Welke e-reader?
zondag 22 april 2012 om 19:40
zondag 22 april 2012 om 19:46
Ik heb deze toevallig van de week gehaald voor 79 euro.
http://www.bol.com/nl/p/e ... 00000011470641/index.html
Hij bevalt best alleen hij is wat langzaam maar daar ben ik inmiddels al aan gewend, iets eerder op volgende pagina klikken en dan kan ik nog net m'n blz aflezen
Ho, te vroeg verzonden. Verder leest ie heel fijn eigenlijk. Weinig opmerkingen!
http://www.bol.com/nl/p/e ... 00000011470641/index.html
Hij bevalt best alleen hij is wat langzaam maar daar ben ik inmiddels al aan gewend, iets eerder op volgende pagina klikken en dan kan ik nog net m'n blz aflezen
Ho, te vroeg verzonden. Verder leest ie heel fijn eigenlijk. Weinig opmerkingen!
zondag 22 april 2012 om 19:46
ik heb er vorige week één gekocht, bevalt prima.
Boeken erop zetten gaat nog niet zo heel goed, maar daar ga ik binnenkort naar kijken met iemand die meer verstand van computers en ereadersheeft.
Er staan al wel een paar boeken op en het lezen bevalt me prima.
Ik heb de sony prs-t1, was 149 euro.
Er zijn al meerdere topics hierover, je kunt binnen dit forum er ook op googlen.
Hier is ook veel info:
Is een e-book wat? Moet je ook ff googlen, geen idee hoe ik een link moet plakken...
Boeken erop zetten gaat nog niet zo heel goed, maar daar ga ik binnenkort naar kijken met iemand die meer verstand van computers en ereadersheeft.
Er staan al wel een paar boeken op en het lezen bevalt me prima.
Ik heb de sony prs-t1, was 149 euro.
Er zijn al meerdere topics hierover, je kunt binnen dit forum er ook op googlen.
Hier is ook veel info:
Is een e-book wat? Moet je ook ff googlen, geen idee hoe ik een link moet plakken...
zondag 22 april 2012 om 19:50
Ik heb ook de Sony prs-t1 en die bevalt heel erg goed!! Helaas valt ie buiten je budget want hij is 149e euro.
Bedenk wat je er mee wilt; ook internetten of echt alleen lezen. Als je alleen wilt lezen dan zou ik zeker kiezen voor een ereader met e-ink. Dat leest heerlijk, ook in de zon. Totaal geen last van schittering oid.
Bedenk wat je er mee wilt; ook internetten of echt alleen lezen. Als je alleen wilt lezen dan zou ik zeker kiezen voor een ereader met e-ink. Dat leest heerlijk, ook in de zon. Totaal geen last van schittering oid.
zondag 22 april 2012 om 20:30
ik heb een archos 70e reader. Was 80 euro. Bevalt me heel goed. Heel basic. Niet met een slidescherm. Gewoon een knopje indrukken om naar de volgende pagina te gaan. Scherm is altijd verlicht, dus ik zit niet met een extra lampje. Ik ben er heel tevreden over. Met een extra geheugenkaartje zat ik op 95 euro geloof ik. Extra geheugenkaartje vind ik praktisch, omdat ik dan niet steeds met snoertjes hoef te kloten wanneer ik er een ander boek op wil zetten.
zondag 22 april 2012 om 22:54
woensdag 25 april 2012 om 02:27
Wanneer mijn huidige reader het gaat begeven (ik heb nu de Bebook One) ga ik voor de Kobo Touch ( http://www.kieskeurig.nl/ ... _edition/reviews/1034418/). Ik heb hem een aantal weken geleden in een boekwinkel in handen gehad en hij is ideaal.
woensdag 25 april 2012 om 03:23
Ik zou bij een keuze voor een E-reader mezelf afvragen of iets meer geld uitgeven en dan een tablet kopen niet een optie is?
Je krijgt dan meer functie's erbij. Je levert maar een heel klein beetje in qua leeskwaliteit.
Met een tablet kun je thuis op je draadloos internet ook internetten. Wordfeud spelen enz enz.
Het is het overwegen waard. Zit je straks niet met twee apparaten.
Je krijgt dan meer functie's erbij. Je levert maar een heel klein beetje in qua leeskwaliteit.
Met een tablet kun je thuis op je draadloos internet ook internetten. Wordfeud spelen enz enz.
Het is het overwegen waard. Zit je straks niet met twee apparaten.
woensdag 25 april 2012 om 07:35
Het lezen op een e-reader met E-ink is echt niet te vergelijken met lezen op een verlicht scherm.
Als je op een verlicht scherm lezen fijn vindt, dan is een tablet idd. een betere optie (had ik ook al geopperd).
Ikzelf heb beide en lezen doe ik echt alleen op de e-reader.Buiten lezen met een verlicht scherm is het gewoon niet en de e-reader houdt ook veel prettiger vast. (zeker met lezen in bed)
Als je echt veel leest, heb je de kosten er ook zo weer uit.
Als je op een verlicht scherm lezen fijn vindt, dan is een tablet idd. een betere optie (had ik ook al geopperd).
Ikzelf heb beide en lezen doe ik echt alleen op de e-reader.Buiten lezen met een verlicht scherm is het gewoon niet en de e-reader houdt ook veel prettiger vast. (zeker met lezen in bed)
Als je echt veel leest, heb je de kosten er ook zo weer uit.
woensdag 25 april 2012 om 08:37
Inderdaad, een tablet is niet echt geschikt als e-reader als je veel leest.
Niet alleen het verlichte scherm stoort, maar de accu is ook om de haverklap leeg (e-reader hoeft pas na weken aan de stroom). Een een tablet weegt vaak het driedubbele, en dat is niet fijn in bed.
Ik zou ook echt een reader met e-ink aanraden, veel rustiger aan je ogen.
Ik heb zelf overigens een Kindle, en daar ben ik helemaal gelukkig mee. Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en ik heb al die tijd geen papieren boek meer gelezen.
Niet alleen het verlichte scherm stoort, maar de accu is ook om de haverklap leeg (e-reader hoeft pas na weken aan de stroom). Een een tablet weegt vaak het driedubbele, en dat is niet fijn in bed.
Ik zou ook echt een reader met e-ink aanraden, veel rustiger aan je ogen.
Ik heb zelf overigens een Kindle, en daar ben ik helemaal gelukkig mee. Ik heb hem nu ongeveer een jaar, en ik heb al die tijd geen papieren boek meer gelezen.
woensdag 25 april 2012 om 08:43
quote:viedo schreef op 25 april 2012 @ 03:23:
Ik zou bij een keuze voor een E-reader mezelf afvragen of iets meer geld uitgeven en dan een tablet kopen niet een optie is?
Iets meer uitgeven? Ik vind 100 euro voor een e-reader vergeleken met 500 euro voor een ipad nogal een verschil. En tablet van 200 euro is niks, dus dat zou ik niet doen. En ik vind lezen op de ipad niet echt fijn. Tenminste, als ik een boek moet lezen erop. Zo op het forum prima, maar hele lappen tekst niet.
Iets meer uitgeven? Ik vind 100 euro voor een e-reader vergeleken met 500 euro voor een ipad nogal een verschil. En tablet van 200 euro is niks, dus dat zou ik niet doen. En ik vind lezen op de ipad niet echt fijn. Tenminste, als ik een boek moet lezen erop. Zo op het forum prima, maar hele lappen tekst niet.
woensdag 25 april 2012 om 11:53
ik heb inmiddels ook een iPad en had daar een boek op gezet.. Maar ten eerste.. de e=reader is lichter dus met vasthouden prettiger.. de iPad heeft backlight.. en dat leest dus heel vermoeiend.. Op mijn e-reader zit een e-ink scherm..en dat leest echt heel fijn.. Wil je met weinig licht lezen dan kan je er lampje opzetten (zit bij mij in de omslag hoes)..
woensdag 25 april 2012 om 16:25
Ook sinds enkele weken de ereader van SOny prs t1, bevalt goed, eerst boek gisteren uitgelezen. Wel wat duurder maar inderdaad nu bij Dixons in de aanbieding voor 130 met bijbetaling van 2000 airmiles. De cover met lampje is wel fijn, alhoewel ik het lampje nog niet gebruikt heb. Onder de lamp leest wel prettiger. Kijk ook even of je aan boeken in epub formaat kunt komen, ze zijn om te kopen best behoorlijk duur vond ik.
donderdag 26 april 2012 om 18:09
Ik heb een Sony en heb er 149 voor betaald. Het is echt een fijne ereader, leest prettig, geen ogen die moe worden en vooral heel fijn; in de zon buiten lezen is geen probleem. Je kunt heel makkelijk lezen.
Daarbij heeft de Sony een goede mogelijkheid om letters te vergroten en een bladwijzer ertussen te doen. De batterij gaat heel lang mee.
Daarbij heeft de Sony een goede mogelijkheid om letters te vergroten en een bladwijzer ertussen te doen. De batterij gaat heel lang mee.