stoppen
zaterdag 14 april 2012 om 06:01
voor de mensen die grappig denken te zijn of gewoon te dom zijn mijn accountnaam komt uit een boek van de jaren 60
Ik heb hier vaker aan gedacht,maar nu ben ik er echt klaar mee ik ga stoppen met blowen en drinken [min 3 maanden]
aangezien mijn levensstijl niet past bij wie ik ben,ik toch geen vrienden heb en mijn 6e (!) opleiding niet wil verkloten aangezien het 1e semester al geflopt is . Dit wil ik graag zelfstandig doen
tijd om uit de slachtofferrol te komen!
waardoor er ruimte vrij komt om aan mijn sociaal maatschappelijke ontwikkeling te werken
[wat al achterliep]
heeft iemand hier ervaring mee of hoe zien jullie dit?
inmiddels 8 dagen gestopt
Ik heb hier vaker aan gedacht,maar nu ben ik er echt klaar mee ik ga stoppen met blowen en drinken [min 3 maanden]
aangezien mijn levensstijl niet past bij wie ik ben,ik toch geen vrienden heb en mijn 6e (!) opleiding niet wil verkloten aangezien het 1e semester al geflopt is . Dit wil ik graag zelfstandig doen
tijd om uit de slachtofferrol te komen!
waardoor er ruimte vrij komt om aan mijn sociaal maatschappelijke ontwikkeling te werken
[wat al achterliep]
heeft iemand hier ervaring mee of hoe zien jullie dit?
inmiddels 8 dagen gestopt
zaterdag 14 april 2012 om 09:32
zaterdag 14 april 2012 om 11:02
Verstandig besluit. Heb ik vorig jaar ook gedaan: een half jaar stoppen met drinken. Bleek eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Merkte gelijk dat ik lekkerder in mijn vel zat. Verloor nog een paar kilo's ook. Ik was trouwens niet verslaafd, maar ik wilde gewoon zeker weten dat ik het kon, aangezien een drankje bij vrijwel elke gelegenheid om de hoek kwam kijken. Het helpt is mijn ervaring om anderen te vertellen dat je er mee bezig bent. Dat is een goede stok achter de deur.
zaterdag 14 april 2012 om 12:23
Je kunt het ook zelf doen en anderen als 'stok achter de deur gebruiken'. Je hoeft dan ook echt niet te vermelden dat je issues hebt. Ik heb destijds gewoon gezegd dat ik voor mijn eigen gezondheid een half jaartje aan geheelonthouding ging doen.
Maar een topic als dit kan natuurlijk ook een stok achter de deur zijn. Ik zou die stok achter de deur toch zoeken. Helaas weet ik uit ervaring hoe een luttel momentje van jezelf zielig vinden, niet zo lekker in je vel zitten, iets te vieren hebben, een zware dag gehad hebben etc. etc. je goede plannen zo om zeep kunnen helpen.
Maar een topic als dit kan natuurlijk ook een stok achter de deur zijn. Ik zou die stok achter de deur toch zoeken. Helaas weet ik uit ervaring hoe een luttel momentje van jezelf zielig vinden, niet zo lekker in je vel zitten, iets te vieren hebben, een zware dag gehad hebben etc. etc. je goede plannen zo om zeep kunnen helpen.
zaterdag 14 april 2012 om 15:49
Nee ze is geen draak, ze zegt alleen dat je dus een terugval kan krijgen en dat dit niet hoeft te zeggen dat jouw stoppoging dan is mislukt. Alleen dat je dus daarna even hard weer kan kiezen om te stoppen. Ze is juist lief , hoezo een draak?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 14 april 2012 om 15:52
zaterdag 14 april 2012 om 15:55
Overigens ben ik niet grappig en wellicht te dom voor jou. Ik ken jouw naam niet en weet dus niet op welk boek je doelt in de vetgedrukte eerste zin. Had je het idee dat door direct te waarschuwen mensen meer positief zouden gaan reageren?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 14 april 2012 om 16:34
ik vond haar een draak omdat ik weet dat ik welkan kappen.
Er zijn veel mensen geweest die mijn naam associeren met drugs en niet verder kijken dan hun neus lang is dat vindik wel dom.Mijn screenname maakte je een rare opmerking over mijn screenname?
Nee,dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen
Er zijn veel mensen geweest die mijn naam associeren met drugs en niet verder kijken dan hun neus lang is dat vindik wel dom.Mijn screenname maakte je een rare opmerking over mijn screenname?
Nee,dus je hoeft je ook niet aangesproken te voelen
zaterdag 14 april 2012 om 22:40
quote:ragweed schreef op 14 april 2012 @ 14:55:
dit is al een grote stap ben bang dat ik terugval.
Daarom pleit ik ook voor een stok achter de deur in de vorm van mensen die je kunnen helpen of in ieder gevallen kunnen motiveren om een moeilijk moment door te komen. Bijvoorbeeld mensen op dit topic.
Maar door je drakenopmerking betwijfel ik of mensen daar zin in hebben.
dit is al een grote stap ben bang dat ik terugval.
Daarom pleit ik ook voor een stok achter de deur in de vorm van mensen die je kunnen helpen of in ieder gevallen kunnen motiveren om een moeilijk moment door te komen. Bijvoorbeeld mensen op dit topic.
Maar door je drakenopmerking betwijfel ik of mensen daar zin in hebben.