Schoonmoeder heel erg in de war.
maandag 16 april 2012 om 03:10
Mijn schoonmoeder is al een tijd heel erg in de war. En iedereen in de familie is hier van op de hoogte. Het volgende is net voorgevallen.
Ik kreeg een smsje van de buurvrouw van mijn schoonmoeder dat het totaal niet goed ging met mijn schoonmoeder.Daarna belde ik mijn schoonmoeder maar ze nam niet op. Het was rond half 2 dus ik dacht nou ze zal wel gewoon zijn gaan slapen. Na 10 minuten belde mijn schoonmoeder terug. Ze was ergens maar wist niet waar , en ze kon niet weg, en ze was blind , en haar voet was gebroken. Ze klonk heel erg verward en kon zelf niet achterhalen waar zei was of wat er aan de hand was.
Mijn vriend is op dit moment aan het werk. Ik heb hem gebeld dat het niet heel goed gaat met zijn moeder en of hij haar misschien wou bellen om even te kijken of alles wel goed gaat ( Mijn schoonmoeder is vaak verward maar zit meestal gewoon op de bank een verhaal te verzinnen aan de telefoon)
Uiteindelijk bleek dus dat zei rond 11 uur savonds thuis was weggegaan om naar de nacht appotheek te gaan.En daarna is verdwaald en nu vlakbij mijn vriend zijn werk is en geen kant op kan.
Mijn schoonmoeder heeft ook gewoon een man maar die heeft haar schijnbaar niet tegen gehouden of wat dan ook.
Mijn vriend heeft zijn moeder laten ophalen door een collega. En die collega heeft zijn moeder naar zijn werk gebracht. Ik was hier in het begin heel erg kwaad over omdat hij deze baan niet super lang heeft en bang dat hij ontslagen word.Zijn moeder blijft op zijn werk tot einde dienst ( 5 uur ) . Daarna komen ze samen naar mijn huis. En daarna brengen wij haar samen naar haar man ( Vriend zijn Vader). Mijn vriend wil zijn vader hier goed op aan spreken dat dit echt niet de bedoeling is en hij was meer op moeders moet letten.
Dit is niet de eerste keer dat er zo iets gebeurt omdat schoonmoeders gewoon erg in de war is . Laatst heeft ze met een tandenborstel in haar oog gepoetst en nu is ze aan 1 oog blind.
Ik word hier zelf een beetje moe van omdat wij nu eigenlijk continu schoonmoeder in de gaten moeten houden omdat er anders ongelukken gebeuren.
Zelf vind ik dat ze een gevaar is voor zichzelf maar vriend deelt deze mening helaas niet met mij.
Ik moest dit echt even van me afschrijven. En kan me nu klaar gaan maken omdat schoonmoeders dalijk voor de deur staat..
Bedankt voor het lezen dames
Ik kreeg een smsje van de buurvrouw van mijn schoonmoeder dat het totaal niet goed ging met mijn schoonmoeder.Daarna belde ik mijn schoonmoeder maar ze nam niet op. Het was rond half 2 dus ik dacht nou ze zal wel gewoon zijn gaan slapen. Na 10 minuten belde mijn schoonmoeder terug. Ze was ergens maar wist niet waar , en ze kon niet weg, en ze was blind , en haar voet was gebroken. Ze klonk heel erg verward en kon zelf niet achterhalen waar zei was of wat er aan de hand was.
Mijn vriend is op dit moment aan het werk. Ik heb hem gebeld dat het niet heel goed gaat met zijn moeder en of hij haar misschien wou bellen om even te kijken of alles wel goed gaat ( Mijn schoonmoeder is vaak verward maar zit meestal gewoon op de bank een verhaal te verzinnen aan de telefoon)
Uiteindelijk bleek dus dat zei rond 11 uur savonds thuis was weggegaan om naar de nacht appotheek te gaan.En daarna is verdwaald en nu vlakbij mijn vriend zijn werk is en geen kant op kan.
Mijn schoonmoeder heeft ook gewoon een man maar die heeft haar schijnbaar niet tegen gehouden of wat dan ook.
Mijn vriend heeft zijn moeder laten ophalen door een collega. En die collega heeft zijn moeder naar zijn werk gebracht. Ik was hier in het begin heel erg kwaad over omdat hij deze baan niet super lang heeft en bang dat hij ontslagen word.Zijn moeder blijft op zijn werk tot einde dienst ( 5 uur ) . Daarna komen ze samen naar mijn huis. En daarna brengen wij haar samen naar haar man ( Vriend zijn Vader). Mijn vriend wil zijn vader hier goed op aan spreken dat dit echt niet de bedoeling is en hij was meer op moeders moet letten.
Dit is niet de eerste keer dat er zo iets gebeurt omdat schoonmoeders gewoon erg in de war is . Laatst heeft ze met een tandenborstel in haar oog gepoetst en nu is ze aan 1 oog blind.
Ik word hier zelf een beetje moe van omdat wij nu eigenlijk continu schoonmoeder in de gaten moeten houden omdat er anders ongelukken gebeuren.
Zelf vind ik dat ze een gevaar is voor zichzelf maar vriend deelt deze mening helaas niet met mij.
Ik moest dit echt even van me afschrijven. En kan me nu klaar gaan maken omdat schoonmoeders dalijk voor de deur staat..
Bedankt voor het lezen dames
maandag 16 april 2012 om 03:17
Eerlijk gezegd begrijp ik je verhaal niet helemaal, maar wat ik wél begrijp is dat jullie er een hele zware kluif aan hebben. Dus ten eerste: petje af daarvoor, zowel voor jou als voor je vriend.
Maar de situatie klinkt nogal onhoudbaar. Heb je enig idee wat je schoonmoeder zou kunnen mankeren? Is ze aan het dementeren, heeft ze misschien een psychose, of is ze altijd al zo geweest?
Ik kan je verder niet helpen, maar ik zou je wel met klem aan willen raden om contact op te nemen met de huisarts van je schoonmoeder. Er lijkt iets goed mis, en dan is het belangrijk dat iemand het hoofd koel houdt en onderzoekt welke mogelijkheden er zijn voor opvang en ondersteuning. Misschien kan jij dat samen met de huisarts onderzoeken - en als die niet meewerkt dan kan je misschien je eigen huisarts om raad vragen.
Hoe dan ook: veel sterkte, het klinkt imo allemaal behoorlijk alarmerend.
Maar de situatie klinkt nogal onhoudbaar. Heb je enig idee wat je schoonmoeder zou kunnen mankeren? Is ze aan het dementeren, heeft ze misschien een psychose, of is ze altijd al zo geweest?
Ik kan je verder niet helpen, maar ik zou je wel met klem aan willen raden om contact op te nemen met de huisarts van je schoonmoeder. Er lijkt iets goed mis, en dan is het belangrijk dat iemand het hoofd koel houdt en onderzoekt welke mogelijkheden er zijn voor opvang en ondersteuning. Misschien kan jij dat samen met de huisarts onderzoeken - en als die niet meewerkt dan kan je misschien je eigen huisarts om raad vragen.
Hoe dan ook: veel sterkte, het klinkt imo allemaal behoorlijk alarmerend.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
maandag 16 april 2012 om 03:18
Boos worden op je vriend (ivm dat werk) is echt not done. Het is zijn móeder, natúúrlijk laat hij haar daar niet buiten rondzwalken! Maar dat er iets aan deze situatie moet gebeuren, is zeker. Hoe kan het dat je vriend niet ziet dat ze een gevaar voor zichzelf is? Ik bedoel, de dingen die je hier vertelt (nachtelijk verdwalen, een tandenborstel over je oog halen) duiden er wel op dat ze behoorlijk van het padje is.
Wat ik me afvraag: hoe kwam die buurvrouw er ineens bij om om half twee te smssen? Was er iets voorgevallen? Schoonmoeder was toch al om 23 uur vertrokken?
Wat ik me afvraag: hoe kwam die buurvrouw er ineens bij om om half twee te smssen? Was er iets voorgevallen? Schoonmoeder was toch al om 23 uur vertrokken?
maandag 16 april 2012 om 03:26
Ik werd heel even boos op mijn vriend omdat hij een collega op pad stuurde om haar te zoeken. hij had ook even een taxi kunnen bellen en haar naar huis laten rijden. Dat had ik een fijner idee gevonden , Want op dit moment zit schoonmoeders ergens in een auto in de kou te wachten tot vriend klaar is met werken.
De buurvrouw heeft gesmst omdat schoonmoeder haar verward had opgebeld. En wij tegen de buurvrouw hadden gezegt : Als er wat aan de hand is kunt u ons altijd bereiken.
Ze was inderdaad al vroeg vertrokken voor zover mijn vriend nu hoort van zijn moeder. Maar wij zijn pas op de hoogte sinds de buurvrouw had gesmst.
Ze is nooit zo geweest.Maar ze heeft medicijnen maar ze eet bijna niet en slaapt bijna niet daardoor komen die medicijnen waarschijnlijk veel harder aan op haar lichaam
De buurvrouw heeft gesmst omdat schoonmoeder haar verward had opgebeld. En wij tegen de buurvrouw hadden gezegt : Als er wat aan de hand is kunt u ons altijd bereiken.
Ze was inderdaad al vroeg vertrokken voor zover mijn vriend nu hoort van zijn moeder. Maar wij zijn pas op de hoogte sinds de buurvrouw had gesmst.
Ze is nooit zo geweest.Maar ze heeft medicijnen maar ze eet bijna niet en slaapt bijna niet daardoor komen die medicijnen waarschijnlijk veel harder aan op haar lichaam
maandag 16 april 2012 om 03:39
Pfff... blind aan een oog door 'm te poetsen met een tandenborstel... Dat ben je meer dan gewoon verward.
Ik snap haar man niet. Die is rustig gaan slapen?
Medicijnen kunnen rare dingen met iemand doen. Morgen maar eens overleggen met haar behandelend arts? Want op deze manier is het niet veilig.
Sterkte!
Ik snap haar man niet. Die is rustig gaan slapen?
Medicijnen kunnen rare dingen met iemand doen. Morgen maar eens overleggen met haar behandelend arts? Want op deze manier is het niet veilig.
Sterkte!
maandag 16 april 2012 om 04:15
Ik snap haar man ook niet. En mijn vriend zijn vader ook niet. Dat is ook de rede dat hij haar naar huis brengt zodat hij zijn vader erop kan spreken.
Ze gebruikt inderdaad medicijnen maar dat is tegen reuma. Maar de behandelend arts doet hier weinig mee geloof ik .
Gelukkig wel eindelijk vriend overtuigt om toch hulp te gaan zoeken. Want voor hetzelfde geld had schoonmoeders haar telefoon niet bij zich en kon ze niet bellen en was het allemaal heel anders afgelopen. .
Ze gebruikt inderdaad medicijnen maar dat is tegen reuma. Maar de behandelend arts doet hier weinig mee geloof ik .
Gelukkig wel eindelijk vriend overtuigt om toch hulp te gaan zoeken. Want voor hetzelfde geld had schoonmoeders haar telefoon niet bij zich en kon ze niet bellen en was het allemaal heel anders afgelopen. .
maandag 16 april 2012 om 05:14
Ho ho, zou ik zeggen. Die vader, waarschijnlijk ook al oud, moet toch zwaar overbelast zijn?! Ik ken heel wat dementerenden, maar geen 1 die zn ogen poetst met een tandenborstel. Dan is ze wel heel ver heen. Vader kan wel compleet uitgeput van iemand die je geen seconde uit het oog kunt laten in slaap gevallen zijn.
Lijkt me dat deze vrouw opgenomen moet worden!
Lijkt me dat deze vrouw opgenomen moet worden!
maandag 16 april 2012 om 05:19
maandag 16 april 2012 om 07:05
Als je schoonmoeder 's nachts aan de wandel gaat is ze rijp voor opname op 'n gesloten afdeling van 'n verzorgingstehuis. Zou daar maar 'ns een gesprek laten aanvragen door schoonvader. Jullie 's nachts uit bed bellen en bezorgd maken dat kan natuurlijk niet. Dat schoonvader het zelf niet in de hand heeft kun je hem niet kwalijk nemen, demente mensen zijn niet in de hand te houden tenzij je er 24.7 bovenop zit en dat kan natuurlijk niet.
maandag 16 april 2012 om 07:59
Wat zul je je zorgen maken, wat een naar verhaal. Probeer samen met de vader van je vriend (of nog beter, vriend + zijn vader) naar de huisarts te gaan om te bespreken hoe het met schoonmoeder gaat. Dit gaat niet goed en je moet weten wat er aan de hand is om te kunnen bespreken wat de beste mogelijkheden zijn.
maandag 16 april 2012 om 08:24
Slikt je schoonmoeder sinds kort (andere?) medicijnen?
Door medicijnen kun je ook nogal eens van het padje zijn hoor..
Zou in ieder geval contact opnemen met de huisarts en haar grondig laten onderzoeken.
Voordat je over gaat om haar te laten opnemen zoals sommige hier adviseren..
Door medicijnen kun je ook nogal eens van het padje zijn hoor..
Zou in ieder geval contact opnemen met de huisarts en haar grondig laten onderzoeken.
Voordat je over gaat om haar te laten opnemen zoals sommige hier adviseren..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
maandag 16 april 2012 om 08:38
Welke medicijnen heeft je schoonmoeder?
Kijk volgende keer evn goed in de bijsluiter.
Sommige (hart) medicatie kunnen mensen behoorlijk van door de war raken.
Ik heb gewerkt bij een vrouw die ook aan de wandel ging, ernstig paranoia werd en nog meer tekenen had die leken op dementie.
Bleek door de medicijnen te komen.
Iemand op laten nemen is niet zomaar 123 gebeurt. Zeker niet als er geen goede diagnose is.
Ook niet als die er wel is trouwens.
Goed in geprek met je schoonvader en naar de huisarts om alles te bepreken. Zo te horen is ze echt een gevaar voor zichzelf.
Kijk volgende keer evn goed in de bijsluiter.
Sommige (hart) medicatie kunnen mensen behoorlijk van door de war raken.
Ik heb gewerkt bij een vrouw die ook aan de wandel ging, ernstig paranoia werd en nog meer tekenen had die leken op dementie.
Bleek door de medicijnen te komen.
Iemand op laten nemen is niet zomaar 123 gebeurt. Zeker niet als er geen goede diagnose is.
Ook niet als die er wel is trouwens.
Goed in geprek met je schoonvader en naar de huisarts om alles te bepreken. Zo te horen is ze echt een gevaar voor zichzelf.
maandag 16 april 2012 om 08:39
Tijd om hulp in te schakelen, zo snel mogelijk! Misschien heeft je schoonmoeder een delier, psychose of is ze dementerend... feit is dat ze zeker een gevaar vormt voor zichzelf.
Is het een idee haar huisarts in te lichten? Die weet vast hoe ze op korte termijn geholpen / opgenomen / ondersteund kan worden.
Is het een idee haar huisarts in te lichten? Die weet vast hoe ze op korte termijn geholpen / opgenomen / ondersteund kan worden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 16 april 2012 om 08:43
Niet boos worden op je vriend, die heeft het beste met zijn moeder voor. Geef alles door aan de huisarts, en vraag om doorverwijzing naar een geriaterische arts om te kijken naar haar geestlijk vermogen ( wie weet alzheimer of beginnend dementie)
Zoek hulp voor je schoonmoeder om diagnose te stellen, en hoe je er als familie mee om kunt gaan.
Zoek hulp voor je schoonmoeder om diagnose te stellen, en hoe je er als familie mee om kunt gaan.
maandag 16 april 2012 om 09:01
maandag 16 april 2012 om 09:03
quote:flower_power_girl schreef op 16 april 2012 @ 05:19:
Zijn ouders zijn allebij rond de 40/50 jaar dus echt heel oud zijn ze niet.
Vader laat het allemaal lekker gaan hoe het gaat en besteed er geen tijd aan. Die vind dat zijn vrouw alles doet om aandacht te krijgen dus word alleen boos op haar.Allemaal leuk en aardig, maar deze vrouw heeft een tandenborstel in haar oog gestopt. Dat is toch wel een beetje de grens van het aandacht-trekken voorbij, toch?
Zijn ouders zijn allebij rond de 40/50 jaar dus echt heel oud zijn ze niet.
Vader laat het allemaal lekker gaan hoe het gaat en besteed er geen tijd aan. Die vind dat zijn vrouw alles doet om aandacht te krijgen dus word alleen boos op haar.Allemaal leuk en aardig, maar deze vrouw heeft een tandenborstel in haar oog gestopt. Dat is toch wel een beetje de grens van het aandacht-trekken voorbij, toch?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 16 april 2012 om 09:06
maandag 16 april 2012 om 09:07
Vriend gaat alleen een beetje boos worden op zijn vader omdat hij "beter op zijn vrouw moet letten" ik denk dat die vader misschien ook wel niet helemaal weet wat er aan de hand is en wat hij met zijn vrouw aan moet. Wellicht kunnen ze beide hulp aangeboden krijgen, want als hij er zo mee om gaat, dan is dat ook niet goed.
En jij wordt er zo moe van......lekker egoistisch! Het draait hier niet om jou, maar om zijn ouders die ernstig hulp nodig hebben.
En jij wordt er zo moe van......lekker egoistisch! Het draait hier niet om jou, maar om zijn ouders die ernstig hulp nodig hebben.