Griek
maandag 16 april 2012 om 12:54
Vanavond even een hapje eten bij een Grieks restaurant ter ere van onze trouwdag. Niet heel spectaculair, maar we gaan volgend weekend een weekendje weg en de kinderen gaan vandaag mee....
Nou eet ik daar altijd hetzelfde (vooraf peperoni's met zaziki, hoofd: souvlaki-gyros-suzukaki-scholte, na: dame blanche), terwijl ik heel veel lust...wat vinden jullie het lekkerste bij "de Griek"?
En wat drinken jullie erbij? (man is de Bob).
Nou eet ik daar altijd hetzelfde (vooraf peperoni's met zaziki, hoofd: souvlaki-gyros-suzukaki-scholte, na: dame blanche), terwijl ik heel veel lust...wat vinden jullie het lekkerste bij "de Griek"?
En wat drinken jullie erbij? (man is de Bob).
maandag 16 april 2012 om 13:43
Gefeliciteerd met je trouwdag.ja wij nemen meestal ook de bekende schotels ,of zo'n kreta schotel die voor twee personen is. Waar je verschillende soorten vlees op hebt liggen,vindt zelf het gehakt altijd erg lekker met kaas erin. En wijn de Retsina,Moussaka ook erg lekker. En liever de griekse rijst dan die gefrituurde aardappelschijfjes. En dessert meestal zitten we wel vol en nemen een koffie na.Baklava vind ik veelste zoet.
Yoghurt met walnoten en honing is ook lekker maar ook zoet.
Yoghurt met walnoten en honing is ook lekker maar ook zoet.
maandag 16 april 2012 om 13:52
maandag 16 april 2012 om 13:56
Lang geleden dat ik bij 'n griek ben geweest, maar ik herinner me nog bladerdeeghapjes met spinazie en feta als voorgerecht en gamba's in knoflookboter die ik beiden heerlijk vond.
Hoofdgerecht meestal zo'n schotel met souflaki, giros, suzuki e.d. en vooral veel tzaziki erbij.
Nagerecht kan ik nooit meer op na zo'n maaltijd, maar 'n french/irisch coffee lukt soms nog wel.
Hoofdgerecht meestal zo'n schotel met souflaki, giros, suzuki e.d. en vooral veel tzaziki erbij.
Nagerecht kan ik nooit meer op na zo'n maaltijd, maar 'n french/irisch coffee lukt soms nog wel.
maandag 16 april 2012 om 14:21
quote:scheelschaapje schreef op 16 april 2012 @ 13:25:
Baklava is zoet. Maak vast een afspraak voor de familie bij de tandarts.
Veel plezier!Idd, mij te zoet. Als je tanden al niet gelijk zijn uitgevallen kan je het beste naar de griek gaan voor je naar de tandarts moet, brrrrr.
Baklava is zoet. Maak vast een afspraak voor de familie bij de tandarts.
Veel plezier!Idd, mij te zoet. Als je tanden al niet gelijk zijn uitgevallen kan je het beste naar de griek gaan voor je naar de tandarts moet, brrrrr.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 16 april 2012 om 14:38
maandag 16 april 2012 om 14:38
maandag 16 april 2012 om 17:26
quote:penelopeia schreef op 16 april 2012 @ 17:15:
Hm ik krijg meteen trek als ik dit topic zo lees! Ik neem zelf altijd bij de Griek iets waar geitenkaas in zit, maakt verder niet uit wat haha Ik vraag me wel af waarom je altijd van die immense porties krijgt. Wie krijgt dat nou op?Gewoon een doggybag vragen .
Hm ik krijg meteen trek als ik dit topic zo lees! Ik neem zelf altijd bij de Griek iets waar geitenkaas in zit, maakt verder niet uit wat haha Ik vraag me wel af waarom je altijd van die immense porties krijgt. Wie krijgt dat nou op?Gewoon een doggybag vragen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven