make up

17-03-2012 21:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mijzelf af waarom er mensen zijn die altijd (zelfs thuis) make up op hebben. Bij sommige mensen zie ik dit meer als een masker. Ik vind ook dat veel mensen zo veel make up op doen dat het er echt niet mooier op wordt.

En als je er dan over praat wordt er gezegd: heb jij wel eens iets op?

Voor mijn gevoel is dit de omgedraaide wereld. Ze vinden het zo vreemd dat je nooit iets op hebt. Volgens mij zijn het hele onzekere types die altijd make up op hebben.
denk ik ook wel, die laatste zin.

Ik kan net zo goed van mezelf genieten als ik niks op heb en ben dan net zo zeker in een winkel bv.

Zoals vandaag

Lekker niks op..
Ik denk dat mensen die steeds lopen te zeuren over andere mensen, vrij onzeker zijn
Thuis, als ik de hele dag niemand onder ogen kom dan mijn kinderen (of mijn ouders of zus komen bijv.) dan hoef ik geen make-up op. Maar als ik de deur uit ga, of ik krijg bezoek, dan doe ik toch wel op z'n minst wat oogpotlood, mascara en wenkbrouwpotlood op! Eigenlijk ook bijna altijd wel oogschaduw, maar niet overdreven of zo. Ik ben zeker geen type die dit dan ook nog eens meerdere keren per dag gaat bijwerken, maar zonder voel ik me toch 'naakt'.

Ik denk dat er een verschil is tussen een masker, en je sterke punten benadrukken. Dat laatste doe ik, maar sommigen hebben idd een masker, en dat vind ik ook maar niks nee!
Draag bijna nooit make-up (ben ik te lui voor!).
Ik draag mascara om ogen te accentueren, en wat camouflage voir onder mijn ogen. Niet omdat ik onzeker ben, vind het gewoon mooier staan.

Maar geen dichtgeplamuurd gezichtje hoor, zo'n maskereffect:p dat is lelijk.
Ik heb met name buitenshuis make-up op. Ik vind dat het verzorgder oogt en voel me dan ook prettiger. Ik ga ook gerust zonder de straat op hoor, doe zo een boodschap. In de zomer als ik wat meer kleur heb draag ik ook veel minder. Gelukkig is mijn huid tegenwoordig wat rustiger, dat geeft wel wat meer zelfvertrouwen.

Ik vind dat je met make up je sterke punten moet benadrukken en hou ook niet van lagen foundation of klonten mascara.
Ik draag elke dag makeup.

Omdat ik in een drogisterij werk wordt dat verwacht (verzorging).

Maar dat betekend niet dat ik een hele laag op heb.

Als ik vrij ben heb ik ook makeup op.
Ik draag altijd make-up,zowel buiten als thuis en dit omdat ik het leuk vind.Zonder vind ik mezelf dan wel kaal eruitzien maar niet

lelijk.Als ik s'ochtends naar de sportschool ga dan draag ik meestal geen make-up,soms een beetje mascara maar that's it.

Leven en laten leven vind ik.Ben geen onzeker typetje dat zich achter een dikke laag make-up verstoppt.Dikke lagen make-up vind ik ook niet mooi.
Ik draag make up omdat ik ervan kan genieten om lekker te make uppen. Stukje ontspanning voor mij!
Makeup opdoen vind ik ook leuk!

En ben er snel mee klaar.

Vind het heerlijk, krijg heel veel gratis op mijn werk, veel wat net nieuw binnen is dus dat is extra leuk.
Pak wel eens mascara, maar verder bijna nooit iets. Het blijft toch nooit zitten zoals je wilt, je moet je gezicht de hele dag in de plooi houden en ook nog eens af en toe in de spiegel kijken of het niet ergens uitloopt.

En als ik dan iets wil kopen heb ik geen idee wat, want alle modellen zijn bruin of blond en ik ben rood.
Ik draag op m'n werk mascara en n beetje concealer voor onder m'n ogen. Als ik op stap ga iets meer, eyeliner en evt oogschaduw.

Als ik lekker een dagje thuis ben of ga sporten draag ik geen make-up, alleen dag- of nachtcrème en oogcrème.

Heeft niks met onzekerheid te maken, ik vind t fijn om m'n sterke punten te benadrukken en zie het ook als een stukje voor mezelf zorgen

Zie vaak vrouwen en meisjes met complete maskers, vreselijk.

Maar musegirl: waar maak je je druk om? Als jij je er goed bij voelt is t prima toch?
Ik draag altijd make-up, behalve 's nachts en op vakantie. Ik ben niet onzeker.
Als het me uitkomt. En dan alleen eyeliner en mascara. En iedere dag een dagcremetje, dat wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik gebruik altijd wenkbrauwpotlood, Van mijzelf heb ik nl geen wenkbrauwen en dat staat pas echt stom. Ben helemaal niet onzeker, maar ik zie er gewoon niet uit anders.
Ik draag foundation omdat ik acnelittekens heb. De rest doe ik zelden staat me toch niet en ik ben toch lelijk.
Zijn anders maar weinig vrouwen die het kunnen hebben zonder make up. En nee ik voel me niet onzeker ,voel me alleen maar mooier.
Ik voel me niet op mijn gemak met veel make up op, tevens heb ik een slechte huid (acné, grove poriën, littekentjes) en doet het gewoon niet veel goed voor mijn huid. Als ik het goed verzorg ziet mijn huid er beter uit zonder een laag foundation dan met.

Wel doe ik doordeweeks een lijntje tekenen en wat mascara voor een wat meer wakkere blik, en als ik eens in een gekke bui ben wat oogschaduw.

In het weekend ga ik geheel naturel, tenzij ik voor visite of zo weg moet. Gelukkig is dat niet zo vaak
Veel mensen incorporeren sociale geboden, en doen sociaal gewenste dingen dus ook als niemand ze ziet. Zoiets als de wc-deur dicht doen ook al is er verder niemand thuis. Dat is niet zozeer onzekerheid, meer 'n kwestie van de incorporatie van manieren, of een gewoonte.

Overigens valt de wc-deur open laten staan qua ernst natuurlijk totaal niet te vergelijken met geen make-up op doen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 17 maart 2012 @ 23:52:

Zijn anders maar weinig vrouwen die het kunnen hebben zonder make up. En nee ik voel me niet onzeker ,voel me alleen maar mooier.Uh?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:musegirl schreef op 17 maart 2012 @ 21:29:

Ik vraag mijzelf af waarom er mensen zijn die altijd (zelfs thuis) make up op hebben. Bij sommige mensen zie ik dit meer als een masker. Ik vind ook dat veel mensen zo veel make up op doen dat het er echt niet mooier op wordt.

En als je er dan over praat wordt er gezegd: heb jij wel eens iets op?

Voor mijn gevoel is dit de omgedraaide wereld. Ze vinden het zo vreemd dat je nooit iets op hebt. Volgens mij zijn het hele onzekere types die altijd make up op hebben.Volgens mij ben jij onzeker, wat veel dom gelul in een posting.
Wat een raar oordeel. Ik zeg toch ook niet dat vrouwen zonder make up onverzorgd, saai en lui zijn?

Ik vind het fijn er verzorgd uit te zien, besteed daar graag tijd aan en zie het ook een beetje als hobby. Ik laat iedereen lekker zelf beslissen wat ie wel of niet, zonder daar een mening over te hebben.
Ik draag alleen make-up als ik zin/tijd heb om het op te doen (en het er af te halen) maar dat is vrij weinig. Maar als ik tijd en zin heb vind ik het ook een feestje om er mijn best op te doen!
Ik draag makeup omdat ik me daar fijn bij voel en zekerder. Ik heb wat last van puistjes en met foundation valt het minder op. Ook vind ik dat mascara gewoon wonderen kan doen. Natuurlijk hoef je je niet te verschuilen onder je makeup. Maar vaak zijn de mensen die zeggen dat zoveel makeup niet nodig is, zelf degenen die weinig makeup nodig hebben om er goed uit te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven