Boodschappen topic

29-12-2011 18:27 692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even nieuw leven inblazen, want het oude topic is van 2008. Ik wil nu toch eens gaan bijhouden hoeveel ik precies uitgeef aan boodschappen. Daarnaast heb ik best veel spullen nodig voor mijn nieuwe huis en hoop ik op deze manier te besparen doordat ik dan precies zie waar ik geld aan uitgeef.
Poolse werknemers gaan volgens mij vaak vanuit hun werk naar de supermarkt en aangezien ze met busjes rijden heb je in 1 keer een hele groep.
Hoi allemaal!

Sorry ik heb een tijdje niets van me laten horen, maar ben ontzettend druk geweest met vanalles. Financieel is dit ook een rot maand voor mij.

180 euro uitgegeven aan boodschappen, in mijn eentje, maar ik heb ontzettend veel mensen over de vloer gehad, dus daar zat ook veel te snaaien bij en de nodige flessen wijn.

In mei ga ik extreem bezuinigen, maar wel zorgen dat ik gezond eet Ik probeer hier weer vaker te komen!
quote:kerstklok schreef op 29 april 2012 @ 20:55:

Poolse werknemers gaan volgens mij vaak vanuit hun werk naar de supermarkt en aangezien ze met busjes rijden heb je in 1 keer een hele groep.

Op zich vind ik dat dan niet zo raar, ik vond het juist zo gek dat er dan helemaal geen andere "soorten" mensen meer rondliepen zoals vrouwen, stelletjes, Hollanders, Turkse of allerlei andere nationaliteiten, dus alleen maar Polen. Dat is toch best vreemd haha. Maar dat was volgens de cassiere van de Lidl heel normaal na 4 uur.

Afgelopen zondag ben ik naar de markt geweest en was ik in totaal 3,50 kwijt aan 2 broden en 5 potjes met verschillende soorten tapenade. Koopje dus!

Vandaag naar de C1000 geweest voor de euroknallers. In totaal was ik daar 22,80 kwijt.

4x pannenkoekenmix 4,00

2x couscous 2,00

2x nasirijst 2,00

2x boerencakemeel 2,00

2x negerzoenen 2,00

2x soesjes 2,00

De soesjes en negerzoenen zet ik op tafel met de verjaardag van mijn zoontje over 3 weken.

4x vogue deodorant 4,00

2x allesreiniger 1,00

2x sandwichspread 2,00

300 gr geraspte kaas 1,88

2x tortilla wraps 2,00
Gisteren bij de lidl geweest:

- lente-ui 0.65

- pindakaas 1.49

- salami 1.89

- sap 0.87

- bruinbrood 0.69

- blarenpleisters 2x 2.98

- afwasmiddel 0.75

- tandenborstels 0.99

Bij elkaar 10.31.

Vandaag: rijst met drumsticks in tomatensaus

Morgen: wortelsoep met kruidenstokbrood (alles in huis)

Vrijdag: risotto met champignons en ham (alles in huis)

Zaterdag weer naar vriend, dan kom ik maandag pas weer thuis. Ik ga dus ook weer pas maandag boodschappen doen.
quote:tess97 schreef op 02 mei 2012 @ 15:03:

[...]

4x pannenkoekenmix 4,00

moet dat niet 2 euro zijn?
quote:zeester65 schreef op 02 mei 2012 @ 21:03:

[...]

moet dat niet 2 euro zijn?

Ja, je hebt gelijk! Verkeerd opgeschreven, staat wel goed op de bon gelukkig. Maar zie nu trouwens wel een andere fout op de bon staan dankzij jou. Want ik heb ook hier de cakemeel verkeerd opgeschreven (2,00) maar dat had ook 1,00 moeten zijn. Maar ik zie nu dat er 1,92 achter staat en nergens dat er korting vanaf is gegaan. Morgen moet ik toch naar de winkel, dan vraag ik gelijk mijn geld terug.

Stom, ik heb de bon zelfs nagekeken in de winkel maar heb dat foutje dus over t hoofd gezien.
goed dat je de bon nog hebt, scheelt toch weer een euro

ik kijk ook altijd de bonnen na laatst bij de AH had ik 1 koffie maar op de bon stonden er 3 op
Het gaat nog steeds goed hier; rondkomen van 25 euro per week. De diepvries is nog steeds overvol. Van de week heb ik de koffie-aanbieding bij Lidl gekocht; twee pondspakken Arabica-koffie voor 6 euro, en dan twee ervan. Dat was toch 12 euro in één keer, en kennelijk kon dat zonder budgetoverschrijding.
it's a big club and you ain't in it
Mijn geld teruggekregen Zeester!

Bij de boer gekocht:

1 bloemkool 50 cent

2 bakken aarbeien 2,-

3 aubergines 2,-

2 komkommers 1,-

2 kilo asperges 8,-

1 kilo tomaten 1,-

Samen 14,-

Bij de C1000 gekocht:

4x cranberrysap 4,-

tray energiedrink 6,96

2x studentenhaver 2,78

2x notenrijst 2,-

2x couscous 2,-

4x Vogue deodorant 4,-

Samen 21,74
Hier onze uitgaven van de afgelopen week. Heb voor de komende week tot vrijdag alles in huis voor het avondeten. Wel nog brood, melk, fruit en voer voor de hond halen.

dierenwinkel

6.30 6 pakken wihiskas (72 zakjes) 12 retour

AH

0.73 broccoli

3.60 3 zaanse snijder brood

1.19 weekendbollen

0.79 spekreepjes

1.28 haagse leverworst

1.25 eieren

0.61 liter yoghurt

4.05 3 flessen zonnebloemolie

1.05 fritessaus

1.94 ketchup

2.25 kipcorns

0.91 patat frites

1.75 5 donuts

0.85 spritsen

0.66 2 melkchocola met nootjes

0.99 kaasbolletjes

Totaal: 23.90

C1000

0.95 kiwi's

4.00 kist 5 kilo perssinaasappels

4.00 4 pakken koffie 250gram

2.00 2 potten calve pindakaas

1.00 2 pakken melk

1.48 2 zakjes luxe paaschocola

1.19 verkade fruitkoekjes

2.00 2 flessen harpic reiniger

Totaal: 16.62

Dirk

3.00 5 pakken dubbel frisss

3.50 kilo gehakt hoh

0.69 ijsbergsla

0.39 komkommer

0.29 macaroni

Totaal: 7.87

Kruidvat

1.99 toiletpapier

Lidl

0.86 2 courgettes

0.39 komkommer

0.98 2 aubergines

0.65 kilo wortels

0.69 netje tomaten

0.39 zuurkool

2.56 extra belegen kaas

1.59 vissticks

0.89 brie

0.98 filet americain

1.25 eieren

0.98 2 liter melk

1.99 kipvleugels

0.89 roomboter

0.55 naturel chips

0.75 chips teddy hit

0.69 geroosterde pinda's

0.99 keukenrollen

Totaal: 18.07

Totaal weekboodschappen: 74.75

Totaal boodschappen: (over maandbudget 280 euro t/m 19 mei = 91.89 euro)
Net boodschappen gedaan bij Lidl:

- bananen 0.98

- cherrytomaten 0.49

- kruidenstokbrood 0.95

- spekreepjes 0.85

- feta 1.29

- gebraden gehakt 0.55

- leverkaas 0.55

- 2x melk 0.90

- smeerkaas 0.83

- eieren 0.85

- crunchy biscuits 1.19

Bij elkaar voor 9.43.

Weekmenu:

- vandaag: couscous met tomatensaus, courgette en kip

- morgen: zelfde

- woensdag: andijviestamppot met spekreepjes en worst

- donderdag: krieltjes, vis en salade van andijvie, tomaatjes en feta

- vrijdag: waarschijnlijk eten bij vriendin

- zaterdag: wortelsoep met kruidenstokbrood

- zondag: risotto met ham en champignons
Ik kon vandaag niet weg, alleen maandag. Ik heb al mijn geld uitgegeven aan een campingbed, zo'n openscharnierend bed met aluminium frame en canvas ertussen gespannen, voor op balkon als het mooi weer is. Ook handig voor logees want hij ligt best lekker. Was 24,95 bij Gamma. Een paar weken terug was hij twee tientjes bij Karwei, maar dan heb je vervoerskosten dus dat loonde niet.

Ik heb 5,44 uit het potje gepakt voor wat boodschappen bij Jumbo (1,16) en de rest bij Aldi (een tray perkplantjes, een pak van vier zakjes instant-bami, een pot pastasaus en een pakje saucijzenbroodjes.
Nog even mijn boodschappen opschrijven van deze week.

AH:

- bananen 1.22

- andijvie 1.19

- maandverband 2.07

- brood 1.20

Bij elkaar 5.68. Bij Lidl nog 0.70 uitgegeven en bij Ikea ook 0.70.

Bij elkaar dus 7.08.

Ik hoef pas volgende week weer boodschappen te doen.

Het gaat goed met mijn boodschappen budget, maar moet eerlijk toegeven dat ik ook wel vaak bij vriend ben. Ben daar vaak dinsdag t/m donderdag bijv. en zaterdag t/m maandag. Scheelt natuurlijk al een hoop eten. Anders zou ik echt nog meer op mijn uitgeven moeten letten.
Net naar de C1000 en Supercoop geweest

Bij C1000 totaal 32,95

Damburger krat 4,59 met 3,90 statiegeld

cola 39 cent

statiegeld 1,25

rode wijn Chenet 3,59

Oetker taartmix 1,99

Oetker taartmix 1,99

pakjes appelsap 1,09

ijsthee 45 cent

2 blikjes mais 0,86

2x chili con carne mix 1,68

rundergehakt 3,62

feta 1,49

bananen 1,14

3 paprika's 1,69

ham 0,57

2x naigroenten 1,58

wattenstaafjes 0,32

haarcreme 1,53

boterhamzakjes 0,19

studentenhaver 1,39

bugles chili 0,93

wcpapier 4,79

bleekselderij 1,00

emballage - 8,05

Maar goed dat ik m'n bon nakeek want ze hadden de bugleschips 2x aangeslagen.

Supercoop totaal 4,23

1 melk 0,45

kikkererwten 0,99

2x kidneybonen 1,38

2x yoghidrink 0,96

2 keukenrollen 0,45
quote:tess97 schreef op 04 mei 2012 @ 12:53:

Mijn geld teruggekregen Zeester!

Bij de boer gekocht:

1 bloemkool 50 cent

2 bakken aarbeien 2,-

3 aubergines 2,-

2 komkommers 1,-

2 kilo asperges 8,-

1 kilo tomaten 1,-

Samen 14,-

Wow dat is echt een goedkope boer. 2 bakken aardbeien voor 2 euro! En die asperges zijn ook niet duur. Is het gewoon een boer die een klein 'stalletje' heeft waar hij wat verkoopt? Of heeft hij echt een winkel aan huis?

25 euro per week.. Dat is echt heel weinig (weet even niet meer wie het was). Maar je hebt dan wel een volle vriezer begreep ik. En volle voorraadkast? maar ja, die spullen heb je dan natuurlijk ook een keer moeten kopen. Dat je er nu geen geld aan kwijt bent, ok, maar voorheen heb je die spullen wel betaald.

Maar goed, dan nog.

Zou je voor mij eens willen opschrijven wat je dan in een week koopt voor die 25 euro?

Ik geef voor 2 personen + dreumes zeker 300 euro uit. Ik wil best minderen maar aan de andere kant ook weer niet teveel laten haha. Maar ben echt benieuwd hoe jij het redt voor 25 euro.
@Tulpje, Het is best een grote winkel/schuur waar alleen maar groente fruit en streekproducten worden verkocht. Sommige dingen verbouwd hij zelf en er zijn ook spullen die de beste man wel inkoopt. Met die spullen is hij vaak wel weer iets duurder maar er blijft genoeg over wat wel erg goedkoop is!
quote:tess97 schreef op 03 mei 2012 @ 09:03:

[...]

Ja, je hebt gelijk! Verkeerd opgeschreven, staat wel goed op de bon gelukkig. Maar zie nu trouwens wel een andere fout op de bon staan dankzij jou. Want ik heb ook hier de cakemeel verkeerd opgeschreven (2,00) maar dat had ook 1,00 moeten zijn. Maar ik zie nu dat er 1,92 achter staat en nergens dat er korting vanaf is gegaan. Morgen moet ik toch naar de winkel, dan vraag ik gelijk mijn geld terug.

Stom, ik heb de bon zelfs nagekeken in de winkel maar heb dat foutje dus over t hoofd gezien.
@ Is dat raar ofzo Siss? In de winkel deden ze er anders totaal niet moeilijk over.
De energieprijzen gaan drastisch omhoog in de tweede helft van dit jaar: http://www.elsevier.nl/we ... len-voor-gas-en-licht.htm

Wij bezuinigen, zij gooien de prijzen omhoog.
Ik begin trouwens deze week een nieuw "potje" van wat over is van mijn 25 euro.

Ik heb ook diverse meevallers gehad, van de servicekosten van mijn huurwoning kreeg ik bijna 300 euro terug en ook de belastingdienst stort geheel ongevraagd een bedragje op mijn rekening. Ik zou alleen daarvan al een ipadje kunnen kopen.

Maar meevallers is niet zo leuk als besparen. Dat eerste krijg je out of the blue en het tweede doe je zelf. In feite voelt het als spelbederf.

Dus ik zet het toch maar op de spaarrekening denk ik, ondanks de inflatie en lage rente.
Rionyriony, als jij inderdaad maar 25 euro per week uitgeeft aan boodschappen (en dat dus echt elke week? Dus 100 euro per maand?), zou je dan voor mij (en vast ook voor anderen) hier eens willen opschrijven wat je dan gekocht hebt? Als het toch maar 25 euro per week is dan koop je dus niet zo veel dus wil je het hier misschien wel even overtypen? :D

Ik ben gewoon heel benieuwd, want ik krijg het echt niet voor elkaar. Wij zijn wel met z'n 2en + baby. Jij bent in je eentje?

En kijk, dat je 1 week met 25 euro redt, dat snap ik misschien nog, maar alle weken? Want je hebt toch ook genoeg boodschappen die je maar 1x per maand bijvoorbeeld moet kopen en die dus niet elke week terugkomen. Dus dan lijkt het mij dat je toch ook wel eens weken hebt dat die 25 euro niet genoeg is?
@Tulpje, die wekelijkse 25 euro is alleen voor mezelf, voor de variabele boodschappen. Lijstjes vind je eerder in dit topic. Heel saaie lijstjes denk ik.

En ik hou daar vaak veel van over. Maar het totale bedrag wat ik per maand gereserveerd heb is meer, 145, dus ongeveer 35 per maand extra voor spullen die ik altijd gebruik, die nooit veranderen, zoals instantkoffie, cacao, zoetstof, kauwgom, drop, evt. haarkleuring. Die worden in het groot, eens in de zoveel maanden, ingekocht.

Edit: het is omgerekend dus eigenlijk 33,60 per week in totaal.
.
@riony, handig om te weten. Ik moet hier ook weer eens mijn boodschappen bijhouden. Ik kom donderdag terug, ga vanavond naar mijn vriend.

Heb de afgelopen tijd wel flink uit mijn vriezer gegeten, dus die moet binnenkort weer eens aangevuld worden.
Of het raar is? Geen idee. Ik zou het wat genant vinden voor 92 cent terug gaan met een bon naar de supermarkt maar hee, dat ben ik.quote:tess97 schreef op 14 mei 2012 @ 18:45:

@ Is dat raar ofzo Siss? In de winkel deden ze er anders totaal niet moeilijk over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven