Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Suup, je bent zo goed bezig!

Bloes - je hebt óf aangekondigd dat ze (nog) geen recht heeft op privacy en daar maar mee heeft te leven, of je moet het bij haar laten. Stiekem lezen vind ik niet zo'n goed idee. Als ze erachter komt, is ze hels en gaat ze alleen maar meer weghouden, denk ik (zou ik tenminste doen, maar dat hoeft niet per se de maatstaf der dingen te zijn...)

Op mijn tijdelijke klus is de oorpronkelijke medewerker weer teruggekeer van haar lange reis - ik ben er in april nog een paar dagen om dingen af te maken en over te dragen, en dan is dat klaar, Dan wachten er weliswaar weer veel nieuwe klussen (allemaal via Baas-werk, niet veel eigen werk op het moment en geen tijd om er achteraan te gaan) maar vanaf eind april / mei dan kan ik weer wat meer vanuit huis werken en daar kijk ik wel naar uit... Kan ik wat vaker dan incidenteel een kind brengen of halen. En ook weer eens koken, dat doet GG nu allemaal...
Ik zal eens een aankondiging gaan doen dus, goed punt Zus!

Hoe is het met Margeliefsmama? En niet onbelangrijk, hoe is het met jullie?

Gisteren moest Oudste boodschappen doen, voor de kookworkshop die ze vandaag moet geven bij het vak Verzorging. Een hoop gemopper, ze heeft nl al weken geleden boodschappen gemaakt maar dat was ten eerste niet houdbaar en ten tweede had ze een recept van internet gevist dat ze niet snapte, en ze wist ook niet of ze het lustte. Dus heb ik met haar het recept herschreven. Het zouden zalmwraps worden, dat is wel niet echt koken maar het idee was goedgekeurd door de juf. Boodschappenlijstje gemaakt, kostenraming (voor 16 kinderen mocht het maar 15 euro kosten, dat is heul krap), geoefend en jep: zo ging het wel lukken. Was de juf ziek... Dus uitgesteld naar vandaag, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is!

Maar ik ging gisteren boodschappen doen (tip: bij de Aldi verkopen ze voor niet al te veel geld Sancerre, groot inkopen en van nippen dit weekend, errug lekkere wijn!) en Oudste wilde dat ik haar boodschappen meenam. Mooi niet, je moet zelf inkopen doen, daar leer je van. Dus ging ze mee, met Buurmeisje. Grinnik. Bij het boodschappenkarretje begon het al leuk te worden. Ze trok eraan, met een blij hoofd maar dat ding kwam niet los zonder muntje. "maaaaam! help effe!" Zelf laten bedenken wat je dan moet doen, karretje de winkel in, boodschappenlijstje erbij. "Maaaaam, waar ligt de zalm??" Zelf laten bedenken en zoeken, me grinnikend verscholen achter blikken feestsoep. En toen kwam er een jongen van haar school binnen, die vrolijk haar naam riep. Ze reageert heel normaal terug, draait zich naar mij en zegt: "Oh shit, dat is Knul, die mag ik écht niet!" Buurmeisje fluit tussen haar tanden, Oudste loopt vuurrood aan. Dus ik zeg dat ik dat kan zien want ze loopt rood aan. "Nee man! ik schaam me kapot!" Waarom dan?? "Omdat ik hier met jou ben natuurlijk! Morgen weet de hele school dat!"

Knul liep even later nog net niet aan de hand van zijn moeder naar buiten...

Lekker dan. Leer je je dochter de basisdingen in het leven, schaamt ze zich voor je....
Nou ja zeg! Ze heeft een 1! Ze had nl niet al het wisselgeld bij zich (of niet alle bonnetjes, ik kan me voorstellen dat mijn chaootje die kwijt was van 3 weken geleden). Belachelijk zeg, ze had zich zo goed voorbereid..
Nah wat belachelijk zeg. Ook wel heel stom dat dat het dan gelijk een 1 wordt en niet een mager zesje of zo. Een deel van de opdracht (namelijk het resultaat, niet onbelangrijk) was wel goed.
De 1 was echt. Bij navraag blijkt het eigenlijk een 8,5 te zijn en die krijgt ze ook als ze het ontbrekende bedrag van *rapapapapapapapaaaaaa!* 85 cent heeft terugbetaald aan de juf. Die 1 noemt zij een didactische stok achter de deur (no kiddin'). Want er zijn kinderen die dat anders lekker in hun eigen zak steken en dat willen ze voorkomen. Sjeeee, wat een geweldig motiverende les zeg! :duim:

Ze had het dus goed gedaan en de juf zal volgende week nog even met haar praten want ook zij vond het heel vervelend als Oudste het verkeerd had opgepakt.

Ik heb dus 1 stuks Juf die de surprises van mijn kinderen afkeurt. En 1 stuks Juf die een didactische 1 geeft. What is wrong here??

Intussen zijn Jongste en ik zalmwraps aan het maken voor de paasbrunch morgen en daarvoor hebben we een niet nader te noemen cake gebakken samen. :mmm: Daar word ik emo van... Ik ben emotioneel aan het afscheid nemen van de periode met mijn meiden waarin we aan elkaar vast zijn gegroeid. En helemaal niet toe aan co-ouderen. Ik ben al dagen huilerig (niet in buurt van Bloesjes tuurlijk) want ik wil mijn meiden helemaal niet missen. :? Kutverjanpieterse, maar het moet.

Dit weekend gaan we met zijn 3-en (incl Pup) naar een schattig huisje, lekker wandelen, fotograferen, lekker eten en wijntjes drinken. Boek mee, badolie (want een reuzeleuk bad-op-pootjes) en bovenal: mijn allerliefste, die dit geregeld heeft voor zijn emo-muts! Fijn vooruitzicht.

Oh. Ik moet weer wraps in folie rollen! Daag!
Voor de duidelijkheid: ik word niet emo van de wraps maar van dat meiske van me, die dat zo lief lekker babbelend geconcentreerd in elkaar draait.
poeh poeh 85 cent. Ja dat is een hele goede reden voor een 1. Goed dat je gebeld hebt Bloes!
Mogguh!

Ik open Viva en mijn blik valt op "Ongelijke schaamlippen, schaamlipcorrectie?" Kuch!
Lekkere start van de dag Bloes

Ik kan wel leukere dingen verzinnen om de dag mee te beginnen (heeft ook iets met die regio te maken .)

Maar daarvoor moet ik nog 3 nachtjes slapen. *gefrusteerde zucht*
En jij vindt dat je dochters te veel vunzigs opzoeken, Bloes ?

Ik ben ergens vorige week begonnen met huis opruimen en lentefris maken, en nu ben ik een tikkie doorgeslagen. Alles wordt geklopt, geschud, gepoetst, gezogen, gesopt. Iedereen is het huis ontvlucht, volgens mij hebben de kinderen collectief asiel aangevraagd bij de overburen en GG is gaan harlopen - al héél lang . Maar ik kan het even niet laten en ik weet uit ervaring dat ik zo'n bui niet zo heel vaak heb dus ik haal er even zo veel mogelijk uit...
Een didactische 1. Tjongejonge!

Ik snap je huilerigheid, Bloes

Hier gaat het 'okee'. Dat betekent dat het met ons best heel goed gaat (behalve dan dat ik een vaag soort bronchitis heb, maar aangezien ik nooit koorts heb komt het er op neer dat ik al bijna 2 weken enge groene fledders ophoest. Als het dinsdag nog is, ga ik braaf naar de dokter. Want ik ben er wel weer klaar mee.

Met schoonmoeder gaat het niet goed: ondanks de sondevoeding is ze weer een kilo afgevallen en gisteravond is er - onder narcose - een nieuwe sonde geplaatst, want de oude raakte steeds maar verstopt. Volgens mijn schoonvader was dat niet omdat ie niet goed was geplaatst, maar omdat de tumor er een knik in gegroeid had. **slik**

Dit gaat veel harder dan ik dacht.

21 april hebben we een familie-fotoshoot. Die stond al gepland, voor haar 70e verjaardag, maar een mand later. Het leek ons dat ze april makkelijk zou moeten halen, maar nu gaat het allemaal wel heel erg snel.

De kinderen snappen het. Zoon moet er af en toe heel hard om huilen, en dan is het weer 'over', en dochter wil er niet aan denken, niet over praten, want dan wordt ze verdrietig en dat wil ze niet. Dus die moet zo af en toe verplicht met ons praten. In de hoop dat als ze nu beetjes verdrietig is, dat de klap als schoonmoeder doodgaat, niet zo heel heel hard is.

Maar ja, wat is wijsheid? Ik weet het niet.

Dochter had gister optreden met haar linkse hobby en dat was reteschattig. En zodirect gaan we paasbrunchen. Wat denken jullie, zou Dries Roelvink er weer zijn?

**verstopt eieren**

**ziet een glimp van een TZ-ende Oudste Bloesje**

**giechelt**

Vrolijk Pasen!
**zet taart neer**

5 jaar geleden zaten jullie op t puntje van jullie stoelen, terwijl ik lag te baren :-)
Oh ja! Was er niet iets met citronella-olie? Van harte lieverds, een hele fijne dag met dat prachtige mannetje van jullie!
Marge, droevig verhaal van je kindjes en schoonmama..

Ik denk dat kinderen allemaal hun eigen verwerkingsproces hebben en dat "voorbereiden" op naderend verlies niet makkelijk is. Ik denk dat je hen moet laten praten als zij dat willen, niet forceren. Wat ook wel eens wil helpen in een gedichtje laten schrijven door Dochter en/of een tekening laten maken voor oma. Is schoonmama nu thuis? Misschien een keer vaker naar haar toe gaan nu?

voor jullie, ik hoop dat het toch een vrolijke dag is voor dat ventje dat al 5 !!!! wordt!
*pakt taart*

Joepie er is een jongetje 5!

Lieve Marge van harte met je grote knul!
Is Dochter oud genoeg om te snappen hoe je een Elfje schrijft? Dat vonden de Bloesjes altijd heel leuk: ze leren iets en gaan zelf met woorden goochelen.
Ze is thuis, en we gaan idd vaker. Elfjes kan ze schrijven, da's wel een goeie. Dat vindt ze idd ook leuk.

Over 28 minuten hebben we 4 uur kinderfeestje. Poeh. Alles staat paraat, dus het gaat lukken :-)
Overleefd?

Gekke vraag: vinden jullie Saar ook leuk? Die is nl weer toegelaten na en ban en ik zie dat ze met jullie ook vriendjes is (mss niet met iedereen?) én ik vind dat ze hier past. Wat vinden jullie? Mag ze een jurk komen passen?
wie is saar?
Ja, we hebben t overleefd. was zelfs best leuk :-)
http://www.viva.nl/ledenprofiel/?userid=172632

En ze is blond en staat bij mijn vrienden, die van Mims en van Mariannanas. Gevonden?
Ja gevonden, maar misschien even op de mail wat nadere gegevens, want ik kom er niet uit op deze manier.

Verder vind ik het overigens pirma als er jurken gepast worden, want er mag best wat levens in de brouwerij komen

Marge wat hebben jullie gedaan met 5 jaar feestje?

Ik had een erg aparte avond in stamkroeg. En de slotconclusie van de avond is wederom koester vandaag.
Op mail even wat meer gezet, ik zet vast het kattenluikje open voor Saaar zodat ze naar binnen kan gluren en kan besluiten of ze de stoute schoenen wil aantrekken.
Is het kattenluikje niet een beetje krap? *zet de tuindeur open. Zon schijnt dus kom maar gluren hoor Saaar.

Pfff beetje katertje hier. Niet echt verstandig natuurlijk drinken en nauwelijks eten. Straks even naar het strand met een vriendinnetje om het hoofd wat helderder te krijgen en vanavond naar theatervoorstelling waar een vriend van vroeger in de begeleidingsband zit. Zin in!
Leuk hoor, tuindeuren openzetten terwijl ik net tot mijn middel door het kattenluik heen ben gekropen... Als jullie wel vaker van die geintjes hebben weet ik het nog niet hoor

Leuk dat ik mee mag doen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven