Dagje Amsterdam - tips
vrijdag 27 april 2012 om 12:37
vrijdag 27 april 2012 om 12:42
Als inwoner van Amsterdam vind ik eigenlijk de buurten buiten het directe centrum veel leuker. Neem vanuit CS tram 4 of 25 richting de Albert Cuypstraat. Loop daar over de markt, wandel door het Sarphatipark, zit op een terrasje aan de 1e van der helststraat.
Het westerpark is ook een aanrader, veel leuke cafeetjes, zoals vooral het westergasterras maar ook pacific park.
Of neem een pontje naar de NDSM werf, wandel over de werf en ga wat drinken in de IJ kantine of beter nog bij Noorderlicht.
Zo kan ik wel even doorgaan, leuke plaatsen en ontdekkingen zat. Shoppen in de Haarlemmerstraat, de Jordaan of de negen straatjes. Wandelen in het Vondelpark, wat drinken bij het blauwe theehuis. Wandelen aan de weesperzijde en op het terras van de Ijsbreker. Naar het oosterpark en dan watergraafsmeer in... allemaal leuk en gezellig.
Het westerpark is ook een aanrader, veel leuke cafeetjes, zoals vooral het westergasterras maar ook pacific park.
Of neem een pontje naar de NDSM werf, wandel over de werf en ga wat drinken in de IJ kantine of beter nog bij Noorderlicht.
Zo kan ik wel even doorgaan, leuke plaatsen en ontdekkingen zat. Shoppen in de Haarlemmerstraat, de Jordaan of de negen straatjes. Wandelen in het Vondelpark, wat drinken bij het blauwe theehuis. Wandelen aan de weesperzijde en op het terras van de Ijsbreker. Naar het oosterpark en dan watergraafsmeer in... allemaal leuk en gezellig.
zaterdag 28 april 2012 om 08:04
zaterdag 28 april 2012 om 21:28
Wij gaan ook binnenkort een dagje A'dam, is het Rijksmuseam al weer helemaal open? Oudste dochter wil graag de Nachtwacht zien. Had ze al eens gezien alleen toen was ze nog heel jong nu zit ze op de kunstacademie. We hebben maar heel kort, we komen op donderdag (eind ochtend) aan, camperplek zoeken en dan A'dam in, volgende middag rijden we weer weg richting R'dam. Voel mij echt eem Amerikaan, Nederland in 14 dagen!
Optimist tot in de kist!
zondag 29 april 2012 om 00:55