Tampon kwestie

06-04-2012 15:33 79 berichten
Ik weet niet op welke pijler het thuis hoort, dus maar even bij overig.

Mijn vriend en ik hebben een meningsverschil over of je een tampon wel of niet door de wc kan spoelen.

Ik gebruikte altijd maandverband, maar na een topic hier op het forum toch maar eens tampons gaan gebruiken.

Mijn vriend is van mening dat je een tampon makkelijk door de wc kan spoelen, maar ik vind dat toch een raar idee.

Mijn vraag is wat jullie met een tampon doen na gebruik?

Of is dit een hele rare vraag? Haha
Alle reacties Link kopieren
In de prullebak met wcpapier er om.
het is hier binnen beter dan buiten
Die spoel je uiteraard niet door!

Gaat gewoon in een klein zakje of stukje wc papier in de prullenbak
Nee, dat doe ik nooit. Lijkt me niet goed voor leidingen, riool en waterzuivering.
Een tampon lost niet op, dus kan voor verstoppingen zorgen. En dat wil je zéker niet, dat je in het riool moet frutten en dan gebruikte tampons en andere derrie tegen komt..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik spoel tampons echt niet door, die gaan met een stuk toiletpapier er omheen of in een maandverbandzakje bij het gewone afval.
In WCpapier rollen en dan in de prullenbak? Ieeeeeeeeeeeeuwww!!

Ik doe ze altijd in zo'n roze (of blauw) zakje daarvoor (maandverbandzakje). En dan in de prullenbak.
Nee, niet doorspoelen. Als het je eigen wc al niet verstopt, verstopt het de waterzuiveringsinstallaties.

http://www.nederlandleeft ... t_water/goed_rioolgebruik
Als het niet anders is (openbaar toilet, geen emmertje aanwezig bijvoorbeeld) spoel ik ze wel eens door. Maar het is netter en beter voor het riool om ze in een wc-papiertje of een zakje in de prullenbak te werpen.
Leuk motto ook Miekkie

Een tampon komt er niet op zijn grootst uit, zeg maar. Ik zou aan je vriend eens laten zien wat er met een tampon gebeurt als je 'm in een bak water legt. Je verstopt je hele toilet en riolering ermee. Maandverband spoelde je toch hopelijk ook niet door de wc?
Absoluut niet doorspoelen. In een nieuwbouwwijk zou het misschien wel kunnen, daar ligt standaard een vrij breed riool en is de aansluiting daarop ook veel breder, maar er was eens zo'n docu en daar volgde ze zo'n riolering man. Die noemde tampons witte muizen. Was erg nasty als hij weer eens een klont van die amper nog witte dingen uit een buis stond te vissen.
Grote oorzaak van Rioolverstoppingen, niet doen dus!
(wat een aparte gespreksonderwerpen heb jij trouwens met je vriend! Dat hoeft de mijne echt niet te weten, wat ik met mijn wc- en badkamerafval doe!)
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 15:39:

In WCpapier rollen en dan in de prullenbak? Ieeeeeeeeeeeeuwww!!Wat is daar ieuw aan? in mijn vuilnisbakje zit een vuilniszakje en dus raak ik het daarna nooit meer aan. En je ziet er niks van ook.
quote:ingmagh schreef op 06 april 2012 @ 15:41:

[...]

Wat is daar ieuw aan? in mijn vuilnisbakje zit een vuilniszakje en dus raak ik het daarna nooit meer aan. En je ziet er niks van ook.

Ja dag. Dat lekt hartstikke door, heb je allemaal van die bruine pakketjes in je prullenbakje liggen. En het stinkt!

Die maandverbandzakjes zijn niet voor niks uitgevonden....
Wat deed je met je maandverband dan?

Natuurlijk kan je hem doorspoelen, je kan alles wat past doorspoelen, maar dat is niet de bedoeling. Tampons zijn de grootste plaag van onze waterzuiveringsinstallaties en kosten ons geld, want die problemen drijven de waterprijs op.

Eigenlijk is het heel simpel: je grote en kleine boodschap, toiletpapier en afwaswater mogen het riool in. Al het andere afval niet. Dus bijvoorbeeld geen: (frituur)olie, etensresten, vochtige doekjes (ook wel vochtig toiletpapier genoemd), schoonmaakdoekjes, kattenbakkorrels, verfresten of andere chemicaliën. Deze zaken kunnen verstoppingen veroorzaken of de zuivering verstoren
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:charlottecharles schreef op 06 april 2012 @ 15:42:

[...]

Ja dag. Dat lekt hartstikke door, heb je allemaal van die bruine pakketjes in je prullenbakje liggen. En het stinkt!

Die maandverbandzakjes zijn niet voor niks uitgevonden....Jji hebt echt alleen maar plastic in je vuilnisbak liggen? Geen etensresten, koffieprut, etc, etc? Het is afval!
quote:Fame schreef op 06 april 2012 @ 15:43:

Wat deed je met je maandverband dan?

Natuurlijk kan je hem doorspoelen, je kan alles wat past doorspoelen, maar dat is niet de bedoeling. Tampons zijn de grootste plaag van onze waterzuiveringsinstallaties en kosten ons geld, want die problemen drijven de waterprijs op.

Eigenlijk is het heel simpel: je grote en kleine boodschap, toiletpapier en afwaswater mogen het riool in. Al het andere afval niet. Dus bijvoorbeeld geen: (frituur)olie, etensresten, vochtige doekjes (ook wel vochtig toiletpapier genoemd), schoonmaakdoekjes, kattenbakkorrels, verfresten of andere chemicaliën. Deze zaken kunnen verstoppingen veroorzaken of de zuivering verstorenEen verloren pannetje soep gooi ik overigens wel door de wc.
quote:Fame schreef op 06 april 2012 @ 15:45:

[...]

Jji hebt echt alleen maar plastic in je vuilnisbak liggen? Geen etensresten, koffieprut, etc, etc? Het is afval!Ik vind koffieprut wel wat anders dan menstruatiebloed. Ruikt ook wat anders.
Het staat zelfs op sites van loodgieterbedrijven: tampons zijn een van grootste veroorzakers van verstoppingen.
Wat maakt het nou uit - tampon in papier of zakje. Als 'ie maar niet in de plee gemikt wordt.
Maandverband rolde ik altijd op in de verpakking waar het uit kwam zeg maar. Ik had always en rolde het op in de groene velletjes. En dan in de prullenbak.

Tampons doe ik in een zakje en dan in de prullenbak.

Ja hoe we er op kwamen weet ik niet eens meer.

Maar Hij is ondertussen al overtuigd haha.

De gedachte aan tampons in het riool die vastzitten en die toch los moeten gemaakt worden liet hem al wit wegtrekken.
Je kan bij de Action hele mooie lila vuilniszakken kopen die naar lavendel ruiken. En ook in dennengeur.

Ik vind overigens die wc-vuilnisbakjes pas echt goor. Staat daar met die oude maandverbandjes en tampons, terwijl de reguliere vuilnisbak toch ook wel in hetzelfde huis staat?
Kreeg meteen associaties met schone tampons, overgelopen wasmachines, en natte hoekjes...heb last van forummelancholie.
quote:himalaya schreef op 06 april 2012 @ 15:36:

... dat wil je zéker niet, dat je in het riool moet frutten en dan gebruikte tampons en andere derrie tegen komt..En over het algemeen is het dan een door jou gebelde loodgieter, die dat moet oplossen. Ik moet er al helemaal niet aan denken dat dan iemand anders mijn gebruikte tampon uit het riool moet frutten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven