Boekhoudprogramma Apple

29-03-2012 23:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Apple pro notebook en ben op zoek naar een eenvoudig boekhoudprogramma als bijv. Excel, wie kan er mij wat adviseren?
Excel dan. Of Numbers.
Excel (of de iWork variant Numbers) is een spreadsheetprogramma. Leuk voor berekeningen, formules, tabellen, grafieken etc.

Een boekhoudprogramma doet wel iets meer.

Gratis, open source en beschikbaar voor Mac OS: GNUCash
Complete post!
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht eigenlijk dat Excel alleen op Word draaide.

De bedoeling is dat ik mijn administratie ga bijhouden, dus denk ik dat Excel/ Numbers het meest geschikt is?
Excel en Word zijn 2 verschillende programma's.

Ik hou mijn administratie bij in ordners. Misschien dat je Excel handig vindt, om te berekenen wat erin en eruit gaat?
quote:Gisselle schreef op 30 maart 2012 @ 09:29:

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht eigenlijk dat Excel alleen op Word draaide.Excel is een spreadsheetprgramma.

Word is een tekstverwerkingsprogramma,

Beiden programma's, samen of apart verkrijgbaar bij de firma Microsoft. Er was altijd ook een versie van beiden (al dan niet in een pakketje samen met andere programma's als powerpoint of access bijvoorbeeld) voor Mac OS.

quote:De bedoeling is dat ik mijn administratie ga bijhouden, dus denk ik dat Excel/ Numbers het meest geschikt is?

Wat is de reden dat jij dat denkt?

Hoe ziet jouw administratie eruit?

Gaat het hier om je huishoudboekje met je salaris in, hypotheek/huur uit, vaste lasten, boodschappen etc?

Daarvoor is een simpel kasboekje op papier ook al voldoende, maar je hebt ook cash manamegemt apps (kijk eens in de app store! )

Als je een bedrijfje hebt, en jouw 'administratie doen' houdt in dat je orders verwerkt, facturen uitstuurt, klantgegevens beheert, bankbetalingen en -ontvangsten boekt, dan is Excel of Numbers naar mijn mening onvoldoende.

Het kán wel, maar je moet dan wel zelf eea kunnen (laten) bouwen. In het laaste geval zou ik toch naar GNUCash gaan, of desnoods naar een betaald boekhoudprogramma, zoals bijv. PSU Boekhouden of Inventive/iprofit of online via Kleisteen
Of Debit + Credit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven