wordpress, joomla etc

27-03-2012 13:00 12 berichten
Ik wil een website bouwen en heb zowel joomla als wordpress al gedownload, maar ik krijg het niet geinstalleerd! Normaal ben ik hier best handig mee, maar nu lukt het dus niet. Ik kom niet verder dan de map downloaden.

Kan iemand me helpen of weet iemand een eenvoudiger programma? Ik heb overigens een mac, maar wil niet met iweb werken.

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook waardeloos en niet handig, ben er niet mee verder gegaan. Ik ga nu voor een kant-en-klaar template, daar heb ik al eerder mee gewerkt en dat gaat prima, zonder extra programma's die je moet installeren etc. Daar kun je een prima website mee maken, maar het ligt er natuurlijk aan welke eisen je er aan stelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor een leek is het moeilijk om zoiets te installeren. Je moet weten wat FTP inhoudt, hoe je iets uploadt, wat je database gegevens zijn, hoe de database heet waar Wordpress of Joomla alles in kan opslaan.

Ken je iemand die dit voor jou kan doen?
Als je joomla niet geinstalleerd krijgt, denk ik dat je er niet aan moet beginnen.

Verl te veel hobbels die je dan daarna nog moet gaan nemen.

Misschien een idee om iemand de website te laten opzetten en daarna even samen doorkijken hoe je dingen kunt aanpassen enzo?

Tenminste, zo doe ik het altijd. ;)
Zou Dreamweaver een betere optie zijn?
Heb je een plek op internet waar je site moet komen te staan? Zo niet regel dat dan eerst, daar moet je het nl installeren. Kijk eens bij domeinruimte.nl, daar kun je het makkelijk installeren.

Ik heb ruime ervaring en kan joomla voor je installeren en inrichten.
Ik heb ruimte op inet, wist niet dat ik het daar moet installeren, dat ga ik dus eerst proberen.

Heel aardig dat je aanbiedt om het voor me te installeren hoor, maar dat hoeft niet.
Dreamweaver is een programma voor op je computer waarmee je een website vanaf nul kan opbouwen. Hiervoor is kennis van html en css vereist.

Met wordpress en joomla is dat niet vereist. Na installatie staat er een website klaar, waaraan je zelf pagina's kan toevoegen en waarvan je makkelijk het uiterlijk kan veranderen door een ander thema of template te installeren.

Als je het verschil tussen Dreamweaver en content management systemen als Wordpress en Joomla niet kent, dan raad ik je aan om echt iemand te zoeken die het voor je kan uploaden en installeren.
Veel hosts hebben automatische wordpress download, weet niet of ik hier naam mag zetten. Domeinnaam kopen via je host, kant en klare template uitzoeken en je website inrichten.
http://www.youtube.com/watch?v=H41ZJrNkdS8

dit is de how to install joomla en zo zijn er nog veel meer filmpjes.

anders zou ik hier nog even rondkijken

http://forum.joomla.org/i ... 53e59c3c269e3a9b8ce8c3582
o ja, je hebt ook nog de dutch joomla site

http://www.dutchjoomla.org/
dat is handig! dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven