Ik ben gek

14-04-2012 21:52 161 berichten
Ik heb besloten toch een abortus te plegen na aanleiding van de andere topic waarin ik nog twijfelde.

Het is me duidelijk ik spoor echt niet. Borderliners creeren borderline heb ik van mijn behandelaar gehoord. Mijn moeder heeft ook borderline ik zou dat mijn kind nooit aan willen doen, bedankt mama.

Mijn tweede abortus, twee moorden daar moet ik dan maar mee leren leven.
quote:Moonlight82 schreef op 17 april 2012 @ 20:34:

Dus het is niet meer uit?

en hebben jullie ruimte voor een babykamer?Nee dat niet maar is dat echt nodig kan toch ook bij ons op de slaapkamer, tot we een ander huis hebben. Eerste maanden is dat toch niet zo erg.
quote:Tickel schreef op 17 april 2012 @ 20:35:

[...]

Had je dat niet kunnen bedenken vóórdat je een kind de wereld inschopt?

Je hebt zoveel tijd gehad om dat te doen, je zaken op orde te krijgen, en nu kan het opeens allemaal wel? Ik heb in december 2011 een doorverwijzing gekregen van de huisarts, dat het zolang heeft geduurd ligt echt niet aan mij maar aan de wachttijden voor behandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:hvslies schreef op 17 april 2012 @ 20:34:

[...]

Ik heb lang met hem gepraat en hij wil wel met me zijn ik heb het heel vaak uitgemaakt niet hij.Túúrlijk! Op 28 maart heeft hij je nog gedumpt.

Ik draai door.

Veel succes verder!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nou als je niet zo stabiel bent is een baby op je slaapkamer geen goed idee. Althans, als je problemen hebt met slapen.
Ik blijf hopen dat het allemaal niet echt is...
quote:hvslies schreef op 17 april 2012 @ 20:35:

[...]

Nee dat niet maar is dat echt nodig kan toch ook bij ons op de slaapkamer, tot we een ander huis hebben. Eerste maanden is dat toch niet zo erg. Welnee, kan makkelijk. Veel succes hoor, je gaat hier zó van terugkomen.
quote:luni schreef op 17 april 2012 @ 20:39:

[...]

Welnee, kan makkelijk. Veel succes hoor, je gaat hier zó van terugkomen.Ik voorspel nog vele topics over de relatie en kind.
quote:Tickel schreef op 17 april 2012 @ 20:41:

[...]

Ik voorspel nog vele topics over de relatie en kind.
quote:hvslies schreef op 17 april 2012 @ 20:22:

Ik weet het allemaal ook niet ben ook in de war, wat ik wel zeker weet is dat ik geen abortus wil.

En dát kan ik me heel goed voorstellen. Abortus vond ik zelf ook verschrikkelijk en ik wilde het na die van mij ook nooit meer meemaken.

Dus dat je dat niet wil snap ik.

Maar wil je wel moeder worden?
Ik heb niet alles doorgelezen, verbaas me wel enorm over de adviezen die sommigen geven. Maar als je besluit deze zwangerschap te voldragen, laat je dan z.s.m. naar de POP-poli verwijzen. Dat is een team van artsen (psychiater-gynaecoloog-kinderarts) die naar jou en je baby kijken, naar evt. medicatie, etc...

Sterkte
Ik vind vele van jullie echt hard reageren. Ik weet dat mijn leven nu een puinhoop is maar ik wil er echt wat van gaan maken.

Veel van mijn klachten kwamen ook door het blowen voel me nu al zoveel beter omdat ik gestopt ben sinds ik wist dat ik zwanger ben.

En ik zeg niet dat het makkelijk gaat zijn en dat een kind mijn leven leuker gaat maken integendeel maar is er echt geen hoop? Kan ik met begeleiding, therapie er toch niet komen en dit kind houden en het toch goed doen. Het is zo zwart/wit allemaal.
quote:eleonora schreef op 17 april 2012 @ 20:44:

[...]

En dát kan ik me heel goed voorstellen. Abortus vond ik zelf ook verschrikkelijk en ik wilde het na die van mij ook nooit meer meemaken.

Dus dat je dat niet wil snap ik.

Maar wil je wel moeder worden?Ik wil het wel maar ben bang dat ik het dus niet aankan mede door de reacties hier iedereen zegt arm kind enzo en dat is dan wel heftig.
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 20:46:

Ik heb niet alles doorgelezen, verbaas me wel enorm over de adviezen die sommigen geven. Maar als je besluit deze zwangerschap te voldragen, laat je dan z.s.m. naar de POP-poli verwijzen. Dat is een team van artsen (psychiater-gynaecoloog-kinderarts) die naar jou en je baby kijken, naar evt. medicatie, etc...

Sterkte Hoezo? Ik neem geen medicatie en gebruik geen drugs, drink geen alcohol en rook niet. Of is dat vanwege de borderline?
Delete
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 20:46:

Sterkte Ik denk dat loepen in deze wel handig is voor de achtegrond van Hvlies
quote:hvslies schreef op 17 april 2012 @ 20:55:

[...]

Hoezo? Ik neem geen medicatie en gebruik geen drugs, drink geen alcohol en rook niet. Of is dat vanwege de borderline?

Ook als je geen medicatie gebruikt kunnen ze jou hulp bieden. Hieronder een stukje van de website van de POP-poli in Amsterdam. Er zijn ook POP-poli's in andere delen van het land.

POP Expertisecentrum Amsterdam

Ongeveer twee op de tien zwangere vrouwen en kraamvrouwen heeft een psychiatrische aandoening zoals een ernstig depressieve stoornis, een paniekstoornis, een postpartum (= na de bevalling) psychose of een postpartum depressie. Het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis heeft voor deze doelgroep een expertise en behandelcentrum opgericht: het POP expertisecentrum of de POP-polikliniek.

Een psychiatrische ziekte tijdens een zwangerschap of na de bevalling heeft negatieve gevolgen voor het welbevinden van de (aanstaande) moeder. Psychiatrische stoornissen tijdens de zwangerschap kunnen leiden tot obstetrische (verloskundige) complicaties en na de bevalling tot een gestoorde moeder-kind band. Bovendien keren deze problemen vaak terug (hoge recidiefkans).

Hulp zoeken

Gezien deze ingrijpende gevolgen voor moeder en kind is het van belang dat zwangere vrouwen, kraamvrouwen en hun naasten psychiatrische symptomen herkennen en hulp zoeken als dit nodig is.

Er zijn verschillende risicofactoren (zowel psychiatrisch, obstetrisch (verloskundig) als psychosociaal) voor het ontwikkelen van een psychiatrische stoornis rond de zwangerschap en bevalling. Hierover vindt u meer op deze website. Op basis van de risicofactoren kunnen vrouwen met een verhoogd risico op een psychiatrische stoornis worden geïdentificeerd, bij voorkeur voor of tijdens de zwangerschap. Feit daarbij is wel dat bij sommige patiënten heel duidelijk te voorspellen is wie (opnieuw) een psychiatrisch probleem zal krijgen, bij andere niet.

POP-polikliniek

In het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam is voor deze doelgroep vanuit de vakgroepen Psychiatrie, Obstetrie en Pediatrie daarom een expertise- en behandelcentrum opgericht (POP expertisecentrum of POP-polikliniek). Dit centrum is bedoeld ter ondersteuning van de eerstelijns en zo nodig tweedelijns gezondheidszorg. Bron
quote:Tickel schreef op 17 april 2012 @ 20:59:

[...]

Ik denk dat loepen in deze wel handig is voor de achtegrond van HvliesHeb ik gedaan. Maar als ze besluit het kindje wel te krijgen is het handig als ze de weg weet naar de POP-poli.
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 21:04:

[...]

Heb ik gedaan. Maar als ze besluit het kindje wel te krijgen is het handig als ze de weg weet naar de POP-poli.Volgens mij is daar wel over uit hoor. Ze houdt het. Zie eerder post vandaag.
Ik laat geen abortus doen dat betekend niet dat ik het hou, ik zou ook kunnen kiezen voor adoptie, dat spreekt me meer aan dan abortus.

Ik weet niks nog zeker behalve dat het geen abortus word. Ik heb morgen een afspr met mijn behandelaar en zal het daar ook weer bespreken.
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 21:04:

[...]

Heb ik gedaan. Maar als ze besluit het kindje wel te krijgen is het handig als ze de weg weet naar de POP-poli.Zal het morgen aan mijn behandelaar vragen misschien weet ze er meer over en kan ze me doorverwijzen.
quote:hvslies schreef op 17 april 2012 @ 20:54:

[...]

Ik wil het wel maar ben bang dat ik het dus niet aankan mede door de reacties hier iedereen zegt arm kind enzo en dat is dan wel heftig.

Het is ook heftig. En de forummers hier zijn niet je hulpverleners, je vrienden, familie, je vriend of jij. Het ene bericht wat je schrijft, je eerste post van dit topic bijvoorbeeld, is wel erg tegenstrijdig met de beslissing om de baby te laten komen. Dat en de manier waarop je jezelf beschrijft roept reacties op. Wij kennen jou niet maar reageren op wat je zelf schrijft, dat snap je wel toch?

Je neemt je eigen beslissingen. Ik hoop dat je niet verzuipt in je angst.
Poppoli is een goed advies, er zijn er inmiddels meerdere verspreidt over het land. De ondersteuning van een verloskundige is in het geval van TO absoluut niet toereikend.

Heb je inmiddels contact met het FIOM opgenomen, TO?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Delete
Jij niet Sinnombre, iemand anders misschien wel. Er zal wel informatie gegeven worden aan Hvlies als ze die beslissing definitief genomen heeft, want dan bemoeien officiële instanties zich er mee.
Delete

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven