Een dipje...

11-04-2012 10:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dip. Ik heb het even helemaal gehad met alles. Ik zit er even doorheen... En daar baal ik ontzettend van. Het liefst wil ik alles goed doen, maar het lukt me gewoon niet. Voor mijn gevoel doe ik alles maar half.

Ik ben moeder van een zoon van 14 maanden en de vrouw van een man die bijna altijd weg is voor zijn werk. Ik werk 2 dagen in de week.

Afgelopen maanden zit ik niet lekker in mijn vel.Door omstandigheden nooit tijd om echt even uit te rusten en bij te tanken.Nooit iemand die het even over kan nemen en daar baal ik soms zo van. We hebben samen gekozen voor een kind en het gaat allemaal goed, maar het valt me soms zwaar dat ik er echt alleen voor sta.Er zijn dan echt van die momenten waarin ik dingen voor mijzelf mis. Ik kan nooit even alleen de deur uit om te gaan sporten of een avondje naar een vriendin. Dat soort dingen mis ik zo...

Sorry, voor mijn zeurtopic....Moest het gewoon even kwijt...Lucht al een klein beetje op.
Hier nog zo eentje...moeder van 4 kinderen.. bezig met een rechtzaak omdat pa geen alimentatie wilt betalen, een relatie net beeindigd omdat meneer alcholist, oplichter en nog meer bleek te zijn, werk kwijt omdat ik met een nekhernia kwam te zitten...uwv vindt me niet ziek genoeg om thuis te blijven...dus werkzoekend.

En wie wilt een werknemer met hernia en kleine kinderen in huis? Dan ben je al niet flexibel genoeg..beginnen ze niet aan. Bijstand aanvragen....volgende week mag je komen. En hoe kom ik intussen rond? Hoe zorg ik dat de kids te eten krijgen? Een dochter die psychish vastzit en zichzelf pijn doet....Constant de zorg voor de kinderen zodat je niet even aan jezelf toekomt. Ik heb het helemaal gehad. Ben al jaren bezig met overleven en waarom?

Om van de ene shitsituatie in de volgende te belanden...

Wanneer wordt het leven weer eens leuk????????????
, is het een optie om met je man te bespreken dat je het soms moeilijk vind dat hij altijd weg/bezig is met zijn werk?
Ik kan me voorstellen dat je die dingen mist. Maar waarom regel je geen oppas? Een buurmeisje van 15 jaar kost echt niet veel.

Of kan je man iets regelen met zijn werk?
Man werkt voor zichzelf, dus daarvan zijn we afhankelijk qua inkomen.We wisten voordat we een kind kregen dat ik er voornamelijk alleen voor zou zorgen.

Ik werk voornamelijk omdat ik het leuk vind zelf bezig te zijn. De laatste tijd valt het me echter zwaar. Een oppas zou ideaal zijn, maar we wonen nogal buitenaf. Mijn schoonmoeder en eigen moeder passen de dagen dat ik werk allebei een dag op. Ze werken zelf ook nog dus voel me ook vaak wel bezwaard om nog eens extra oppas te vragen.
Je man verwijten maken kost alleen maar energie en niet helemaal eerlijk (gezien de afspraken die jullie vooraf hebben gemaakt).

Je kind een dag in de week naar de crèche of oppasmoeder? Een au pair? Een schoonmaakhulp? Kom op, er zijn vast wel oplossingen.
Hoeveel dagen per week werk je zelf?

Is het een optie eventueel daar in te snijden?

En idd, wat lamystere zegt over een buurmeisje die wat op kan passen, al is het tijdelijk kan je net even wat meer lucht geven.
quote:ilovemyshoes schreef op 11 april 2012 @ 10:57:

Ik ben moeder van een zoon van 14 maanden en de vrouw van een man die bijna altijd weg is voor zijn werk. Ik werk 2 dagen in de week.

.Ik zou beginen bij het begin: Anders naar mezelf kijken. Mezelf anders omschrijven, uitgaan van mijzelf. Voorbeeld: Ik ben ilovemyshoes, ik werk twee dagen in de week, ben getrouwd met shoeman en heb een zoontje shoekid van 14 maanden.Dus mezelf bekijken als individu met een aantal functies, mezelf niet zien zoals in je openingspost, als het verlengstuk van.........

Daarna zou ik de praktische dingen gaan aanpakken. Zoals het nooit eens even alleen weg kunnen. Ik zou klein beginnen, bijvoorbeel één keer in de maand een avond alleen weg plannen. Het plannen en organiseren van die avond zal veel energie kosten, maar ook opleveren.
@paloma: Ik verwijt mijn man niks. Is inderdaad onze keus geweest het op deze manier te doen. Het valt me gewoon af en toe zwaar.

@ Sandt; Je hebt gelijk. Had het anders moeten omschrijven. het 1 keer per maand plannen is wel een goed idee.Ga ik zeker proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven