo: 4,41 (gegr. kipbouten 3,22, zonnebloemolie 1,19);
Bij AH: 12,20 (stofz zakken 5,00, go sardines 10 x 0,38, perla mokka 2,50, conference 0,90);
Bij Lidl: 7,94 (oer sesambrood 3 x 0,99, stol 0,99, potgrond 20l 4 x 0,99 --> joepie eindelijk potgrond!!)
Totaal: 27,05
Ik ben in vier winkels geweest deze week:
Bij Kruidvat: 2,50 (tandflos aanbieding);
Bij Jumbo: 4,41 (gegr. kipbouten 3,22, zonnebloemolie 1,19);
Bij AH: 12,20 (stofz zakken 5,00, go sardines 10 x 0,38, perla mokka 2,50, conference 0,90);
Bij Lidl: 7,94 (oer sesambrood 3 x 0,99, stol 0,99, potgrond 20l 4 x 0,99 --> joepie eindelijk potgrond!!)
Totaal: 27,05
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 13 maart 2012 om 20:29
Mag ik hier ook meeschrijven?
Omdat ik sinds afgelopen weekend een nieuw huis heb en daardoor hogere woonlasten, wil ik gaan kijken of ik met wat minder budget voor eten toch nog wat extra over kan houden voor andere leuke dingen.
Ik ben alleen en ik wil maximaal 40 ruro per week aan boodschappen uit gaan geven. Deze week is dat al niet gelukt, maar had dus ook helemaal niks meer in huis.
Vanaf vandaag wil ik me aan die 45 euro per week houden.
Vandaag gekocht bij AH:
- 2x optimel drink en 1x optimel kwark (3e gratis)
- diepvriesboontjes
- diepvriesspinazie
- gist
- aardappelpuree
- 2x roerbakgroenten (2e gratis)
Totaal: 8,67
Gegeten vandaag: salade met tomaten, geitenkaas, walnoten, uitgebakken spekjes en honing. Daarbij een schaaltje komkommer met tzatziki en een afbakbroodje met zeezoutboter.
Omdat ik sinds afgelopen weekend een nieuw huis heb en daardoor hogere woonlasten, wil ik gaan kijken of ik met wat minder budget voor eten toch nog wat extra over kan houden voor andere leuke dingen.
Ik ben alleen en ik wil maximaal 40 ruro per week aan boodschappen uit gaan geven. Deze week is dat al niet gelukt, maar had dus ook helemaal niks meer in huis.
Vanaf vandaag wil ik me aan die 45 euro per week houden.
Vandaag gekocht bij AH:
- 2x optimel drink en 1x optimel kwark (3e gratis)
- diepvriesboontjes
- diepvriesspinazie
- gist
- aardappelpuree
- 2x roerbakgroenten (2e gratis)
Totaal: 8,67
Gegeten vandaag: salade met tomaten, geitenkaas, walnoten, uitgebakken spekjes en honing. Daarbij een schaaltje komkommer met tzatziki en een afbakbroodje met zeezoutboter.
dinsdag 13 maart 2012 om 22:23
Leuk pigeon dat je mee gaat schrijven en gefeliciteerd met je nieuwe woning.
@rionyriony...misschien een tip voor stofzuigerzakken. Ik haal ze tegenwoordig bij de Action. Hebben ze zakken voor alle types stofzuigers voor 1.98 per pak. Scheelt een hoop geld.
Spitskool eten wij graag. De ene keer roerbak ik het met ui, knoflook en kerrie massala kruiden en dan met rijst en gebakken kippetjes erbij. Maar ook een stamppot met aardappels en gemarineerde kipfiletblokjes of shoarmareepjes erdoor is erg lekker. En als ik een stuk over heb maak ik er bami van.
@rionyriony...misschien een tip voor stofzuigerzakken. Ik haal ze tegenwoordig bij de Action. Hebben ze zakken voor alle types stofzuigers voor 1.98 per pak. Scheelt een hoop geld.
Spitskool eten wij graag. De ene keer roerbak ik het met ui, knoflook en kerrie massala kruiden en dan met rijst en gebakken kippetjes erbij. Maar ook een stamppot met aardappels en gemarineerde kipfiletblokjes of shoarmareepjes erdoor is erg lekker. En als ik een stuk over heb maak ik er bami van.
dinsdag 13 maart 2012 om 22:27
He leuk, het wordt hier druk!
Ik heb gister bij de AH even snel 2 blikjes energydrink en een pak koekjes gehaald, kostte 1,05.
Morgen ga ik weer boodschappen doen, heb op zich wel wat dingen nodig, maar ik moet ook even kijken wat ik allemaal nog in huis heb.
Pigeon jouw salade klinkt erg lekker! Ik eet vegetarisch dus zou de spekjes weg laten, maar hmmm walnoten, geitenkaas en honing.. Daar ben ik gek op!
Han ik kan me ook niet goed aan een weekmenu houden omdat ik vaak onverwachts met familie of vrienden ga eten. Ik probeer het elke keer, maar 9 vd 10 keer loopt het anders!
Ik ben trouwens ook gek op spitskool, als mijn moeder het maakt dan (oh hoe cliché is dat), zelf ben ik er niet zo creatief mee!
Ik heb gister bij de AH even snel 2 blikjes energydrink en een pak koekjes gehaald, kostte 1,05.
Morgen ga ik weer boodschappen doen, heb op zich wel wat dingen nodig, maar ik moet ook even kijken wat ik allemaal nog in huis heb.
Pigeon jouw salade klinkt erg lekker! Ik eet vegetarisch dus zou de spekjes weg laten, maar hmmm walnoten, geitenkaas en honing.. Daar ben ik gek op!
Han ik kan me ook niet goed aan een weekmenu houden omdat ik vaak onverwachts met familie of vrienden ga eten. Ik probeer het elke keer, maar 9 vd 10 keer loopt het anders!
Ik ben trouwens ook gek op spitskool, als mijn moeder het maakt dan (oh hoe cliché is dat), zelf ben ik er niet zo creatief mee!
dinsdag 13 maart 2012 om 23:08
Volgens mij heb ik nog nooit spitskool gegeten .
Een weekmenu is bij mij meestal ook niet zo'n succes, op 1 of andere manier weet ik hoeveelheden voor 1 persoon nooit zo goed in te schatten, en hou ik hier en daar weer wat over, wat ik niet weg wil gooien.
Morgen stond hier in eerste instantie rijst met roerbakgroenten en kip in soja en oestersaus op het menu, maar ik heb nog spekjes, een paprika, komkommer en tomaten over. Morgen wordt het dus een omelet met paprika en spekjes, met daarbij een komkommer-tomatensalade (waarschijnlijk met war pijnboompitjes, rood uitje en feta). Misschien nog een afbakbroodje erbij. Roerbakgroente maar in de vriezer gedaan!
Een weekmenu is bij mij meestal ook niet zo'n succes, op 1 of andere manier weet ik hoeveelheden voor 1 persoon nooit zo goed in te schatten, en hou ik hier en daar weer wat over, wat ik niet weg wil gooien.
Morgen stond hier in eerste instantie rijst met roerbakgroenten en kip in soja en oestersaus op het menu, maar ik heb nog spekjes, een paprika, komkommer en tomaten over. Morgen wordt het dus een omelet met paprika en spekjes, met daarbij een komkommer-tomatensalade (waarschijnlijk met war pijnboompitjes, rood uitje en feta). Misschien nog een afbakbroodje erbij. Roerbakgroente maar in de vriezer gedaan!
woensdag 14 maart 2012 om 11:27
Vandaag een flinke voorraad gehaald bij de AH, voor groenten en fruit ga ik vanavond langs de Nettorama, dat vind ik bij AH altijd belachelijk duur..
- 4 pakken ah fruitdrank (35% korting)
- 2 pakken ES ijsthee
- 1 pak ES fruitdrank
- 2 flessen ES sevenup
- 2 pakken dzh karnemelk
- 3 dozen ES ijsjes
- 1 pak dzh vruchtenyoghurt
- 4 pakken ES halfvolle houdbare melk
- 4 pakken ES afbakstokbrood
- 2 pakken ES afbakpistolets
- 2 pakken ES jonge kaas plakken
- 1 pak ES mueslirepen
- 1 pak ES sultana
- 2 pakken ES afbakcroissants
- 3 volkorenbroden (volumevoordeel)
- 1 zakje ES japanse mix
- 1 zakje AH minifrites chips
- 1 kuipje ES halvarine
- 2 zakken roerbakgroenten (2e gratis en op 1 zat 35% korting)
- 1 zak ES witte bolletjes, 10 stuks
Totaal bedrag 26 euro precies Trots op mezelf, ik had 3 tassen vol voor dat bedrag!
- 4 pakken ah fruitdrank (35% korting)
- 2 pakken ES ijsthee
- 1 pak ES fruitdrank
- 2 flessen ES sevenup
- 2 pakken dzh karnemelk
- 3 dozen ES ijsjes
- 1 pak dzh vruchtenyoghurt
- 4 pakken ES halfvolle houdbare melk
- 4 pakken ES afbakstokbrood
- 2 pakken ES afbakpistolets
- 2 pakken ES jonge kaas plakken
- 1 pak ES mueslirepen
- 1 pak ES sultana
- 2 pakken ES afbakcroissants
- 3 volkorenbroden (volumevoordeel)
- 1 zakje ES japanse mix
- 1 zakje AH minifrites chips
- 1 kuipje ES halvarine
- 2 zakken roerbakgroenten (2e gratis en op 1 zat 35% korting)
- 1 zak ES witte bolletjes, 10 stuks
Totaal bedrag 26 euro precies Trots op mezelf, ik had 3 tassen vol voor dat bedrag!
woensdag 14 maart 2012 om 13:30
Vandaag nog wat dingen gekocht bij de Plus en nu kan ik tot het weekend wel weer vooruit.
- rode uien
- appels
- worteltjes
- rijstwafels
- goudkuipje
Totaal: 3,95
Ik ben benieuwd of ik het deze week verder met mijn 40 euro ga redden, aankomend weekend best wel wat vrienden over de vloer, zal dus ook de nodige flessen wijn in huis moeten halen.
- rode uien
- appels
- worteltjes
- rijstwafels
- goudkuipje
Totaal: 3,95
Ik ben benieuwd of ik het deze week verder met mijn 40 euro ga redden, aankomend weekend best wel wat vrienden over de vloer, zal dus ook de nodige flessen wijn in huis moeten halen.
woensdag 14 maart 2012 om 17:38
quote:Pigeon schreef op 14 maart 2012 @ 13:30:
Ik ben benieuwd of ik het deze week verder met mijn 40 euro ga redden
Ligt eraan of je een éénpersoonshuishouden hebt of dat er meer monden te voeden zijn. In het geval van één persoon moet 40 euro heel goed te doen zijn, met twee of meer personen zit je echt aan de armoedegrens. Jullie komen dan niet om van de honger, maar het wordt schrapen, letterlijk.
Hèhè, eindelijk heb ik mijn volkorenmeel, appels, rozijnen, eieren en gist omgezet naar 14 fikse volkorenrozijnenbollen. Ik heb het hele blok gist er maar doorheen gemieterd, anders zit ik met restjes. Ik heb 13 bollen in de vriezer gegooid.
Daarna heb ik met een pakje kerriesaus van AH-huismerk, een flinke schouderkarbonade in dobbelstenen, ui, bloem, melk, sambal, kerriepoeder en knoklookpoeder een pan kerriesaus in elkaar gedraaid. Het heeft de consistentie van dunne ragout. Ik heb er geen zoetigheid doorheen gedaan deze keer. In vijf porties verdeeld en vier daarvan ingevroren.
En nu is de vriezer weer helemaal vol. Ik kan er nog wat kuiltjes in maken om er nog wat bij te proppen, maar er zou geen taart of bak ijs meer bijkunnen.
Ik ben benieuwd of ik het deze week verder met mijn 40 euro ga redden
Ligt eraan of je een éénpersoonshuishouden hebt of dat er meer monden te voeden zijn. In het geval van één persoon moet 40 euro heel goed te doen zijn, met twee of meer personen zit je echt aan de armoedegrens. Jullie komen dan niet om van de honger, maar het wordt schrapen, letterlijk.
Hèhè, eindelijk heb ik mijn volkorenmeel, appels, rozijnen, eieren en gist omgezet naar 14 fikse volkorenrozijnenbollen. Ik heb het hele blok gist er maar doorheen gemieterd, anders zit ik met restjes. Ik heb 13 bollen in de vriezer gegooid.
Daarna heb ik met een pakje kerriesaus van AH-huismerk, een flinke schouderkarbonade in dobbelstenen, ui, bloem, melk, sambal, kerriepoeder en knoklookpoeder een pan kerriesaus in elkaar gedraaid. Het heeft de consistentie van dunne ragout. Ik heb er geen zoetigheid doorheen gedaan deze keer. In vijf porties verdeeld en vier daarvan ingevroren.
En nu is de vriezer weer helemaal vol. Ik kan er nog wat kuiltjes in maken om er nog wat bij te proppen, maar er zou geen taart of bak ijs meer bijkunnen.
it's a big club and you ain't in it
woensdag 14 maart 2012 om 20:18
Ik wil ook mee doen .
Ik ben alleen met twee katten. Mijn budget is 30 euro in de week en daar doe ik het eten, drinken, huishoudelijke artikelen en kattenvoer voor. Mijn rookwaren gaan van een ander budget.
Mijn boodschappen dag is vrijdag, dus elke vrijdag doe ik mijn grootte boodschappen.
Boodschappenlijst van afgelopen week:
3 kleine pathekuipjes voor mijn katten( brokken had ik nog)
Tomatensoep
Soepgroenten( 400 gram)
paprika( 2 voor 1 euro)
Krackers
Kaas
Brocolie
Ontbijtkoek
4 blikjes energiedrank
3 flessen cola light
2 pakken ijsthee
6 kleine pakjes taxi
kokosbrood
Aardappelschijfjes
Noodels
Havermoutpap
1 Banaan
Chips
Vegavlees
afbakbroodjes
Ik was in totaal 26,45 euro kwijt. Afgelopen weekeind niet thuis geweest en gisteravond niet thuis gegeten..
Ik moet ook echt eens meer fruit eten want 1 stuk fruit in de week is ook wel erg... haha.
Ik ben alleen met twee katten. Mijn budget is 30 euro in de week en daar doe ik het eten, drinken, huishoudelijke artikelen en kattenvoer voor. Mijn rookwaren gaan van een ander budget.
Mijn boodschappen dag is vrijdag, dus elke vrijdag doe ik mijn grootte boodschappen.
Boodschappenlijst van afgelopen week:
3 kleine pathekuipjes voor mijn katten( brokken had ik nog)
Tomatensoep
Soepgroenten( 400 gram)
paprika( 2 voor 1 euro)
Krackers
Kaas
Brocolie
Ontbijtkoek
4 blikjes energiedrank
3 flessen cola light
2 pakken ijsthee
6 kleine pakjes taxi
kokosbrood
Aardappelschijfjes
Noodels
Havermoutpap
1 Banaan
Chips
Vegavlees
afbakbroodjes
Ik was in totaal 26,45 euro kwijt. Afgelopen weekeind niet thuis geweest en gisteravond niet thuis gegeten..
Ik moet ook echt eens meer fruit eten want 1 stuk fruit in de week is ook wel erg... haha.
woensdag 14 maart 2012 om 21:40
Hier ook spitskool gegeten vanavond!
Ik maak het zo:
Ui aanfruiten met salca (soort tomatenpuree), een groene peper en gehakt.
Als het gaar is twee gesneden tomaten erbij en de gesneden spitskool.
Zout erop, water tot het onderstaat en dan een beetje in laten sudderen.
Heb het gegeten met Turkse rijst, die is wat vetter en smaakvoller dan 'gewone' rijst.
Had er ook borek met aardappelvulling bij gemaakt (yufka vel, gevuld met een mengsel van aardappel,ui,peterselie,chilipeper, zout).
Was lekker!
Ik maak het zo:
Ui aanfruiten met salca (soort tomatenpuree), een groene peper en gehakt.
Als het gaar is twee gesneden tomaten erbij en de gesneden spitskool.
Zout erop, water tot het onderstaat en dan een beetje in laten sudderen.
Heb het gegeten met Turkse rijst, die is wat vetter en smaakvoller dan 'gewone' rijst.
Had er ook borek met aardappelvulling bij gemaakt (yufka vel, gevuld met een mengsel van aardappel,ui,peterselie,chilipeper, zout).
Was lekker!