Telefoonoplader in de wasmachine

16-04-2012 13:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oeps!

Ik kom dus terug van een weekendje weg. Had mijn oplader tussen het beddengoed gedaan en hier niet meer aan gedacht toen ik dit in de was deed.

Wasmachine is nu bijna klaar en kom nu dus tot deze conclusie. Zou hij het nog doen? Zal hem sowieso eerst op de verwarming leggen. Maar zijn er nog tips of adviezen?

Ik zal de volgende keer toch beter mijn was nakijken

Groetjes, Stefaniej
Gewoon proberen nadat je zeker weet dat-ie droog is (anders veroorzaak je misschien kortsluiting). Mocht je telefoonlader overleden zijn, dan koop je voor 10 euro wel weer een nieuwe. Wat dat betreft kun je beter een oplader dan een telefoon wassen.
Oeps!

Kan je niet beter een nieuwe oplader kopen?

Sowieso zou ik hem echt heel goed laten drogen, want elektriciteit en water is geen goede combinatie.
Nieuwe is altijd een optie. Maar ik dacht misschien hebben andere ervaring. Oeps, zie niu dat hij niet helemaal in het goede topic staat.
Nee, niet meer gebruiken. Zo'n lader is niet waterdicht, dus grote kans op sluiting etc. etc. Gewoon een nieuwe kopen.
Ik heb ooit perongeluk heel kort het dingetje van de oplader wat in je telefoon gaat in een glas water gedoopt. Mooi dat het ding stuk was, ook al ging het maar om 2 seconden en meteen afdrogen/opdrogen
Oww gewoon een weekje op de verwarming laten drogen en even via usb of zo je telefoon opladen. Ding werkt vast nog prima.
Heel erg lang laten drogen, minstens een heel aantal dagen, en niet in de verleiding komen om hem al eerder te proberen want dan zegt hij alsnog poef. Dan kan het nog wel goed gaan.
Hij is nu in ieder geval schoon uit de wasmachine gekomen. Ligt nu op de verwarming te drogen.
quote:stefaniej schreef op 16 april 2012 @ 16:19:

Hij is nu in ieder geval schoon uit de wasmachine gekomen. Ligt nu op de verwarming te drogen.M.a.w.: Je wilt 'm gewoon gebruiken....oké...eigen risico hè? Niet lopen piepen als straks mogelijk de aardlekschakelaar eruit vliegt, brand ontstaan of dat jij een elektrische schok krijgt...

Niet slim
quote:Xander68 schreef op 16 april 2012 @ 16:23:

[...]

M.a.w.: Je wilt 'm gewoon gebruiken....oké...eigen risico hè? Niet lopen piepen als straks mogelijk de aardlekschakelaar eruit vliegt, brand ontstaan of dat jij een elektrische schok krijgt...

Niet slim

Dat hoeft echt niet zo te zijn. De stroom was eraf, het ding ligt te drogen op de verwarming (aantal dagen laten drogen), dan heb je grote kans dat het nog werkt.

De vader van een kennis van mij maakt een keer per jaar zijn toetsenbord schoon, in een sopje, legt 'm daarna een weekje te drogen op de verwarming, en dan gebruikt die 'm weer.

Maar goed, gaat je telefoon nog een paar dagen mee TO? :P
quote:Xander68 schreef op 16 april 2012 @ 16:23:

[...]

M.a.w.: Je wilt 'm gewoon gebruiken....oké...eigen risico hè? Niet lopen piepen als straks mogelijk de aardlekschakelaar eruit vliegt, brand ontstaan of dat jij een elektrische schok krijgt...

Niet slim Ach joh niet overdrijven hoor. Brand zelfs het gaat om de oplader van een mobieltje!. Als dat ding 100% droog is werkt hij met enige aangrenzende zekerheid gewoon weer. Desnoods stop je hem in een stekkerblok met schakelaar. Hoef je hem niet met je handjes rechtstreeks in een stopcontact te stoppen.
Mijn telefoon red het net 1 dag.

Maar vriendlief heeft ook een iphone. Dus dan moeten we maar even om de beurt.

Ik laat hem gewoon goed lang drogen, beetje jammer dat ik nu wel vang word door zon horrorverhaal.

Ik heb een beveiligde stekkerdoos, waar zo'n klein stopje op zit. Dus heb besloten dat ik hem daarop ga testen, dan kan er niks gebeuren. Ik test hem maar met mijn i pod. Want ik vind het minder erg als die doorbrand. Mijn telefoon gebruik ik tenslotte iedere dag.

Groetjes Stefaniej
Gewoon goed laten drogen. Ik heb ooit mijn iphone in bad laten vallen en die deed het ook nog na goed drogen (alleen schermverlichting was stuk, maar verder deed ie alles nog) en ik heb ook nog nooit onder stroom gestaan ervan :P overigens ook ooit onze huistelefoon mee in de wasmachine gedaan. Ook die doet het nog prima na even drogen ik heb iets met telefoons en water...
Jippie,

Voor de geinteresseerde. Ik heb hem gisteren geprobeerd, nadat hij 5 dagen op de verwarming heeft liggen drogen.

En jawel hoor: HIJ DOET HET!!!

Dus weet wat je moet doen als je oplader vies is

Bedankt voor alle tips,

Groetjes, Stefanie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven