Schoonmoeder heel erg in de war.
maandag 16 april 2012 om 03:10
Mijn schoonmoeder is al een tijd heel erg in de war. En iedereen in de familie is hier van op de hoogte. Het volgende is net voorgevallen.
Ik kreeg een smsje van de buurvrouw van mijn schoonmoeder dat het totaal niet goed ging met mijn schoonmoeder.Daarna belde ik mijn schoonmoeder maar ze nam niet op. Het was rond half 2 dus ik dacht nou ze zal wel gewoon zijn gaan slapen. Na 10 minuten belde mijn schoonmoeder terug. Ze was ergens maar wist niet waar , en ze kon niet weg, en ze was blind , en haar voet was gebroken. Ze klonk heel erg verward en kon zelf niet achterhalen waar zei was of wat er aan de hand was.
Mijn vriend is op dit moment aan het werk. Ik heb hem gebeld dat het niet heel goed gaat met zijn moeder en of hij haar misschien wou bellen om even te kijken of alles wel goed gaat ( Mijn schoonmoeder is vaak verward maar zit meestal gewoon op de bank een verhaal te verzinnen aan de telefoon)
Uiteindelijk bleek dus dat zei rond 11 uur savonds thuis was weggegaan om naar de nacht appotheek te gaan.En daarna is verdwaald en nu vlakbij mijn vriend zijn werk is en geen kant op kan.
Mijn schoonmoeder heeft ook gewoon een man maar die heeft haar schijnbaar niet tegen gehouden of wat dan ook.
Mijn vriend heeft zijn moeder laten ophalen door een collega. En die collega heeft zijn moeder naar zijn werk gebracht. Ik was hier in het begin heel erg kwaad over omdat hij deze baan niet super lang heeft en bang dat hij ontslagen word.Zijn moeder blijft op zijn werk tot einde dienst ( 5 uur ) . Daarna komen ze samen naar mijn huis. En daarna brengen wij haar samen naar haar man ( Vriend zijn Vader). Mijn vriend wil zijn vader hier goed op aan spreken dat dit echt niet de bedoeling is en hij was meer op moeders moet letten.
Dit is niet de eerste keer dat er zo iets gebeurt omdat schoonmoeders gewoon erg in de war is . Laatst heeft ze met een tandenborstel in haar oog gepoetst en nu is ze aan 1 oog blind.
Ik word hier zelf een beetje moe van omdat wij nu eigenlijk continu schoonmoeder in de gaten moeten houden omdat er anders ongelukken gebeuren.
Zelf vind ik dat ze een gevaar is voor zichzelf maar vriend deelt deze mening helaas niet met mij.
Ik moest dit echt even van me afschrijven. En kan me nu klaar gaan maken omdat schoonmoeders dalijk voor de deur staat..
Bedankt voor het lezen dames
Ik kreeg een smsje van de buurvrouw van mijn schoonmoeder dat het totaal niet goed ging met mijn schoonmoeder.Daarna belde ik mijn schoonmoeder maar ze nam niet op. Het was rond half 2 dus ik dacht nou ze zal wel gewoon zijn gaan slapen. Na 10 minuten belde mijn schoonmoeder terug. Ze was ergens maar wist niet waar , en ze kon niet weg, en ze was blind , en haar voet was gebroken. Ze klonk heel erg verward en kon zelf niet achterhalen waar zei was of wat er aan de hand was.
Mijn vriend is op dit moment aan het werk. Ik heb hem gebeld dat het niet heel goed gaat met zijn moeder en of hij haar misschien wou bellen om even te kijken of alles wel goed gaat ( Mijn schoonmoeder is vaak verward maar zit meestal gewoon op de bank een verhaal te verzinnen aan de telefoon)
Uiteindelijk bleek dus dat zei rond 11 uur savonds thuis was weggegaan om naar de nacht appotheek te gaan.En daarna is verdwaald en nu vlakbij mijn vriend zijn werk is en geen kant op kan.
Mijn schoonmoeder heeft ook gewoon een man maar die heeft haar schijnbaar niet tegen gehouden of wat dan ook.
Mijn vriend heeft zijn moeder laten ophalen door een collega. En die collega heeft zijn moeder naar zijn werk gebracht. Ik was hier in het begin heel erg kwaad over omdat hij deze baan niet super lang heeft en bang dat hij ontslagen word.Zijn moeder blijft op zijn werk tot einde dienst ( 5 uur ) . Daarna komen ze samen naar mijn huis. En daarna brengen wij haar samen naar haar man ( Vriend zijn Vader). Mijn vriend wil zijn vader hier goed op aan spreken dat dit echt niet de bedoeling is en hij was meer op moeders moet letten.
Dit is niet de eerste keer dat er zo iets gebeurt omdat schoonmoeders gewoon erg in de war is . Laatst heeft ze met een tandenborstel in haar oog gepoetst en nu is ze aan 1 oog blind.
Ik word hier zelf een beetje moe van omdat wij nu eigenlijk continu schoonmoeder in de gaten moeten houden omdat er anders ongelukken gebeuren.
Zelf vind ik dat ze een gevaar is voor zichzelf maar vriend deelt deze mening helaas niet met mij.
Ik moest dit echt even van me afschrijven. En kan me nu klaar gaan maken omdat schoonmoeders dalijk voor de deur staat..
Bedankt voor het lezen dames
maandag 16 april 2012 om 09:07
Ze eet bijna niets zeg je. Dit is wel belangrijk. Doordat de hersenen te weinig voedingsstoffen krijgen kun je ook verward raken. Kortom, er kunnen best een aantal factoren door elkaar spelen.
Ga snel hulp zoeken. Dit hoef je niet alleen te doen. Scakel de huisarts in en kijk verder wat er mogelijk is.
Ga snel hulp zoeken. Dit hoef je niet alleen te doen. Scakel de huisarts in en kijk verder wat er mogelijk is.
maandag 16 april 2012 om 09:24
quote:flower_power_girl schreef op 16 april 2012 @ 03:26:
Ik werd heel even boos op mijn vriend omdat hij een collega op pad stuurde om haar te zoeken. hij had ook even een taxi kunnen bellen en haar naar huis laten rijden. Dat had ik een fijner idee gevonden , Want op dit moment zit schoonmoeders ergens in een auto in de kou te wachten tot vriend klaar is met werken.Je had toch zelf ook een taxi kunnen bellen voor haar?
Ik werd heel even boos op mijn vriend omdat hij een collega op pad stuurde om haar te zoeken. hij had ook even een taxi kunnen bellen en haar naar huis laten rijden. Dat had ik een fijner idee gevonden , Want op dit moment zit schoonmoeders ergens in een auto in de kou te wachten tot vriend klaar is met werken.Je had toch zelf ook een taxi kunnen bellen voor haar?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
maandag 16 april 2012 om 09:46
Het eerste wat ik denk kan haar man niks meer op die leeftijd. Is hij gehandicapt zelf niet meer bij kennis ??
Die heeft toch op de eerste plaats een voortrekkersrol ???
Die moet aangeven je moeder doet raar. En dan kunnen jullie samen met hem stappen ondernemen.
Raar dat alles op jullie neerkomt en zo oud zijn die mensen niet volgens mij. Dan is er met haar man ook wat mis want die zou toch in het gezonde geval aan de bel trekken.
Die heeft toch op de eerste plaats een voortrekkersrol ???
Die moet aangeven je moeder doet raar. En dan kunnen jullie samen met hem stappen ondernemen.
Raar dat alles op jullie neerkomt en zo oud zijn die mensen niet volgens mij. Dan is er met haar man ook wat mis want die zou toch in het gezonde geval aan de bel trekken.
maandag 16 april 2012 om 09:48
quote:_helly_ schreef op 16 april 2012 @ 09:39:
Ik vind het een raar verhaal.
Waarom noem je haar schoonmoeder en je schoonvader blijf je vader van je vriend of haar man noemen?Idd en er zit een man naast schoonmoeder. Die doet niks aan de buurvrouw gaat smsen dat ze bezorgt is. Is die man van de schoonmoeder zelf ook niet goed ??? Als eerste is toch haar eigen man de taak om dit aan te geven. Dan pas komt to en haar vriend in beeld voor eventuele steun naar de hulpverleners.
Ik vind het een raar verhaal.
Waarom noem je haar schoonmoeder en je schoonvader blijf je vader van je vriend of haar man noemen?Idd en er zit een man naast schoonmoeder. Die doet niks aan de buurvrouw gaat smsen dat ze bezorgt is. Is die man van de schoonmoeder zelf ook niet goed ??? Als eerste is toch haar eigen man de taak om dit aan te geven. Dan pas komt to en haar vriend in beeld voor eventuele steun naar de hulpverleners.
maandag 16 april 2012 om 09:49
Of hij steekt zijn kop in het zand. Want als (je doet alsof) het er niet is, is het er niet. Misschien raakt hij wel geblokkeerd en kan hij er gewoon niets mee. Er kunnen vele redenen zijn waarom hij zo reageert, er hoeft niet perse iets mis met hem te zijn. Niet iedereen is in staat zo'n voortrekkersrol op zich te nemen.
maandag 16 april 2012 om 10:05
Zoals al gezegd, absoluut naar de huisarts voor verder onderzoek. Dit is echt niet normaal en daar moet gewoon goed naar gekeken worden. Zelfs al zou ze het voor de aandacht doen, dan is er waarschijnlijk nog steeds iets (psychiatrisch?) aan de hand. Heeft er wel een arts naar haar oog gekeken toen, en haar vervolgens gewoon weer laten gaan?
maandag 16 april 2012 om 10:27
Gatver, wat praat jij ontzettend naar over je schoonmoeder en de hele 'toestand' rondom haar! Haar man laat het afweten, haar zoon dumpt haar in de auto, en jij loopt te zaniken dat het zo zwaar voor je is! Help die vrouw inplaats van te zeiken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
maandag 16 april 2012 om 10:47
als ze zo erg in de war is moet je haar niet door een collega op laten halen en haar de hele dag op het werk houden, dan moet je vriend haar ophalen, met haar naar de huisarts gaan en het verhaal uitleggen, en hulp voor haar zoeken. Ik begrjp niet zo goed waaorm haar man dat niet doet, maar als haar man dat niet doet dan moet je vriend dat maar doen, dan legt hij het maar uit op zijn werk. Als ze zo erg in de war is dat ze met een tandenborstel haar oog poets is het heus niet alleen om de aandacht, dan heeft ze hulp nodig!!!!!
maandag 16 april 2012 om 10:53
Wat sneu voor je schoonmoeder. Snap eigenlijk niet dat jullie nu pas hulp gaan inschakelen, als iemand zomaar rare verhalen zit te vertellen aan de telefoon ga je toch al denken dat er iets niet goed is.
Niemand heeft gevraagd wat ze met haar oog heeft gedaan? Ik neem aan dat als een ha hoort dat ze haar oog heeft gepoetst met een tandenborstel, dat hij haar toch wel doorverwijst? En anders is dat wel een enorme lapzwans van een huisarts zeg.
Niemand heeft gevraagd wat ze met haar oog heeft gedaan? Ik neem aan dat als een ha hoort dat ze haar oog heeft gepoetst met een tandenborstel, dat hij haar toch wel doorverwijst? En anders is dat wel een enorme lapzwans van een huisarts zeg.
maandag 16 april 2012 om 10:54
licht de huisarts in, en wel zo snel mogelijk! Op dit moment is ze een gevaar voor zichzelf. En als ik de berichten zo lees, is het niet duidelijk waarom ze zo verward is.. kan komen door een psychische aandoening/psychiatrische aandoening/neurologische aandoening/medicatiegebruik/virus etc. Belangrijk om dit te laten uitzoeken, en met een beetje geluk kan je schoonmoeder opgenomen worden in een ziekenhuis/verpleeghuis om uit te zoeken wat de diagnose is, en afhankelijk van de diagnose kan er dan een vervolgplan gemaakt worden.
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!