Abbo verlengen..

08-04-2012 09:09 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort verloopt mijn abbo van mijn mobiel.. Dan kan ik 2 dingen doen.. Ik laat het zoals het is of ik verleng met een andere telefoon..

als ik kies voor het eerste, ik ben op zich tevreden met mijn telefoon, hou ik dan mijn huidige voorwaarden (ik heb nu onbeperkt internet en 250 belminuten/sms voor 22.50).. ? Want als ik ga kijken wat een zelfde abbo kost dan is het minimaal 2 x zoveel..

Want dan verleng ik gewoon en koop ik tzt een losse telefoon (event. bij provider (al dan niet simlock vrij)..

Ik kan dat dus nergens vinden op de website van Vodafone (dat is mijn provider)..
Heb je gekeken naar sim only?
nee je kan je oude voorwaarden niet houden, je zal een nieuw abo moeten kiezen. Met telefoon of zonder (sim only).
.
Je blijft in de huidige voorwaarden van je abonnement zitten als je alles zo laat. Je krijgt een nieuw contract met de nieuwe voorwaarden bij een nieuw abonnement. Ik snap werkelijk niet waarom mensen het driedubbele zouden gaan betalen. Als,niemand meer nieuwe abonnementen afsluit met die achterlijke nieuwe voorwaarden dan gaan die abonnementen vanzelf weer zakken toch? Of is dat heel dom gedacht?

Als je gaat verlengen ga je dus akkoord met de nieuwe voorwaarden en prijzen.
Het Viva forum is papaja.
Als je niks verandert aan je contract dan blijft het toch gewoon zo,doorlopen,en,ben je gewoon,maandelijks,opzegbaar.
Ik heb t-mobile, maar bij verlenging hou ik geen onbeperkt internet meer. Dat is er niet meer. Maar ik zou ff met de klantenservice van vodafone bellen om het te vragen. Dan weet je het zeker
je contract loopt écht niet door, dat ben je destijds aangegaan voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar). En onbeperkt internet bestaat idd niet meer, je zal al snel duurder uit zijn.
.
dus niets doen zou inhouden dat het blijft zoals het is (ik neem dat mijn contract dan gewoon doorloopt).. Normaal ging ik op tijd naar de vodafone shop, zocht een leuke aanbieding en leuke foon.. en hup.. 2 jaar verder..

Maar nu heb ik gunstige voorwaarden en die zou ik graag zou houden (wie niet ).. Maar dat zou wel erg mooi zijn..

Ik ga dindag maar even bellen..

sim only is ook een optie .. ik blijf bij zelfde provider
quote:impala schreef op 08 april 2012 @ 09:30:

je contract loopt écht niet door, dat ben je destijds aangegaan voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar). En onbeperkt internet bestaat idd niet meer, je zal al snel duurder uit zijn.Nou.. dat weet ik niet hoor.. het blijft , voor zover ik dat snap uit de algemene voorwaarden, dan gewoon doorlopen.. "vroeger" was je vaak gunstiger uit met een nieuw abbo.. gunstige aanbieding.. maar die tijd is m.i. voorbij.. Nergens meer onbeperkt internet en 250 belminuten voor 22.50
Ja, als je niets doet gaat het door onder de voorwaarden waar jij voor hebt getekend.

Ook de reden waarom ik nu ff niks doe, ik heb mn onbeperkte internet nodig.
Internagelaktisch
Abbo? Wat is een abbo?
Abonnement.. Alleen is het afgekort duidelijker als abbo ipv abo ;)
Internagelaktisch
@impala: als je een tweejarig contract hebt afgesloten en je doet niks na die twee jaar, dan loopt het gewoon door onder dezelfde voorwaarden. Ik heb dat zelf ook gehad met een abonnement dat ik vijf jaar geleden heb afgesloten.

Als je echter je abonnement laar verlengen omdat je bijv. een nieuw toestel wilt, dan ga je weer een nieuw contract aan onder de op dat moment geldende voorwaarden.
Dat klopt niet impala.

Je hebt idd voor 12/24 maanden dat contract afgesloten en als je niet opzegt of verlengt loopt deze stilzwijgend door per maand.

Mét je oude voorwaarden, dus onbeperkt internet.

Toch wil ik je adviseren even te kijken naar je contract. Vaak gelden die sim-only prijzen maar enkel voor je contractperiode: dan heb je die tijd een bepaalde korting gehad die verloopt na je contractstermijn (zo ga je weer sneller verlengen). Volg je me nog?

Daarnaast zou ik even kijken naar je eigen dataverbruik van de afgelopen maanden. Dikke kans dat je aan een vrij lage bundel genoeg hebt. 250 min bundels sim-only zijn echt niet zo duur.

Ik weet zeker dat je voor dat plús 500 MB of zelfs 1GB goedkoper uit kunt zijn, met nieuwe voorwaarden. Google maar eens.
Niet iedereen heeft genoeg aan die nieuwe internet bundels..

Download ff een mb meter (van hi/kpn) en doe eerst een schatting hoeveel je gebruikt.
Internagelaktisch
ok ik ben overtuigd. Maar in mijn geval ging idd sowieso die korting eraf. Ik had een abo voor 2 jaar met 50% korting, die zou dan vervallen. Als ik zie dat to 22,50 betaalde voor 250 min en onbeperkt internet vermoed ik dat zij ook een abo met korting heeft. Ik zat ook bij vodafone. Als die 22,50 zonder korting was dan zou ik het idd lekker zo houden.
.
Het is wel vaak zo als je idd een sim only hebt dat de korting vervalt

En als jij bvb 2jr lang 10% korting zou krijgen dan is die 2 jr nu om en betaal je de volle mep

Maar 22,50 is een normaal tarief van vodafone dus denk dat dat je tarief dan blijft
Internagelaktisch
Ik had ook een abonnement bij Vodafone, kostte soms wel ¤80.- per maand.

Nu een sim-only bij een andere aanbieder, doe er precies hetzelfde mee ( alleen geen telefoon erbij dus ) en dat kost 17,95 per maand.

Een beetje shoppen loont hoor!
Altijd uitkijken naar een nieuwe aanbieding want dan krijg je aanzienlijke korting.
it's a big club and you ain't in it
Maar wat heb je nou aan een aanzienlijke korting als je met korting hetzelfde betaalt als nu en zonder korting de helft meer. Ter wijl je er minder voor krijgt?

Want laten we eerlijk zijn, abo's zijn razend duur geworden voor minder product.
Mijn abonnementsvorm bestaat ook niet meer. Met een nieuw abonnement kan ik niet dat doen wat ik nu doe zonder allemaal extra kosten. Dus ik laat mijn contract gewoon doorlopen.

Was destijds een simonly aanbieding waardoor ik nog eens 50% korting heb op de abonnementsprijs. En dat loopt nog steeds...

Betaal nu ¤22,50 voor ¤45,- beltegoed.
Dat valt wel mee hoor Nymphadora.. Vaak zijn de snelheden van het internet veel hoger bijvoorbeeld. Mensen gaan met onbeperkt internet nou eenmaal meer skypen/whatsappen/etc. waardoor aanbieders bel- en smsinkomsten mislopen. Vind het niet zo gek dat er dingen veranderen.
ik heb een 2 jarig abbo.. 1ejaar 50% korting.. nu zit ik jaar 2.. ik zit nu op normale tarief zeg maar (ik dacht 22,50 maar is 34,50.. maar goed.. voor wat ik heb helemaal goed).. en hij loopt af in de zomer.. Vorige keer heb ik dus verlengd (en heb ik internet genomen, want dat had ik toen nog niet).. en dat was onbeperkt internet en 250 belminuten. + sms.

Ik gebruik idd niet zo veel aan mb's (vooral wifi).. ik denk dat ik tegen de 500mb aanzit.. hou het niet meer zo bij. maar voor mijn huidige maandbedrag kom ik niet zo ver bij mijn huidige provider en overstappen wil ik niet omdat ik in mijn woonplaats met andere providers een slechte dekking heb.

Kan ik ook een simonly nemen van mijn huidige provider en die in mijn telefoon stoppen (die van dezelfde provider is)?
o en voor de helderheid ..

ik gebruik internet op mijn telefoon voor:

watsappen

facebook

nieuwssites

ik zou aan max. 500mb genoeg hebben.

ik kijk geen filmpjes etc. skypen doe ik via laptop..
quote:ster89 schreef op 08 april 2012 @ 09:39:

Dat klopt niet impala.

Je hebt idd voor 12/24 maanden dat contract afgesloten en als je niet opzegt of verlengt loopt deze stilzwijgend door per maand.

Mét je oude voorwaarden, dus onbeperkt internet.

Toch wil ik je adviseren even te kijken naar je contract. Vaak gelden die sim-only prijzen maar enkel voor je contractperiode: dan heb je die tijd een bepaalde korting gehad die verloopt na je contractstermijn (zo ga je weer sneller verlengen). Volg je me nog?

Daarnaast zou ik even kijken naar je eigen dataverbruik van de afgelopen maanden. Dikke kans dat je aan een vrij lage bundel genoeg hebt. 250 min bundels sim-only zijn echt niet zo duur.

Ik weet zeker dat je voor dat plús 500 MB of zelfs 1GB goedkoper uit kunt zijn, met nieuwe voorwaarden. Google maar eens.Ik heb geen sim-only abonnement.. Ik heb destijd mijn gewone abbo aangepast naar een abbo met internet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven