Sociaal gehandicapt
maandag 16 april 2012 om 16:10
Ik weet van mezelf dat ik op sociaal gebied absoluut niet goed ben ontwikkeld, dit is al vanaf kleins af aan begonnen ik had nooit echt veel vriendinnetjes waar ik ging spelen. Mijn ouders lieten mij nooit los en hebben het ook niet echt afgeleerd om zo aanhankelijk te zijn.
Ik had wel een paar vriendinnetjes maar mijn ouders en dan vooral mijn vader had liever niet dat ik met hun omging.
Dit had verschillende redenen die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Maargoed, nu ben ik in de twintig en woon ik samen heb in mijn hele middelbare school periode maar 3 goede vriendinnen gehad.
Waarvan ik er nu met 1 nog praat.
Ik had al langer het gevoel dat we niet meer op het zelfde niveau zaten en nu is de vriendschap langzaam maar zeker aan het vervagen.
Als ik wil afspreken wilt ze nooit, We kunnen nooit gewoon wat gezelligs doen.
Het moet van 2 kanten komen en nu ben ik de enige die nog iets doet om ons vriendschap te behouden.
Ik vind het erg jammer maar wat doe ik er tegen??
Nu ben ik dus erg vriendloos, ik klamp me nu vast aan mijn partner maar dat is voor ons beide niet leuk.
Ik vind het gewoon zo verdomd moeilijk om nieuwe mensen aan te spreken, hoe doe je dat vrienden maken?
Heeft er iemand tips? Of herkenning?
Ik had wel een paar vriendinnetjes maar mijn ouders en dan vooral mijn vader had liever niet dat ik met hun omging.
Dit had verschillende redenen die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Maargoed, nu ben ik in de twintig en woon ik samen heb in mijn hele middelbare school periode maar 3 goede vriendinnen gehad.
Waarvan ik er nu met 1 nog praat.
Ik had al langer het gevoel dat we niet meer op het zelfde niveau zaten en nu is de vriendschap langzaam maar zeker aan het vervagen.
Als ik wil afspreken wilt ze nooit, We kunnen nooit gewoon wat gezelligs doen.
Het moet van 2 kanten komen en nu ben ik de enige die nog iets doet om ons vriendschap te behouden.
Ik vind het erg jammer maar wat doe ik er tegen??
Nu ben ik dus erg vriendloos, ik klamp me nu vast aan mijn partner maar dat is voor ons beide niet leuk.
Ik vind het gewoon zo verdomd moeilijk om nieuwe mensen aan te spreken, hoe doe je dat vrienden maken?
Heeft er iemand tips? Of herkenning?
maandag 16 april 2012 om 16:26
Als je geen mensen kent die de potentie hebben om vrienden van je te worden, is het handig om iets te gaan ondernemen dat jou aanspreekt en waarbij je dan dus mensen tegenkomt met een gedeelde interesse. Ga sporten, doe vrijwilligerswerk bij het cultureel centrum of het dierenpension, meld je aan bij de fanfare, whatever. En als je dan iemand ziet waarmee het klikt, dan nodig je die na een tijdje een keer uit.
maandag 16 april 2012 om 16:26
- Ga bij een sport of muziekvereniging.
Heb je gelijk ook een onderwerp om over te praten en je ziet elkaar wekelijks.
- Volg een cursus in iets dat je leuk vindt. Bij een cursus is iedereen nieuw en is het voor iedereen -misschien- wel een beetje spannend?
- Begin zelf een clubje voor koken of een hobby? Oproepje plaatsen (forum, marktplaats, supermarkt...) en wie weet ontmoet je zo nieuwe mensen?
- Heeft je vriend geen leuke vriendenkring met aanhang?
Het komt wel goed!
Heel veel succes!
Heb je gelijk ook een onderwerp om over te praten en je ziet elkaar wekelijks.
- Volg een cursus in iets dat je leuk vindt. Bij een cursus is iedereen nieuw en is het voor iedereen -misschien- wel een beetje spannend?
- Begin zelf een clubje voor koken of een hobby? Oproepje plaatsen (forum, marktplaats, supermarkt...) en wie weet ontmoet je zo nieuwe mensen?
- Heeft je vriend geen leuke vriendenkring met aanhang?
Het komt wel goed!
Heel veel succes!
maandag 16 april 2012 om 16:40
Bedankt voor de reacties!
Een cursus doen zou ik graag willen, maar omdat het op dit moment niet gaat zoals het zou moeten gaan op financieel gebied lukt het nu niet.
Mijn vriend gaat regelmatig de stad in met zijn vrienden van zijn sportclub , maar als ik mee ga voel ik me zo ongemakkelijk omdat ik niet weet hoe ik een gesprek met iemand moet beginnen.
@Flower1822 Ik woon in Zeeland en ben 21.
Een cursus doen zou ik graag willen, maar omdat het op dit moment niet gaat zoals het zou moeten gaan op financieel gebied lukt het nu niet.
Mijn vriend gaat regelmatig de stad in met zijn vrienden van zijn sportclub , maar als ik mee ga voel ik me zo ongemakkelijk omdat ik niet weet hoe ik een gesprek met iemand moet beginnen.
@Flower1822 Ik woon in Zeeland en ben 21.
maandag 16 april 2012 om 16:43
Met zo'n term als sociaal gehandicapt maak je het wel erg beladen voor jezelf. Drie goede vriendinnen op de middelbare school lijkt mij heel normaal hoor! Je weet bovendien je situatie goed onder woorden te brengen. En ja, het gebeurt vaak dat vriendschappen verwateren. Hoeft niet per se aan jouw onvermogen te liggen.
Verder idd bovenstaande tips om iets te ondernemen, zodat je vanzelf mensen ontmoet. Je hebt ook nog de site nmlk, nieuwe mensen leren kennen, heb er zelf geen ervaring mee, maar wel positieve verhalen over gehoord.
Probeer er niet te veel een item van te maken. Hoe meer druk erop ligt, hoe moeilijker het juist wordt. Geef jezelf een nieuwe kans, wellicht heb je het in je jeugd niet geleerd maar ook op latere leeftijd kun je leren vrienden te maken. Het is je tenslotte al eerder gelukt!
Verder idd bovenstaande tips om iets te ondernemen, zodat je vanzelf mensen ontmoet. Je hebt ook nog de site nmlk, nieuwe mensen leren kennen, heb er zelf geen ervaring mee, maar wel positieve verhalen over gehoord.
Probeer er niet te veel een item van te maken. Hoe meer druk erop ligt, hoe moeilijker het juist wordt. Geef jezelf een nieuwe kans, wellicht heb je het in je jeugd niet geleerd maar ook op latere leeftijd kun je leren vrienden te maken. Het is je tenslotte al eerder gelukt!
maandag 16 april 2012 om 17:10
buurthuis en volksschoolcursussen zijn niet zo duur, verenigingen hoeven ook nietduur te zijn, maar stel jezelf niet teleur doro te denken dat je de eerste de ebste keer dat je bij een vereniging binnenstapt, je al gelijk een hele evreniging nieuwe vrienden hebt, zo werkt het niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 16 april 2012 om 18:10
erg herkenbaar! Het is misschien ook leuk om een vechtsport te doen (dan hoef je niet veel te praten, maar ben je echt hard bezig, na het sporten ben je zo moe dat je misschien veel relaxter voelt (ook met mensen), kun je daarna met andere meiden/jongens en daarna iets te gaan drinken, is heel leuk.
Als je in amsterdam woonde hadden we misschien es een keer iets kunnen ondernemen!!
Als je in amsterdam woonde hadden we misschien es een keer iets kunnen ondernemen!!
maandag 16 april 2012 om 19:49
Ik herken het weinig vrienden hebben gedeelte wel, al zou ik mezelf nooit sociaal gehandicapt noemen. Wat iemand eerder al zei, dan wordt het zo zwaar. Als je het wat positiever bekijkt wordt het ook makkelijker er wat aan te veranderen. Drie vriendinnen hebben op de middelbare school vind ik niet weinig, dat die vriendschappen verwateren na de middelbare school is ook niet zo gek.
Clubjes met gelijkgestemde mensen hebben mij veel opgeleverd. Niet meteen dikke vriendschappen, maar wel mensen om eens koffie mee te drinken. Zelf zoiets doen werkt beter dan met je vriend meegaan (want dan voel je je misschien een aanhangsel). En dan heb je in ieder geval één onderwerp waar je over kunt praten.
Zoek ook eens op Ben ik asociaal? (ik ben te lui om het zelf op te zoeken, maar ik ben dit topic ooit gestart en kwam er toen achter dat ik niet de enige persoon met weinig vrienden ben, en dat daar helemaal niets mis mee is. Misschien heb jij er ook wat aan)
Clubjes met gelijkgestemde mensen hebben mij veel opgeleverd. Niet meteen dikke vriendschappen, maar wel mensen om eens koffie mee te drinken. Zelf zoiets doen werkt beter dan met je vriend meegaan (want dan voel je je misschien een aanhangsel). En dan heb je in ieder geval één onderwerp waar je over kunt praten.
Zoek ook eens op Ben ik asociaal? (ik ben te lui om het zelf op te zoeken, maar ik ben dit topic ooit gestart en kwam er toen achter dat ik niet de enige persoon met weinig vrienden ben, en dat daar helemaal niets mis mee is. Misschien heb jij er ook wat aan)
maandag 16 april 2012 om 20:17
Bedankt voor de reacties!
Ik zal is op zoek gaan naar een Clubje of een leuke teamsport.
Ik vind het alleen heel lastig om een gesprek met iemand aan te gaan , ik ben best onzeker en heb altijd het gevoel dat iemand anders wel iets beters heeft te vertellen dan ik.
Op mijn werk praten ze ook ook over van alles en nog wat, maar ik heb nooit echt het gevoel erbij te horen, groten deels omdat ik mezelf niet durf te zijn bij vreemde mensen en ik dus heel stil en gesloten over kom.
Ik vind het heel moeilijk om een gespreksonderwerp te bedenken, eigenlijk best stom.
Ik zal is op zoek gaan naar een Clubje of een leuke teamsport.
Ik vind het alleen heel lastig om een gesprek met iemand aan te gaan , ik ben best onzeker en heb altijd het gevoel dat iemand anders wel iets beters heeft te vertellen dan ik.
Op mijn werk praten ze ook ook over van alles en nog wat, maar ik heb nooit echt het gevoel erbij te horen, groten deels omdat ik mezelf niet durf te zijn bij vreemde mensen en ik dus heel stil en gesloten over kom.
Ik vind het heel moeilijk om een gespreksonderwerp te bedenken, eigenlijk best stom.
dinsdag 17 april 2012 om 18:08
donderdag 19 april 2012 om 12:35