Laptop terug?

28-04-2012 20:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik heb een vraag;

indien een laptop geen scroll heeft (wat ik overigens wel mag verwachten anno 2012), mag je dan terug naar de winkel (voor een andere oid, vooral omdat dit niet gezegd is)?

Hij is pas een week gekocht, maar verkoper vertelt er niet bij dat hij geen scroll heeft. Opzich, laptop zelf is qua design, geheugen etc. helemaal goed, maar pas toen ik hem uit had gepakt en uit getest merkte ik dat hij geen scroll had..

En dit terwijl ik nog veel vragen aan verkoper had gesteld.

PS: dit is omdat ik vaak artikelen maak/lees/etc, en gewend ben aan de scroll, en geen muis wil.
Staat scrollen wel ingeschakeld bij de touchpadfuncties?

Anders de synaptics touchpad drivers opnieuw installeren.
Ik heb laptop trouwens niet bij de hand momenteel, ben niet thuis. Dus ik kan die dubbelklik etc niet uittesten.

Overigens had ik wel bij instellingen gezien dat er een tab was met 'bladerwieltje' (=scrollen), maar geen idee hoe die werkt.

En ik heb de laptop in de winkel idd gezien, maar de verkoper heeft me meer de functies laten zien van; zoveel harde schijf, zoveel punten dit, en dit is software etc etc
quote:achnein schreef op 28 april 2012 @ 21:01:

[...]

Ook niet als je met twee vingers naast elkaar over je touch pad naar beneden veegt?Yep, dit dus, ik heb ook een HP g6
The trackpad has no scrolling area, because HP has built in multitouch support.

Uit een HP g6 review. Inderdaad met twee vingers vegen.
...
Je hoeft dus niet terug! Is dat ook weer opgelost
OH GOD, Dus het kan wel?? * ik voel me beetje dom nu haha*

maaaar, hoe werkt dat twee vinger aaien gedoe? Ik heb dat nog nooit gehad?
quote:achnein schreef op 28 april 2012 @ 21:03:

The trackpad has no scrolling area, because HP has built in multitouch support.

Uit een HP g6 review. Inderdaad met twee vingers vegen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sewa09 schreef op 28 april 2012 @ 21:05:

maaaar, hoe werkt dat twee vinger aaien gedoe? Ik heb dat nog nooit gehad?:lol:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gewoon twee vingers tegelijkertijd op het touchpad houden en dan naar beneden bewegen.
Het is ook een beetje dom. Heb je de gebruiksaanwijzing uberhaupt al bekeken of ben je gewoon meteen in de superstress geschoten?
quote:sewa09 schreef op 28 april 2012 @ 21:05:

maaaar, hoe werkt dat twee vinger aaien gedoe? Ik heb dat nog nooit gehad?In plaats van dat je 1 vinger over je touchpad beweegt, zoals je normaal doet: 2 vingers naast elkaar en dan naar beneden vegen. Of naar boven als je weer omhoog wilt.
http://www.youtube.com/watch?v=BHjJu5owfAw&feature=fvst
Touchpad --> twee vingers naast elkaarn--> tegelijk naar benen aaien.
@ Enn , naar benen aaien ? hahaha

Heel erg bedankt voor jullie hulp dames, zal het snel uitproberen!!

Nou daar zijn we dan ook weer uit... Next!
quote:achnein schreef op 28 april 2012 @ 21:01:

[...]

Ook niet als je met twee vingers naast elkaar over je touch pad naar beneden veegt?

Wauw ik heb vandaag wat geleerd!!!!!

Zit het altijd met dat domme pijltje te doen!!!
quote:sewa09 schreef op 28 april 2012 @ 21:10:

@ Enn , naar benen aaien ? hahaha

Heel erg bedankt voor jullie hulp dames, zal het snel uitproberen!!

Oeps.
Ik heb helemaal iets geks gedaan: ik heb een muis met wieltje vastgemaakt aan mijn lappie (via zo'n gave USB-poort). Scrollt lekker joh, zelfs als ik mijn bespijkerbroekte bovenbeen als muismatje gebruik (met een panty gaat het minder )
@Enn: inderdaad, benen dus .
Hahaha Nikki, was ik toch niet de enige thankgod!
Waarom met 2 vingers dan? Ik heb een Sony, da's gewoon met 1 vinger.
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 21:21:

Waarom met 2 vingers dan? Ik heb een Sony, da's gewoon met 1 vinger.Omdat hij het dan registreert als scrollen. Elk merk zijn eigen ding. Een Sony is geen HP laptop
heeee weer wat geleerd!

nooit geweten dat je als je met 2 vingers naast elkaar over je touchpad gaat je naar beneden scrolt, alsof het een wieltje is!

Het werkt!
Ik gebruik gewoon een draadloze muis die ik op mijn laptop kan bevestigen als ik hem niet gebruik.(muis schakelt dan uit)

“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven