Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Lil wees blij dat ze het nog niet snapt. Voor je het weet gaat ze whatsappen over waar ze wil gaan tz'en.

Is het gelukt met werkklus?

Hoe is de spreekbeurt van zoon trouwens gegaan?

En hoe was Margefeestje?

En ieder anders weekend? Mims, tuin klaar?

Saar, ei wat minder groot?Wel schrikken denk ik zo'n valpartij

Ik had een rustige zondag. Heb morgen een lastig gesprek met een opdrachtgever waar het niet lekker mee loopt,en de kans is zomaar aanwezig dat die samenwerking stopt na morgen maar daarna naar het vriendje, fijn vooruitzicht. Kan ik ik gelijk dinsdagochtend uitproberen hoe het vanuit zijn stad reist naar suusptad als er gewerkt moet worden.
Koffie!
Dat is mooi, want ik lust wel een bakkie. En morgen ga ik met Suup eten, dus dan kan ze me helemaal bijpraten over die leuksteman (die heb ik trouwens al ) en werk enzo.

Lil, wat doen we dat weer heerlijk synchroon: Dochters naar een dansfeestje! Ik heb die van mij alleen op laten halen door de vader van het vriendinnetje maar MM kwam pas heel laat thuis dus de horizontale rek- en strekoefeningen moesten ook even wachten.

* vlucht het kantoor weer in want er wacht nogal wat werk, dat is blijven liggen omdat vanmorgen onze lieve doch praatgrage Poets er was *
Ik hoorde van de kado-mevrouw dat het Jommetje-kado op zijn verjaardag bezorgd zou moeten zijn want al een dag eerder bij PostNL aangeleverd.. Ze gaan het w.s. alsnog opsturen nu. Sms je even als het binnen komt Marge? En als het dubbel binnenkomt heb jij een leuke weggever als jij een verjaardag hebt.
Ben wel heel nieuwsgierig naar de inhoud van dat pak nu

Jaa Bloes leuk morgen hapje eten, zin in.

Nou ges[prek ging op zich ok over de opdracht di emogelijk zou worden ingetroken alleen willen ze de deadlines ineens naar voren halen eh dat zou betekenen dat ik eind van deze week al met iets moet komen. Dat gaat niet lukken.

Nou ja inmiddels bij het vriendje alweer wat rek en strek oefeningen achter de rug . Hij ligt nu uitgeput een tukje te doen en ik doe nog wat werk.
Ha Bloes & Suup, hebben jullie het gezellig nu ?

Hier een helse werkdag achter de rug, kriskras door het land van 's ochtends vroeg tot 's avonds en nu ben ik af en om eoa reden toch nog steeds erg energiek. Zin in sporten, maar GG is repeteren dus ben aan huis gekluisterd en om nou in de huiskamer heen en weer te gaan springen is ook weer zowat

Morgen nog een lange dag en dan is het de rest van de week even iets kalmer, dan nog volgende week gekkenhuis met hele lange dagen en GG in Verweg, en dan - Twee! Weken! VRIJ!!!!
Ja het was leuk met Bloes, die nu weer richting zuiden aan het rijden is en haar portie BN wel weer gehad heeft vandaag

Ik had los van het eten met Bloes sowieso een leuke eerste werkdag, hier ga ik het wel uithouden tot einde van het jaar.
Koffie!
Het was heul leuk met Suup en de BN-ers. En ik vind het zo gaaf dat Suup het zo goed doet en geniet van haar vriendje. Helemaal leuk dus, nu ben ik alleen de hele dag al een beetje af. Niet zo energiek dus als mijn Zus, dus.. Gaat het weer een beetje Lil?

Vandaag hadden we ook nog een rommelmarkt op de school van Jongste, waar ik geacht werd mee te helpen. Ik dacht dus mooi wat zooi kwijt te raken maar vergeet dat maar. Ze ging nl nagels lakken en mensen opmaken voor geld. Ik heb nu dus kinderlijk paars geverfde nagels. Ben tien euro lichter en weer wat rotzooi rijker maar ach: het was zo gaaf om te zien wat kinderen allemaal bedacht hadden om geld op te halen voor het goede doel (dit keer voor henzelf: ze willen wat buitenspeelgoed en hadden zelf bedacht daar geld voor op te gaan halen). Velen hadden cupcakes gebakken, limonade gemaakt, verkochten de bierglazenverzameling van hun vader (die ouders hadden vast ruzie gehad en moeder heeft uit wraak die kloteglazen meegegeven voor de verkoop ) en een groepje jochies had een schietbaan gemaakt. Ook kon je voor 10 ct raden hoeveel knikkers er in een pot zaten en als je het goed had, won je de hele pot knikkers. Wat ben ik blij dat ik niet gewonnen heb!

Nu weer eens met de Pup op pad. Ik ontbeer enige werkmotivatie, dus maar eens naar buiten met het beest.

Saaar, kom eens uit het kattenluikje meid! Dat is geen gedrag waar een Kasteelvrouwe zich mee toont...
Oh ja: jom heeft nu twee kadootjes: nav de klacht kreeg hij een nieuwe en de post kwam het een week te laat afleveren. En bedankt PostNL!

Mogguh! Ik ben zowaar vrolijk in de ochtend en heb niet eens geneukt. Hoe kan dat??
De lente lijkt begonnen. Een maandje te laat, weliswaar, maar toch :-)
Hai dames!!

Mijn allernederigste excuses voor het katteluikgedrag maar er zijn op dit moment enkele niet zo fijne gebeurtenissen in mijn leven (sterfgevallen en meer van dat lolligs).

Helaas hebben dat soort dingen nogal de neiging te overheersen in iemands leven en om dat elke keer te komen vertellen in hoe verre iemand dood ligt te gaan is ook weer zoiets
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saar dat is heftig zeg. .

En kattenluikje blijft openstaan hoor

Mims verdient ook extra knuffels las ik elders dus.

Marge hoe is het nu bij jullie? Lief blij met de meer rust? Hoe is het met schoonma?

Bloes hoe kan dat, niet neuken en toch vrolijk?

Ik mag straks weer .

Verder zit ik moet te verzamelen voor ander werkklusje, benhet maar voor me uit aan het schuiven en dat is niet zo handig.

Dus *schop onder de kont.

Het is het klusje waar voor aanvang al wat gedoe om was, en ik weet bijna zeker dat wat ik ook oplever ze het toch niet goed gaan vinden, hoe goed het ook is. En dat werkt op zijn zachts gezegd niet zo motiverend.

Verder is nieuwe grote klus waaar ik deze week mee gestart ben echt heel erg gaaf. Daar krijg ik nou energie van

Is het al tijd voor de zondagmiddagborrel?
Tijd voor zondagavondborrel! Suup, kan ik je inschenken of lig je al te neuken ?

Lekker weekend hier, vanaf morgen breekt alles weer los (GG op reis + lange dagen bij mijn werk = heel veel oppasconstructies/bypasses), maar dat is morgen pas - ik zit nu lekker op de bank met een wijntje. GG is nog aan het optreden ergens, Dot en ik zijn paar uur mee geweest maar eerder teruggegaan vanwege heel moe meisje (lag gister pas tegen 10en in het kleuterbed vanwege de verjaardag van mijn zusje en ze lag vanmorgen om half 8 alweer luidkeels te zingen ).

Suup, ik ben razend benieuwd naar meer details over je nieuwe klus, dat snap je - we moeten dringend daten! Sowieso wel weer eens tijd Ben je weer eens in de buurt of doen we een Suupstaddate binnenkort? Lijkt me fijn!

Marge, hoe gaat het verder bij jou?

Bloes - wij moeten eens kijken of de meivakantie mogelijkheden biedt, voor onze dochters maar ook voor onszelf... Het is echt zo ontzettend tijd voor gezusterlijke wijn-gezelligheid tesaam ergens op een bank of elders.... O wacht, ik zie je misschien wel morgen! Neem je een agenda mee ?

Saar, veel sterkte met al wat er is. Het kattenluikje staat altijd open - en als je een lekkere kasteeljurk aandoet, laat de butler je vast ook binnen via de hoofdpoort. Dan sla je rechtsaf bij de port met kaas, en ben je binnen 5 minuten in de salon. Knapperig haardvuurtje, meer port en kaas - je voelt je vast thuis
Nope ben nog onderweg. Of eigenlijk net begonnen aan de reis. Voor 10 uur wordt er niet geneukt :-).

En meet binnenkort lijkt me leuk. Mailen we wel even over. Op vriendjessite is trouwens wel wat info te vinden. Dankzij mijn nieuwe oudcollega. nu nog even werkstukken in de trein anders kan er straks niet geneukt worden :-)
Koffie!

Lil de GG-loze week goed gestart? Gaat hij de jungle weer in?

Ik zit lekker aan de keukentafel te werken, vriendje tegenover me ook aan het werk.

Af en toe een opmerking, soms een kusje tussendoor (straks sleep ik hem nog wel even naar de bank , life is good op dit soort momenten.
Leest goed Suup

Ja, soort van goed gestart. Moet veel vroeg en lang weg, dat combineert niet zo handig met de kotertjes, maar tot nu toe zeilen we er aardig doorheen, Morgen nog lange dag, daarna wordt het beter, mede dankzij mijn mama die donderdag komt logeren . En Dot ligt nu in mijn bed voor het inmiddels traditionele nachtje logeren.

Marge, hoe gaat het met jou en met alles rond je schoonmama?
Goedemorgen deze morgen

Koffie voor de liefhebbers.

Lil beetje geslapen met een Dot naast je, of een extra bakkie voor jou?
Mogguh!

Zoals uitgebreid te volgen op social media heb ik weer een heerlijke dag met Jongste erop zitten in de Hoofdstad met koffie met Q en Qutie en eten met vakantievriendinnen. We hebben geshopt tot Jongste dropte en ze heeft een handtekening van een Spangas-acteur die in de bediening werkte in eettentje. Nu staat ze op het voetbalveld met haar klasgenoten voor een schoolcompetitie en ik hoorde van MM die even bleef kijken dat het niet écht een succes was. Zijzelf meent dat ze morgen in de finale moet spelen dus dat zal een deukje in haar enorme ego betekenen, maar dat kus ik straks wel weer recht.

NU maar eens wat werken dus. Koffie?
Vergeet ik te vertellen dat de mediator een goeie blijkt te zijn. Niet dat dit garant staat voor een succesvolle uitkomst van de gesprekken met de Aso maar ze heeft dit keer een conflict op haar bordje gekregen waarbij ze eerst keek hoe wij daarmee omgingen en vervolgens met een (mi) kinderlijk eenvoudige techniek onszelf dat conflict heeft laten oplossen. Het conflict was niet enorm en ik hechte er niet vreselijk veel belang aan maar ik wilde weten wat ze kon dus heb het in de groep gegooid.

Nu moet ik er nog een tikkie aan wennen dat die man echt geen gevoel heeft voor wat kan en wat niet kan en dat dit ook niet zal veranderen. Maar ik heb goeie hoop dat we er met een aantal gesprekken uit komen.
Bloes, ik heb goeie hoop dat het goed komt. Echt. Je mening over deze mediator is zoveel beter dan eerst!

Hier was het druk. Zaterdag hadden we een fotoshoot met de familie en met schoonmoedere en och jee, wat gaat het hard achteruit. Er zijn wel veel mooie foto's gemaakt, maar het was wel heel vermoeiend.

Verder was de week druk. Stukje voor volgende week moest eerder af en was niet heel makkelijk, kinders hadden een onhandige oogarts afspraak waardoor ze de hele dag thuis waren, mokkend en wel omdat ze door druppeltjes slecht zagen (poeh. Poeh! POEH!!) maar, mijn meisje, dat volgens een oogarts 3 jaar geleden nooit meer dan 60% zou zien met haar 'slechte' oog, ziet daar nu....

**drumroll**

100% mee! Honderd! Alles! Ze kan worden wat ze wil, haar ook wordt niet meer lui, ze mag gewoon haar rijbewijs halen en ga zo maar door! Ze ziet alles! :-)

En ik ben aan het opruimen, voor koninginnedag. Als iedereen alles koopt ben ik rijk, maar dat zal wel niet

**zet afzakkertje neer en gaat slapen**
*stuift weer even binnen*

Wat een giga rare dagen achter de rug.

Twee externe werkafspraken in drie dagen dus veel buiten de deur, intern stapelt het werk zich dus nu al op. En dat in mijn tweede week *slik* Ik snap waarom ze extra handjes wilden.

Vrijdag leek een redelijk relaxte dag te worden. Vriendje was er donderdagavond, dus rustig vrijdagochtend opgestart en mijn enige afspraak die dag was een vergadering met twee stamkroegmensen van één van de dingen die ik daar doe. Omdat we iets moesten bekijken op een nogal onmogelijke plek zou 1 van ons taxi spelen omdat de derde nogal slecht ter been is. Verder dan de voordeur kwamen we niet want de oudste in het gezelschap struikelde over de drempel en de rest van de middag en deel van de avond heb ik met haar in het ziekenhuis doorgebracht want ze kon niet meer lopen. Bleek een breuk te zijn in het schaambot. Pijnlijk maar meer dan met rust herstellen is daar niet aan te doen. Omdat zij alleen en op leeftijd is hebben ze haar uiteindelijk na veel vijven en zessen toch gehouden. Alternatief was een spoedopname in een verpleeghuis, maar de transferverpleegkundige was al naar huis dus dat werd lastig.

Anyway best heftig middagje.

Gisteren eerst even op ziekenbezoek geweest en aansluitend door naar verjaardag Kjongen waar Brananas een grote rol speelde. Mims en Muppet waren er ook bij dus dat was heel erg leuk. Ik heb mijn portie babymeisje knuffelen weer gehad

En zo ga ik naar amsterdam voor papa en in de loop van de avond door naar vriendjesstad. Nie echt rustig dus.

Marge jij succes morgen met de verkoop!

Gaat de rest nog ergens staan, of alleen maar inslaan?
*sluipt even binnen, zet een enorme taart neer met een kaarsje erop en gaat inpakken voor een paar dagen in the middle of nowhere met haar liefste*

Bloes van harte met je vier jaar samenzijn!

En hele fijne dagen met je lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven