Huis te koop!
zondag 22 april 2012 om 20:20
@bertje, had je dat niet een beetje verwacht na het slechte nieuws van gisteren?
Het lijkt me voor huizenverkopers een trap na, deze onzekerheid.
Wel had het akkoord de 2% belasting laten voortduren, dus het lijkt me dat die gehandhaafd blijft. Das dan wel weer gunstig voor iedereen.
Wel had het akkoord de 2% belasting laten voortduren, dus het lijkt me dat die gehandhaafd blijft. Das dan wel weer gunstig voor iedereen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
zondag 22 april 2012 om 23:20
quote:Cameron10 schreef op 22 april 2012 @ 20:20:
@bertje, had je dat niet een beetje verwacht na het slechte nieuws van gisteren?
Wel had het akkoord de 2% belasting laten voortduren, dus het lijkt me dat die gehandhaafd blijft. Das dan wel weer gunstig voor iedereen.Dat is maar zeer de vraag, of de OB op 2% blijft staan. Hoe dan ook, de NHG gaat per 1 juli omlaag.
Wel had het akkoord de 2% belasting laten voortduren, dus het lijkt me dat die gehandhaafd blijft. Das dan wel weer gunstig voor iedereen.Dat is maar zeer de vraag, of de OB op 2% blijft staan. Hoe dan ook, de NHG gaat per 1 juli omlaag.
maandag 23 april 2012 om 11:01
Jammer Bertje, volgende x beter!
Wat een klotenieuws zaterdag! Potver, dit kan de huizenverkoper nu helemaal niet gebruiken, nog meer onzekerheid.
Wat denken jullie dat OB omlaag, omhoog of hetzelfde blijft? Ik denk/hoop weer naar 6%. Misschien dat dat de huizenkoper een postieve duw in de rug geeft.
Laten we het hopen!
Wat een klotenieuws zaterdag! Potver, dit kan de huizenverkoper nu helemaal niet gebruiken, nog meer onzekerheid.
Wat denken jullie dat OB omlaag, omhoog of hetzelfde blijft? Ik denk/hoop weer naar 6%. Misschien dat dat de huizenkoper een postieve duw in de rug geeft.
Laten we het hopen!
vrijdag 27 april 2012 om 16:14
Even dit topic weer aanhalen.
Wat is jullie gevoel over de aangekondigde maatregelen?
Ik heb de indruk dat verkopers zich op dit moment niet beseffen wat de gevolgen precies gaan zijn, klopt dat?
Wat is jullie gevoel over de aangekondigde maatregelen?
Ik heb de indruk dat verkopers zich op dit moment niet beseffen wat de gevolgen precies gaan zijn, klopt dat?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
vrijdag 27 april 2012 om 16:35
vrijdag 27 april 2012 om 16:57
Was onze eigen keuze hoor, deze prijsdaling. Er staan hier veel huizen te koop tot 175.000 en wij willen snel verkopen ivm overdracht van onze nieuwe woning a.s. dinsdag. Het is niet dat wij moeten omdat we het niet kunnen betalen, maar we willen het boek snel dichtdoen en verder leven in ons prachtige nieuwe huis. En dat dat geld kost, moet dan maar, we kunnen het betalen.
vrijdag 27 april 2012 om 17:20
Hier is aan beide kantenhet voorlopig koopcontract getekend. We hebben ook gehoord dat de koper de hypotheekofferte heeft getekend. Er wordt vaart achter gezet.
Hmm de gevolgen na 1 januari, denk nog wel een prijsdaling maar denk / hoop dat tot die tijd de markt aantrekt. Overigens is het maar afwachten wat een nieuw kabinet gaat doen.
Overigens vind ik het prima dat men bij aflossingsvrije hypotheken geen rente meer kan aftrekken.
Hmm de gevolgen na 1 januari, denk nog wel een prijsdaling maar denk / hoop dat tot die tijd de markt aantrekt. Overigens is het maar afwachten wat een nieuw kabinet gaat doen.
Overigens vind ik het prima dat men bij aflossingsvrije hypotheken geen rente meer kan aftrekken.
vrijdag 27 april 2012 om 20:16
vrijdag 27 april 2012 om 20:25
Het lijkt me dat in jouw woonplaats meestal mensen kopen die ook familie daar hebben klopt dat? Ik ken iemand die jarenlang een woonboerderij daar te koop heeft gehad. De ex van een voetballer, zegt je misschien wel iets.
Sja, ik verlies mijn anonimiteit als ik dat zeg hehe, maar this wel een grote stad, heul groot...
Sja, ik verlies mijn anonimiteit als ik dat zeg hehe, maar this wel een grote stad, heul groot...
vrijdag 27 april 2012 om 20:30
Haha ik ben niet bekend met voetballers en al helemaal niet met de exen daar van. Dus ik heb geen idee, en een echt heuuul grote stad heb ik hier niet in de buurt dus je zal wel niet zo ver willen verhuizen. Wat is je situatie dan? Hebben jullie/jij (?) al een koophuis of zoek je er een? En wat wil je? Groot klein? Puur interesse ( en een beetje nieuwsgierigheid )