Apple Notebook?

10-04-2012 20:18 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij hierin adviseren? Ik zou graag een apple notebook willen aanschaffen. Maar om geen miskoop te doen, waar moet ik op letten?
Naar een goede applestore gaan en je laten adviseren.
Computer says nooooo
Ik lees ook graag de ervaringen van gebruikers.

Maar bedankt voor je advies.
Kijk eens op de site van apple. Er zijn 2 modellen, MacBook Air en MacBook Pro, meer smaken zijn er niet dus miskoop kan eigenlijk niet

Ben je bekend met het systeem? En waarom een MacBook een geen 'gewone' netbook?
Waarom wil je een Macbook aanschaffen?
ALs jij gewoon een nieuwe macbook wil kopen hoe stel jij je je miskoop dan voor? Verder weten wij niet waar jij hem voor wilt gebruiken, vandaar: laat jd door een reseller adviseren. Ik zou bv altijd zeggen dat je de nieuwste macbook pro nodig hebt. Plus een los beeldscherm.
Computer says nooooo
Een los beeldscherm?

Why?
Hoef je niet naar dat kleine schermpje te turen
Computer says nooooo
Beter koop je een notebookstand en een los toetsenbord dan direct een extra beeldscherm. Hoewel ik zelf 3 schermen heb en nog ruimte te kort kom
quote:summer73 schreef op 10 april 2012 @ 20:42:

Hoef je niet naar dat kleine schermpje te turen

Hmmm.... ik ben al jaren tevreden met mijn 13 inch! Niks turen hoor, is gewoon een goed scherm, goed formaat!

Ik vind dat je dan ook wel een beetje voorbij gaat aan het idee van een laptop...

Ieder z'n meug, ja toch.
Daarom zeg ik dus: vertel je wensen aan een verkoper en dan kan hij je adviseren. Ik doe iets heel anders met mijn macbook dan jij waarschijnlijk en anders heb ik een leesbril nodig. Ik neem hem mee naar klanten, werk soms ter plaatse en verder plus ik hem in de studio in een netwwrk en maak ik (grote) tekeningen. Dan verrek je echt je nek hoor, op een 15" scherm.
Computer says nooooo
Oh jij sjouwt met zo'n 17 inch? Brrr....

(oh je bent van '73, dan ben je idd al een jaartje ouder )

TO, waarom wil je perse een Macbook? Want blijkbaar heb je die keuze al wel ergens gemaakt!
Ik heb dus wat tijntje zegt: een macbook pro op stand, groot beeldscherm ernaast en los toetsenbord. Plus wat extra hd- opslag.
Computer says nooooo
Pfff nee hoor herfstmeisje, een doodgewone 15" haha lees je oude meiden opmerking nu pas. * zei ik je toch! *trekt grijze knot recht en zet leesbril recht*
Computer says nooooo
Pfffff terug!
Echt herfst bij jou , he. Ik verdien de hypotheek met dat ding onder mijn arm. in mijn branche werkt het nu eenmaal niet op 13".
Computer says nooooo
Oh ik had ook niet begrepen dat TO 'm nodig had voor d'r werk.

Ben je een beetje sacherijnig ofzo? Zo kom je wel over joh! Is toch niet nodig?
Zeg herstmeisje lees anders gewoon ff goed terug. Of wil je mijn leesbrilletje even lenen misschien.
Computer says nooooo
Schat, neem een flinke bak thee en chocolade en kruip lekker vroeg onder de wol. Je bent niet om te genieten.

Je hebt zelfs TO weggejaagd!
Jij begint te azijnpisssen hoor, anders. Op je 13".
Computer says nooooo
Nee joh, iPad!

Hoeveel inch is dat eigenlijk?
Ik wil jullie zeer boeiende discussie niet verstoren, maar advies vragen aan de verkoper vind ik eigenlijk een zeer slechte keuze. Er valt namelijk helemaal niks te adviseren. Je kan alleen maar meer geld kwijt zijn, voor een product wat sneller is en wat andere afmetingen heeft, maar niet afwijkt qua functionaliteit. Nu zal een verkoper vast en zeker ethisch verantwoord je niet teveel laten betalen voor dat beetje extra, maar die beslissing moet je thuis maken en niet voor de neus van een verkoper. Eenmaal in een winkel worden de meeste consumenten namelijk verminderd toerekeningsvatbaar.
Maar TO, wat zoek je precies?

Waarvoor wil je je macbook gaan gebruiken? Werk, of privé?

En zoveel keuzes heb je niet, dus ik snap niet zo goed wat je bedoeld. Of wil weten. Wil je de Macbook Air of de Macbook Pro 17 inch? Is nogal een verschil.
Als he de kans hebt of misschien in de buurt woont, ik heb zeer goede ervaringen met woerden, daar proberen ze je echt niks te verkopen wat je niet nodig hebt. Verder: generaliserend zou ik zeggen: mb air voor prive en pro voor professioneel gebruik.
Computer says nooooo
Never nooit bij een Apple seller/servicepoint of Apple store je producten aanschaffen. Die verschuilen zich enorm onder hun 1 jarig garantietermijntje. Ik heb mijn macbook elders gekocht en krijg gewoon standaard 2 jaar op alles, omdat de verkoper weet dat het volgens de europese richtlijnen 2 jaar is, en ze je niet zomaar weg kunnen sturen met een smoesje. Bij de Applestore proberen ze je Applecare aan te smeren waarbij je voor veel geld 2 jaar garantie erbij kan kopen. Terwijl dit standaard 2 jaar is, maar apple is gruwelijk lastig als er iets niet goed (meer) is. Ik heb dit al bij veel mensen zien gebeuren waaronder mijn partner die ze met een rotsmoesje de winkel uit wilden sturen terwijl hij gewoon 3 jaar applecare had. Lees je eerst even in voordat je zaken met een apple point zaken gaat doen. Ze hangen echt de mooiste verhalen op als het om garantie gaat.

Een rechter uit Italie heeft ze al hiervoor op de vingers getikt en nu willen consumentenorganisaties zich gaan verenigen om een zaak tegen apple te starten vanwege deze termijn.
Hier waakt de enige echte Barones

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven