Het compleet onterecht zeiktopic
donderdag 22 maart 2012 om 23:46
Goed,
Na een paar uur gekalmeerd. Want ik zeik om niks. Nou ja, ik vind van niet, maar het is wel zo. Ik heb net mijn belastingaangifte gedaan. En omdat ik mijn inkomsten lager heb ingeschat op 1 januari 2011, dan ze daadwerkelijk waren (en dus een luxeprobleem) moet ik zwaar bij betalen op mijn reeds betaalde voorlopige aangifte , zo'n 28K. IK vind dat kut. Maar dan wel weer zo weinig kut dat ik dat dus niet hardop durf te zeggen, want ik hou nog steeds genoeg over, alleen het bijbetalen klinkt alleen ineens zo heul veul. En nog mag ik niet zeuren, want ik heb blijkbaar dus heul goed gedraaid dit jaar.. maar doe ik het wel. Alleen dan niet hardop en alleen hier op 't forum. Dit is het zeik maar lekker raak ookal is het onterecht forum.
Na een paar uur gekalmeerd. Want ik zeik om niks. Nou ja, ik vind van niet, maar het is wel zo. Ik heb net mijn belastingaangifte gedaan. En omdat ik mijn inkomsten lager heb ingeschat op 1 januari 2011, dan ze daadwerkelijk waren (en dus een luxeprobleem) moet ik zwaar bij betalen op mijn reeds betaalde voorlopige aangifte , zo'n 28K. IK vind dat kut. Maar dan wel weer zo weinig kut dat ik dat dus niet hardop durf te zeggen, want ik hou nog steeds genoeg over, alleen het bijbetalen klinkt alleen ineens zo heul veul. En nog mag ik niet zeuren, want ik heb blijkbaar dus heul goed gedraaid dit jaar.. maar doe ik het wel. Alleen dan niet hardop en alleen hier op 't forum. Dit is het zeik maar lekker raak ookal is het onterecht forum.
donderdag 22 maart 2012 om 23:54
Maar eigenlijk wil je ons wel even laten weten dat je nog succesvoller bent dan dat je zelf had verwacht.... Be my guest, niks mis mee, zou ik misschien ook wel hebben gedaan . Kut voor je dat je die 28K niet aan je bedrijf of aan jezelf kunt besteden, maar bedenk wel dat je ook veel plezier hebt aan veel dingen die van belastinggeld worden betaald.
donderdag 22 maart 2012 om 23:56
Ik heb ook iets te zeiken: eindelijk heb ik een nieuwe telefoon van mijn werk, geen superdeluxe ding ofzo hoor, maar toch gratis enzo. Het is met zo'n touchscreen, mijn vingers blijken daar helemaal nog niet klaar voor te zijn, ik heb al allerlei mensen gebeld die ik niet wilde bellen en af en toe zet ik muziekjes aan die ik niet meer uit krijg...Ik ben zo'n debiel met dit ding in mijn hand.
donderdag 22 maart 2012 om 23:57
Weet ik ook wel, en het is mijn eigen schuld... maar om het toch ineens te moeten betalen terwijl je dacht ' ha leuk voor de oude dag' .... is toch minderderder. Ik MAG ook niet zeuren. Dat weet ik heel goed en echt wel. Maar het voelt ook weer niet helemaal heppiedepeppie dat ik mag betalen en zeker niet ' senang'. .....Ik vond namelijk al dat ik zoveel moest betalen , en nu blijkt dat nog meer te worden.
vrijdag 23 maart 2012 om 00:00
Waldorf, dat is ook mijn reactie. Wow, zoveel....en dan ook nog "ik hou nog genoeg over...".
Maar toch nog steeds zwaar kut. Want een tegenvaller is een tegenvaller, hoe dan ook. En dus mag je best balen.
Onterecht zeiken doe ik vaak 's nachts. Baal enorm van moeten piesen in het midden vd nacht:-$ Echt heel onterecht als er dan niks komt....
Maar toch nog steeds zwaar kut. Want een tegenvaller is een tegenvaller, hoe dan ook. En dus mag je best balen.
Onterecht zeiken doe ik vaak 's nachts. Baal enorm van moeten piesen in het midden vd nacht:-$ Echt heel onterecht als er dan niks komt....
Optimist tot in de kist!
vrijdag 23 maart 2012 om 00:00
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2012 @ 23:54:
Maar eigenlijk wil je ons wel even laten weten dat je nog succesvoller bent dan dat je zelf had verwacht.... Be my guest, niks mis mee, zou ik misschien ook wel hebben gedaan . Kut voor je dat je die 28K niet aan je bedrijf of aan jezelf kunt besteden, maar bedenk wel dat je ook veel plezier hebt aan veel dingen die van belastinggeld worden betaald.
Bescheidenheid is ook een deugd!
Bescheidenheid is ook een deugd!
vrijdag 23 maart 2012 om 00:17
Jeetje mag je hier niet eens vertellen dat je baalt? Dus de mogelijke rijkdom bepaalt of een mens al dan niet mag balen van het feit dat ze meer moet betalen dan verwacht? Belachelijk.
Ik lees echt niet dat TO zou willen snoeven. Ik lees wel zure reacties die wellicht zelf ook graag in de positie hadden willen zitten om meer aan de belasting te moeten betalen dan verwacht.
Ik lees echt niet dat TO zou willen snoeven. Ik lees wel zure reacties die wellicht zelf ook graag in de positie hadden willen zitten om meer aan de belasting te moeten betalen dan verwacht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 23 maart 2012 om 00:24
vrijdag 23 maart 2012 om 00:33
We doen niet aan valse bescheidenheid. Die is niet aan mij besteed, dus ja, ik weet waar de K voor staat....Lupine. Dus dat beantwoord je vraag neem ik aan. En nogmaals, ik MAG helemaal niet zeiken. Maar ik mag best zeuren dat ik dat heulemaal niet leuk vind. Daarom heet het ook het ' onterechte' zeurtopic.
Wellicht ook, omdat ik gebruik dat wat ik nodig heb (en meer dus ook niet).. en de rest weggeef. Maar dat maakt voor de belastingdienst niet uit omdat het geen officiele goede doelen zijn. Dit is gewoon een klassiek rekenfoutje.
Wellicht ook, omdat ik gebruik dat wat ik nodig heb (en meer dus ook niet).. en de rest weggeef. Maar dat maakt voor de belastingdienst niet uit omdat het geen officiele goede doelen zijn. Dit is gewoon een klassiek rekenfoutje.
vrijdag 23 maart 2012 om 00:38