Wisselende stemming

13-04-2012 14:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb al 8 maanden een relatie met een man en woon sinds kort bij hem thuis (mijn huis is verkocht en ik ben op zoek naar woonruimte dus ik woon tijdelijk bij hem). Het ging goed met ons tot dat ik (op zijn verzoek) bij hem kwam wonen. Hij heeft last van stemmingswisseling, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Hij is 6 jaar ouder dan ik en weet sinds kort dat hij voorheen fysiek gewelddadig is geweest tegen zijn ex vrouw (hij wil niet erover praten, ik heb via via gehoord).

Als ik hem vraag om iets te doen (zoals de keukenkraan te maken omdat hij niet meer open gaat), moet ik erg op mijn toon letten anders wordt hij boos en gaat schreeuwen, hij laat me niet uitpraten en gaat meteen door met lelijke dingen tegen me zeggen. Net of hij in a flow komt en niet meer er uit komt. Dat heeft hij altijd gehad alleen maar toen we niet samen woonden had ik er geen last van. Als hij een woede aanval heeft, doet hij heel lullig tegen me, heeft een dreigende toon... Als ik ga huilen omdat ik hem niet eerlijk vind, gaat hij gewoon door. We praten de ruzie nooit uit omdat hij dat niet wil en zegt uiteindelijk dat alles aan me ligt. Een paar dagen later is hij weer normaal en lief. Meestal weet hij niet meer wat hij heeft gezegd. Het is net of hij 2 personen is. Hij heeft geen vrienden en zijn oudste zoon wil hem niet meer zien omdat er te veel dingen in het verleden zijn gebeurd. Ik weet niet wat ik er mee moet.
Nouja.. Ik vind het belangrijk dat een partner respect voor me heeft en me niet moedwillig kwetst. Ik zou ook niet over me heen laten lopen... Waarom moet jij nog vragen wat je hiermee moet? Waarom vind je dat jij niet beter verdient dan dit?
Heeeeeeel snel andere woonruimte zoeken.

Zelfs 1 kamer bij een huisjesmelker is dan nog beter als dit.

Of een caravan op een camping huren voor tijdelijk.

Wegwezen dus...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Weggaan nu het nog kan. Dit klinkt echt niet gezond!
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 14:53:

Ik weet niet wat ik er mee moet.Snel op zoek naar eigen woonruimte (antikraak, tijdelijk iets duur huren via directwonen oid, vrienden, ouders)
Wat je ermee moet? Weg gaan! Niemand verdient het zo behandeld te worden. Helemaal aangezien hij ook geen berouw toont, het ook geen eenmalig geval betreft en hij het op jou af schuift. Je moet je zo niet laten behandelen.
Ik vind het moeilijk maar het is net of ik het van anderen moet horen, als je midden in zo'n situatie gaat het op een gegeven moment onderdeel maken van je dagelijks leven. Ik heb gevoelens voor hem maar het wordt zo heel moeilijk. Ja ik ben op zoek naar woonruimte
Tsja weggaan natuurlijk.

Dit gaat echt niet beter worden hoor.
Klinkt niet gezond.

RFR.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 14:59:

Ik vind het moeilijk maar het is net of ik het van anderen moet horen, als je midden in zo'n situatie gaat het op een gegeven moment onderdeel maken van je dagelijks leven. Ik heb gevoelens voor hem maar het wordt zo heel moeilijk. Ja ik ben op zoek naar woonruimteDumpen die gast...
Mijn ex was net zo, hij bleek cocaineverslaafd te zijn. Ook zijn zoon wil hem niet meer zien en hij heeft mij mishandeld. Zou jouw vriend mijn ex zijn? Je zou het bijna denken ;)

Maar ff serieus TO, dit klinkt als heel erg foute boel, ik zou echt maken dat ik mijn spullen bij elkaar sleepte en zo hard mogelijk zo ver mogelijk bij hem uit de buurt gaan. Relatie klinkt niet gelijkwaardig, respect ontbreekt en leven met iemand met twee gezichten lijkt me een onmogelijke opgave, je weet nooit wie je treft.
je blijft hopen dat het weer goed komt maar ik zie idd dat het gewoon onderdeel is van zijn persoon
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 14:59:

Ja ik ben op zoek naar woonruimte

Misschien iets harder zoeken en minder eisen stellen?

Ik neem aan dat het geen totale verrassing was dat je huis verkocht werd en dat je dus alle verschillende opties al op een rijtje hebt gezet. Dan moet het toch mogelijk zijn om op korte termijn iets te vinden.
Ik ben bezig met een woning dus het is een kwestie van een maand of 2 misschien nog, dat weet hij niet maar ik vind het moeilijk om te verbergen als hij weer lelijk tegen me doet. Ik wil er bij zeggen dat als het goed gaat, dan is hij wel erg leuk en we hebben het dan geweldig samen. Alleen je weet maar nooit waarom en wanneer hij ontploft
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 15:15:

Ik ben bezig met een woning dus het is een kwestie van een maand of 2 misschien nog, dat weet hij niet maar ik vind het moeilijk om te verbergen als hij weer lelijk tegen me doet. Ik wil er bij zeggen dat als het goed gaat, dan is hij wel erg leuk en we hebben het dan geweldig samen. Alleen je weet maar nooit waarom en wanneer hij ontploft

En dit is nou net wat je niet moet willen.

Die wisselende stemmingen zijn niet ineens verdwenen en zeker niet als hij ze zelf niet erkent en er niets aan wil doen.
Pfff lekker typje ik zou heel snel weg gaan en die twee maanden bij mijn ouders, familie en vrienden gaan logeren. Dan heb ook mocht je gedoe krijgen altijd iemand in huis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Familie is in het buitenland, logeren bij vrienden doe ik als het nodig is, nu ga ik weer een paar dagen weg.

Als hij aan zichzelf zou werken zou ik hem (op afstand en zeker niet meer onder 1 dak) een kans geven maar hij ontkent dat hij een probleem heeft.
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 15:15:

Ik ben bezig met een woning dus het is een kwestie van een maand of 2 misschien nog, dat weet hij niet maar ik vind het moeilijk om te verbergen als hij weer lelijk tegen me doet. Ik wil er bij zeggen dat als het goed gaat, dan is hij wel erg leuk en we hebben het dan geweldig samen. Alleen je weet maar nooit waarom en wanneer hij ontploftIk zat allang ergens in een stacaravan of weet ik veel wat.
Kun je niet eerder terecht bij vrienden of ergens anders? Klinkt niet alsof het een gezonde situatie is..
Ik probeer het maar het is niet zo makkelijk, heeft oa te maken met geld.Overdag ben ik er niet en 's avonds kom ik meestal laat, in het weekend ga ik gewoon weg. Ik ben er niet veel maar als ik er ben gaat hij 1 om de 2 keer fout. De laatste tijden is het heel erg. Ben bezig voor een woning, volgend week hoor ik wanneer ik die krijg.
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 15:41:

Ik probeer het maar het is niet zo makkelijk, heeft oa te maken met geld.Overdag ben ik er niet en 's avonds kom ik meestal laat, in het weekend ga ik gewoon weg. Ik ben er niet veel maar als ik er ben gaat hij 1 om de 2 keer fout. De laatste tijden is het heel erg. Ben bezig voor een woning, volgend week hoor ik wanneer ik die krijg.Maar waarom ga je dan in de tussentijd niet naar vrienden, of regel je iets van een vakantiehuisje.
RUN! Ga desnoods naar je ouders, zus, broer, weet ik veel, maar RUN!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:moettochverder schreef op 13 april 2012 @ 15:26:

Familie is in het buitenland, logeren bij vrienden doe ik als het nodig is, nu ga ik weer een paar dagen weg.

Als hij aan zichzelf zou werken zou ik hem (op afstand en zeker niet meer onder 1 dak) een kans geven maar hij ontkent dat hij een probleem heeft.Dan is het dus een gebed zonder eind.. wegwezen!
Dat heeft hij altijd gehad alleen maar toen we niet samen woonden had ik er geen last van.

Deze zin snap ik niet. Je kent deze buien, maar je had er geen last van omdat je weg kon gaan naar jouw eigen huis of hoe bedoel je dat?
Je woont pas sinds kort bij hem dus jullie levens zijn nog helemaal niet zo in elkaar gewikkeld. Zo moeilijk zal het dan niet zijn om weg te gaan. Maak van het weggaan geen groter probleem dan het is. Blijven maakt juist dat je een groter probleem krijgt dan je nu al hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven