Dagje Amsterdam - tips

27-04-2012 12:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief en ik gaan komend weekend naar Amsterdam. De reguliere bezienswaardigheden en musea hebben wij al gezien. Wie weet nog leuke plekjes waar je zeker eens naartoe met gaan? Hoeft natuurlijk niet toeristisch te zijn.

Eettentjes heb ik al. Even geshopt bij een ander topic.;)
Als inwoner van Amsterdam vind ik eigenlijk de buurten buiten het directe centrum veel leuker. Neem vanuit CS tram 4 of 25 richting de Albert Cuypstraat. Loop daar over de markt, wandel door het Sarphatipark, zit op een terrasje aan de 1e van der helststraat.

Het westerpark is ook een aanrader, veel leuke cafeetjes, zoals vooral het westergasterras maar ook pacific park.

Of neem een pontje naar de NDSM werf, wandel over de werf en ga wat drinken in de IJ kantine of beter nog bij Noorderlicht.

Zo kan ik wel even doorgaan, leuke plaatsen en ontdekkingen zat. Shoppen in de Haarlemmerstraat, de Jordaan of de negen straatjes. Wandelen in het Vondelpark, wat drinken bij het blauwe theehuis. Wandelen aan de weesperzijde en op het terras van de Ijsbreker. Naar het oosterpark en dan watergraafsmeer in... allemaal leuk en gezellig.
Met de pond naar Noord en naar EYE (het nieuwe filmmuseum)!
Bij EYe wel reserveren als je wil eten!

Westerpark, zaterdag markt Noordermarkt en Lindengracht, cocktail in het conservatorium hotel, fluisterbootje huren en de grachten op .
Kermis op de dam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De 9 straatjes!!
Leuke tips. Kermis op de dam. Lachen...

Is dat fluisterbootje leuk? Bedoel, ze hebben regent voorspelt. Weer lekker hollands weer,
ijs eten bij van der linden! (nieuwendijk, net om de hoek van de passage bij C & A.)
Als het regent is een fluisterbootje heel stom. Maar als het in de namiddag lekker is , is het fijn om met een wijntje en een toastje over de grachten te gaan.

Van der Linden vind ik nou niet echt een hotspot.... Als je dan een leuke ijservaring wil, ga maar de ijsfabriek in de jordaan.
Maar nu regent het zo giga hard dat ik in bed zou blijven:-)
Zijn weer terug. Het was koud, maar wel erg leuk. Helaas geen ijsje gescoord of rondgedobberd. Wel lekker gewandeld door de Jordaan en rond de Dappermarkt. Nu aan het opwarmen.
Wij gaan ook binnenkort een dagje A'dam, is het Rijksmuseam al weer helemaal open? Oudste dochter wil graag de Nachtwacht zien. Had ze al eens gezien alleen toen was ze nog heel jong nu zit ze op de kunstacademie. We hebben maar heel kort, we komen op donderdag (eind ochtend) aan, camperplek zoeken en dan A'dam in, volgende middag rijden we weer weg richting R'dam. Voel mij echt eem Amerikaan, Nederland in 14 dagen!
Optimist tot in de kist!
Volgens mij is het Rijksmuseum nog niet helemaal open (weet ik wel vrij zeker, fiets er dagelijks langs) maar de Nachtwacht is goed te bewonderen hoor! Ben een half jaartje geleden nog in (de zuidvleugel van) het Rijks geweest en de topstukken zijn gewoon te zien. Gaan dus!
De wallen?
Bij de Anton Kuip markt zit een heel leuk en lekker marokaans restaurantje.. Het heet de Bazaar. Heel lekker en goedkoop eten met een hele leuke sfeer, ook leuk voor smiddags een hapje te eten!
Ik heb het routeplan gevolgd op Citytrip Amsterdam. Staan ook nog wel wat grappige tips. Foodhallen is een aanrader!
Live strong!
Denk dat TO inmiddels wel geweest is hoor, topic was van 2012!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven