ambulant begeleider

28-04-2012 11:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beperking en heb ook een ambulant begeleider.. Alleen vind ik mijn ambulant begeleider een eikel. hij is wel aardig hoor daar niet van.. maar als hij iets tegen mij zegt...als ik hem iets vertel..dan lul hij gewoon met anderen mee zodat ik geen duidelijkheid of vertrouwen krijg en dat is vooral dom van hem.

daardoor ben ik ook weinig gemotiveerd..van de ambulante begeleiding. nu vind ik elke week teveel en heb ook aangegeven niet elke week te willen en toch belt hij mij iedere week op! ook vanaf het begin belt hij 4 keer per dag en doet hij nog steeds! ik vind het heel irritant en heb het hem ook gezegd. wat zouden jullie van zo,n begeleider vinden?

Alleen voel ik me schuldig dat ik er iets van gezegd heb..ik volg wel een cursus om meer voor mezelf op te komen
Van welke instantie komt die begeleider? Heb je zelf begeleiding aangevraagd en betaal je die met een PGB? Dan mag je er natuurlijk te allen tijde mee stoppen.

Of krijg je begeleiding omdat iemand anders het wil? Dan is het juist heel goed dat je er wat van zegt. Niet schuldig voelen dus!Als het een goede begeleider hebt, zal hij dat juist waarderen. Als je niks zegt zal het ook nooit beter worden.

Waarvóór krijg je begeleiding voor welk probleem, is dit duidelijk afgesproken, zijn er doelen vastgesteld, hoe vaak moet er welk contact zijn, is er een plan op papier? Het lijkt me toch wel belangrijk om het daarover eens te zijn en er afspraken over te maken.
Oja en ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met maar als hij iets tegen mij zegt...als ik hem iets vertel..dan lul hij gewoon met anderen mee zodat ik geen duidelijkheid of vertrouwen krijg

Hoezo lult hij het anderen mee, welke anderen, zijn die erbij betrokken dan? Of klept hij dingen door over jou? Dat lijkt me niet de bedoeling. Ook iets belangrijks om afspraken over te maken. Als er geen duidelijkheid en vertrouwen is, heeft begeleiding weinig zin.
Je hoeft je niet schuldig te voelen! Begeleiding werkt wanneer er een vertrouwensband is en je begeleider er voor je is en met je meedenkt. Wat zijn de begin afspraken over de begeleiding? Staat er op papier dat het elke week is of is het vrij in te delen? Wanneer het op papier staat in een zorgplan dan kun je samen met je begeleider kijken of je dit kunt wijzigen naar iets dat beter bij je past.

Heeft de organisatie waarvan je begeleiding krijgt een vertrouwenspersoon? Wellicht dat deze persoon je zou kunnen helpen hierbij.
ik heb een begeleider van pluryn en is niet met pgb. Ik woon nog niet op mezelf..ik sta ingeschreven voor een eigen huurwoning..ik kon ook een woning krijgen via hun stichting maar daar moet ik mijn hele salaris inleveren en daar begin ik niet aan.

Het is een vriendelijke man..wel iets TE vriendelijk..maar ik kan gewoon niet met hem door een deur..van mijn kant niet. ik heb begeleiding op het gebied van de financien, sociale weerbaarheid en sociale contacten. als ik heb aangegeven dat ik niet iedere week wil..dan moet hij mij ook niet bellen..behalve als er iets ergs is ofzo. hij verwacht ook veel van mij..ik was een paar weken op een vakantiepark geweest en hij vroeg gelijk of ik al contact gemaakt heb...Ik voel me daardoor opgejaagd. en ik ben volgens hem veel autistischer dan mijn ouders denken/vinden en hij lult met iedereen mee..als hij iets tegen mij zegt..zegt hij weer heel iets anders tegen mijn ouders..zo heb ik geen duidelijkheid en vertrouwen. ik kan niet lekker met hem kletsen of iets persoonlijks vertellen..dat is gewoon niet
Als het echt niet klikt tussen jullie, kun je er (uiteindelijk) gewoon mee stoppen; dan vraag je iemand anders aan.

Maar ik vind wel dat je het even een kans moet geven. Misschien moet je nog aan hem wennen? Waarom vertrouw je hem niet? Wat had je dan wel precies van hem verwacht? Is dat realistisch?

Het beste lijkt mij om dit eerst eens bespreekbaar te maken met hem. Als je dat eng vind mss met iemand erbij die je vertrouwt?

Sterkte.
Waarom denk je dat hij wel elke week een afspraak wil? Misschien omdat dat gewoon iets is wat jij nodig hebt?...
ik bedoel dat hij met iedereen mee praat. als hij iets tegen mij zegt..zegt hij weer iets anders tegen mijn ouders. ik vind hem gewoon wat raar..ik weet het anders ook niet. hij belt ook wel 4 keer op een dag..als hij mij belt..best irritant zo
quote:anoniem001 schreef op 28 april 2012 @ 11:20:

hij verwacht ook veel van mij..ik was een paar weken op een vakantiepark geweest en hij vroeg gelijk of ik al contact gemaakt heb...Dit klinkt absoluut niet alsof hij teveel verwacht, eerder dat hij zijn werk doet. Je hebt immers begeleiding voor sociaal vlak.... Daar horen dit soort vragen v/d begeleider bij, dat je deze verwachting niet waar wilt maken onderstreept m.i alleen maar wáarom je begeleiding nodig hebt. Wat word jij er beter van als je niet met hem wilt meewerken? Je kan beter werken aan het feit hoe je van dat opgejaagde gevoel afkomt dan hoe je van hem afkomt
Ik kan je aanraden dit met je begeleider te bespreken. Het heeft weinig zin om dit op dit forum te doen. Vraag desnoods of je ouders bij dit gesprek aanwezig willen zijn. Nodig hem uit om afspraken te maken. Die afspraken zet je op papier. Als hij zich vervolgens niet aan de afspraken houdt wijs je hem erop. Spreek af hoe lang je het aankijkt en wanneer er geen verbetering komt, stop je de begeleiding en ga je op zoek naar een ander
Ik vind hem een jandoedel...een eikel. nu hij merkt dat ik minder gemotiveerd ben..krijg ik de vraag of ik nog begeleiding wil
Ik vind die vraag wel terecht. Geef aan dat je een andere vorm van begeleiding zoekt.
quote:anoniem001 schreef op 29 april 2012 @ 19:00:

Ik vind hem een jandoedel...een eikel. nu hij merkt dat ik minder gemotiveerd ben..krijg ik de vraag of ik nog begeleiding wil

ja natuurlijk vraagt hij dat. De werkdruk is enorm hoog in de GGZ/gehandicapten zorg en vaak zijn er enorme wachtlijsten. Als jij geen begeleiding wil dan is dat zonde van zijn en jouw tijd.

4 maal per dag bellen vind ik ook veel maar dat kun je aangeven.

Verder klinkt het gewoon als iemand die zijn werk doet.
Pluryn. Tja...daar barst het van de klachten.

Kijk maar een via google op klachten pluryn zorgkantoor.

Neem contact op met de klachtencommissie.......hier werken mensen die totaal geen verstand van zaken hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven